Tisztelt topiktársak!
Szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy egy törölt nicknéven létrehozott fórumon vitatkoztok szerintem a semmiről de ez legyen a saját véleményem. Meggyőződésem, ha valakit törölnek egy fórumról attól kezdve az általa bedobott téma az adott prezentációban tárgytalan. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy dugjuk a fejünket a homok de jelzés értékű a tárgyszerűséggel kapcsolatba.
Igenis tudatlanok. Hazánkban már két ilyen radar működik és ott nem volt probléma, csak Pécsett, ahol egyetlen helyszín sem volt jó az ellenzéki polgármesternek. Kíváncsi lennék, ha újra lenne szerb válság és újra felettük repdesnének a szerb vadászgépek, hányan könyörögnének a radarért. Olvasd el ezt és tájékozottabb leszel. Különben igazán kíváncsi lennék, hogy meddig lenne hivatalában bármely normális ország hadsereg parancsnoka, aki a honvédség védelmi beruházása ellen van. http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/zengo/
Érdekességként megemlíteném, hogy március óta nem hajlandó a hatóság egy feljelentésünkre válaszolni, ahol 160 tanúvallomást is beadtunk mellékletként, a tanúk nevének, címének megjelölése mellett. Hogy ez miért lehet......
Mindezek után döntöttem a levél megírása mellett és úgy látszik hogy lehetett valami hatása a levélnek, mivel egyes műrepülők elköltöztek innen. Egyébként az eredeti levelemet sem csak Besenyei Úrnak írtam, az végig többes számban szólt az itt repülő műrepülő pilótáknak címezve. Ha tényleg köze volt az említett pilóták elköltözéséhez a levélnek akkor itt is megemlíteném (ahogyan azt már más fórumon is megtettem) hogy becsülöm felelős gondolkodásukat, hogy nem akarnak Magyarország legjobban körbeépült nem nyilvános fel és leszállóhelyén a lakosok kárára műrepülni.
Én csak azt szeretném kérni a többi műrepülő pilótától, hogy ők is lássák be a kijelölt légtér alkalmatlanságát a műrepülésre. (főképpen a pihenő időben, amikor az óvodában aludni szeretnének a gyerekek)
A riport elsősorban a zajhatásokról szól és az azok által okozott problémáról. Valóban említik benne a légszennyezést is, de nem a légszennyezés miatt nem lehet órát tartani amikor valaki műrepül.
Annak kifejezetten örülök, hogy téged nem zavar a műrepülés hangja, de ugye megérted, hogy ezzel nincs mindenki így. Pláne egy beteg ember aki esetleg pihenni szeretne, vagy egy kisgyermek aki aludni szeretne. Ha valaki kimegy a forma1-re, akkor azt azért teszi, hogy lássa a futamot és élvezze, de azt nem mondhatod, hogy az is menjen oda hallgatni a futam zaját aki esetleg nem bírja, vagy netán álmos és aludni szeretne.
A gond ott van, hogy Besenyei Úr tett egy nyilatkozatot, miszerint legközelebb csak gyalog jár erre, illetve előtte azt, hogy idén még nem járt Tökölön és akkor szóljunk, ha Red Bullos gépet látunk.
(nyilatkozata ellenére a Red Bull oldalán fenn, van, hogy 2010-ben itt próbálgatta az új gépét is, amikor a régi extra 3000-el hasonlítgatta össze)
Talán el kellene olvasnod mégegyszer a #40-es hozzászólásom... Abban zajról szót sem ejtettem, a környezetszennyezésről annál inkább. Azt hasonlítottam a kamionokéhoz, nem pedig a hangjukat, ergo a legkisebb mértékben sem ferdítek. Az alanti "riportban" szereplők viszont annál inkább!
De ha már szóba hoztad: Ismeretek terén azt hiszem te állsz (sokkal) rosszabbul; és nagyon rosszul is gondolod: volt már alkalmam hálistennek sokszor élvezni a műrepülést mind kívülről mind pedig belűlről, szóval én személy szerint írtó boldog volnék ha napi rendszerességgel tekinthetném meg B.P. vagy a többi műrepülő pilóta gyakorlását! Valahogy nem bíííírom megunni!
