Keresés

Részletes keresés

.lajosba Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2375
MEGHIVOK mindenkit EU-bajnokságra (légpárnás)- MÁJ 09-10,- freiburg-kemping!!!!!!!!
SZITOK!!!!!
.lajosba Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2374
szitok!! Ha engem kérdezel MÁJ-23-24 szitok!!
baltech Creative Commons License 2009.05.06 0 0 2373
Kedves topictársak! A következő időpont amit a légpárnástalálkozó időpontjára jelöltem ki: Máj.17 vasárnap. Ide a fórumra jelezzen mindenki, hogy tud jönni, vagy nem! Köszönettel: baltech
zsomi.vac Creative Commons License 2009.05.03 0 0 2372
Azért ez a hétvége sem maradt próba nélkül.2 személyel füvön próbáltam tegnap.2 dolog furcsa volt, meg sem érezte 2 + súlyt,ugyan azon a fordulaton emelt,bár úgy tünt kicsit alacsonyabb az orra,de a gyorsulása nem vátlozott,de a lényeg hogy jobban fordult.Sokkal.Megaztán volt pár változtatás is,de valamiért nem tudok képet feltölteni.........
baltech Creative Commons License 2009.04.27 0 0 2371

A mjus 1-i légpárnástali meghiúsulni látszik, egyrészt a várható nem túl jó idő miatt, másrészt mert Lajosbá légpárnása még nem műkszik:)

 

viccet félretéve, többeknek sem kész,vagy üzembiztos még a gépe, úgyhogy egy pár héttel elnapoljuk a talit.

baltech Creative Commons License 2009.04.27 0 0 2370

dehogynem, csak neki kéne fogni:)

Előzmény: zsomi.vac (2369)
zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.24 0 0 2369

Baltech

A légpárnás.hu-ra nem lehetne belinkelni a régi képeket,ami a tar.hu-n van?Úgy ahogyan a fórumot is.?

mc\'gányver Creative Commons License 2009.04.22 0 0 2368
MAX IV-esem van. Nagyon király!
Ezt nézd meg, ha jót akarsz:
http://auto.indavideo.hu/video/BEAST_6x6___2
U.I.: Amúgy az Argo is nagyon király cucc!
Előzmény: csonakszerviz (2367)
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.22 0 0 2367

Szevasztok!

Mc"gányver milyen kétéltűd van,nekem is van kettő argó 8x8 asom.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.22 0 0 2366

Bocs a kedd megint nem volt elég hosszú,de mindenképp átmegyek egyszer már végre.Én tegnap már a végsőket kalapáltam a hajón.Egy kicsit dühös is voltam magamra,mert vagy 30 percig tántorogtam a hajó körűl,hogy mit is csináljak rajta merthát végülis így is működik.Aztán maradt a csinosítás, meg az apróságok.A hűtőt a végleges helyére szereltem,a benzintankot pedig csak majdnem.Még 1 fordulatszámmérők kell szerezzek aminek a külső támérője max 8 cm.Itt nincs valakinek ilyen eladó? mert a boltit 16000ért adják mert annak van doboza.Nekem az is jó ha az üvegén van 1 karc.Még pár szopknyát kell megvarnom,meg vissza patentolni,egyenlőre ez a kormánylapát marad,mivel igaz hogy nem fordul meg helyben,de legalágg 180 fokot tudok vele csinálni,ha meg kall állni,eddig ez a legjobb megoldás,aztán a lapátokat kell a gyűrűben mélyebbre szerelnem ami csak 20 cm új hegesztési varratot jelent,lapátszögállítás 50 fokra,a légszűrőt át kell helyezni az ülés alá mert nagyon sok port szív.

Ahogy ezt végignézem kb 2 nap,és kész az alapgép.Kicsit talán egyszerű néhány megoldásom,de nem érdekel.Majd augusztus végén ha már nem használom minden nap akkor szétszedem és minden rögtönzött konzolt szépen kimunkálok,és akkor biztos minden alu lesz rajta(-30 kiló).

