Keresés

Részletes keresés

svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.05.24 0 0 1020
off
Kb. egy éve szüneteltetem a tagságom, nyárra tervezem a visszatérést az aktív rendi munkába.

Az Enoch-i rendszer megítélése mint olyan szerintem nem téma, elég nagy az egyén szabadsága ebből a szempontból. Ami az Enoch-i rendszer alkalmazását illeti, jó kérdés. Az alapfokozatokon (még azt is megkockáztatom, a 'hivatalos' magasabb fokozatokig) nem központi téma, talán csak annyiban (filozófiai szinten) amennyire az egyes tárgyalt területek igénylik. A felső hierarchia... az már más kérdés.

Előzmény: Zealander (985)
Jericho... Creative Commons License 2004.05.24 0 0 1019
Üdv Akyra!

HA Der, akkor hímnem?.

Előzmény: Törölt nick (1017)
Sophia_ Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1015
Azért valami magyarázat-féle nem ártana hozzá. Vagy szó szerint kell venni, hogy tilos beszélni róla?
Előzmény: Törölt nick (1013)
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1014
Biztos vagy benne, hogy nincs különbség?
Előzmény: Törölt nick (1003)
Sophia_ Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1012
Olvasni is öröm:) Várom a folytatást!

Sophia

Előzmény: Zealander (1009)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1011
In nomineBabalon

93-93/93

Agapé!

Zealander

Előzmény: Törölt nick (1010)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1009
Ez nagyon jó. Válasz holnap lesz, mivel nem kívánok összecsapott vagy általánosságokkal teli hozzászólást írni.

Most nézem, hogy megvolt az 1000-ik hozzászólás:)

Zealander

Ui: valóban öröm az ilyesfajta beszélgetés!

Előzmény: Törölt nick (1007)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1006
Marha vagyok:)

Babalon mindenkinek!

Önzés...jajj.

Zealander

Előzmény: Zealander (1004)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1005
Én úgy írtam Hwt-Hrw-ről mint a Mennyek Úrnője:)
És nem is néztem át hozzá könyveket, mert egyértelmű volt az egyiptomi szövegekből és szimbolikából. No és persze érzi is az ember:)

Zealander

Előzmény: Törölt nick (1003)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1004
Sikeresen leírtuk ugyanazt a tudomány/teológia dologról. Helyes. Szeretem ha nem kell magyarázkodni.:)

"Babalon... oly sok minden kötődik e névhez. Bár az is igaz -és ez messzemenőkig személyes-, hogy számomra Inanna-Anahita képviseli mindazt, amit Babalon a Hölgyként."

Rengeteg dolog és majd meglátod, hogy nagyon lehet szeretni ezt a nevet. De! Ez korántsem arról szól, hogy bálványt gyártsunk..abban az értelemben, hogy valamiféle gondolati ponthoz rögzítsük. Ilyet nem kell és nem is lehet tenni.
Neked Inanna-Anahita, nekem Hwt-Hrw és Sekhmet. Ebben az Aeonban meg Babalon minden Thelemitának.

Makulátlanul tiszta..de ugyanakkor szégyentelen szajha is. Kitől és mitől is? Ezek is érdekes dolgok.

Zealander

Előzmény: Törölt nick (1002)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1001
Ami még érdekes lehet az a Sekhmet-el való azonosság ill. rokonság

Tipp:


Zealander

Ui: Szinkretizmusról szó sincs. De ezt sem kell magyarázni szerintem:)

Előzmény: Zealander (1000)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1000
Ezt még lehet tovább göngyölíteni, mert nem pontos a cikk. (Hehe..végre az én területem is szóbakerült!)


Anat tiszteletét Syria-ból vették át az egyiptomiak a Középső Királyságban. Eredetileg a harc Istennője volt, akit pajzzsal, dárdával, baltával és tollas koronával ábrázoltak. Valószínűleg annak köszönheti befogadását, hogy védelmezte a Királyt a csatában. Ennek ellenére a nevei között szerepeltek az alábbiak: „Az Istenek anyja”, „Az Ég Úrnője”.

A Ramses periódus alatt volt a legnagyobb a kultusza a Delta régióknál, ahol egy nagy körzetet emeltek a tiszteletére Tanis-ban.

