99750 km, márciusban lesz 6 éves. Nálunk 4 év után térült meg a felár. Átlag 1.5-2 literes fogyasztáskülönbséggel számolj. Ha kevesebb a város akkor 1.5, ha több akkor 2.
Nálam is megesz annyi olajat 1.4tdci . Sőt azt veszen észre , hogy a gyári ford olajból még többet is . Tűzkarika esetleg, a porlasztócsúcs alatti tömítések hibája is okozhatja ( de azt érezni kéne folyamatosan menet közben is ).Próbáld ki , hogy lehajtott első ablaknál bejön e a szag. Az én kocsimat már sokadjára vizsgálták át . Nálam menetközben leengedett ablaknál , az ablakon jön be jön be a kipufogógáz szag. A szellőző rendszeren nem , még az aktívszenes pollenszűrő is ki lett véve próbára, akkor sem érződött. Vonóhorog van az autón , és ha van akkor milyen ? Nálam már azzal hozzák kapcsolatba, hogy nem gyári vonóhorog van a kocsin (Bosal) , és a löghárítóból kiszereltek egy alkatrészt , ami által megváltozik a karosszériánál a levegő áramlás , és visszaszívja a kipufogó gázokat
Vagy a kipufogócsőrendszerben van a hiba, de ott fújóhangnak kéne lennie avagy kartergázvisszavezető-csövet kéne megnézni. Ventónál utóbbi volt a ludas, alattomos módon :)
10e km alatt 7 dl olajat töltöttem utána (1.4 TDCi) a minap. Másvalakinek hasonló tapasztalat?
Kérdés: álló helyzetben a szellőzőventi behordja az utastérbe a kipufogógázt. Katalizátor előtti "ifaszag", kezeletlen gázról van tehát szó. Tippek esetleg a problémára?
Sziasztok, kellene nekem 6x15 4x108 ET 52,5 méretű lemezfelni (az eredeti fusion felni), nincs valakinek a sufniban egy készlet elfekvőben? :) Hátha váltott valaki alufelnire. :)
Ford szalonban vettem koncentrátumot, feltöltöttem. Aláfeküdtem az autónak és megtaláltam a helyet ahol szökik az anyag. Az egyik csavarnál ereszt. Gondolom vmilyen tömítés fáradt el.
augusztusban eladtam a kocsimat. akkor volt benne 150 000 km. soha nem állt garázsban. szervizkönyvét 100 000 km-ig vezették. és most megtörtént a csoda!
Vegyél koncentrátumot és higítsd fel de akár töményen is betöltheted. A gyári Ford sem drága. A minimumig megy és lejjebb nem? A tágulási tartály nem repedt?
Autóztam hajdanán a nagy hóka-móka Renault 4-el. Na az volt az élmény meg a rókázás határának a próbája amikor a Mátrában és környékén 70 - 80-al eresztetük be a kanyarba. De csak az első, másodikba. A többi kanyart majdnem hátramenetben teljesítettük.
Na nem ilyenre gondoltam. Ha veszem a jelenlegi állapotot alapnak és csak pár % lenne lágyítva rajta, de nem a dűlöngélés határáig. De ez még bőven döntés előtti állapot. Ilyenkor nemcsak a rugó karakterisztikával kell számolni, a lengéscsillapítót is kalkulálni kell. De ez már lassan nem az a terület, amit egy hétköznapi és általános használatra szánt kocsinál meg lehet/szabad csinálni.
Megismerve az alap utazási komfortot, a fogyasztási valóságot, részemről ezek - pontok. A + pont a magasabb építés és hogy jól néz ki a kocsi.
A hétvégém azzal telt, hogy több Fusiont 1,4 - 1,6-ost, benzinest próbáltam. Eddig úgy oké, DE: alapjába véve mindegyik eléggé "rázott" az úton vagy autósabban fogalmazva nagyon kemény volt a rugózása. Tette ezt minimálisan rossz minóségű útfelületen is.
Lehet-e valamit csinálni ezzel: pl. lengéscsillapító esetleg rugó csere ? A rugóalakításban más típus esetében már van tapasztalat. Most nem az ültetésre és egyéb tuningra gondolok, az utazási komfortot kellene finomítani. Tudom magas építésű kasztni, kanyarstabilitás stb, de azért áll a típusnak a zászló, mert beülni akarunk és nem leülni a kcsiba.
én csak azt szerettem volna közölni hogy stabil 90-él egyenes úton (vizszintesen) fix gázállásnál az ÉN autóm kb. 5.6-5.7-et fogyaszt (legalábbis a fed.comp. szerint)
Nem látom a számítási algoritmust, de elég jól el tudom képzelni (szakmai ártalom), hogy hogyan matekozik az adatokkal, hogy a valóshoz közeli értket mutasson, de a dinamikus változásokat (visszakettő-padlógáz, 7-ről 9.5-re) is minimális késleltetéssel tudja követni. Tippelem, hogy az impulzushosszt, azaz a fogyasztott mennyiséget nem integrálja km-eken keresztül, mert akkor igen lomhán reagálna egy-egy visszakapcsolás esetén felpörgő motorra.
- Tudom, hogy mindegy csupán korrigáltam, hogy ne keressen senki átfolyásmérőt ha valami baja van a kijelzett értékkel.
- A pillanatnyi érték és a sebesség ismeretében egy számítógépnek nem ügy bármely általad igényelt adat kiszámítása,hiszen adott intervallum összes pillanatnyi értéke eltárolható, ha a befecskendező impulzusok összhosszát tudod egy 100km - es út végén akkor mi az amit ebből nem tudsz kiszámolni?
Mindegy, az impulzus hossza (pontosabban a kitöltési tényező) teljesen ekvivalens az átfolyásmérő által szolgáltatott jllel, mindkettő az adott idő alatt felhasznált üzemanyag mennyiségével arányos (dQ/dt), a lényeg, hogy pillanatnyi értéket ad. A befecskendező impulzusidejével számolva természetesen a dt csökkenése miatt finomabb felbontást kapsz, de csak pillanatnyi érték lesz, nem pedig átlagfogyasztás.
Az nem 90-nél van, hanem adott fordulatszámnál/terhelésnél, ugyanis a fed.com. egy átfolyásmérő jelét feldolgozva mutatja a számított fogyit. Rövid idő alatt fogyasztott (átfolyt) mennyiségből és az alatt megtett rövid útból kalkulál.