Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tnz Creative Commons License 2022.03.21 0 0 280357

Sziasztok! Elnézést kérek, hogy alapjárati problémával hozakodom elő, de visszakerestem a topicban, és erre a konkrét problémára nem találtam választ.

Swift 1.0, 2001-es az alany. Indításkor hidegen az alapjárat kb. 1500 1/min, mikor bemelegszik, 1500 és 2000 1/min között ingadozik. Látszik, ahogy az alapjárati motor dugattyúja ki-be jár. Nem lehet menet közben motorféket használni, 4-esben gázadás nélkül 50-nel megy. Egy hete kínlódom vele. Egr szelepet kitakarítottam, beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt kicseréltem, semmi változás.

Viszont, ma észrevettem, hogy ha befogom az ujjammal a pcv szelepet, tökéletesen beáll az alapjárat 800-ra. Lehet ezt a szelepet takarítani, vagy cserélni kell?

obsitos3 Creative Commons License 2022.02.28 0 0 280356

El tudok képzelni olyan kábelhibát,aminek eredménye nem a check engine kigyulladása,hanem az üzemállapot megváltozása.Azért 20-25 éves technikáról van szó,nem tudhat mindent,ami ma elvárható.Tisztára,mint az én fejem mondjuk(:-(:-

Előzmény: KokoTibor (280355)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.27 0 0 280355

Ha valamelyik szenzor kábelével baj lenne akkor nem jelezné hibának a saját diagnosztikai rendszere?

Merthogy nem ír hibát a check engine.

Előzmény: obsitos3 (280353)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.02.27 0 0 280354

Fura is hogy a kolléga Suzukija ennyire makacs. Ezek tényleg csak mennek és mennek és mennek....  A rozsda az egyetlen ellenség... 

Előzmény: obsitos3 (280353)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.27 0 1 280353

Akkor bróbáld meg a szenzorok csatlakozó vezetékeit górcső alá venni.Én egy tíz éves szuzukit vettem,de 12 évvel ezelőtt,már nem emlékszem sem a hibára,sem arra,hogy melyik vezeték volt,de le kellett vágni belőle kb 5 cm-t,és visszasuszterolni a maradékra a csatlakozót,mert az amúgy sértetlen szigetelésben már nem volt réz,csak zöldrozsda.

Előzmény: KokoTibor (280352)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.26 0 0 280352

Nullkilóméteres gyertyák vannak benne.

Előzmény: obsitos3 (280349)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.26 0 0 280351

egyébként a motor rendben van?olajat nem eszi,gyűrűk nincsenek leragadva,szelepek rendben?

Előzmény: obsitos3 (280350)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.26 0 0 280350

kábeleket végig kéne mérni,az érintkező és a vezeték közti átmeneti ellenállást is pl,hátha forrasztási vagy préselési hiba

Előzmény: obsitos3 (280349)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.26 0 0 280349

csak találgatok,de mennyi idős gyertyák vannak benne?

Előzmény: KokoTibor (280348)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.26 0 0 280348

Hidegen és üzemmelegen pöcc röff, de félmeleg állapotban csak hosszas indítózás után és közben néha pöffen egy rohadt nagyot, visszajön a kifupogógáz az injektorházon...

Előzmény: obsitos3 (280347)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.25 0 0 280347

Reméljük,ezzel a hiba megszűnt.Ha mégsem,érdemes a szenzorok csatlakozó vezetékeit tüzetesen megvizsgálni,régebben találkoztam olyan csatlakozóval,aminek a dugótól számított első 4-5 cm-ében a szigetelés ép volt,de a réz  helyett zöld rozsda volt az egyik érben.Ohm-mérővel kideríthető,csak a visszavágás segített.

Előzmény: KokoTibor (280346)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.24 0 0 280346

Mai tapasztalatok!

Hidegen indítva, OK.

Teljesen bemelegítve úgy hogy a motor hőfok érzékelő helyére egy másik szenzor csatlakoztatva ami szabadon lógott (tehát nem a valós hőfokat mérte) addig hogy elinduljon a hűtőventillátor. Mértem a hőfokát az injektorháznál 72Celsius volt.