Anat szerepét később Hwt-Hrw vette át, valószínűleg a vad és vérengző aspektusa miatt amikor Sekhmet-é változott.

Templomok és kultusz helyek:

Alsó Egyiptomban, Tanis-ban, Mut templomában tisztelték.

Zealander

Ui: A link a saját oldalamról van:)

Előzmény: Törölt nick (998)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 999
Nincs köztünk vita, mert nem is tudományos hanem egyéb szempontból írtam le a párosítást. De azt nem kell magyaráznom, hogy ez már olyan terület ahol a tudományos elmélkedés sehová sem vezet. Lásd tudomány vs teológia.

A kép nagyon jó! Egyből szembetűnik a kehely.

Zealander

Előzmény: Törölt nick (997)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 996
Köszi! Mindig is érdekeltek a különböző nevekhez csatolt nevek.

Ha pedig azt is figyelembe veszem, hogy itt egy aspektusról (is?) van szó, no meg a 156 current-et is figyelembe véve:

"...én nevemben BABALON-éban melyben minden erő adatik!"

Zealander

Előzmény: Törölt nick (992)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 995
Nna mégeccer:

Köszi a kiegészítést:) Crowley magyarázata kissé bonyolultabb dimenziókat ölel fel véleményem szerint, mert a Babalon szó csak angelológiai kontextusban értelmezhető. Tehát itt szavak hasonlóságáról van szó és nem arról, hogy Babalon neve a Babilon torzításából lenne.

Hogy Egyiptom hogyan jön ide? Micsoda kérdés ez barátom?:) Majd kifejtem egyébként, de ha csak azt veszem, hogy testvér kultúrákról van szó...

Zealander

Előzmény: Zealander (993)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 993
Üdv!

Köszi a kiegészítést:) Crowley magyarázata kissé bonyolultabb dimenziókat ölel fel véleményem szerint, mert a Babalon szó csak angelológiai kontextusban értelmezhető. Tehát itt szavak hasonlóságáról van szó és nem arról, hogy Babalon neve a Babilon torzításából lenne.

Hogy Egyiptom hogyan jön ide? Micsoda kérdés ez barátom?:) Majd kifejtem egyébként, de ha csak azt veszem, hogy testvér kultúrákról van szó...

Zealander

Előzmény: Törölt nick (991)
Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 990
Egy kis elmélkedés Babilonról.

Ha az Éjszaka Királynőjét szeretnénk jobban megérteni, akkor nem szabad leragadni a legkorábbinak vélt zsidó interpretációknál. Ám a könnyebb megértés végett mégis ezzel kezdeném.

Babilon mint Róma: ez az értelmezés a legelfogadottabb manapság és ez reálisnak is vehető mint utalás egy fontos témára egy olyan műben amit több fragmentumból állítottak össze különböző szerzők és amit manapság úgy nevezünk, hogy a Jelenések könyve. Az könnyen észrevehető, hogy a leírt események különleges víziók, amiket egy vagy több a sémita tradícióhoz tartozó ember élt át. Kulcsfontosságú elemeket tartalmaz, amik egészen az Ó Testamentum illetve azelőtti időkbe mutatnak vissza.

Ha a Jelenések könyvét a zsidó tradíció részének tekintjük, akkor láthatjuk, hogy Babilon, az asszony és a város a dekadencia, erő, hatalom és a bőség egyfajta fundamentális ellenállás szimbóluma Jehova és népe ellen, ami eltöröltetik a föld színéről mikor a Mindenható napja elérkezik. Hasonlítsd össze a Babilonról szóló képeket az Ézsaiás 1:21-10 és Ézsaiás 47-el. Babilon királya az aki Jehova elégedetlenségének és közelgő haragjának okozója, ahogy annak szemtanúja Ézsaiás. Lásd: Ézsaiás 14:3-23

A figyelmes olvasó észreveheti, hogy hasonló szimbólumok szerepelnek itt mint a Jelenések könyvében. "János"-t láthatóan Ézsaiás inspirálta a szimbólumok átvételéhez és azoknak új értelmet adásához. Az nem túl meglepő, hogy Róma egyenlő lesz Babilonnal, hiszen Róma volt aki lerombolta a számüzetés után felépített második Templomot.

