Azon a fékpedálon nekem van egy ütköző, ami a vázcsőnek ér neki. Szerintem a Csepeledről ez letörött. Van olyan fékpedálom, amin egy átmenő csavar látja el ezt a funkciót, de az szerintem nem gyári megoldás. Otthon lefényképezem a kérdéses részt.
Amennyiben az alkatrészek típushűek (pedál, kulcs ricnis tengelyén lévő kar) és nincs sehol ütköző, akkor tuti a fékpálca szögével van a baj.
Tulajdonképpen itt csak a fékkulcs ricnis tengelyén lévő kar szögével tudok csak játszani, ezzel majd még próbálkozok. A betét, kulcs jó állapotban van, valamint ennek a "kopottságát" is lehetne ellensúlyozni a kar ricnis tengelyen lévő pozíciójával.
Ha esetleg valakinek lenne képe erről a hátsó részről, azt megköszönném. Egyenlőre csak kiengedem a feszítő anyát, aztán megnézem úgy visszaáll e. Ha igen, annyival arrébb rakom a ricnis tengelyen a kart.
Újra előszedtem a Kiscsepelt, szerencsére még mindig szépen jár :) Itt lenne már az ideje végére járnom az utolsó, régóta halogatott problémájára.
Tudnátok tippeket adni?
A témakör a hátsó fék. Sajnos a fékpedál felfelé áll nagyon, így hatalmas a holtjátéka is. Olyan, mintha egy ütköző hiányozna valahonnét a pedáltól. A hátsó csavarral hiába húzom, egy idő után nem megy lejjebb, vagy nem lesz jó a nyomáspontja. Lehetséges, hogy ez egy utólagosan hegesztett pedál, ezért nem jó a szög? Esetleg a vázon, vagy valahol kellene lenni egy határolónak? Maga a fékpálca is elég közel van a bakteleszkóp alsó csavarjához.
A fékhatás jó, tehát ha tartom kb vízszintesen lábbal, és onnét fékezek "satuzik" szépen.
Szelési hiba lehet? Vagy valahol nem az van aminek lennie kellene? Vagy kell még bele valami? :) (Alkatrész katalógus szerint minden benne van)
Létezett km-órás kislámpa, szóval nem lehetetlen egy km órás változatú ezüst tankos. D-Csepelnél viszont már nem használtak km órát. Legalább is nem láttam még olyat.
A motorodra visszatérve talán elromlott az óra, vagy a nagyobb fényerő miatt cserélhették a kislámpát D-Csepelére, de abban meg nem volt km órás a Danuvia DV gyártásáig.
Majd tegyél fel képeket a fényváltó kapcsolóról és a km meghajtóról, abból kiderülhet rávalók-e.
A Csepel elég jó alapnak tűnik, csak a csomagtartó és a kettő pálcája a főbb hiányok a kép alapján, a többi típusidegen alkatrészről meg már beszéltünk.
Az ülést biztos meg lehet valahogy javítani, de nem tudom mennyibe kerülne. Ilyen üléseket azért lehet még szerezni, meg van utángyártott gumi is, szóval ez még a könnyebbik probléma.
A Kolléga jó képeket küldött, ezek mind olyan első teleszkóposak, mint a Tiednek is van. Nem olcsó dolgok amiket kell cserélned, de megéri. Ezek nagyjából mindegyik Csepelen cserélve lettek az évek során.
A kormányon jól látom, hogy van egy fényváltó kapcsoló?
A D-Csepel blokkszám ezek szerint tényleg hibás, de a párosító szám az árulkodó.
Örülök, hogy tetszik a Csepel! Majd a forgalomban ha mész vele még egy ilyennel nem fogsz találkozni, max veterántalálkozón, mondjuk ott is ritkák:)
elég sokat keresgettem , szerencsére megtaláltam ezt ...
megvan a forgalmija s így simán átiratható lesz...
a hátsó lámpa beszerzése folyamatban van mert a féklámpás változat van most rajta... első lámpa is D csepelé , de találtam itthon kislámpát , csak a kulcs kell majd hozzá...
a gáz szektor még ami nem csúszkás , egy olyat kell beszereznem illetve folyamatban van egy áttolós benzincsap s egy hajlított kipu könyök rendelése is...
Az ülésem RM jeles , csak van rajta egy kis szakadás...nem tudom hogy az javítható-e ...
illetve a hengerfej még ami D csepel de abból is találtam kereket...
a kormányom fekete ...
a tank már biztos lett festve , mert az egyik fele tiszta fekete , a másik meg ezüst...
Gratulálok a géphez, egy forgalmis Csepel T nem túl gyakori manapság.
BE kezdetű számmal lehetne 52-es évjárat is a géped, de mivel elég magas a sorozatszám én 53-ra tippelek. Valószínű, hogy ekkor már bakelit kormányszorítós volt, de ha fémet teszel rá azzal sem követsz el szentségtörést, ugyanis ép bakelitet szerezni nem egyszerű. Előre kis lámpafejet tennék, hátra ugyanúgy a kicsi, féklámpa nélküli változatot. Az ülések RM monogrammúak ebben az időszakban. A többi rész az nagyvonalakban egységes a motorokon. Hogy krómozott volt-e a kormány vagy festett pl azt szám alapján nem lehet megállapítani. Ugyanez a helyzet a bilux kapcsolóval is. A kivitelre a legpontosabb következtetés csak is az eredeti állapotban maradt részekről lehetséges. Ha szerencsés vagy, nem kenték át valamikor a Csepeled.
A motor mellé kapott blokkok közül az egy kivezetése lehet lemezvillásé a számok alapján, a többi mind Danuvia blokk, jellemzően a gyártás végéről, kivéve a 9/ kezdetű, az 59-es évjárat.
A beazonosítást megkönnyíti ha töltesz fel pár képet, én a kepatmeretezes.hu -t szoktam használni. 800 és 900 közé állítva a csúszkát elegendő szokott lenni a kicsinyítés.
Ez a gyakoribb Csepel kapcsoló. Az elején még ilyenekkel szerelték:
Gondolom a 250-es gyártásának beindulása környékén egységesítették arra, amit Te is keresel. Fölösleges darabom ebből nincs, mindegyikhez van egy motor.