Nem lattam meg felvillanni az izzitas lampat. Ugye jol sejtem hogy legalabb a "gyujtas" raadasakor, az onteszt alatt fel kellene villannia?
Melegen is gyanusan sokat teker az onindito mielott indul. (kb 2-3 mp)
1 hete vettem a 3 ajtosomat, meg tanulom...
Volna esetleg valakinek otlete arra honnan tudnek szerelesi kezikonyvet beszerezni hozza? Kisebb doplgokat, pl folyadek/szurok/fekbetet/termosztat cserek megoldasat onalloan szeretnem.
A problémád nem egyedi, nem akarlak elkeseríteni, de én is végig jártam mindent február óta. A vége az lett, hogy felújítottuk az adagolót. Cserélve lett benne minden ami cserélhető, szimering csapágyak tömítések előtöltés dugattyú stb, és a végén még az elektronika is. Sajnos a hengerfejből ráfolyó motorolaj megette a tömítést és tönkretette az elektronikát is. Szumma 150 000 ft ból lett egy "új"adagolóm. Múlt hét pénteken hoztam el, talán a héten sikerül összerakni.
Sziasztok, 2.2 dízel 2003 as fronterám van. A jobb eleje valami miatt kissebb útegyenetlenségnél még egyenes úton is kerreg, mitha egy kavics lenne a fogaskerekek között, majd abbamarad. Lengéscsillapító cserélve, egy kicsit enyhült , de még mindig csinálja. Féltengely csuklók szakemberek szerint jók, ugyanúgy mint a csapágy. Ha valaki tudja mi lehet a probléma írjon. Köszön szépen.
2003 as 2.2 dti Opel Fronteram van,220e kmrel. Az elmult hónapokban néha menetközben hatalmas fehères füstcsíkot húzok magam után. Állóhelyzetben 2500 rpm körül elkezd füstölni mintha omega koncerten lenne...meg persze összevissza dadog. Lègtömegmèrö cserèlve lett, nem segített. Az egèsz szívócsonk ès EGR szelep le lett bontva kipucolva, nem segített. Lehetsèges hogy adagolós lenne? Vagy valami egyszerübb problèma? egyszerüen nem egyèrtelmü.
Megmaradt még a B Fronterám vonóhorog tartója. Használt, vonófej és elektromos csatlakozó, kábelköteg nélkül. Ha valakit érdekel 15000 HUF lenne az ára. pali70@hotmail.com
A füst színe kifehéredett? Mert ha még mindig kékes a füst ott valami komolyabb a baj...
A fehér (pápaválasztó) porlasztócsúcs hiba (is) lehet, de az a jellemzőbb, hogy kormot köp az autó. (az egyik kopás a másik rossz beállítás) Általában társul azzal, hogy a napi első indítás igen nehézkes (bár azt okozhatja még a résolajcsőnél lévő tömítetlenség is).
A porlasztócsúcs alatt lévő tömítés állapotát venném inkább előre, mivel azt mondod csak hidegen füstöl.
A folytószelepre és a légtömegmérőre erőtlenség esetén érdemes ránézni, illetve a légszűrőház utáni vastag levegőcsőre, hogy ne legyen repedt.
Jó lenne tudni, hogy mi a hibakód mivel a triviális dolgokat már kijavítottad (AGR és turbó).
Figyeld meg a füst színét, intenzitását hidegen, melegen. A hideg és meleg teljesítményt, hogy ingadozik-e, vagy stabilan van/nincs. Olvastass hibakódot (OBDII az érmetartó alatt, illetve az adagolónak külön rendszere van).
A turbód milyen állapotban volt? Nem csináltál fotókat véletlenül?
A típus legutolsó példányai 2005-ösek (elég ritka évjárat), így teljesen mindegy, hogy széria eleji vagy végi a gép. Többet számít, hogy hogyan volt használva, és hogy mennyi szeretetet, karbantartást kapott.
Az én meglátásom az, hogy pont a koraiakat célszerű választani, mivel azokban kevesebb pénzből javítható az adagoló, illetve nem spórolták szét a benzinmotor anyagát.
Rozsda ne legyen, mert hiába ügyes a karosszériás, ami egyszer megindult az hamarabb el is fárad.
Általában ami olcsóbb, az rosszabb állapotú is. Nagy általánosság, de így van, ahogyan néha kivétel is, de nem jellemző. Ebben a korban már nincs patika állapot, valami mindenképpen rossz lesz.
Aki tudja mit ad el, az a vacaknak is megkéri az árát (mert az alkatrészellátás legnagyobbrészt külföldről megoldott). Aki meg nem tudja mi van nála, attól meg segítséget ne remélj, ha valami bekrepál.
Az egyik típushiba a műszercsoport elhalálozása, így inkább azt nézd, hogy volt-e már cserélve. Az érték amit km-ben mutat nem feltétlenül trükközés miatt nem pontos.