Szép ez a levél, csak sokat nem érsz vele. 1. Mivel a tököli repülőtéren nemcsak Péter edz, azaz főként nem Ő, ha Ő nem repül nem fog nagyon csökkenni a zaj. Idén még RBAR sem volt, tehát ez is ezt mutatja. 2. A légterek szabályozására hazánkban van szervezet, ebben őket lehet megkeresni, nem pedig egy sportolót. 3. Ha érzésetek szerint valamely repülőgép nem megengedett területen, magasságon repül és főként veszélyezteti a polgárok biztonságát akkor forduljatok a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz. Jelentsétek fel, ők majd intézkedni fognak.
Mint írtam napi 2-4 órát, rendszeresen, Ivánéknak nem számított sem a benya, sem a kerozin abban az időben.
Viszont ezt kiragadnám az írásodból: "Azóta jelentősen lecsökkent a műrepülések száma, átmentek a műrepülő gépek Kiskunlacházára és ott gyakorolnak, de egy kék Red Bullos gép néha megtisztel minket."
És folyamatosan, több órán keresztül csinálták a zajt Debrecen felett? Itt, mielőtt megírtam a nyílt leveleimet, ez napi 3-4 óra folyamatos zajjal járt 11-12 órától 15-16 óráig. Azóta jelentősen lecsökkent a műrepülések száma, átmentek a műrepülő gépek Kiskunlacházára és ott gyakorolnak, de egy kék Red Bullos gép néha megtisztel minket. Én csak azért tettem ide be a riportot, ami a vitát felkavarta, mert Besenyei Úr azt írta nekem a Sport Gézán a levelemre válaszul, hogy majd akkor szóljunk, ha itt Red Bullos gépet látunk.
Lehet nálatok csak onnan startoltak a szovjetek, de Debrecen felett napi 2-4 órát repkedtek, többszöri hangrobbanással, de még hangsebesség alatt sem voltak csendesek a gépek. Volt hogy 3-4 gép repült kötelékbe, itt produkálták magukat a város felett, volt hogy váltották egymást. Akkor sem zavart senkit, és ez most sem zavarná, csak a kukacoskodó, másokat feljelentgető típusú embereket.
Tehát te úgy érzed, hogy minden rendben van azzal, hogy a terepszint felett 65m-től állandó műrepülő légtér van kijelölve kb ötezer ember otthona, három óvoda, két iskola, két nyugdíjasotthon felett, további több tízezer ember otthonától néhányszáz métertől 1-2 km távolságra?
Akik ebben a műrepülő légtérben gyakorlatoznak azoknak semmilyen erkölcsi felelősségük nincs abban, hogy ha éppen pihenőidőben végzik a mutatványaikat akkor nem tudnak tőlük pihenni az óvodában, az otthon pihenni vágyók nem tudnak pihenni, vagy az iskolában nem tudnak a tanárra figyelni a gyerekek?
Ez igaz, de lenne egy-két kérdésem. - Mikor költöztek oda az elégedetlen lakók? Volt már akkor reptér vagy nem? - Mit gondoltak a lakosok, ilyen nagy iparterületet nem fog hasznosítani a tulajdonos?
Érdekes, ugyanaz a helyzet, mint Ferihegy környékén. Olcsón megvenni a telket, a házat tök jó volt. Miért volt ennyi, mert ott van a repülőtér. Megvan a ház, félpénzért, most meg tiltakozunk, mert van itt egy repülőtér zajszennyezéssel.
Nyugodj meg. A topik címével nem a kiváló műrepülőt degradálódik, ha nem az, aki még normálisan a nevét sem tudja leírni. Így ez a topik egy hétköznapi emberről, Bessenyei Péterről szól és nem Besenyei Péter műrepülőről. :)
Igazad van, van különbség. A különbség az, hogy a ruszki gépek 1-2 perc nagyonhangos zajt adtak és tovartepültek, a műrepülők pedig sokszor 20-30 perc változó intenzitású, sokszor nagyon hangos zajt adnak ki, egy szűk távolságon belül oda-vissza repülve. Az utóbbi sokkal zavaróbb. De ezt már leírtam a második levelemben.