Tudomásom szerint Ézsaiás volt az első aki Babilont az asszonnyal hozta párhuzamba. Ahhoz, hogy jobban megértsük ennek lényegét egészen a Mezopotámiai mitológiákig kell visszanyúlnunk,hogy lássuk milyen szerepet is láttak el a női istenségek a földön amit két folyó fogott közre.

Babilon az Ó Testamentum-ban úgy szerepel mint bbl. Jelentése: Baal kapuja. Ez egy lerövidítés a bbh vagyis üreg, kapu, illetve a bol vagyis a valami feletti uralom, feleséget "venni", Úr szavakból.

Ebből a jelentés tartalomból következik Babilon nevének fordítása: Kapu vagy Feleség amit az Úr birtokol. Crowley magyarázata Babalon nevéről pedig így néz ki: On Isten Kapuja. (Az On egyiptomi nyelven a napot jelenti.)

Ezen információk alapján egyből a híres Istár kapu jut az ember eszébe és az a kérdés, hogy talán ez a Hölgy eredeti neve. Bizonyára jó nyomon járunk, mert Babilónia visszakövethető egészen Inanna-ig a fiatal szajháig aki az aratás gyümölcseit fogadja be.

Nagyon kevés kétség maradt, hogy Úrnőnket a két folyó földjén találjuk meg a többi Istennő között, Inanna, Istár vagy bármi más Néven is ismerték, Ő az a Hölgy.

Zealander

Ui: Thx to Josh and Satyr!:)

Ui2: Egyiptom is lesz a következőekben...de ez most Usuman barátomnak szólt!:)

Zealander Creative Commons License 2004.05.22 0 0 987
Írhattál volna kicsit bővebben is:)

Hol kezdjük? A legelején? Mert én szívesen belevágok a közepébe, de onnan egy kicsit bonyolultabb visszacsászkálni ha egyes fogalmakat, mozzanatokat tisztázni kell.

Hm?

Zealander

Előzmény: Törölt nick (986)
Zealander Creative Commons License 2004.05.21 0 0 985
Ha már erre is jársz:

Nálatok hogyan itélik meg az Enoch-i rendszert? Sokat jár az egészen az agyam, de még nem tudtam tisztázni. Sem elbeszélgetni róla amolyan komolyabb kiveséző módon... Talán itt a fórumon....Érdekel még valakit ez a téma?

Na hajrá!

Zealander

Előzmény: svmmvm bonvm (981)
Zealander Creative Commons License 2004.05.21 0 0 984
Kellemes hétvégét minden testvérnek!


Zealander

Ararita Creative Commons License 2004.05.18 0 0 982
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Doth=do.
Az értelmet a teljes mondatból lehet csak kivenni, de valami ilyesmit jelenthet: minden esemény eleget tesz/teljesít.

Én éppen a Gnosztikus mise fordításával küzdök, ahol van egy "Sword from a red girdle" megnevezés. Minden szót értek, csak az összefüggés nem világos. Tud valaki segíteni?

אראריתא

Előzmény: Törölt nick (980)
svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.05.18 0 0 981
Nem vágom annyira a témát, de nem a 'do' archaikus múlt idejű alakja? És nyomatékosító funkciót tölt be. De mondom, nem vágom sem a szöveget, sem az angolt ennyire.
Előzmény: Törölt nick (980)
Zealander Creative Commons License 2004.05.17 0 0 979
Kíváncsian várom!

Én is tervezek egy-két dolgot.

Zealander

Előzmény: Törölt nick (978)
Zealander Creative Commons License 2004.05.17 0 0 977
Áááá..gratula Usuman! Én sajna tehetségtelen vagyok az ilyesmihez. Írkál szépen és ne hagyd parlagon új gyermeked. Vagy mi a fene...ehhhm.

Zealander

Előzmény: Törölt nick (976)
svmmvm bonvm Creative Commons License 2004.05.17 0 0 974
off
rajongóim a nap 24 órájában elérhetnek itt. :-)
Üdv Neked is:)
Előzmény: Törölt nick (955)
Zealander Creative Commons License 2004.05.16 0 0 971
93,

Figyeld mit találtam:

Frater Nolo Contendere XVII : "I ain't sayin' I did it, I ain't sayin' I didn't."