A találkozót még nem tudom,hogy megoldható-e számomra,és egyenlőre még nem vizsgázott a futóm.:-(

Azért remélem a jövő héten már el tudom vinni és át is megy.

baltech Creative Commons License 2009.04.21 0 0 2365

vázze!

szétkaptad rendesen, ez tényleg nem lesz kész elsejére:)

Előzmény: mc\'gányver (2364)
mc\'gányver Creative Commons License 2009.04.21 0 0 2364
Rám számíthattok! Ökörből van elég, majd kerítünk egyet. Esetleg leviszem a kétéltűmet, mert a légpárnásom még nem működik.
Előzmény: MedZ (2363)
MedZ Creative Commons License 2009.04.21 0 0 2363
neeee ennyien ne gyertek mert akkor sokan leszünk :)

Szóval ki jön?

Ki hoz légpárnást? :)

Ki az akinek csak képeket küldjek a találkozóról?

Ki hozza az ökröt amit megsütünk?

Előzmény: baltech (2362)
baltech Creative Commons License 2009.04.18 0 0 2362
LÉGPÁRNÁSTALÁLKOZÓ: 2009.MÁJUS 1. SZALKSZENTMÁRTON!
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.16 0 0 2361
Nem szeretnék nagyon eltérni,berakom a meglévőt,és majd meglátom,legfeljebb a felfogatást megerősítem kevlárral,de szerintem elég simán jár a kawa motor is,végül is a régi is két hengeres volt,és elég magasra lett téve mégis hibátlanul müködött,meg én nem akarok gyorsan menni vele azért gondoltam a külön emelő motorra is.
MedZ Creative Commons License 2009.04.16 0 0 2360
A lapátod teljesítmény igénye 50-60 Le körüli. Felesleges raknod rá ennél sokkal több pacit. Ez olyan mintha a 90Le csónakmotorodra egy 50 Le motoron lévő csigát raknál. Nem megy tőle gyorsabban a hajó..... gyorsabban meg a lapátot sem pörgetheted nagyon.....
súlyra és az egyszerűségre figyelj...
Előzmény: csonakszerviz (2359)
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.16 0 0 2359

Köszi az infót!

Van vfr em is,de nehéz kb 80kg,a többi szint úgy,banditom is van,a kle blokban van kiegyenlítő tengely gondolom mert fiatal motor habár még nem szereltem,gpz kompletten 550 est nemrég adtam el nehezen 70ezerért /teljesen üzemképes komplet motorkerékpárt/. Azóta én is meggondoltam magam lehet szerzek bele egy komolyabbat ami esetleg befecskendezös,késöbbi eladásnál visszajönne az ára.

 

Nem írtad milett az emelő motoroddal.

zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.16 0 0 2358

Mi az hogy mail ment.Tessék minde légpárnáshajóval kapcsolatos infót itt kitenni hogy tanuljunk belőle.:-)

 

Csónakszervíz

Én nem javasolnék 2 hengeses motorkerékpármotort betenni,mert ráz.Gondolom ER5-öst találtál,az lehet 45 Le-s.Akkor már inkább keress GPZ 500ast,az 60Le és mivel 86 óta változatlan formában gyártják(2003ig tuti) biztosan találsz belőle olcsón bármelyik bontóban.DE mint írtam ezek a motorok nagyon ráznak és egy műagyag testet szerintem szétrepesztenek rövid időn belül,a csavaroknál.Ha utánanézel az ilyen motorral szerelt mkp-k idomai 90% elrepednek,pedig a motor acél bölcsőben van.A másik hogy ezt a teljesítményt 9000nél adja le,és ez sem lineális.Ebből 6000ig kb 20Le,itt a nyomaték 20Nm lehet.Szerintem keress erősebb 4 hengerest,az sem lesz sokkat nehezebb,mondjuk 600Bandit,gsxf600,xj600,ezek 4 hengeresek70-80Le,de léghűtésesek,vfr750 100Le vizes. 

mc\'gányver Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2357
mc\'gányver Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2356
Ez az új szerzemény!
mc\'gányver Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2355

Sziasztok!

