Ajjaj bezony... Nem most jöttem ám le a falvédőről, hogy a wikit ajánlgasd... :-)
Érdekes, hogy Honoriust "nyugati" császárnak írják, de mégis keleten verték először a pénzeit, majd egy idő után nyugaton. Valahogy éppen Atilla ariánusok fölötti győzelmei után. Arról nem beszélve, hogy az avar háromszáz évet kitöltendő, a régészet hozzájuk rendel valami 190 Honorius érmét, és csak tizenhetet további császároktól.
Nyilván a kivonuló hunok direkt ezeket gyűjtötték össze, hogy aztán egy évszázad után odaadhassák az avaroknak, hogy legyen mivel temetkezni.... Ugye...
"... a legyőzött Csaba és öccsei, Attila királynak vele szemben álló fiai, szám szerint hatvanan, a hagyomány szerint tizenötezer hunnal Csaba nagyatyjához, Honoriushoz menekültek. Ámbátor Honorius görög császár Görögországban akarta megtelepíteni, ő nem maradt, hanem visszatért Szittyaországba, ősei székébe, hogy ott maradjon. Csaba tizenhárom évig volt Honoriusnál Görögországban,..."
"Serbli oriundi sunt á Serblis non baptizatís, qui etiam Albi cognominantur, & ulter iora Turcie incolunt loco ab illis Boici dicto, cui finitima Francia est, ….. [...incolunt: lak-NAK! (act. ind. praes. imp. plur. 3.; cselekvő, kij.mód, foly.jelen, tbs.sz., 3.szem.)]
……Principatu veró ad duos fratres deuoluto, alter sumptâ populi parte dimidiâ ad Romanorum imperatorem Heraclium confugit, qui & excepto sedé desiit….
"A szerbek a kereszteletlen szerbektől származnak, akiket fehéreknek is neveznek, s akik Turkián túl azon a helyen laknak, ahol szomszédos velük, az általuk 'Boici'-nak nevezett Frankország … …..két fitestvér [az Ismeretlen Herceg és Dervan] vette át apjától, az egyik közülük [az Ismeretlen Herceg] magához vévén a nép felét Heráklioszhoz, a rómaiak császárához menekült, akit ez befogadván…"
HERÁKLIOSZ !!! (610 - 641) Atilla apósa! -------
Azaz Konstantin egy értesülésből származó állapotot rögzített. Arra már nem volt rálátása, hogy a szerbek éppen úton voltak, ill. ha később meg is tudta a valóságot, a szövegben így maradt benne. Ha ő Herakleiosz fia volt, (márpedig valószínű), az utána következő időkben, amikor "talonba" volt téve, bőven volt ideje az irattárakban kutakodni. A lényeg: Árpád magyarjai, az avarok után nem sokkal már akkor itt voltak. Konstantin kizárólag őket nevezte 'turkoi'-nak. Így válik igazzá Kézai mester azon közlése, hogy Atilla és Álmos között öt nemzedéknyi idő telt el. Kb. 100-104 év.
al-Biruni ír a perzsáknál borünnepet, (állítólag 350 évvel az iszlám bevezetése után) akik a khorasszáni naptár szerint számított ünnepnapok évszakokhoz képesti eltolódásának kijavítása alkalmával a szír időszámításra tértek át.
"Nincsenek kitalált uralkodók meg események ebben a háromszáz évben. A magyar krónikákat - és egyéb a frank-karoling társaságon kívül eső forrásokat, mint arab, angolszász, izlandi meg mitomén - állítja ellenpéldának, hogy ezekben nincs meg az emlegetett 300 év."
