Tisztára mindegy , hogy miért vannak a menetek srégen !
Jelenleg is van visszacsapószelep a rendszerben és az új átalakításnál is teszek mindkét hőtermelő körébe .
Amúgy meg a menetek srégsége segítheti a tisztítónyíláson keresztüli munkát is , mert ilyen kialakításban kényelmesen belehet nyúlni a tároló aljába és azt kitakarítani , ha kell . Ezért is lehet pont a nyílás felé a hézag a menetek között .
A lényeg , hogy működik már 20 éve hibamentesen nálam . Ezért írtam , hogy a hőszipka - gázkazán kombónál is beszerelek egy-egy visszacsapószelepet és a probléma letudva . Egy év múlva meg majd leírom , mik a tapasztalatok a rendszerrel . :-)
Akkor amikor a napkollektor hideg a puffer pedig meleg. és Ez esetben nem az alsó csonk az érdekes, hanem a felső ... szerintem.
---
Azt nem tudom, nálad miként adódik víz útja konkrétan. De rajzold meg ehhez hasonlóan a szerelvények nélkül szinthelyesen és kiderül. ---
Azt sem vitatom, hogy nem kering ki a meleg a pufferedből. De annak nem az alsó cső megdöntése az oka szerintem, hanem valami más. - visszacsapó szelep a kollektor visszatérőben - olyan szintezés, hogy adódik a U alakú gátlás - stb. stb.
----------------- pl.
Ha az U fogja meg meg, ekkor szerintem a felső oldalon van a helye (kép 2)
Ha a visszacsapó szelep fogja meg amíg jól működik és valóban elzár (kép 3)
Ha jól megnézed a rajzot , akkor ugyan az a lényege a két ferde menetnek mintha kint csinálnál egy 10cm-es " U " -t . A menet alja és teteje közötti szintkülönbség és az , hogy a két menetben lefelé és felfelé is kellene áramolnia a felmelegedett víznek . A 20 év alatt még soha sem hűlt vissza a tároló , pedig síkkollektoraim vannak . A vezérlés képes visszahűteni 75°C-ra kényszerített áramlással éjjel a vizet , ha nappal elérte a 95°C-t a víz hőmérséklete .
Valóban lehet az " S " alak az öncirkuláció megfékezésére is , amikor meleg a puffer és nem működik a hőszivattyú és kint meg hideg van . Viszont akkor nem az előremenő ágán haladna felfelé a melegebb víz ? Mondjuk nálam lesz visszacsapószelep mindkét hőtermelő előremenőjében , hogy ne legyen keveredés .
Valójában a Kínai partner a megrendeléskor megkapta tőlem az összes paramétert a házzal kapcsolatban , a meglévő rendszerek leírásával együtt . Cserébe megkaptam tőle egy 197 oldalas mérnöki leírást , minden pontra kitérőt , lehetséges bekötési rajzokkal , beállításokkal a vezérlésben . Igen , az iszapleválasztót a fűtés visszatérőbe és 40-es mágneses szűrőket a hőszivattyú és a kazánkörbe . Mivel propilén-glikol 30%-os lesz a rendszerben , abban benne vannak az inhibitorok , gondolom pluszba nem kell . A 60 literes puffer-hidrováltó egyben . Az a jó szerintem benne , hogy nem sima 4 darab 1"-os csatlakozás van , hanem a primer oldali visszatérőnél van egy kis csődarab még betéve enyhén elnyújtott S alakban , ami szerintem arra jó , hogy a szekunder visszatérőből minél optimálisabban tudjon vételezni , valamint a 2kW-os fűtőpatronhoz is így közelebb van és szükség esetén onnan is a megtermelt meleget hamarabb be tudja juttatni a primer oldalba leolvasztáshoz .
De ezt csak én gondolom , hogy ezért van így kialakítva . :-)
60 literes puffer (vagy hidrováltó) a visszatérő ágba, Tf1" iszap leválasztó, ha a fűtésre közvetlenül dolgozik, pl. hidrováltó. Mikrobuborék leválasztó, és tennék 1 flakon inhibitort a rendszerbe.
De meg kell nézni a gyári telepítési doksiját, abban (japánoknál) van példa bekötésre. Ha nincs hozzá, kérd el a gyártótól, vagy írj tipust, utánanézek.
Leolvasztáshoz miért is nem elég a gép keringetője? Sőt a ház fűtéséhez is elég lehet... elég combosak álatlában. Tehát lehet, hogy nem is kell a második keringető a mindenegybe+fagyállós rendszer esetén, elég a gépé is.
---- LEOLVASZTANI csak télen=fagyos/fagyközeli időben kellhet.
A leolvasztás MINDIG!!!! >> FŰTÉS üzemmódban történik. Tehát átvált a 3utas szelep melegvízről>>fűtésre a leolvasztás idejére (gyors szelep kell). Akkor is, ha éppen melegvíz gyártás közben kell leolvasztania a gépnek...
EZÉRT kell a fűtés VISSZATÉRŐBEN elérhetőnek lennie elegendő 25 fokosnál melegebb víznek.
1. A mindenegybe+fagyállós rendszer esetén bőven megvan a szükséges liter és a 25 fok is, nyilvánvalóan!!! Ezzel akkor tud gond lenni, ha amikor nem kell fűteni (nyár van) csak melegvízet gyártani és hűtésre is van használva a gép.
2. A hőcserélős elválasztás esetén - ha hosszú a primer oldali csövezés és sok a szerelvény térfogat van, akkor megvan/meglehet a szükséges liter (számolni/mérni kell) - ha rövid a csövezés és kevés a szerelvény térfogat, akkor kellhet egy LUFI=csakátfolyós tartály a hiányzó literek pótlására A lufi-puffer helye ekkor a fűtési hőcserelő visszatérőjében van !
3. A hidrováltós esetben nem mindig jön össze jól a szükséges meleg elvétel, az áramlási feltételek okán (ha áll a fűtéskör pl.) ----
A kazánt egyszerűbb a hőszipkával sorosan kötni. A kazán visszatérőt a hőszipka előremenőjének a "tetejére" fűt rá. Azaz a kazán ráfűt alapban a hőszipkára, ha az szükséges éppen...
***** Megj_1: a hőcserélős megoldás több szempontból is jobb, mint a mindenegybe+fagyállós. pl. az acélradiátrok és csövek okozta koszolódás-iszapolódás sem előnyős a gépnek, komoly szűrés is kell a mindegybe esetén
Megj_2: a hősziavyvtú NEM kazán >> kicsi a delta T csak 3-5 fok !!! Ezért más hozzálást kíván, mint a kazános rendszerek, ahol a delta nagy tipikusan 20 fok.
Bocsi , igaz Te sem tennél hőcserélőt , de a fagyálló maradna .
Ilyenkor leolvasztásnál kellene a fűtésköri keringetőnek is működni , hogy optimálisan tudjon leolvasztani a kültéri . Mi van akkor , ha a HMV készítésénél kell leolvasztani ? Ilyenkor a fűtéskeringetőt hogyan aktiválod , csak a saját keringetőjét használja a hőszipka ?