Poggio életművész volt!
1434-ben 54 évesen nősül, 18 éves arája 6 fiúgyermekkel ajándékozta meg .
Azok már nem vitték semmire, elkallódtak, egyetlen antik kéziratot sem találtak Németországban (nem is kerestek).
Anderson szeretne tőled valamit hallani a rabszolgatartásról, a korai tized alapján működő telepes tipusú földművelésről, egy bizonyos római provinciában... (régi térképek)
Mert ha megemlítünk valamit addig nem nyugodhatunk, amíg bizonyosak nem leszünk benne, hogy hiteles adatokat közlünk.
Különösen akkor, ha még Cicerot is megkérdôjelezzük...
Nohát. Akkor hol mikor és ki tesz említést Szoszigenészrôl. A középkori kódexek készültének körübelüli ideje. Neadjisten katalógusszáma, mivel a nagy európai és amerikai könyvtárak fenn vannak az interneten (ugye itt utánna lehet nézni a könyvnek).
Ha van eredeti feliratod az is megteszi.
Egyáltalán nem figyelem a topikjaidat. Nos. Nem leszünk el Sziszigenész nélkül.
Hiszen könnyen lehet, hogy a Britannica csupa olyan forrásra hivatkozik amely megkérdöjelezhetö, mint Cicero, Plinius és a többiek.
Biztos nem mindegyik Időhídépítő topikot figyeled, de az elején elhangzott, hogy Tacitus magával rántotta mindkét Pliniust, Ammianus Marcellinust, és részben Cicerót. Szerencsére, ha nem volt Mommsen féle zűrzavar éve, akkor elleszünk Szoszigenész nélkül, egy Encyklopédia Brittanicára hivatkozás, pedig az arcot is menti.
Semmi. Ott van ahol eddig is volt. A rajna és a duna közt.
Az interneten fellelhetö (Heidelbergi Egyetem) germaniai szövegtöredékeket tartalmazó NEM TELJES gyüjteményre még rábukkantam, de nem igazodtam ki rajta, mert a DECVMATES AGRI kifejezést nem tudom, milyen rendszer szerint kell római gyorsírásra feloldani. Az AGR például AGRIPPINA-t takar. stb... aki ehhez ért, az majd veszi a fáradságot.
De miután mint látod én veszem a fáradságot és keresek és ameddig nem találok nem is szólalok meg, ezért jó lenne, hogyha a saját hitelességed érdekében megadnád a forrásodat erre a SZOSZIGENESZ-re. És csakhogy nehezítsem, amihez minden jogom megvan, hiszen te is megteszed DECVMATES AGRI esetén Tacitus megkérdöjelezésével, PLINIVS-tól mint forrástól jobb ha elköszönsz, mert valószínüleg XIV. századi hamisítvány:-)
Nemcsakhogy röhögünk, hanem hasznát is vesszük. Én pl. most éppen fáradt voltam, mert alig aludtam. De ez a nagyszerű agytorna itt ahol mondvacsinált érveket kell valós érvekkel semlegesíteni felélénkített:-)))
Ki vitatkozik itt a tizeden?
Ha jól értettem a vita azon folyik, hogy Időhídépítő szerint a Tacitus egy 14-16. századi iromány, és az ő bejegyzése alapján került a történelmi atlaszokba visszamenőleges hatállyal a fogalom. Amely egyben le is leplezi a hamisítás korát.
A másik dolog, hogy nem sikerült egy 2. forrást előhúzni a kalapból...
megfogtalak
2-3 "sarlatán" 8-10 nicknéven harcol a világ ellen, és bohócot csinálnak magukból. A levegőt csapkodják fakardjaikkal, mert annyira ostobák, hogy nem jönnek rá, hogy képzelt ellenfél ellen hadakoznak. Mi meg jót röhögünk a butaságaikon. :))))
Neked sürgősen egy tanszéket kellene kapnod az ELTE-n vagy a JATE-n.
A neve legyen: Feudalizmus az ókorban.
Én támogatni foglak.
Nagy ürülések várhatók mindkét egyetemen, mert a sarlatánok támadását nem tudják kivédeni. Egyszerűen gyengén képtettek. Na nem a sarlatánok!
Hogy az Agri Decmates mit jelentett a középkorban és mit jelentett a római birodalomban az két külön dolog. Jelen pillanatban azt csináltad, hogy vettél egy mondatot, önkényesen kiragadtad, ezzel lehetôséget teremtettél az átértelmezésére, átértelmezted, majd bizonyítást építettél rá.
Ezt dekonstrukciónak hívják. Aranyos posztmodern játék:-)
Az Agri Decumates természetesen tizedes földet jelent. A római kultúra idején ez olyan birtokot jelentett, amelyre telepeseket csábítottak ingyenes földosztással és a rájuk kivetett adó a termés tizede volt.
A középkorban az egyház -mint sokmindent- átvette a római földadó rendszerét is, különösképpen az egyszerű tizedre igaz ez. De az istennek -a papjainak- fizetendô tized rómánál jóval régebbre nyúlik vissza.
Szóval az AGRI DECUMATES római provincia szakszerű fordítása:
Egyházi Joghatóság Alá Tartozó Föld= EJATF
Rémlik, mintha láttam volna a limes mellett ilyen alakban is kiírva!
Sosigenes was named by Pliny the Elder as the astronomer consulted by Julius Caesar for the design of the Julian calendar. It appears that little or nothing is known about him apart from two references in Pliny's Natural History. Some web sources say that the calendar was designed by Aristarchus about 200 years earlier - it is not clear where this idea originates, although various reforms had been proposed around this time for the Egyptian administrative calendar. Like the Julian calendar, this had a standard year of 365 days divided into 12 months, but lacked a leap year.
In Pliny book 18, 210-212, appears (translation from [1]):
"... There were three main schools, the Chaldaean, the Egyptian, and the Greek; and to these a fourth was added in our country by Caesar during his dictatorship, who with the assistance of the learned astronomer Sosigenes (Sosigene perito scientiae eius adhibito) brought the separate years back into conformity with the course of the sun."
In Pliny book 2, 8, appears (a very old translation from [2]):
"Next upon it, but nothing of that bignesse and powerfull efficacie, is the starre Mercurie, of some cleped Apollo: in an inferiour circle hee goeth, after the like manner, a swifter course by nine daies: shining sometimes before the sunne rising, otherwhiles after his setting, never farther distant from him than 23 degrees, as both the same Timæus and Sosigenes doe shew."
I.e., Sosigenes is credited with work on the orbit of Mercury.
According to the 1911 Encyclopedia Britannica, there was another Sosigenes who was a Peripatetic philosopher living at the end of the 2nd century A.D. He was the tutor of Alexander of Aphrodisias and wrote a work on Revolving Spheres, from which some important extracts have been preserved in Simplicius's commentary on Aristotle's De caelo.