Nagyon ciki lehetett ha leállt és nem indult be. Főleg egy ilyen kocsi esetében aminek a puszta megjelenése is figyelemfelkeltő. De egy fesszabályzó okozza, hát erre nem gondoltam volna soha. Érdekes, mitöbb tanulságos. Jó lesz komolyan vennem jobban mint eddig. Bár én is cseréltem fesszabályzót ami most jónak tűnik, de fogok venni egy vadi újat, bár idehaza 6 -7 db is akad és rájöttem hogy kell állítani, hogy jó legyen a feszültség érték. Olyan stabil feszt nem ad egyik sem mint ami a Suzukimban van az alapjáraton is és gázon is 13,9 - 14.0 volton van. Lámpa felkapcsolva, akkor is 13,7 a fesz. Nem tudom hogy csinálja de egy ilyen a kacsába is jó lenne.
Hétvégén nem gurulsz erre? Tudod hol lakom. Szombaton.
...várjál, várjál ezt meg én nem értem. Mi köze a melegen nehezen indulásnak a fesz szabályzóhoz? A fesz szabályzó ugymond leszabályozza a generátor feszültséget. Semmi mást nem csinál. Mégis hogy befolyásolná az indítást? Várj, csak egy módon lehet, esetleg a generátor fékező hatást (terhelést) jelent a motornak ha a fesszabályzó rányomja az egész kakaót. És annyira fékez, hogy nem indul. De ennyire ? De ez hidegen is lenne.... Nekem meg a nyáron feszszabályzó hibám volt sorra, nem kevés. 16, sőt 18 voltot produkált többszőr is. De soha nem okozott nehéz beindítást. Inkább az elektronikát féltettem valamit ki ne nyírjon.
Ennyi erővel a generátor is gyanus lehetne, ha esetleg meleg állapotban szorulna és fékezi a motort......
Nagyon szívesen. Komolyabb baj nem szokott előfordulni. Írj majd sikerült e.... Én 23 éve magam javítom a kacsám és 2008 óta pedig kispolskit is. Eddig a kacsán minden hibát sikerült javítanom. Szerelő soha nem látta műszaki vizsgára is én készítem fel.
Szerintem a gyújtáson kellene állítani. Ha előgyújtás felé van közelebb most, akkor vissza kéne venni belőle. Nekem kispolskin volt hasonló problémám ott előgyújtásban volt túlzottan és melegen nehezen indult, visszább vettem és jobb valamivel.
Másik ötlet, a szelephézagok ellenőrzése. Kipufogó hézag ha kicsi a felhevült szelep nem nyit rendesen. Hideg állapotban kell beállítani enyhe lötyögés hagyva, de nyílván milliméterben vannak a helyes adatok megadva ehhez, amit most fejből sajnos nem tudok. 4 milliméter asszem.
1. A Jet 100 üzemanyag stabilizátor (BASF termék!) iszonyatosan jó! Hosszú állás után tényleg könnyebben indul a gép, az alapjáratom is sokkal stabilabb lett "magától"!
(megjegyzem, hogy az autó sajnos kb. 4 évet állt garázsban használat nélkül, mert külföldön voltam kb. 2007-2011)
2. 4 éve a műszakin sajnos leszedték a szélvédőre ragasztott 1997-ben Hollandiában a kacsatalálkozón feltett két matricámat. Felindulásomban áttettem a hátsó oldalsó ablakra, de mivel már nem beszerezhetők (ha valaki tud, jelezze!), ezért gondoltam vigyáznék rájuk. Leszedtem, jelenleg egy fehér A4 papíron vannak. Fóliázás vár rájuk, belülre feltehető matricaként végzik remélhetőleg.
Aztán a harmadik infó:
Lehet, hogy csak nekem új, de jövő évben Zágráb mellett lesz a kacsa világtalálkozó!
Mivel nincs messze, remélhetőleg lesz érdeklődés itthonról is.
Ha nem jön közbe extrém esemény, szeretnék ott lenni...
Sikerült közben egy király Hella pótféklámpát is szereznem 1500-ért, csak feltenni nem tudom még, mert nem kaptam sehol kétoldalú fekete habosított ragasztót.