Ez alapján ismét megerősödést nyert, hogy Magyarországon vagyunk. Kedves Reklamáló Tököliek és környékbeliek! Már régóta tapasztalom, hogy kis hazánkban, ha valaki műrepül az csak Besenyei Péter lehet. Elárulom, ez nem így van. Péter elég sokat van külföldön és például a tököli repülőtéren edz több magyar műrepülő is pl. N. Tamás, aki(k) meg sokat van(nak) itthon. Ki is műrepülhet akkor Tököl felett? A másik, annyira jó, hogy a demokrácia jogait teljesen félreértjük. Zavar a repülőtér, zárjuk be. Zavar(na) a szennyeződést nem kibocsájtó új ipari létesítmény, ne építsük fel. Zavar a mobil telefon sugárzásával megegyező jelkibocsájtású NATO radar, ne építsük fel, és sorolhatnám. A demokrácia nem ezt kell, hogy jelentse!!!!
Még ide tartozik: télen voltunk Ausztriába egy barátságos kis településen 4 napig, Fuschl am See a település neve, pár embernek ismerős lehet, mivel a Red Bull központ itt van, a Repülő bázisuk pedig Salzburgban (hangar-7.com) Mind ez a település, mind a környezőek csendes nyugodt falvak, viszont ha meglátják az égbolton, vagy a Wolfgangsee felett a flying bullst, azt büszkén mutogatják az odalátogatóknak és amolyan saját kölykeik ként tekintenek rájuk. A repülő bikák kicsit több alkalommal tudnak repkedni mint a hazánk fiai, mégsem zavarja az ott élőket, sőt ellenkezőleg.
Számomra az a furcsa hogy vannak emberek akiket bármi zavar, ha naponta 2 percig bármi zajt hallanak már megy a jelentgetés. Általában ezek unatkozó emberek akik ráérnek mások dolgaival foglalkozni. Nem élek sem Tökölön, sem Százhalombattán, de érdekes módon mi tudtunk tanulni mikor az átkosba a szovjetek naponta 20-30-szor szórakoztak az alacsony magasságon történő hangsebesség átlépésével. Azt hiszem némi különbség van a kettő között. A világban rengeteg helyen van zajterhelés, változó intenzitással és hangossággal. Vannak helyek ahol többet kell tűrni és vannak ahol kevesebbet. Mit mondjanak a Kecskemétiek, Tataiak, vagy a vasút vonalak mellett élők?! A világ fejlődik, különböző dolgok mindennapossá válnak az életünkben, aki ezt nem tudja elfogadni annak rengeteg csendes helyet tartogat a világ, pl ott vannak a sztyeppék. Most a tököli reptér a gond, ha az megszűnne akkor jönne az hogy a főút és a teherautók, majd hogy túl közel van az M0 és az M6 is. Amennyiben már ezek sincsenek, lehet irtani a tücsköket mert hangos a ciripelésük, és a méhek is hangosan zümmögnek. Továbbá érdekes a rengeteg szelektív hallású ember is, pl a szomszédunkban is ha Zsiga bácsinak köszönök fél méterről azt nem hallja, de azt igen hogy a 3 emelettel felette lévő kisbaba hajnalban 2szer felsírt és ezért ő nem tud aludni. A kisgyereket is el kellene hallgattatni örökre?!
Elgondolkodtam azon, hogy vajon egy nap hány autós, hányszor lépi át a megengedett sebességet, hajt át a sárgán, ...stb. és ezekért mégsem zárják be a Hungária körútat.
Amikor a riport készült, akkor nem napi néhány gép műrepült itt, hanem napi 3-4 óra műrepülés volt. (azóta igaz, hogy jelentősen lecsökkent a műrepülések száma)
Egy műrepülő hangját a kamionok hangjához hasonlítani vagy ismeretek hiányából adódik, vagy szándékos ferdítés. Gondolom nem volt még alkalmad "élvezni" a műrepülést, miközben szellemi munkát végeznél, vagy aludnál (esetleg óvodában kisgyerekként) Vagy egy osztályteremben éppen figyelnél az órára.
Az már csak egy apró érdekesség, hogy a "riport"-ban 7'55" nél megemlítik,"... hogy a légiszállítás ....Százhalombatta területén jelentős mértékben rontja az életkörülményeket és emiatt tömeges elköltözések várhatók a területről..." Bizonyára. Ja, egy iparvárosból, ahol az olajfinomító és az erőmű tette azzá a helyet, ami. Eddig ez a hely egy csendes kis kertváros volt bizonyára és ezért jöttek ide lakni az emberek. Erre most jönnek csúnya, zajos büdös röpülők. :-)) Vecsésről is csak úgy menekülnek az emberek a reptér miatt. Azért vannak aranyárban az ingatlanok.