Keresés

Részletes keresés

funkykutya Creative Commons License 2022.04.22 0 0 19244

Hali!

 

Köszönöm szépen! A lényeg látszik.

Lehet átmenőcsavaros megoldás lesz, a krómot nem szívesen tenném tönkre.

Előzmény: roncsfelújító (19243)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.21 0 0 19243

Helló!

 

Lefényképeztem egyet, amin rajta van, bár a hegesztésből ítélve ez sem gyári már.

A fényviszonyok nem voltak a legjobbak, de remélem látszik a lényeg.

Előzmény: funkykutya (19242)
funkykutya Creative Commons License 2022.04.20 0 0 19242

Szia!

 

Köszönöm szépen, várom! :)

 

Jobban megnézve az alkatrész katalógust valóban van valami ütköző a fékpedálon.

Előzmény: roncsfelújító (19241)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.20 0 0 19241

Szia!

 

Azon a fékpedálon nekem van egy ütköző, ami a vázcsőnek ér neki. Szerintem a Csepeledről ez letörött. Van olyan fékpedálom, amin egy átmenő csavar látja el ezt a funkciót, de az szerintem nem gyári megoldás. Otthon lefényképezem a kérdéses részt.

Előzmény: funkykutya (19235)
funkykutya Creative Commons License 2022.04.20 0 0 19240

Amennyiben az alkatrészek típushűek (pedál, kulcs ricnis tengelyén lévő kar) és nincs sehol ütköző, akkor tuti a fékpálca szögével van a baj.

 

Tulajdonképpen itt csak a fékkulcs ricnis tengelyén lévő kar szögével tudok csak játszani, ezzel majd még próbálkozok. A betét, kulcs jó állapotban van, valamint ennek a "kopottságát" is lehetne ellensúlyozni a kar ricnis tengelyen lévő pozíciójával.

 

Ha esetleg valakinek lenne képe erről a hátsó részről, azt megköszönném. Egyenlőre csak kiengedem a feszítő anyát, aztán megnézem úgy visszaáll e. Ha igen, annyival arrébb rakom a ricnis tengelyen a kart. 

 

 

petrol pet Creative Commons License 2022.04.19 0 0 19239

Kell legyen ott még más is, hogy a csudába nézhet felfelé a holdvilágra ennyire?

Előzmény: bervas (19238)
bervas Creative Commons License 2022.04.19 0 0 19238

Akarom mondani, most túl rövid és hosszabb kellene.

Előzmény: bervas (19237)
bervas Creative Commons License 2022.04.19 0 0 19237

Szerintem egyszerűen nem jó a fékpálca hossza. Ha rövidebb lenne, állhatna lejjebb a pedál. Lehetne tesztelni egy darab hatos pálcával.

Előzmény: funkykutya (19235)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2022.04.19 0 0 19236

Üdv!

Szerintem le is írtad a hibát- ha tartod vízszintesen lábbal- onnan jó a fékhatás.

Szerintem nincs már, vagy kevés a ferrodolod a fékpofán, kopott a fékdob, esetleg kopott a fékkulcs- mi másért lenne kb 45 fok pedál játék. 

Előzmény: funkykutya (19235)
funkykutya Creative Commons License 2022.04.19 0 0 19235

Sziasztok!

 

Újra előszedtem a Kiscsepelt, szerencsére még mindig szépen jár :) Itt lenne már az ideje végére járnom az utolsó, régóta halogatott problémájára.

Tudnátok tippeket adni?

A témakör a hátsó fék. Sajnos a fékpedál felfelé áll nagyon, így hatalmas a holtjátéka is. Olyan, mintha egy ütköző hiányozna valahonnét a pedáltól. A hátsó csavarral hiába húzom, egy idő után nem megy lejjebb, vagy nem lesz jó a nyomáspontja. Lehetséges, hogy ez egy utólagosan hegesztett pedál, ezért nem jó a szög? Esetleg a vázon, vagy valahol kellene lenni egy határolónak? Maga a fékpálca is elég közel van a bakteleszkóp alsó csavarjához.

 

A fékhatás jó, tehát ha tartom kb vízszintesen lábbal, és onnét fékezek "satuzik" szépen.