Majd neten rendelek.
Múltkor sajnos elmaradt a tali családi dolgok miatt, a hétvégén meg 30 éves osztálytalálkozóra megyek Dújvba, de már vicc, hogy mindig közbe jön valami :-)
Szerintem elsőként az üveg olvadó biztosítékokat nézd meg. Aztán a vezetékeket meg a kapcsolót. De az izzókat is érdemes ellenőrízni. Jelezd mikor jó neked sms ben vagy itt aztán tényleg összefuthatnánk. Az enyém szeptemberben műszakizott nekem most minden jó, nekem inkább a feszültségszabályzóval voltak gondok. 16 v-ig felment a fesz. De van több is itthon tettem be másikat amit be kellett állítani persze, ugy néz ki most jó.
Sziasztok márka társak!rengeteg kacsához való alkatrész van eladó..használt..új....sőt egész autó is felújítás előtti...valamint 2db.acadiane.ha valakit valami érdekel,keressen bizalommal:)
Régen nem írtam ide, de a Citroen azért nincs elfelejtve. Lassan szerelődik össze, de a kürtnél valami nem kerek. Egyáltalán ilyen volt rajta, mert kicsit furcsán áll(vagy csak valamikor megnyomták az elejét):
Ha tisztázódik a helyzet kap egy fényes festékréteget, ez valami alvázvédő lehet rajta.
Ezzel a felfogatással meg az egyik furat értelmét veszti. Ez ugye a jobb oldalra volt szerelve? Gyárilag ez a lemez egy átmenőcsavarral volt rögzítve(ami a képen is benne van), hátul pedig a megfelelő fészekbe van belehajtva egy csavar? Van még egy ugyan ilyen trapéz alapú lemez is amúgy, az megy a túloldalra? Annak mi a szerepe? Vagy csak a pótalkatrészes ládából hozzákeveredett ennek az Acadiane-nek a dolgaihoz? Köszi előre is a megoldásokat!
Köszi, valóban jó érzés. Ismét kilátásban egy autós tali.: Szeptember 8 án Sopronban lesz egy veterán autós találkozó, Sopron Alpha park 8:00-12:00 . Ha szeptember első hetében le tudom vizsgáztatni a kacsát akkor megyek. Vizsga előtt nem vállalok be nagyobb utat, inkább 1 héttel korábban elviszem levizsgáztatni és ha siker akkor ott leszek, 23 év alatt csak egyszer nem sikerült de akkor is kaptam 2 hónapot, így esik most szeptemberre a vizsga július helyett azóta, de jobb is így. Amúgy nem cseréltem semmit, nem vettem semmit. Elvoltam fékmérésen, és megfelelőek a fékek mind. Rozsda egy deka nincs rajt. Függőcsapszegeket kiütöttem erősebb alátétet kapott valamint jó adag zsírzást. Ennyi amit csináltam. És át fog menni mert át kell mennie.. :)
Büszkén újságolnám, hogy a kacsámmal oklevelet kaptam, egy tuning találkozón, mivel második helyezést ért el egy bizonyos kategóriában, eme 34 éves kacsa.... Lám, nem csak veterán, de tuning találkozón is megállja a helyét a jószág.
Megemlíteném, bár a helyezést nem ezért kaptam, de a találkozón jobbnál jobb vasak voltak eszméletlen hangtechnika, motor technika, stb de a megjelent verdák közt egy sem akadt amelyik kézből kulcstartón megnyomva egy gombot, beindítható lett volna. A kacsám ezt lazán tudja, pöcc-röff akár 40 méterről.
Azt még kevesebben tudhatják, hogy ez nekem mekkora fejtörőt okozott anno, és mindez megvalósítása mennyi de mennyi munkaóra, anyagi ráfordítás, furfangosság végeredménye. És hogy "nem adom fel" jelige szellemében ügyködtem. Magamnak megcsináltam, de nem vállalom még egy kocsin megcsinálni. Túl összetett és nem vállalok felelősséget, hogy esetleg nem működik vagy rosszabb esetben gyepálja az önindítót. Nekem már tökéletesen működik de eleinte voltak hibák. Nem erről akartam írni, hanem inkább csak a képeket előkommentelni.............