Keresés

Részletes keresés

JLW-470 Creative Commons License 2024.07.01 0 0 57588

Akkor a VB alvállalkozós, Buszrentes Reformok az utolsó ITE által gyártott buszok?

Előzmény: kristoof (57573)
Cersz Creative Commons License 2024.06.30 0 0 57587

Ezek lesznek a 15+5. Annyi változás van már, hogy a V5 is kevés lenne a lekövetéshez.

Előzmény: kristoof (57572)
Cersz Creative Commons License 2024.06.30 0 0 57586

Ezek a buszok már négy éve készülnek.

Előzmény: MCA-001 (57585)
MCA-001 Creative Commons License 2024.06.30 0 2 57585

Ikarus buszok végszerelése Székesfehérváron.
Ezek a 15+5db-os sorozat részei lehetnek?
FB

torqmatic Creative Commons License 2024.06.27 0 0 57584

Nem igazán értem, hogy mire gondolt a költő, de szerintem mindegy is, mert ez a csere-bere rovat itt eléggé off.

Előzmény: LLaurent (57583)
LLaurent Creative Commons License 2024.06.27 0 2 57583

"A 7700-asok meg szintén lefingott szarok már...."

 

Békés megyéből ezúton küldi üdvözletét az ON HSX-202, HZE-127, HXU-115 és az LTE-942... :)

 

(továbbá az OFF IVE-632, LLX-486, LSV-054, LSV-096 SG MAN-ok és a KEZ-570, KEZ-577 duó is)

Előzmény: torqmatic (57582)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.27 0 0 57582

Hát Conectóból mondjuk pont nincs ott egy darab se, pontosabban az ős verzióból kaptak 1-2 példányt pár hete, na annak tényleg nincs semmi értelme. A 7700-asok meg szintén lefingott szarok már, a MOS-ok legalább még egész jó állapotban voltak, amikor odakerültek.

Előzmény: nemeza (57581)
nemeza Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57581

Pont a debreceni néhány darab a fura. 7700asnak vagy Conectonak több értelme lenne. Egyébként a RIRek is jól szét vannak szórva.

Előzmény: torqmatic (57580)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57580

Hát annyira azért nem szanaszét, mert Pest megyében van a nagyja és Debrecenben néhány darab.

 

Valóban vannak hülye és érthetetlen átcsoportosítások (például ha valahol kapnak 1 db, huszonéves, teljesen ismeretlen típust), de azért az, hogy az összes Reform nem egy telephelyen van, nem hiszem, hogy kezelhetetlen lenne.

Előzmény: nemeza (57579)
nemeza Creative Commons License 2024.06.26 0 0 57579

A volán a MOS rendszámú off 7900asokat is szanaszét dobta pl.Debrecenbe is.

Előzmény: trizs77 (57577)
kristoof Creative Commons License 2024.06.26 0 1 57578

Tényleg eladja a MOL a részesedését a cégből, és igen van rá esély, hogy az állam veszi meg...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57569)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.26 -1 1 57577

Legalább a 88 buszt vonnák össze egyetlen forgalmi üzemhez.

Mindegy melyikhez.

"csak 2-3 évvel""  hosszabbítják így meg a hasznos üzemidejüket, külön sok száz millió felhasználása nélkül.

Igaz, ehhez már szakma kell. Ezek az ilyenek a szakma szépségei.

Ez amikor a szakmában az első sorban sorban ülő meghallgatja mint mond erről a harmadik sorban ülő üzemeltető.

Meghallgatja, megérti, felfogja, és előjön nála (is) a heuréka pillanat, majd végrehajtja.

 

kristoof Creative Commons License 2024.06.26 0 1 57576

Az ITE egész buszgyártós elgondolása egy nagy baromság volt. Nem volt konkrét buszcsaládjuk, a kiválasztott alváz drága volt, de legalább nem lehetett ráépíteni sem alacsonypadlós buszt, sem csuklóst. Teljesen gúzsba kötötte őket a Mercedesszel való partnerség, de legalább konkurenciát is sikerült csinálniuk a Mercedes buszainak. IC 600 vs. Intouro például. Teljesen érthetlen az az üzleti modell, amit elképzeltek. Mondjuk a piac meg is mutatta, hogy hol a helyük. 

Előzmény: LSU 106 (57574)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.06.26 -2 0 57575

Inkább kevesebbet, például lépcsőházas kialakítás, ami nem csak kényelmetlen és klausztrofób, de veszélyes is. Nem tudom mennyire lehet látni azokkal a semmi lámpákkal sötétben, lehet abban is jobb az Econell.

Előzmény: LSU 106 (57574)
LSU 106 Creative Commons License 2024.06.25 0 2 57574

A Reform 501-ért is kár, többet tud ~100 darab után, mint az Econell ~ 1000 darab után. (Pl. több alacsonypadlós ülés.)

Előzmény: kristoof (57573)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 4 57573

Rákérdeztem bennfentes kollégától. Gyakorlatilag teljesen felszámolták a buszgyártást ez év elején. Az ott dolgozó munkásokat átirányították, illetve elbocsátották. Szomorú, mert az IC 600 frankó kis Inonyéll pótló lett volna.