Gyertyák egyesével lehúzva egyenetlen járás minden hengernél.

Minden kábel mozgatva gyújtás részen, megy stabilan nincs változás.

Gázadásnál ha nagyon hirtelen adom akkor megtorpan, de finoman emelve szépen felpörög.

Egyenletes alapjárat mellett egyésével lehúzva a csatik:

- MAP szenzor... megtorpan de megy tovább

- pill szelep állásjelző...megtorpan de megy tovább

- levegő hőfok...megy tovább semmi változás

- motor hőfok...megtorpan de megy tovább

 

Leállítom, indítom, pöccre indul

majd minden szenzor vissza egyesével, mindegyik előtt leállítás, indítás...pöccre indul.

Azért hogy kizárjam hogy vész üzemmód miatt indult melegen is saru lehúz, vár 5perc, indul pöccre, hibakód kiolvasva: nincs hiba.

Indítom 4-5ször, stabilan indul....

Nem tudok másra gondolni minthogy kontakthiba volt valahol, de előtte sem volt hibajel.

 

Véleményetek? Nem tudom holnap be fog-e indulni még ugyanígy?

 

 

Előzmény: exhighand (280342)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 280345

Nem csak a benzin hiánya,a sok benzin is okozhat ilyet.Gyertyák mikoriak?Jó lenne kizárni legalább a gyujtás hibát,ha úgy gondolod,hogy üzemanyag ellátás gond van.Ha a dadogáskor gázt adsz?Esetleg egyenként lehúzod a pipákat?Nagyobb fordulaton,részterhelésnél is leáll?

Előzmény: KokoTibor (280343)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280344

Ezt hogy értsem?

Húzzak le minden érzékelő csatiját

 

Amit én ismerek:

MAP szenzor

levegő hőm

Hűtővíz hőm.

ISC szelep

Fojtószelep állásjel

lambda szonda

 

Gondolom a forgattyúsház jeladó nélkül nem fog beindulni...

 

EGR szerintem nekem nincs

sebesség jeladó meg nem játszi bele..

 

Mit húzzak le pontosan?

 

Előzmény: exhighand (280342)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280343

Ma ennyit sikerült előre lépnem:

Hidegen indult pöccre, ahogy szokott, nincs for.mérőm de kb 1500-al pörgött egy pár percig majd visszaszabályozott szép egyenletes alapjáratra.

Végig figyeltem az injektor alatti pillangószelepet, adagolta a benzint még a hangját is lehetett hallani ahogy a nagynyomású benzin kiáramlásakor susogó hangot adott.

Kb 10 perc után tovább csökkent az alapjárat, kezdett bizonytalanná váni (néha dadogósan járt) és végül leállt. Az utolsó pillanatig nedves volt a pill. szelep felülete, TEHÁT NEM BENZIN HIÁNY MIATT ÁLLT LE!

Meleg indítózásnál volt segítségem: nedves volt a pill.szelep. Tehát bizonyítottan MÁS hiba van.

Előzmény: obsitos3 (280341)
exhighand Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280342

legelőször

1. benzin nyomás mérése mielőtt az injektorba bemegy az üzemanyag
2. benzin nyomás mérése az injektor fejen lévő nyomás szabályozó után
3. összes aktuátor csatlakozó lehúzása és indítás vészüzemmódban
4. ha így megy a kocsi, akkor egyenként visszadugod az aktuátorokat

Ki fog derülni mi a hiba.

Előzmény: KokoTibor (280340)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280341

Vagy inkább más.Ha mindenféle próbálkozás,találgatás helyett egyből rá akarsz tapintani a hibára,következzen müszeres vizsgálat.Akár üzemanyag,akár gyujtás,akár más elektromos hiba van,létezik eszköz a kimutatására.De lehet próbálkozni ezzel-azzal,ha az olcsóbbik végéről kezded,még jól is kijöhetsz a dologból.

Előzmény: KokoTibor (280340)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.22 0 0 280340

Sziasztok!

