Sziasztok! Elnézést kérek, hogy alapjárati problémával hozakodom elő, de visszakerestem a topicban, és erre a konkrét problémára nem találtam választ.
Swift 1.0, 2001-es az alany. Indításkor hidegen az alapjárat kb. 1500 1/min, mikor bemelegszik, 1500 és 2000 1/min között ingadozik. Látszik, ahogy az alapjárati motor dugattyúja ki-be jár. Nem lehet menet közben motorféket használni, 4-esben gázadás nélkül 50-nel megy. Egy hete kínlódom vele. Egr szelepet kitakarítottam, beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt kicseréltem, semmi változás.
Viszont, ma észrevettem, hogy ha befogom az ujjammal a pcv szelepet, tökéletesen beáll az alapjárat 800-ra. Lehet ezt a szelepet takarítani, vagy cserélni kell?
El tudok képzelni olyan kábelhibát,aminek eredménye nem a check engine kigyulladása,hanem az üzemállapot megváltozása.Azért 20-25 éves technikáról van szó,nem tudhat mindent,ami ma elvárható.Tisztára,mint az én fejem mondjuk(:-(:-
Akkor bróbáld meg a szenzorok csatlakozó vezetékeit górcső alá venni.Én egy tíz éves szuzukit vettem,de 12 évvel ezelőtt,már nem emlékszem sem a hibára,sem arra,hogy melyik vezeték volt,de le kellett vágni belőle kb 5 cm-t,és visszasuszterolni a maradékra a csatlakozót,mert az amúgy sértetlen szigetelésben már nem volt réz,csak zöldrozsda.
Hidegen és üzemmelegen pöcc röff, de félmeleg állapotban csak hosszas indítózás után és közben néha pöffen egy rohadt nagyot, visszajön a kifupogógáz az injektorházon...
Reméljük,ezzel a hiba megszűnt.Ha mégsem,érdemes a szenzorok csatlakozó vezetékeit tüzetesen megvizsgálni,régebben találkoztam olyan csatlakozóval,aminek a dugótól számított első 4-5 cm-ében a szigetelés ép volt,de a réz helyett zöld rozsda volt az egyik érben.Ohm-mérővel kideríthető,csak a visszavágás segített.
Teljesen bemelegítve úgy hogy a motor hőfok érzékelő helyére egy másik szenzor csatlakoztatva ami szabadon lógott (tehát nem a valós hőfokat mérte) addig hogy elinduljon a hűtőventillátor. Mértem a hőfokát az injektorháznál 72Celsius volt.
Gyertyák egyesével lehúzva egyenetlen járás minden hengernél.
Minden kábel mozgatva gyújtás részen, megy stabilan nincs változás.
Gázadásnál ha nagyon hirtelen adom akkor megtorpan, de finoman emelve szépen felpörög.
Egyenletes alapjárat mellett egyésével lehúzva a csatik:
- MAP szenzor... megtorpan de megy tovább
- pill szelep állásjelző...megtorpan de megy tovább
- levegő hőfok...megy tovább semmi változás
- motor hőfok...megtorpan de megy tovább
Leállítom, indítom, pöccre indul
majd minden szenzor vissza egyesével, mindegyik előtt leállítás, indítás...pöccre indul.
Azért hogy kizárjam hogy vész üzemmód miatt indult melegen is saru lehúz, vár 5perc, indul pöccre, hibakód kiolvasva: nincs hiba.
Indítom 4-5ször, stabilan indul....
Nem tudok másra gondolni minthogy kontakthiba volt valahol, de előtte sem volt hibajel.
Véleményetek? Nem tudom holnap be fog-e indulni még ugyanígy?
Nem csak a benzin hiánya,a sok benzin is okozhat ilyet.Gyertyák mikoriak?Jó lenne kizárni legalább a gyujtás hibát,ha úgy gondolod,hogy üzemanyag ellátás gond van.Ha a dadogáskor gázt adsz?Esetleg egyenként lehúzod a pipákat?Nagyobb fordulaton,részterhelésnél is leáll?
Hidegen indult pöccre, ahogy szokott, nincs for.mérőm de kb 1500-al pörgött egy pár percig majd visszaszabályozott szép egyenletes alapjáratra.
Végig figyeltem az injektor alatti pillangószelepet, adagolta a benzint még a hangját is lehetett hallani ahogy a nagynyomású benzin kiáramlásakor susogó hangot adott.
Kb 10 perc után tovább csökkent az alapjárat, kezdett bizonytalanná váni (néha dadogósan járt) és végül leállt. Az utolsó pillanatig nedves volt a pill. szelep felülete, TEHÁT NEM BENZIN HIÁNY MIATT ÁLLT LE!
Meleg indítózásnál volt segítségem: nedves volt a pill.szelep. Tehát bizonyítottan MÁS hiba van.
1. benzin nyomás mérése mielőtt az injektorba bemegy az üzemanyag 2. benzin nyomás mérése az injektor fejen lévő nyomás szabályozó után 3. összes aktuátor csatlakozó lehúzása és indítás vészüzemmódban 4. ha így megy a kocsi, akkor egyenként visszadugod az aktuátorokat
Vagy inkább más.Ha mindenféle próbálkozás,találgatás helyett egyből rá akarsz tapintani a hibára,következzen müszeres vizsgálat.Akár üzemanyag,akár gyujtás,akár más elektromos hiba van,létezik eszköz a kimutatására.De lehet próbálkozni ezzel-azzal,ha az olcsóbbik végéről kezded,még jól is kijöhetsz a dologból.
Ma kicseréltem a Denso injektoromat egy bontottra és ugyanazt csinálja: hidegen pöccre megy, melegen meg leáll, lehet ekkora pechem hogy kifogtam egy ugyanolyat? Vagy inkább más a hiba...
A szerelő azt mondta,"idővel".Idővel valami változást biztos tapasztalsz,de addig még sok benzin folyik le a gép torkán,és abban sem lesz sok köszönet,ha a tárcsát a kuplung csúsztatásával koptatod,az a csúszó helyeken megég,tükrösödik.Lehet,hogy jobb,ha megtanulsz rallis módjára indulni,az olcsóbb,cserében jobban ráz.
Köszi a gyári 133 000 km et bírt, igazából ment volna még nem csúszott csak féltem hogy ott maradok vele vidéken ezért megelőzőleg belerakattam ezt a valeot............
októberben volt kuplung csere, valeot kapott, tárcsa-nyomólap-kinyomócsapágy-főtengelyszimering csere
1.3 8v-m van 1997 es.
na most 1-esben amikor felengedem a kuplungot ráz az autó. Visszavittem a szerelőnek aki azzal elintézte, hogy be fog kopni majd idővel. Na most lement 500 km de még mindig ráz 1-ben és hátrában...kamuzott vagy tényleg be fog "kopni"????
Bocs ha már volt, de egy 96-os évjáratú 1000 köbcentis Suzuki Swift 50 km/h-nál vajon 3., 4. vagy 5. sebességi fokozatban fogyaszthat kevesebbet?
Na és 40 km/h-nál, 3.-ban vagy 4.-ben? Na és 60 km/h-nál, 4.-ben vagy 5.-ben? (40-nél az 5. még nyilván kizárva, 60-nál meg már a 3.)
Tudjátok ételfutár vagyok és ezt az autót vettem meg hozzá, és jó lenne elsajátítanom a lehető legüzemanyagspórolósabb és ezáltal legköltséghatékonyabb vezetési stílust hozzá :)