Előzmény: kristoof (57567)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 1 57572

Az összes kocsi V3. jelenleg nem készül Kínában Ikarus. (Azokat kellene befejezni, amelyeknek már le van gyártva a váza.)

Előzmény: 7-es troli (57571)
7-es troli Creative Commons License 2024.06.25 0 0 57571

A lengyel kocsik az idehaza készült V3-ból valóak, vagy Kínában készültek?

 

A volanbusz tenderén, az eddigmég nem látott V4 verzióval nyertek?

Előzmény: kristoof (57570)
kristoof Creative Commons License 2024.06.25 0 2 57570

Csuklós elektromos elnapolva, talán 2026-ban jönnek elő vele.

 

A kínai átvétel lassan halad, az év végéig tervezik megvalósítani, a cégek összeolvasztásán dolgoznak jelenleg.

 

A Volánbusz 15+5-ös tenderét, elvileg megnyerték.

 

A lengyel kocsik, legjobb tudomásom szerint már elindultak.

Előzmény: MCA-001 (57568)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.06.25 0 1 57569

Nem azért vett buszgyárat a Mol, hogy a korábbi tulaj ki tudjon szállni belőle?

Újabban divat lett a bukó üzlet áttolása állami kézbe. A MOL hasonló, NERtárs vezérelte cég.

Előzmény: kristoof (57567)
MCA-001 Creative Commons License 2024.06.24 0 0 57568

És az Ikarusszal mi a helyzet?

Hogyan áll a cég kínai átvétele?

A lengyel buszokat leszállították már?

Előzmény: kristoof (57567)
kristoof Creative Commons License 2024.06.24 0 0 57567

Úgy látszik sokáig. Az ITE buszgyártási tevékenysége az elmúlt hét évben még egyszer sem volt nyereséges.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57566)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.06.22 0 0 57566

No de mennyi ideig fognak fenntartani veszteséges tevékenységet?

Előzmény: torqmatic (57565)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.22 0 3 57565

Hát lehet, hogy van benne valami, mert legutoljára ugye Székesfehérvárra, saját maguknak se saját gyártású buszokat hoztak és a Volánbusz tenderén se saját gyártású buszokkal indultak, tudtommal új alváz se érkezett a céghez már egy ideje.

 

Kár, hogy nem tudják gazdaságosan csinálni a dolgot, mert maga a típus szerintem nem rossz és piaca is lenne itthon...

Előzmény: 7-es troli (57564)
7-es troli Creative Commons License 2024.06.21 0 0 57564

Ezzel a típussal mi lett? A 2db prototípus után kukába dobtãk a terveket? Egyáltalán történik bármiféle gyártási tevékenység az ITK-nál normál busz kategóriában? Tudom a kis 20fős sprinter alapú ãtépítések szoktak lenni, de nagy megrendelesrol nem tudok. Korábban mintha azt olvastam volna valamelyik topicban, hogy a MOL, mint tulajdonos nem akar a busz gyártással foglalkozni.

 

 https://magyarbusz.info/2023/05/03/sorozatgyartasra-kesz-az-ite-reform-600-ic/

Dante001 Creative Commons License 2024.06.07 -2 0 57563
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.06.05 0 0 57562

Mit nem ertesz benne? Ha gyakran/tobbet hibasodik meg, mint a merevhidas, akkor ennek latszania kell valahol, nem?

 

Nem arra gondolok, hogy hetekig all futomuhibaval, hanem hogy osszessegeben sokat/tobbet.

 

Igy jo?

Előzmény: torqmatic (57561)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57561

Nem igazán értem ezt a kérdést: miért kéne, hogy sokat álljon? Ha van valami hiba, azt nyilván orvosolják, de egyik üzemeltető se fogja leállítani egyszerre a fél flottát, nem is teheti meg.

 

Amúgy tudomásom szerint a Volvo ennél és az utódtípusnál úgy en bloc állt át a merev hídra, nem a BKV kedvéért, viszont például a C2 vagy az új Lion's City független mellső futóműves...

Előzmény: Fenyőfatalp (57559)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 57560

az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok

 

Hát a megsüllyedt csatornafedeleken felütközést azért nem mondanám túl gyakorinak, viszont tényleg könnyebben odaverik a seggüket, ez pedig az alacsonyabb hasmagasságnak (nem összekeverendő a padlómagassággal) és nagyobb túlnyúlásoknak "köszönhető". Amúgy nem csak a rugőút rövidebb, de a gumik is peresebbek, ez pedig keményebb rugózást eredményez.

Előzmény: Itoérambolafoci (57556)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57559

Nem kotekedeskeppen (csak feluletesen ismerem ezeket), de tudunk olyanrol Budapestrol, hogy a fuggetlen felfuggesztesu tipusok tomegevel alltak/allnak sokat? Lehet, hogy volt/van ilyen, csak en nem tudok rola.

Előzmény: kristoof (57557)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!