Szelési hiba lehet? Vagy valahol nem az van aminek lennie kellene? Vagy kell még bele valami? :) (Alkatrész katalógus szerint minden benne van)

 

 

zl900 Creative Commons License 2022.04.17 -1 0 19234

Börzéken kell keresni vagy jófogáson csepel alkatrészek között

Előzmény: méray (19233)
méray Creative Commons License 2022.04.14 0 0 19233

Sziasztok! 

 

Segítségeteket szeretném kérni. 

 

Tudtok abban segíteni, hogy hol / honnan tudok szerezni (lehetőleg felújított, nem rozsdás állapotú) komplett Csepel légszűrőt? 

 

Segítségeteket előre is köszönöm! 

 

Üdv méray! 

roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.14 0 0 19232

Létezett km-órás kislámpa, szóval nem lehetetlen egy km órás változatú ezüst tankos. D-Csepelnél viszont már nem használtak km órát. Legalább is nem láttam még olyat.

A motorodra visszatérve talán elromlott az óra, vagy a nagyobb fényerő miatt cserélhették a kislámpát D-Csepelére, de abban meg nem volt km órás a Danuvia DV gyártásáig.

Majd tegyél fel képeket a fényváltó kapcsolóról és a km meghajtóról, abból kiderülhet rávalók-e.

Előzmény: fgtrkjiuk (19231)
fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.14 0 0 19231

Még egy kérdésem lenne...

A hátsó tengelyen van egy km óra kihajtás,viszont óra nincs... elképzelhető, hogy volt órás kislámpa?

Vagy utólag próbálták átalakítani?

fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.14 0 0 19230

Igen , van egy fenyvalto kapcsoló. Nem tudom , hogy az mennyire gyári , vagy csak azért tehették rá , mert a D Csepel lámpa került a kislámpa helyére?

Az előző tulaj elmondása szerint megvan valahol a hátsó ülés és a csomagtartó is.Amint megtalálja küldi azt is...

Szépen lassanként beszerzek mindent ....

Ahogy elkészült teszek fel képeket...

Előzmény: roncsfelújító (19229)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.13 0 0 19229

Nagyon szívesen!

A Csepel elég jó alapnak tűnik, csak a csomagtartó és a kettő pálcája a főbb hiányok a kép alapján, a többi típusidegen alkatrészről meg már beszéltünk.

Az ülést biztos meg lehet valahogy javítani, de nem tudom mennyibe kerülne. Ilyen üléseket azért lehet még szerezni, meg van utángyártott gumi is, szóval ez még a könnyebbik probléma.

A Kolléga jó képeket küldött, ezek mind olyan első teleszkóposak, mint a Tiednek is van. Nem olcsó dolgok amiket kell cserélned, de megéri. Ezek nagyjából mindegyik Csepelen cserélve lettek az évek során.

A kormányon jól látom, hogy van egy fényváltó kapcsoló?

A D-Csepel blokkszám ezek szerint tényleg hibás, de a párosító szám az árulkodó.

Örülök, hogy tetszik a Csepel! Majd a forgalomban ha mész vele még egy ilyennel nem fogsz találkozni, max veterántalálkozón, mondjuk ott is ritkák:)

Előzmény: fgtrkjiuk (19223)
fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.13 0 0 19228

Köszönöm szépen!

Előzmény: Balint Kisbalazs (19227)
Balint Kisbalazs Creative Commons License 2022.04.12 0 1 19227

Üdv! 

 

1. blokk = 100/48 ( erre vigyázz, ritka cucc!) 

2. blokk = Danuvia 1959 6.havi

3. blokk = elüthették, párosító alapján 1957 11.havi D-Csepel lehet

4. blokk = Danuvia 1966 4.havi

 

Csatolok néhány képet mintának. Ígyis vannak apró eltérések a képek között, mert nem mind 1 évben készült, de ez azért elég jó iránymutató. 

 

A te motorod ennyire magas BE számmal már inkább 53-as lessz. A nem rávaló alkatrészeket úgylátom már sikerült kideríteni.