300 év nincs, de 200 attól még lehet;
"Mégis, hogyan lehet egy ilyen nagymértékű időeltolódást dokumentálva hitelesíteni? Kétféle módon;
Az időtengelyt 200 évnyi „sosemvolt történelemmel” feltölteni és/vagy egymás mellett uralkodó dinasztiákat időben egymás mögé helyezni. Kutatásaim során mindkét megoldással találkoztam, hiszen 37 bagdadi abbaszid kalifából 7 kitalált. Az egymás mögé illesztett dinasztiákra szép példával szolgál a spanyol, a magyar, a német, a francia, és az angol történelem. Különleges helyzetben van a pápaság története, ahol az i.sz. 1150 és 1350 között regnáló pápákat széthúzták 200 évvel, és így hivatalosan i.sz. 950 kezdettel megnyújtották történelmüket 400 évre.
A 200 éves időcsúszás mértéke az adott kultúrák időszámítási rendszerének függvényében változik. Az európai kora középkori forrásainak AD (Anno Domini) adatai 190 évvel térnek el az i.sz. (Common Era= CE) időtől, az arab források esetében ez 194 év (200 holdév), a spanyoléra esetében 192 év, míg a szeleukida időszámítás rendszerében az 196 év.
A modern értelemben vett tudományos kronológia elindítója a kiváló francia humanista SCALIGER és ellenfelének PETAVIUS jezsuita szerzetesnek a nevéhez fűződik. A Gergely naptár bevezetését (1582) követően alkották meg az emberiség történetének időrendjét még nagyon tudománytalan időszakban, és azon lényegi módosítást az elkövetkező századok már nem hajtottak végre. A 19. században megszülető tudományos kronológia csak megpróbálta finomítani a tudományosságot nélkülöző időszakban keletkezett eredményeket.
A kronológia anomáliáját már a 17. században is észlelték, de a jó szándékú tudósoknak azért nem volt esélyük az időrendi hibák kijavítására, mert az évszázadok során olyan tömegű félrevezető „forráshegy” keletkezett, amellyel akkor már képtelenség volt megbirkózni....."
Hunnivári, Az 1453-as esztendő (Fourteen fifthy-three)
Én ismerem a fickó több előadását. Bár hangsúlyozom nem osztom a véleményét közelről sem!
A lényeg:
Nincsenek kitalált uralkodók meg események ebben a háromszáz évben. A magyar krónikákat - és egyéb a frank-karoling társaságon kívül eső forrásokat, mint arab, angolszász, izlandi meg mitomén - állítja ellenpéldának, hogy ezekben nincs meg az emlegetett 300 év.
Magyar/kárpát-medencei vonatkozásban az egész gyakorlatilag akörül forog, hogy azt próbálja bizonygatni a krónikáink adatai gyakorlatilag pontosak. A Gesta meg a Képes Krónika közötti durva évszámkülönbségeket próbálja nevezőre hozni, ezek után pedig a folytonosságot megállapítani.
Röviden:
Attila és Árpád között olyan száztizenpár év van ha végigkövetjük a Képes Krónika történetét. Szerinte ez a korrekt történelem és csak azért kellene jó plusz három évszázaddal elszámolni mert azt mások odahazudták.
Esetleg valami bevezetés-tárgyalás-befejezés-szerű szerkezet? Mivel kb 120% az esélye, hogy ezt valahonnan bepasztáztad, az is jó lenne, ha leírnád, hogy honnan és miért idézted, és azt is, hogy miért nem csak egy linket tettél be.
Az időbetoldás egyik markáns, kézzel fogható bizonyítéka a kettős, arab és latin feliratú pénzérmék, rajtuk az ariánus császárok képével, az "Egy-Isten" dicséretével.
Azaz: IN Nomine DoMiNI MiSeRiCordii SoLiDus FeRiTur IN AFRiCa
(Istennek, az irgalmasnak nevében, (egy) solidus, veretett Afrikában)
[Tipikus iszlám szöveg: bism Allāh ḍuriba hadhā al-dīnār fī…]
Hátlap: NN ES DS NIS VNS C NUL ALI (a SIMILIS szó körül)
Azaz: NoN ESt DeuS NISi VNuS Cui NULlius ALIus SIMILIS
(Nincs isten az egy Istenen kívül senki más hasonló)