Keresés

Részletes keresés

61-es Creative Commons License 2009.10.01 0 0 6862
Természetesen.
Előzmény: Peti817172M (6860)
Gianmarco Creative Commons License 2009.09.30 0 0 6861
Bezony, lassan hét éve, hogy próbáztak és forgalomba álltak.
Bár a futott km-eket nem ismerem, de azért még van jópár a hagyományos másod- és harmadgenerációs pluszosok közül is, ami még az utcán szaladgál, és aktuálisabb lenne nekik. Ezek ugye még egy-két évvel a kásítás előtt voltak ott.
Előzmény: 61-es (6859)
Peti817172M Creative Commons License 2009.09.30 0 0 6860
És akkor ők is megkapják a sima tátrákon megjelent újításokat? (ütemadós ablaktörlő, termosztátos fülkefűtés, fénycsöves fülkevilágítás)
Előzmény: 61-es (6859)
61-es Creative Commons License 2009.09.30 0 0 6859
Azt cincogják az egerek, hogy januárban megy az első K szerelvény főműhelybe.
Előzmény: Gianmarco (6858)
Gianmarco Creative Commons License 2009.09.29 0 0 6858
Megpróbálom feléleszteni a topikot, ahogy

a 4126-ot is felélesztették!! :-) Most a 4148 a párja a 61-esen.
Tavaly decemberben volt utoljára forgalomban, már csak a 4075-nek kéne előkerülnie, és reméljük, nem kerül helyette/-ük másik (kettő) hasonló kényszerpihenőre...
Gianmarco Creative Commons License 2009.04.08 0 0 6857

A kásítás óta (azt hiszem) először szakított mára a 4001-4056, és ez volt az utolsó érintetlen páros.

4001-4026 és 4027-4056 voltak ma párban.

Peti817172M Creative Commons License 2009.04.02 0 0 6856
Vagy úgy is mondhatjuk, hogy a felvágás a nem hasítható váltó hasítása, a hasítás meg a hasítható váltó felvágása :D
Előzmény: Szakadáskapcsoló (6853)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.02 0 0 6855
Hopp, félreolvastam, az előző hozzászólásom tárgytalan :)
Előzmény: Peti817172M (6854)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.02 0 0 6854
Én nem a felvágás jelentését írtam, hanem a dőlt betűs részre válaszoltam.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (6853)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.04.02 0 0 6853

Én tehát így foglalnám össze a különbséget: a felvágás szabálytalan, mert a váltó károsodásával járhat; a hasítás viszont üzemszerű és így megengedett.

Előzmény: Peti817172M (6852)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6852
Igazatok van.

Ez alapján nem tudom megállapítani, hogy a váltó pontosan milyen állapotba kerül a felvágás következtében

Felvágás esetén a váltónyelv szabadon (és a kettő egymástól függetlenül) mozog, tehát abba az irányba fog állni, amerre az utolsó kerék terelte.
Előzmény: fberci (6851)
fberci Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6851
Én ezt találtam az utasításban (8.4 pont):
"Amennyiben a közúti vasúti jármű a számára nem megfelelő állású, nem
hasítható váltóra halad rá gyökkel szemben, váltófelvágásról beszélünk. A
váltót felvágni tilos, mert a váltófelvágás a váltó mechanikus szerkezetének
károsodását okozza. A váltófelvágást rendkívüli eseményként (utasítás 12.1.
pont) kell jelenteni és kezelni."

Ez alapján nem tudom megállapítani, hogy a váltó pontosan milyen állapotba kerül a felvágás következtében, de az biztos, hogy ez a történés nem üzemszerű. :)

Hasítani nem csak rugós váltót lehet, lásd az utasítás 8.3-as pontját (Hasítható váltók).
Előzmény: Szakadáskapcsoló (6849)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6850

Már megint kezdi az Index, hogy kihagyja a neki nem tetsző részeket a hozzászólásból. A Visszacsapó váltó idézet elé oda akartam írni, hogy hasításnál - ellentétben a felvágással - nem mindig áll át a váltó, ilyen pl. a Budaörsi útnál lévő is.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (6849)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6849

Azért szerintem van egy kis különbség, mert a váltófelvágás esetén mindig átáll a váltó:

 

Váltófelvágás: a váltóra való ráhaladásnak az a módja, amikor a gyökkel szemben közlekedő menet részére helytelenül álló, nem hasítható váltót a jármű kerekeinek nyomkarimái átállítják.