És én még azt hittem, hogy a "betanult" lerázó rizsám milyen eredeti:) Úgy látszik ez valamiféle Thelemita szokás...:)

Zealander

Előzmény: Törölt nick (970)
Zealander Creative Commons License 2004.05.15 0 0 967
Minek definiáljam magam? Vagyok aki vagyok. Teljesen feleslegesnek érzem a ketegorizálást, de ez persze nem azt jelenti, hogy legszivesebben mindent összemosnék. Na mindegy. Watchmannel már nagyon régen ismerjük egymást és ennek semmi köze sem a muszlim hithez, sem Crowley-hoz sem Micimackóhoz. Elfogadjuk a másik világképét és képesek vagyunk úgy egymással beszélni, hogy közben nem sértegetjük a másik nézeteit. Furcsa mi, hogy így is lehet? Az elfogadás természetesen nem egyetértést jelent. Watchman már jó sokszor leírta, hogy mennyire nem ért egyet A.C. dolgaival, de nem fogom ismételgetni a szavait. Ott vannak a hozzászólásai, keresgélj ha érdekel.

A Rend az O.T.O. Magyarországi kirendeltsége.

Zealander

Előzmény: ignác (966)
ignác Creative Commons License 2004.05.15 0 0 966
Én azért nagyon kíváncsi lennék rád, hogy voltaképpen te minek definiálod magad? Valami nem fér a fejembe: a Guénon topikon ti úgy kacsintottatok össze Watchmannal, mintha a muszlimok meg a crowleyánusok kéz a kézben járnának együtt. Azt hittem, hogy én nem tudok valami egyértelműt, ezért gondoltam körülnézek, de hiába keresem, nem találom a kapcsot közöttetek! (Bár Watchman muszlimságát illetően már erős kételyeim vannak...) Szóval mi a kapocs, áruld már el nekem. Mert szemmel láthatóan Watchman is nagyon szimpatizált a te vonaladdal.

Laikus kérdés következik, de ha már nem tudok erről az ördögtanyáról semmit (amit itt műveltek), akkor kérdezek: a szervezeted/szervezetetek az O.T.O. valami magyar kirendeltsége, vagy attól teljesen független? (ha nem public a válasz, akkor csak annyit írj, hogy private az info.)

I.

Előzmény: Zealander (965)
Zealander Creative Commons License 2004.05.15 0 0 965
Nem szeretem Osho-t, mert a szakállas pasik sosem vonzottak:) Félretéve a tréfát... Olvastam egy pár könyvét és azt mondom, hogy voltak jó meglátásai. Azt nem gondolom, hogy guru lett volna a szó valódi értelmében, de nekem nincs is ilyen igényem, hogy valamiféle tökéletes ember háta mögül kacsingassak ki. Ha érted:) Osho-t is elérte a végzet, de ez már unalmas mese, hogy mit csinált és mit nem. Engem különösebben nem is érdekel, mert soha a büdös életben nem követném. Erről ennyit.

Lama Ole Nydahl:

Nekem nincs túl sok közöm a buddhizmusról. Ugyanakkor voltam egy Nydahl előadáson és nekem semmi gondom nem volt vele. Igaz semmi különös téma nem merült fel az előadáson, mindössze a buddhizmus alapjairól beszélt. Ebben én nem láttam hibát. Nagyjából ennyi a tapasztalatom vele, de gondolom neked több... Ezt meg is oszthatnád velünk, hogy mi is a gond vele?
(Felőlem lehet amúgy maga MahaKali legborzalmasbb inkarnációja is...nem vagyok buddhista:))

Zealander

Előzmény: ignác (962)
Zealander Creative Commons License 2004.05.15 0 0 964
Számomra nincs olyan, hogy legfontosabb könyve. Ezt a kettőt szokták ajánlani:

Magick in theory and practice
Magick without tears

Ha pedig az önéletrajza érdekel:

The heart of the master.

"Egyébként nem válaszoltak egy kérdésemre. Feltenném neked is: Hamvasnak a Tabula Smaragdina c. könyve mérvadó errefelé, vagy csak gyerekcipő?"

Nem szeretem Hamvas műveit. Nem mondom, hogy gyerekcipő, de nekem nem jön be az öreg stílusa.
Ennyi.

Zealander

Előzmény: ignác (958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!