Ma kicseréltem a Denso injektoromat egy bontottra és ugyanazt csinálja: hidegen pöccre megy, melegen meg leáll, lehet ekkora pechem hogy kifogtam egy ugyanolyat? Vagy inkább más a hiba...

obsitos3 Creative Commons License 2022.02.20 0 0 280339

A szerelő azt mondta,"idővel".Idővel valami változást biztos tapasztalsz,de addig még sok benzin folyik le a gép torkán,és abban sem lesz sok köszönet,ha a tárcsát a kuplung csúsztatásával koptatod,az a csúszó helyeken megég,tükrösödik.Lehet,hogy jobb,ha megtanulsz rallis módjára indulni,az olcsóbb,cserében jobban ráz.

Előzmény: Swtrooper (280335)
ponty25 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 280338

Sosem fog bekopni. 

 

Előzmény: Swtrooper (280335)
Swtrooper Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280337

Köszi a gyári 133 000 km et bírt, igazából ment volna még nem csúszott csak féltem hogy ott maradok vele vidéken ezért megelőzőleg belerakattam ezt a valeot............

t.lantos Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280336

Az meg tényleg bekophat, bár nekem a gyári hibátlan volt

Előzmény: Swtrooper (280335)
Swtrooper Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280335

sziasztok segítséget kérnék

 

októberben volt kuplung csere, valeot kapott, tárcsa-nyomólap-kinyomócsapágy-főtengelyszimering csere

1.3 8v-m van 1997 es.

na most 1-esben amikor felengedem a kuplungot ráz az autó. Visszavittem a szerelőnek aki azzal elintézte, hogy be fog kopni majd idővel. Na most lement 500 km de még mindig ráz 1-ben és hátrában...kamuzott vagy tényleg be fog "kopni"????

 

exhighand Creative Commons License 2022.02.16 0 1 280334

Ételfutáros üzemmódban 8,5l körül számolj.

A fogyasztás ökölszabálya:   keveset az fogyaszt, aki keveset fékezik. 

Előzmény: bela300 (280328)
Ricciardo Creative Commons License 2022.02.16 0 0 280333

Szia. Itt a fotengely ekszijtarcsa lazult fel vagy a vezermuszij bordaskereke? Utobbi mitol tud fellazulni? 

Előzmény: GTi 4 ever (231190)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.14 0 0 280332

Bocsánat. az ábra lemaradt...

Előzmény: KokoTibor (280331)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.14 0 0 280331

Sziasztok!

Segítsetek elmagyarázni lsz. hogy hogy működik egy 98-as swift EGR szelep rendszere!

Van itt annyi cső meg membrán stb... nem is látom hogy hol csatlakozik a kipufogó rendszerhez.

A 8-9-10 elemeknek mi a feladata és hogy működik? (EGR szelep, EGR  modulátor szelep, EGR vákumkapcsoló szelep..

Annyit tudok hogy a kipufogógázt kellene hogy a szívótorokba vezesse bizonyos üzemállapotokban de a többi homály..

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280330

Na és 40 km/h-nál, 3.-ban vagy 4.-ben? Na és 60 km/h-nál, 4.-ben vagy 5.-ben? (40-nél az 5. még nyilván kizárva, 60-nál meg már a 3.)

 

 

70 alatt ne gyötörd négyesben!!!

 

 


Városban pakold fel harmadikba, és abban teljesen jól és gazdaságosan megy 40-60 között. 

Előzmény: bela300 (280328)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280329

Előzmény: bela300 (280328)
bela300 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280328

Sziasztok!

 

Bocs ha már volt, de egy 96-os évjáratú 1000 köbcentis Suzuki Swift 50 km/h-nál vajon 3., 4. vagy 5. sebességi fokozatban fogyaszthat kevesebbet?

 

Na és 40 km/h-nál, 3.-ban vagy 4.-ben? Na és 60 km/h-nál, 4.-ben vagy 5.-ben? (40-nél az 5. még nyilván kizárva, 60-nál meg már a 3.)

 

Tudjátok ételfutár vagyok és ezt az autót vettem meg hozzá, és jó lenne elsajátítanom a lehető legüzemanyagspórolósabb és ezáltal legköltséghatékonyabb vezetési stílust hozzá :)

 

Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!