Sziasztok! Segitséget kérnék, jó tanácsot. Vásárolnék egy 2003as 400-as Madisont. Több embertől azt hallottam ,nemszabad!! Mik a vélemények tapasztalatok, tipushibák,fogyasztás...stb Nagyon köszi előre is a segitséget!!!!
Általában Minarelli blokkos. A kipufogó annyira nem kritikus. Nekem a gyárim volt rajta, de mivel kilyukadt, másikat kellett vennem. Gianelli kipufogót javasoltak a lányog a Malaguti márkakereskedésben. Annyi, hogy a görgőkkel játszani kell, mert más a motor dinamikája. De adtak hozzá gyárilag egy készlet görgőt, de az nekem nem vált be, mert túl könnyű volt. Végül a 8,3 gr-os görgőkkel lett jó.
Már egy ideje szívat a gép. Azzal kezdte, hogy tavaly nyáron egyszer csak leállt. Istennek nem lehetett bele életet verni. Igen könnyen is járt a berugókar. Bele kukkantottam a hengerbe. Ez fogadott: https://www.youtube.com/watch?v=ECrQn6Xn7hA
Mutattam hozzáértőnek, azt mondta, vannak ott dolgok, amiknek nem kellene látszani. A lényeg, mondom, tavaszra megcsináltatom. El is készült, tulajdonképpen a hatókar volt a hibás, lötyög a főtengelyen mint bíró seggében a lóf@sz. Ha már ennyire szét lett szedve, komplett felújítást kapott. Megy is szépen, sokkal csendesebb mint régen. DE időnként egyszerűen leáll. Első alkalommal arra gondoltam, kifogyott a benzin. A mutató jó ideje ki volt már feküdve 0-ra. Haza toltam, megtankoltam, beindult. Az azért érdekes volt, hogy tankolás előtt megmozgattam a gépet és némi folyadék lötyögés hallatszott. Szombaton munkába menet megint leállt. Üzemanyag van, mert majdnem félig mutat a műszer. Eltoltam a melóhelyig. Később próbáltam, első rúgásra indult. Hm. Akkor már kezdtem gyanakodni a vákuumos üzemanyag csapra, mert amikor kifogy a benzin, akkor rángatózik egy ideig. Itt viszont mindig úgy állt le, mintha a gyújtást levettem volna. Tegnap jövök haza, majd fél úton megállt. Na, mondom, akkor egy fecskendővel megjáratom a szelep membránját. Kicsit nehézkesen akart lefolyni a benzin, de mégiscsak megadta magát. Ma jövök haza, a kapu előtt megint megállt. Na, akkor már elkezdtem szentségelni. Vákuumcső jó, az is új, üzemanyag cső az is új. Indítom, beindul. Lehúzom a vákuumcsövet, üzemanyag kifogy a csőből, sehova tovább. Kis biztatás után újra beindult, lefolyt a benzin a porlasztóig. Nincs mese, most már visszarakom a régi csapot, mert ez vacakol. Ehhez a művelethez le kell venni a burkolatot. A betöltő nyílásoknál van egy gumi gallér, azt le kell venni. De előtte a betöltő kupakokat. Leveszem az olajét, aztán a tanksapkát. Nocsak, ezen kellene lennie egy lyuknak, hogy tudjon szellőzni, ne legyen vákuum a tankban. Próbálom átfújni a levegőt, nem megy, Próbálom szívni a levegőt, úgy sem megy. Na, mondom, akkor itt lesz a baj. Kivettem a kupakból a szelepet. Mit találok? Egy kis damil darabot a szellőző furatban. Körülbelül 4 cm hosszú. az egyik vége picit szélesebb, így a szellőző lyukon nem esett bele a kupakba. Kivettem, már mindjárt szellőzik a tanksapka.
Akárhoyg agyalok, nem tudok rájönni, hogy mikor kerülhetett bele. Nem emlékszek hogy valaha is a szellőzőnyílást piszkáltam volna. Így nem is törhetett, maradhatott benne semmi. A gépet csak én használom, más nem nyúl hozzá. Régóta benne lehet, mert el is van görbülve a damil darab, meg kellően koszos is. A szerelőnél sem kerülhetett bele, mert ilyen rejtélyes leállás korábban is volt 1-2 alkalommal, de én azt gondoltam, a vákkumos üzemanyag csap membránja tapadt le. De akkor ezek szerint nem. Lehet teljesen fölöslegesen vettem meg 10 évvel ezelőtt az új csapot, mert akkor sem az volt a baja a réginek. Arra nem emlékszek, hogy a tanksapkán látszott-e a furat. Mert most igen, de míg a damil darab benne volt, addig nem látszott egyáltalán, csak tudtam, hogy ott furatnak lennie kell. hiszen ahogy fogy a benzin, levegőnek be kell jutnia.