Visszacsapó váltó: egyes hasítható váltóknál a csúcssíneket egy speciális váltóhajtómű tartja végállásukban, a csúcssín hasítása után visszaállnak az alapállásukba.

 

A dőlt betűs részeket az új Utasításból másoltam.

Előzmény: Peti817172M (6848)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6848
Amúgy a hasítás meg a felvágás ugyanazt jelenti ;)
Előzmény: Peti817172M (6847)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6847
Hát, a nem rugós is állhat úgy, hogy kell hasítani, meg úgy is, hogy nem.
Előzmény: Szakadáskapcsoló (6846)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6846

Javítsatok ki, ha tévedek, de a nem rugós váltót csak felvágni lehet, illetve általában nem szabad; hasítani pedig csak rugóst lehet.

 

Amúgy a Budaörsi útnál is kint van a tábla múlt hét óta:

 

Előzmény: Peti817172M (6845)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6845
Ha nem rugós a váltó, akkor a hasítás után már lehet 30-ig gyorsítani, nem?
Előzmény: fberci (6842)
Gianmarco Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6844
Én pár napja láttam a 61-esen.
Előzmény: Villamosos (6840)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6843
Mindkét helyen csak az egyik irányba van kitéve a vágánytengely fölé, de mindkét oldalon van rajta felirat. Mondjuk szerintem egyszerűbb lett volna, ha nem bírálják fölül az új utasítást, hanem a lassabban járható váltókat táblázzák ki.
Előzmény: fberci (6842)
fberci Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6842
Budagyöngyénél nem az oszlopon van? Én úgy emlékszem, de akkor nem látszódik a másik oldalról. Természetesen mindkét irányból van, de mindkettő csak a gyök felőli irányból látszik.

A 61-es lehet, hogy azért ment 15-tel, mert hasítania kellett a váltót (pl. 59-es ment előtte a hurokból), hasításkor pedig ugye maradt a 15-ös korlátozás. Ha jól vettem észre, akkor a Budagyöngyénél is mindig visszaáll kitérő irányba a váltó, így ott a gyakorlatban nem kihasználható a 30.
Előzmény: Peti817172M (6841)
Peti817172M Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6841
János kórháznál Moszkva felé, Budagyöngyénél meg Hüvi felé a visszafogónál kiraktak váltón alkalmazható sebesség 30 km/h táblákat, de nekem furcsa egy kicsit, mert a tábla másik oldalán ugyanez a felirat van, tehát a tábla szerint helytelen irányból csúcs felől megközelítve is 30-cal lehet rajta átmenni. Ja, és ami villamost láttam Jánosnál, az a tábla ellenére kb. 15-tel ment át rajta (61 -> Moszkva tér).
Villamosos Creative Commons License 2009.04.01 0 0 6840
Tud valaki vmit a 4330-4331ről? Már rég láttam őket.
Villamosos Creative Commons License 2009.03.04 0 0 6839
Valószínűleg azért nem ragaszkodnak az oktatókocsikhoz, mert nem újfelvételesek tanulnak. Típustanfolyam volt a közelmúltban.
Gianmarco Creative Commons License 2009.02.26 0 0 6838

Úgy láttam a napokban, hogy oktatnak ezerrel, de vajon mi lehet az oka, hogy egyszer se az oktatókocsikkal?

4012-4013 és 4141-4142 voltak többször is, a 4026-4027, 4114-4115 meg forgalmi kocsikként járják az 59-est meg 61-est...

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2009.02.05 0 0 6837

Készül a Hűvösvölgy-Kamaraerdő viszonylat? :-)

Előzmény: Gianmarco (6836)
Gianmarco Creative Commons License 2009.02.05 0 0 6836
4139-4231 @ 41 ma délután, persze 61-es táblákkal, és pár óra múlva már ismét ott volt. :-)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.01.28 0 0 6835
És olyan is van, hogy reggel meg délután más-más forgalmi számmal, de a 61-esre megy ki ugyanaz a szerelvény.
Előzmény: Gianmarco (6833)
FKU-911 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 6834
Reggel az 59esen 7, a 61esen 25 szerelvény van.
Előzmény: Gianmarco (6833)
Gianmarco Creative Commons License 2009.01.26 0 0 6833

Csak abból, hogy a délután kint lévő 59-esek között nem ritkán láttam egy olyat, ami reggel 61-es volt. De akkor lehet, hogy csak a kiadási szükség hozta így.

Hányan vannak most kint a reggeli és délutáni csúcsban az 59-esen és 61-esen? Az biztos, hogy az 59-es délután 8.

Előzmény: 61-es (6832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!