 

Előkerültem.

 

Zsomi kösz az infót.

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2354

Köszi az infót!

Remélem jövő héten lessz időm megcsinálni,illetve a lábam is jól alakul már.

 

Zsomi!

Ami a te légpárnásodon volt emelő motor,azt eladtad,esetleg megvan még?

Illetve mi lenne az ára ha még megvan?

MedZ Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2353
email ment
Előzmény: csonakszerviz (2352)
csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.15 0 0 2352

Szevasztok!

 

Medz!

Találtam motort magamnak,kawasaki 2 hengeres soros 45 loerös,kb 45kg os,a régi 33 volt. Ez négyütemü vizhűtéses benne hagyom a váltót,és két db szöghajtással viszem fel ékszíly hejett. Kérdésam az lenne szerinted jó lessz e,ennyivel gyengébb motor? A másik a lerekesztést megemelném akkor többet emelne de lasabban menne igaz? Végül is azt szeretném ha kb 50-60 at menjen,de hamar emeljen mert így odamerném adni másnak is,igaz még a feleségem is elboldogúlt a régivel is,de van sok agyatlan akinek bármit mondhatsz úgysem úgy csinálja. Esetleg ami volt neked kicsi emelő motor az megvan még valahol,mert azt is berakhatnám az elejébe akkor biztos lehetne akár lebegni is vele. Tudom,hogy ezután már egyedül nemigen emelgetném meg ritkán tuningolnak visszafelé,de ha sikerülne a tervem még kereshetnék is vele.

A régit sokan leszarozták,füleg nagypályás hajósok,de mind elbukott az elsö 300 méter után,utánna meg sunnyogtak csak,volt olyan amikor ők 80 al mentek és királynak érezték magukat mindenki a km órát nézte amikor elmentem mellettük kb 100 al esetleg többel a hínáron majdnem felborúltak úgy megijedtek,igaz egy kicsit rájuk is fordítottam a farát és a levegö levitte a sörösdobozokat!!

MedZ Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2351
zsomi:

50 szögnél
tolóerő 23 ról 26 m3/s változik ez több mint 10% plusz

emelés 19,5 ről 22 m3/s változik.

Lóerő jocskán növekszik, de ezt ugyis akkor tudom meg, hogy viszi-e ha megnézted, de szerintem nem lesz gond.....

MedZ Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2350
Sziasztok!

Zsomi: bocs nem voltam pár napig,
Szóval szerintem a légpárnásod a mostani paramétereknek jó, a motor felfüggesztése és a járása is sokkal jobb mint amit én csináltam anno. Stabilnak tűnik a felfogatás és az egész meghajtás is.
Teljesitménnyel nem lesz gondod, a lapát szögre ránézek mit csinál 50 fokon, aztán felteszem. Amit én a helyedbe most csinálnék a légpárnással

1, áramlás rendező, valami merev lemezből vagy gyanta és üvegből. Ez nagyon sokat fog számítani a tolóerőben.

2, emeléseddel nincs semmi baj, hagyd az excel táblát, nem az a lényeg, hogy 27% vagy 35% a lerekesztés, hanem, hogy a járgány vízen 3 emberrel elinduljon és kb 80 km/h sebességnél még legyen levegő elöl. Ha ez megvan akkor nem szabad hozzányulni.

DE a lerekesztésed most kegyetlenül "önbeálló" kellene valami faszább merevebb cucc oda mert a lifegés amit csinál az is ront a toló és az emelő hatásfokán is.