Hú, régen csináltam ilyet, de ha jól emlékszek akkor a teljes betekeréstől számítva kifelé 1/8 fordulatra állítva be kell indulnia. Aztán már lehet finomhangolni. Azt a csavart, amit csak csavarhúzóval tudsz tekerni, tehát nem a kiálló bordázott szélűt.
Új vagyok, ráadásul annyira, hogy most kaptam egy malaguti f12-t. S mivel hideg van és nem akar indulni, keresni kezdtem a hibát azon kívül, hogy hideg van. A sok szerelés és állítás közben sikerült szétcsavaroznom a levegő és benzin szabályzó csavarokat is és nem találom az eredeti állásukat. Segítenétek? Zárt állapottól mennyit kell fordítani, hogy minden oké legyen? A választ nagyon köszönöm! :)
A Password olajcseréhez közeledvén kijelzett e "OIL CHA" feliratot. Mellette még van egy villáskulcs is. Hogy tudom ezt áttirni,vagy megszüntetni. Tavaj vettem évvégén,és friss az olaj benne. Légyszi ird meg a folyamatot,hogy a km óra új szerviz időt kaphasson. Kössz
Köszönöm. Megprobalom. Jo lenne valamire jutnom, mert egyébként is kevés a fény, és még ez is kevesebb lesz indexeléskor, vagy fékezéskor. Sötétben ez azért nem túl egészséges.
A hiba a következõ: a tompított világítás gyönyörûen megy mindaddig, amíg el nem kezdek indexelni, vagy fékezni. Akkor fékezésnél elhalványul, indexelésnél ellentétesen villog az indexxel. Amennyiben áll a motor, akkor egyébként is gyengébb a fény, igy nem látszik sem a villogás, sem az elhalványulás.
Tavaly vettem egy 2008-as spidermax gt 500-ast. Az a problémám vele, hogy kivillan az engine chack jelzés a motor pedig gázadáskor kihagy majd magához tér és jól működik egy ideig.
...és az előző kérdésemhez kapcsolódóan kihagytam azt a fontos részletet,hogy a hűtőfolyadék az "elfolyása" során mindkét esetben végül a kipufogóban kötött ki, így indításkor fehér füst szállt a kipufogóból. Előre is köszönöm a segítségetek. :-)
Kedves Malagutisok, a segítségeteket kérném tisztelettel egy meghibásodás kapcsán. Van egy Madison K400-as robogóm, ami 2005-ös évjáratú. Néhány hónappal ezelőtt azt vettük észre,hogy folyik belőle a hútőfolyadék. Elvittem a szerelőmhöz,aki azt mondta,hogy néhányszor túlságosan meghajthattam és élből hengerfej tömítést cserélt, amivel a probléma meg is szűnt. Azóta napi rendszerességgel használtam a motort kisebb távokon és nem volt baja.
Ma ismét beindítottam kb. 2 hét állás után és megint folyik a hűtőfolyadék. Tudtok esetleg segíteni,hogy mi lehet a baja? Egy újabb 50 ezres tömítés csere nem esne jól. Mi lehet a magyarázat?
Igen, hát kiszedtük a fesz szabályzót és megszünt a csattanós érintkezés az akkusaruval. Ahogy elnézem ez már volt valamikor cserélve, mert ez áll rajta:
REC/REG
32800-36C20
Sun Electric
Az alján kínai írások és 2001-es dátum szerepel rajta a motor pedig 2004-es :) Valamiért kétlem, hogy kínai fesz szabályzóval jött volna ki :) Mivel a 180-as eléggé ritka nem tudom, hogy a 125-ös vagy a 200-as esetleg a 150-es fesz szabályzója jó lehet-e hozzá? 6db érintkezője van.
Sziasztok .madison 200am van es azt irja ki ice az baj?a masik kerdesem az lenne hogy felujitasra keresek jk motorszerelot budapesten tudnatok e ajanlani valakit.valaszokat elore is koszonom
Üdv! Ha jól értem a problémát, valamiért lemerült az akkumulátor. Hogy van -e valami zárlat, vagy bekapcsolva maradt fogyasztó, ezt ki lehet mérni egy, az akku valamelyik pólusa, és a róla levett kábel közé iktatott ampermérővel. Az ennyire lemerített akku mélykisütöttnek minősül, van rá esély, hogy többé már nem lesz jó.