Mk4 Ford Focus-okat nézegetem és van ez a 2.0 Ecoblue dízel (150Le). Ezzel kapcsolatos tapasztalatok érdekelnek. Megbízható, élvezhető ha valakinek nehezebb a jobb lába? Van esetleg benzines alternatíva, ami nem az ST?
Meg úgy általános tapasztalatok érdekelnek, hogy milyen nagyobb szervízek várhatók és hány kilóméternél?
A hűtőrácsom pont ilyen, és ahogy írtátok itt is kipattintja a tartó klippeket a két széléről, majd határozottan kihúzza és utána hozzá lehet férni a zár mechanikához.
Hát igyekszem nem szétbarmolni..amúgy meg azt a mérnököt aki kitalálta ezt az egész konstrukciót, minimum 5 évre lesittelném a Fekete Delfin-be.
A zár körüli hűtőrács felett/mögött van egy műanyag takarólemez, az alatt van a zárforgató mechanika.
A zárat két oldalról valami műanyag fül fogja, ha azt ki tudod akasztani, akkor a zárat ki tudod nyomni a helyéről és akkor talán a mechanikán túli forgó izére hosszú csavarhúzóval tudsz hatni és fel tudod a motorházfedelet nyitni. Onnantól meg az 1. videóban benne a lényeg.
Anno nekem még Mondeon volt ilyen gondom. A karosszériásom mondta, vegyek egy brutál csavarhúzót, törjem bele, és azzal kinyitottam. A zárat úgyis cserélni kellett.
Van egy 2010-es évjáratú Ford Focus mk2-m. A mai nap kiégett a jobb oldali tompított fényszóró izzóm, a csere végrehajtása közben sajnos csalódnom kellett, mert nem tudom kulccsal kinyitni a motorháztetőmet.
Alapesetben a kulcsot először balra fordítva kellene egy kattanó hangot hallanom, megemelkedik a motorháztető, majd jobbra fordítom a kulcsot és voilá.
Sajnos hiába tekergetem bármelyik irányba semmi nem történik, valószínű hogy eltörött a műanyagretesz.
A kérdésem az hogy ilyenkor mit lehet tenni, egy beragadt motorháztetőn keresztül mennyire szívás ezt a zárszerkezetet javítani, valamint szükséges levenni hozzá az első lökhárítót és komolyabban megbontani a karosszériát, netán az autót felemelve alulról próbálkozni valahogy?
13 év után - ha még nem történt ilyen - az üzemanyag szivattyú már a végét is járhatja akár... Ha újra tudod indítani, akkor még mákod van, nálam nem indult, majd némi kézi behatásra még 2-3 hónapig ment csont nélkül, majd utána adta meg magát véglegesen.
Sziasztok, van egy focus Ti-VCT 2010 évj, 220000 km benne, az a gond hogy menet közben leáll, majd újraindításnál megy simán tovább utána megint leáll, újraindít megy, ezt 3-4 szer csinálja aztán smán megy napokig gond nélkül, aztán megint megtörténik az egész leállásos folyamat.Van valakinek hasonló tapasztalata, megoldás rá?Köszönet !
A problémám hogy nem működik a távirányító (elem cserélve) és a hátsó ajtó nyitó gomb sem működik , a központi zár kulcssal működik. Merre keressem a hibát. Előre is köszönöm a segítségeteket. Feri
Szép finoman ezt próbáltam elmagyarázni topic társunknak. Vagyis én is voltam kint párszor haverokkal kocsit nézni, és amit megvettem volna, az annyiba került, mint itthon. Ami pedig olcsó volt, abban igen sokszor fiatalon is 600-700 ezer km volt. És ha nem látom, nem hiszem el, de ott nem ritka, hogy valaki 200 km-re jár melózni minden nap.
2015 óta hollandiában élek. próbálkozok nepperkedni, de ami itt jó autó értsd 1 tulaj, kevés km, valóban sérülésmentes az még 300ft-os euróval átszámítva is drága.mármint ha hazavinnéd.
véleményem szerint az otthon nyugatról behozott autók mind sárosak, vagy csak pörgették a km-t, vagy összelegózták több darabból, ne adj isten lopott. a helyi műhelypornóba nem ritkák a +600k km-es autók, ami belülről simán elmegy +150k-nak is..(egy nepper kezelés után pláne) azért ha jobban belegondolsz a bnepper roadmovie-ban is nagyrészt avval flexxel, hogy alkudott az autó árából párszáz eurót. ezt meg csak akkor teheti meg ha az ár pl. 10k EUR fölött van.
jah és a ford-ok kicsit drágábban mint a golf-astra-francia kvartett, szerintem otthon is csak azért olcsók mert pont az mk2-től megjöttek a flotta vásárlók lásd sündörség, céges cocacolaflotta stb. az új pár éves focusok ahogy nézem használtba drágábbak mint a golf, és nem hinném hogy annyival jobbak is.
