Megerősítem létezik, bár azUSA-ban kicsit más a szabályozás mint itthon !
Úgy tudom - bár nem vagyok biztos benne - hogy minimum öt évnek kell eltelnie, hogy ha egy gépet leselejteznek vagy megsemmisül és ugyanazt a lajstromot újra ki lehessen osztani.
Az USA-ban - gondolom ha ragaszkodsz egy lajstromhoz - akkor ha gépet cserélsz át viheted a lajstromod.
Volt nekem egy ,az Egyetemi TK. sorozatban megjelent könyvem Repülőgépek gyártása és javítása címmel.
Valaki "véletlenül" elvitte a DKI vit.műhelyből 2-3 évvel ezelött.
Nem azt várom hogy a homlokára csapjon és visszahozza, hanem szeretnék egy ugyanolyan könyvet magamnak mégegyszer,ha valaki tud esetleg ebben segíteni.
Sajnos ebben az időben két költözés között a repülőtéren tartottam a könyveimet is a bútorokkal együtt és érdekes módon csak a repülős könyvek vándoroltak ki a dobozokból.
Hát ennyit a mai világról, a repülőtér sem a régi!
Nos az a helyzet, hogy egyik köztiszteletben álló topictárs jó ütemben lecsapott az archívumra. A jövőhéten megkapja, néhány napig nyilván dúskál benne és később vélhetően felfedi kilétét és a fölös könyveket továbbadja.
De ezt csak én gondolom, mert egyébként meg azt csinál amit akar :-))
Én erősen érdeklődnék a Jereb-féle magyar vitorlázógépek c. könyv iránt! Szóval akárki viszi el a könyveket, ha erre nem tart igényt, én átvenném! Sajnos nem pesti vagyok, de azért meg tudnám oldani. Ezen felül a gyűjteményből az új tulajdonost a számára haszontalan, bármelyik könyvtől is szívesen megszabadítom!
Figyelem!
Házikönyvtáram kinőtte a rendelkezésre álló teret, így nehéz szívvel de megválok egyebek mellett szakmai könyveim egy részétől is.
A teljesség igénye nélkül:
- BME repülőmérnöki oktatás jegyzetei (Pásztor, Gausz stb.)
- Lycoming, Continental, McCauley leírások
- Boeing 737-3/4/500 (CFM 56 hajtómű) műszaki leírás (típustanfolyam anyaga)
- TU134 különféle műszaki leírásai (típustanfolyam anyagok)
- Repülőgépek légi és műszaki üzemeltetési utasításai (Cessna, Zlin, Wilga, AN2, L410)
- Általában szakmai könyvek: Füzy:Áramlástani gépek és rendszerek, Fülöp: Belsőégésű motorok, Jereb: Magyar vitorlázórepülőgépek, Faith: Black box, Szabó: Polgári repülőbalesetek és katasztrófák, FAA:Acceptable methods for aircraft inspection and repair,
- Különféle JAA tanfolyamok jegyzetei
- Különféle ICAO dokumentumok és manual-ok
- Tökéletes összevisszaságban az Airliner World, az AOPA Flight Training és egyéb szakmai újságok számai
- Némi szórakoztató irodalom: Szokol/kovács: Repüljünk, Szentiványi: Gépünk motorja lángol, Brown: Éjszakai bevetés, Háy: Repülők, műszerek, emberek
- Prospektusok, stb.
És most jön a lényeg!
Mindezt a dokumetum orgiát teljesen ingyen adom át a reménybeli (és bizonyára boldog) tulajdonosnak – akár szakembernek akár lelkes érdeklődőnek – néhány fontos kikötéssel. Az egyik az, hogy az összeset az utolsó papírfecniig el kell vinnie, magyarán nincs lehetőség válogatni a könyvek között (ennek számos oka van, az egyik az, hogy már össze vannak zsinegezve, dobozolva és senki kedvéért nem bontom szét). A másik az, hogy ebből fakadóan a könyvek előzetes megtekintésére sincs lehetőség. A harmadik az, hogy egy előzetesen egyeztetett időpontban az új tulajdonosnak egyszerre el kell szállítania (egy közepes méretű személygépkocsi csomagtartóját megtölti).
Természetesen semmi akadálya, hogy a különféle érdeklődésű olvtársak szindikátusba tömörüljenek a zsákmány későbbi elosztására, de az elszállítást akkor is a fenti módon kell megoldaniuk.
Az érdeklődő emaileket az erre a célra létesített avibooks kukac vipmail.hu címen várom hétfőig.
Amennyiben egynél többen lesznek az érdeklődők, a demokratikus játékszabályok teljes mellőzésével döntöm el, hogy ki kapja meg. :-)
Megkerítettem én is a "Gépmadarak a Szabolcsi Ége"-t Tényleg jó!
Érdekes a reptér építésének története, igen Magyarosam mentek akkoriban is a dolgok az biztos!
Az RNA/RSZ időszeka is remek. Nagyon sok régi élményem elevenedett fel.
Megjelent Budai György:Felhők fölött Ébren Álmodva c. könyve
A szerző helikoterpilóta volt a jugoszláv légierőben és a 89-92 közötti élményeit írja le főleg. Gazellán repült. Egy magyar a szerb/horvát/bosnyák zűrzavarban.
A szokásos K európai konfliktus "a belgák hova álljanak?)
Mar vagy 5-szor olvastam, de meg mindig izgalmas es olvasmanyos. Kar, hogy a magyar forditonak lathatoan fogalma sem volt olyan "mellekes" dolgokrol, mint a repules, repulogepek, USA legiereje, stb.
Az "Air Force One"-t peldaul kovetkezetesen "Egyes Szamu Legieronek" forditja, es a szovegkornyezetbol kiderul, hogy fogalma sincs, mi lehet az.
Ja, es mivel egy B-52-es bevetesrol szol a konyv, termeszetesen egy masik gepet (ugy emlekszem, B-1-est) raktak a boritora :-)
"A repülők és a repülés történetének legizgalmasabb mozzanatait, korabeli fényképek, múltidéző ábrázolások örökítik meg - a légi közlekedés fejlődésének nagy korszakait a leghíresebb repülőgépeket és pilótáikat.Bepillantás a bátor úttörők és feltalálók életébe, akik forradalmasították a közlekedést s egyben történelmet is formáltak. Nagyszerű úmutató a repülés régi szerelmeseinek és új rajongóinak."
Álmatlanságban szenvedőknek: ma (azaz holnap hajnalban)éjféltől repülés és irodalom téma a Kossuth Rádióban. Én sajnos korán kelek, ezért kihagyom, pedig biztosan érdekes lesz.
Carlson Paul: A gépmadár. Német a szerző, hihetetlen könyv, még a háború előtt írták, azt hiszem 1938-ban, sokat írnak benne többek között Lilienthal-ról meg Wrightékól. Na meg tele van horogkeresztes Junkers meg Dornier fotókkal. :-)
Richard Bach a másik kedvencem. A Sirály valamint "A földön idegen" c. könyve, fő téma az F-84F.
van egy könyvem, a 80-as években adták ki, a címe: Ki fog repülni? , szerzője Cserhalmi Imre, a Malév ügyes-bajos dolgairól szól, állítólag feketelistán is volt..
Megjelent a Miskolci sportrepülés története, 1. kötet (1911-1950), a 2. kötet összeállítása úgy tudom folyamatban van. Kiadó: Borsod Megyei Repülő Klub.