3, láttam nézegetted itt a lila légpárnás terelőit, hogy hogyan is vannak erre is vannak számítási szabályok biztos, de én mindig hasraütésre csináltam az arányokat. 2 választásod van. vagy középre beteszel egy kb 50 cm széles nagy függ. lapátot, vagy beteszel 3-4 db kisebbet. felfüggesztés a 1/3 nál valahol. aztán kész.
A mostani azért nem müxik mert bele van süllyestve a gyűrűbe és az oldalsok lezárnak valamint amint néztük nem is tudod bedönteni a lapátot mert a légnyomásod akkora, hogy kiegyenesíti.

4, ha le akarod vizsgáztatni akkor, a hűtővel és a designnal kell valamit csinálnod, meg le kell takarni a motort valamivel.

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2349
Nekem is leforgott állandóan ha akartam miután a porlasztó meglett csinálva,néha még túl is forgott,emelni viszont csak 2500 után emelt rendesen,ezután átálítottam a lapátokat nagyobb szögre,de pont nem azt értem el amit szerettem volna mert még késöbb emelt fel bőven 3500 után,menni sem ment úgy mint elötte,ezért vissza állítottam oda ahol volt.
zsomi.vac Creative Commons License 2009.04.14 0 0 2348

Baltech

Így már érthető.Áramlásrendezőt mindenképp szeretnék bele,és így a tölcsérszerű levegű már nyíl egyenes lesz,és majd akkor vágom csak rövidebbre a gyűrűt.

Hogy álsz az aluhegesztéssel????Lassan kell keresnem valakit aki meghegeszti a motortartó,gyűrűtartó szerkezetemet aluból hogy karcsúbb legyen a hajóm 30-40 kilóval.Természetesen ezt nem kérném ingyen,az anyagot megveszem és "csak" hegeszteni kell.

 

Csónakszervíz

Köszönöm a felajánlást,a lapátok szögének álítása után minden kiderül majd.Egy régebbi hozzászólásban esett szó az 50fokhoz szükséges lóerőről akkor 85 Le kellett 110m/s hez.De ugye nekem 130m/s van most és az kell is,na ehhez most "X" Le kell.A 45fokokot simán azonnal felrántja a moci 5000ig ezért gondolom a becsült 65 Le szükséges teljesítmény valós lehet,és a 110és130m/s közötti fordulatszámkülönbözet nem emészt fel további Le-ket.

 

Medz

Az áramlásrendezők szögszámyítási progijába belenéznél nekem??Hátha a héten addig jutok.

 

A heti terv a készreépítés.Ez magában foglalja a gyűrű tökéletes szigetelését a tesztel,műszerfalrögzítése,hűtőt fixen rögzíteni,szíjhajtást védő burkot felhegeszteni, mert most gyorskötöző tartja,tankot fixre,és persze a kormányzás,2 szoknya varrása,és patentok pótlása.

csonakszerviz Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2347

Ok köszi a választ,majd ha már tudok járni nki állok ,és összerakom.

 

Zsomi!

Ha kevesled a teljesítményt akkor könnyen növelhetsz rajta kicsi munkával mivel négyütemü a motorod. A test alatti dobozból vezesd a légszűrőházba a nyomást,természetesen zártrendszerü ház kell hozzá egy kamrával ahol körbe forog a levegö,és az alján van egy pici luk amira azért van szükség mert a test alól vizet is nyomhat föl,ezt kell lecsapatni. Tulajdoképpen amennyi a test alatti nyomás annyival túlvan töltve a motor,ha akarod segítek neked ebben. A gyujtást meg vákumosra kell cserélni mert amikor nö a nyomás akkor elkell venni az előgyújtást,ha van 0.3 bar nyomásod akkor már 100 lóerő fölött lessz a motorod.

baltech Creative Commons License 2009.04.13 0 0 2346

Mivel nincs áramlásrendeződ, így a ventillátor után a levegő forog, tehát a légcsatornát tölcsérszerűen hagyja el. minél hosszabb a légcsatorna, ez annál kevésbé érvényesül.

Szerintem szerelj bele áramlásrendezőt, és az megmerevíti a gyűrűt is.

Előzmény: zsomi.vac (2343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!