azt hiszem hogy az internet kora előtt még lehetett ezen keresni masszívan de manapság jó deal-ek otthon is vannak igaz kevesebb, de nem is kell érte 2000km-t autózni+idő
Minden kóstolgatás nélkül, kérlek segíts nekem, mert én buta vagyok. Megnéztem a külföldi kereső oldalt, és ezekkel a paraméterekkel, kor, motor, futott km, felszereltség, a legolcsóbb autó 4000 euró, de az ilyen szép állapotú, ennyi km-el, 5890 euró. Behozzák ezt a szép "non für export" :))) autót, gondolom ingyen, nincs vám, nincs ÁFA, nincs semmi extra. Ok. Hogy tudja ennyiért adni a magyar kereskedő? Szociális alapon dolgozik minden kereskedő? Egyszer vettem egy Fordot így egy kereskedőtől, annyira vitték őket a jó ár miatt, hogy amikor bejött a kamionról árulták őket. Másfél 2 évesek voltak, és azt választottam ki, amelyikben a legkevesebb km volt, 1,5 évesen 167 ezer. Érted a kérdésemet? Én nem panaszkodtam, hogy mennyi van benne, olyan volt, mint az új.
Alaposan felment az ár az utóbbi időben... (Főleg, hogy belegondolok én 2014 végén 600e Ft-ért vettem 10 éves benzines Focust 230e km-rel. Most 407e km van benne, a mai napig szolgál.)
Ez a kettes Focus még a 101 lovas 1.6 benzines motorral van szerelve. Viszont kell rá egy honosítás + műszaki:
Szeretett pici Fókámat szeretném pár extrával felszerelni. Elektromosan behajtható tükrök, tolató kamera, kábel nélküli töltés telefonhoz. A kérdésem az lenne, hogy ezekhez ki van már építve minden (kábelek, csatlakozok, felfogatási helyek, stb) a kocsiban? Elég az alkatrészek beszerzése vagy inkább egy szakira kéne rábízni? 2015 MK3.5 1.5 Focus kombi Titánuim felszereltséggel.
Sziasztok, anno Skodával nyomtam, de most 10 év szünet után..FORD Focust nézek..2011 körülit.. Ha valaki leírnám miért vegyem ezt, Opel helyett, s miért jó, mire kell figyelni azt megköszönném.. :)
Lenne egy kérdésem felétek, nekem egy 2010-es évjáratú Focus mk2,5 1,6tdci 109Le (G8DA) autóm van. Az a problémám vele hogy nehezen melegszik fel a hűtőviz ,termosztátot cseréltem benne viszont igy is ha nagynehezen meleg a motor akkor is 80 és 70fok között ingázik, mégha nem fűtök akkor is. Esetleg valakinek lenne e ötltete hogy még mi lehet a gond hogy nem megy fel a vízhöfok és vissza is hül hamar. Köszi :)
A gyertyacserét 3 év vagy 60e kilóméterenként kell cserélni. 14-es gyertyakulcs kell hozzá és eléggé mélyen van. A trafókról le kell húzni az elektromos csatlakozást és ezt csak úgy tudod megtenni, ha hátrafelé kipattintod a rajta lévő kis szürke reteszt. A gyujtótekercsek csavarjaihoz 30-as Torx kell (ha jól emlékszem). Mielőtt a gyertyákat kiveszed alaposan fújd ki nagynyomású levegővel a tövét, nehogy beessen valami szemét a hengerbe! Hivatalosan a gyertyák meghúzási nyomatéka 13Nm vagy az érintkezés után max. 15° (vagy ésszerű érzéssel). A gyutótekercsek csavarjainak meghúzási nyomatéka hivatalosan 10Nm (vagy szintén ésszerű érzéssel).
szóval víz folyás problémám megoldódott, de maradt azt, hogy néha megjelenik a sárga motor csekk lámpa utána nem stb stb teljesen összevissza van, néha 3-5 használatig ég, utána megint nem ég 5-10 használatig és így tovább. anno mikor a vízfolyás miatt nézték, akkor nem volt hibajel ami a sárga lámpára mutatott volna
vajon ez miért lehet? 1részt hogy néha ég néha nem, másrészt hogy nem volt hibakód
1 dolog jutott eszembe: milyen sűrűn kell egy 2016os 1.0 ecoboostba gyertyát cserélni? most 170-nél tart, utoljára kb 130nál volt márkaszervízben, azóta nem volt gyertya csere. mekkora és mennyi km-nél van a gyertya csere időpontok. Illetve pontosan milyen gyertya kellhet bele, hol járjak utána a neten? illetve gyertya cseréhez kell egy csőkulcs és ennyi, vagy van valami extra titka?