tavasszal lekapcsoltuk, most indítottuk volna, nem működik... amíg a gombot nyomva tartjuk, addig van láng, utána elelaszik. Kivettük, kitisztítottuk a hőelemet és az őrlángot biztosító alkatrészt is, de sajnos semmi, elalszik a gomb feljövetele után.
Abban az esetben, ha elektromos fűtése is van nem illik elhagyni a visszacsapót.
Hálózati víz nyomás megszűnésekor a HMV tartály tartalma vissza megy a gerincbe leürül a tároló. A fűtés meg semmiféle ez irányú védelemmel nincs ellátva , elkezd fűteni szétég a betét stb-stb.Tudom elméletileg nem ürülhet le, nem kap levegőt, de mégis leürült. A napkollektor által melegített vizem mind visszafolyt a gerincbe. Estére normalizálódott a hálózati víz nyomása, de a napsütés hiányában be kellett röffentenem a gázkazánt . Ez még néhány csőtörés alkalmával megtörtént, aztán raktam vcs-t meg tágulásit is.
HMV tartály esetén a hideg ágon szükséges visszacsapó szelep? Láttam beépítést ahol van meg olyat is ahol nincs. Mivel nekem nem fő ágon van hanem egy mellékágon a HMV tartály, elméletben nem látok olyan esetet, hogy kisebb ellenállása legyen a víznek a tartályon keresztül visszafolyni. De gyakorlat lehet mást mutat :)
Családi ház vízóra aknájában a vízóra után lyukas volt egy cső.
Reggel elzártuk a főcsapot, majd megnyitottuk, pár fazekat,lavórt megtöltöttünk, aztán újra elzártuk.
Délután jött egy vízszerelő, aki kiszedte az óra utáni csapot (ami amúgy is be volt volt rohadva) , utána volt egy szűrő, azt kitisztította, kivette a lukas csövet, azt kicserélte.
Ezután megnyitotta a főcsapot, de csak a kerti csapon jön rendesen a víz. A ház egyik felében kis nyomással jön , a másikba csak amíg tele van a rendszer, utána semmi.
A kerti csaphoz a házba bejövés előtt lecsatlakozik egy ág.
Nyugodtan áramtalanítsd, ezek tényleg gyorsan gyártanak olyan hőmérsékletű vizet, ami egy zuhanyzásra pont elég. Az, hogy nem csöpög, simán lehet azért, mert a melegvizes cső felett marad egy pici levegőpárna, ami felveszi a tágulást. Ha az beoldódik majd, akkor fog csöpögni is. Én tettem elé egy beállítható nyomásszabályzót műszerrel, mert itt a nyomás rendszeresen túllépte a kombiszelep 6 baros nyitási értékét.
Szerintem az mindegy, hogy mennyi a hálózati nyomás, a szelep beeresztő része fél barnál nyit, és vissza nem enged semmit (ha jó) A szelep másik része a biztonsági, ami x nyomásnál nyit (6-8?) és csepegtet. Legalábbis Hajdunál így van. Persze nekem is volt olyan, hogy évekig nem csepegett a bojler táguláskor, valószínű, vízköves lett a beeresztő szelep, és nem zárt le, azaz visszatágult a rencerbe. (ami ugyan szabálytalan, de ki nem szarja le?) A kerti csapoknál is kötelező lenne (volt) a légbeszívós csap, de a kutya sem nézi.
A hálózati nyomás alacsonyabb , ezért a biztonsági szelep nyitóértékét még felfűtés után sem éri el , valamint a beállított hőmérséklet is lehet alacsonyabb és a beérkező hálózati víz hőmérséklete i jelenleg magasabb . Ez a 3 tényező ami befolyásolja a tágulási csepegés megjelenését , amennyiben minden jól működik . :-)
Vegulis 100 literes Aristont vettunk(ami amúgy csak 95 literes tenylegesen), az esetleges későbbi igényekre gondolva(pl ha többen leszünk a házban stb), mivel csak 7e-rel volt drágább a 80asnal. Bár sztem is elég lett volna a 80as is... pláne, ha lesz majd mosogatógép..
Kerdesem: hogy gazdaságosabb ha áram alatt hagyjuk mondjuk 1es fokozaton, vagy ha akkor kapcsoljuk csak be ha ott vagyunk, nem egesz 3 ora a felfutesi ideje. Ami amúgy problema, hogy a konyhai csap viszonylag messze, kb 5-6 méterre van a bojlertol, vascsovon összekötve, részben ezért is vettem nagyobb bojlert. Tehat ott viszonylag sokat ki kell engedni hogy meleg legyen.
Az előbb meglazitottam a fali csatlakozókat, ott rendesen jön a víz, ezután a csapon is rendesebben jott a víz, de amint atettem a melegre, megint elment a víz, éppen csak csordogált, ezután már a hideg állásban is alig folyt...