Most a dízel vagy benzin kérdésben az egyéni preferenciák szerintem többet számítanak. Az én tapasztalatom az, hogy ha karbantartod akkor mindkettő üzembiztos. Mások megszívták mindkettővel. A dízelben szeret megdögleni az adagoló úgy hirtelen, előjel nélkül. A benzines meg láncproblémás, meg hűtésproblémás szeret lenni. A dízel nagyságrendekkel jobban eszik, de a jelenlegi üzemanyag árszinten bevállalható egy benzines is, a végösszeg amit a kúton hagysz most éppen egyforma.
Szerelővel az oldaladon is simán belenyúlhatsz a tutiba, ha nem ismeri a szaki a típust.
Próbálj az effektív nézelődés előtt megnézni egy gondos tulajos Frontit. Én is így vettem az enyémet, és sokkal kisebbet szívtam, de így is egy vagyon ráment.
Öregedő korba léptek, szép nagy az aknamező, és sűrű is. Az árszabás nem mindig utal az autó állapotára, de inkább fölfele keresgélj. Amikor én kerestem láttam nagyon drágán szépnek tűnő, valójában menthetetlen gépet, ezért csak óvatosan.
Inkább nézz meg 20 portékát, mint hirtelen vegyél valami rémet.
Jelen tudásommal inkább a fórumokat túrnám át eladó gépszörnyért, mert aki a fórumot olvassa legalább valamennyire képben van.
Igazából a turbó csöveit kell csak leszedned, mivel ha olajmezőt találsz a csőben, akkor az baj.
A kartercsövet nem hagynám lekötve, mivel a hajnali pára/egyéb nedvtartalom szeret bemászni rajta a motorba és felvizezheti az olajat, ha tartósan így marad.
Miota a kartelgazcsovet ami a szelepdeknibol jon ki es a turbo ele van vezetve,levezettem egy csovel a kocsi ala es ott szabadon van, azota nincs annyi fust , majdnem tunetmentes.
Van benne valami. A leírtak alapján felmerült bennem egy kérdés a turbót le lehet kötni, legalább azt a részét, amely a levegőt nyomja a motorba? Csak addig míg kiderül, hogy az engedi-e az olajat. Csak kíváncsiságból.
Az olaj millió és egy helyen bejuthat az égéstérbe.
Kezdve az olajlehúzó dugattyúgyűrű hibáján át, a turbó kenésén keresztül, tömítéshibáig vagy általános kopottságig.
Felületnemesítőt alkalmazva nem szünteted meg a hibát, csak a hiba jelenségét csökkented. Egy öreg, de egyébként hibamentes motor esetén lehet hozadéka extra adalékokat adni az olajhoz. Ha mást nem magadon tapasztalhatsz egy egészséges placebo hatást, de nem szünteted meg a hibát.
A légellátó rendszer alapos tisztítása szerves része a hibafeltárásnak. Kevesebb macera, mint a turbót leszedni, és ha motorolajban tocsog a rendszer, akkor előrébb van egy tömítetlenség. Amennyiben nincs olajnyom csak koksz, akkor az égéstérhez közelebbi a hiba.
A turbó csapágya olajfilmen fut, ha a tömítés megsérül, akkor az olajat vagy a kipufogóba kezdi nyomni, vagy a szívósorra. Amikor nagy mennyiségű olaj kerül a hengerbe a rendszer elkezdi azt tüzelőanyagnak felhasználni, és a motor megszaladhat. (Sűrű fehér füst, és a slusszkulccsal a kezedben az autótól 20 méterre is üvölt a motor, mert a motorolajat égeti el).
Én nem adalékolnám, legalább addig, amíg a turbóról nincs pontos info.
Helló lehet, hogy buta ötlett de a kék füst olajszivárgásra utal ezért én kipróbálnék valami jó minőségű olajszivárgás csökkentő adalékanyagot. Szerintem egy próbát megér. A tisztítást nekem is meg kellett csinálni de szerintem ezzel nincs összefüggésben, csak jobban ment utána az gép.
Legközelebb amikor csinálja, akkor én azzal próbálkoznék, hogy csak az aksit kötöm le, és teszem vissza egy fél óra múlva, hogy arra mit lép. Ha semmit, akkor csak az AC csatiját húznám le.
Egy alapos testkábelvég/kaszni érintkezési pont pucolás ennyi idősen egyébként sem árt ezeknek.
Porlasztócsúcsokat lehet nézni, illetve a tömítéseiket.
Turbót kell még megvizsgálni, és a köztes hűtőt átmosni.
A német azért adja el, mert a szerviz óradíj horror és a hibafeltárás sokkal többe kerül, mint a hibás alkatrész cserével együtt. Ráadásul a szervizhálózat is szívatja az átlagembert, hogy nincs ez, nincs az az alkatrész. Tudása, meg kedve sincs hozzá, hogy saját maga kinyomozza.
Te is épp valószínű egy apró pöcsöm tömítés miatt kell, hogy szétburítsd a verdát.
Az egr szelepet es alatta is kikormoltuk de a hatas nem olyan mint mire szamitottunk meg mindig van kek fust ,nem annyi de van.Csereljek adagolot, porlasztokat nezzuk at?