A főbb különbségek T és D között:

T = kislámpafej                                                                      D = kis és nagylámpafej

T = csak prizma vagy helyzetjelzős lámpa hátul                        D = helyzetjelzős lámpa hátul

T = eleinte öntöttvas fék és kuplungkar, picit más                     D = préselt lemez karok

      kormány, utána préselt lemez karok             

T = kipufogódob 3 részes (fecskefarok levehető)                       D = kipufogódob 2 részes

T = RM feliratos nyereggumi                                                    D = D logós nyereggumi, más ülésvas

T = eleinte vas kormányszorító, utána csepel feliratos bakelit     D = D logós bakelit

T = Csepel feliratos oldaldekni, vagy felirat nélküli                     D = D logós 

T = sarlós váltókar                                                                  D = egyszerű acélrúdból hajlított váltókar

T = villaszár burkolat falc nélkül, később alul szűkített               D = elején falc 

T = eleinte villaszár alul 2db szorítócsavarral, később eggyel      D = szorítócsavar nélkül

T = félgömb hengerfej                                                            D = félgömb hengerfej, később "ovális" 

Ezek lennének a fontosabb különbségek. Mint látszik típuson belül is rengeteg változtatás volt, szinte lehetetlen felsorolni, és behatárolni. 

                         

Előzmény: fgtrkjiuk (19220)
fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19226

nem írtam el , de az lehet , hogy a beütés lett elrontva, mert ilyen formátumú szám nincs a táblázatban...

Előzmény: roncsfelújító (19222)
fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19225

Na fél siker...

Az egyik képet felborította, de sikerült...

fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19224

fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19223

Köszönöm...

 

elég sokat keresgettem , szerencsére megtaláltam ezt ...

megvan a forgalmija s így simán átiratható lesz...

 

a hátsó lámpa beszerzése folyamatban van mert a féklámpás változat van most rajta... első lámpa is D csepelé , de találtam itthon kislámpát , csak a kulcs kell majd hozzá...

 

a gáz szektor még ami nem csúszkás , egy olyat kell beszereznem illetve folyamatban van egy áttolós benzincsap s egy hajlított kipu könyök rendelése is...

 

Az ülésem RM jeles , csak van rajta egy kis szakadás...nem tudom hogy az javítható-e ...

 

illetve a hengerfej még ami D csepel de abból is találtam kereket...

a kormányom fekete ...

a tank már biztos lett festve , mert az egyik fele tiszta fekete , a másik meg ezüst...

 

mindenféleképp megpróbálom tipustisztára varázsolni...

 

már mentem vele pár kört így fellelt állapotában, s hihetetlen élmény ...

Előzmény: roncsfelújító (19221)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19222

Még annyit, hogy újból megnézve a 3. számú blokkod száma gyanús. D-csepel blokk is lehet, ha elírtad a számokat.

Előzmény: fgtrkjiuk (19220)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.11 0 0 19221

Üdv a Csepel tulajok között!

 

Gratulálok a géphez, egy forgalmis Csepel T nem túl gyakori manapság.

BE kezdetű számmal lehetne 52-es évjárat is a géped, de mivel elég magas a sorozatszám én 53-ra tippelek. Valószínű, hogy ekkor már bakelit kormányszorítós volt, de ha fémet teszel rá azzal sem követsz el szentségtörést, ugyanis ép bakelitet szerezni nem egyszerű. Előre kis lámpafejet tennék, hátra ugyanúgy a kicsi, féklámpa nélküli változatot. Az ülések RM monogrammúak ebben az időszakban. A többi rész az nagyvonalakban egységes a motorokon. Hogy krómozott volt-e a kormány vagy festett pl azt szám alapján nem lehet megállapítani. Ugyanez a helyzet a bilux kapcsolóval is. A kivitelre a legpontosabb következtetés csak is az eredeti állapotban maradt részekről lehetséges. Ha szerencsés vagy, nem kenték át valamikor a Csepeled.

A motor mellé kapott blokkok közül az egy kivezetése lehet lemezvillásé a számok alapján, a többi mind Danuvia blokk, jellemzően a gyártás végéről, kivéve a 9/ kezdetű, az 59-es évjárat.

A beazonosítást megkönnyíti ha töltesz fel pár képet, én a kepatmeretezes.hu -t szoktam használni. 800 és 900 közé állítva a csúszkát elegendő szokott lenni a kicsinyítés.

 

Üdv: roncsfelújító

Előzmény: fgtrkjiuk (19218)
fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.10 0 0 19220

Illetve  ha kérhetném a többi blokkom beazonosítását is .

 

1.,

blokkszám: 21956

Párosítók: 7654     7654

 

2.,

blokkszám: 9/6  0006

Párosítók: 96650    96650

 

3.,

blokkszám: 711/1  1258

Párosítók: 70567     70567

 

4.,

blokkszám: 604 0022

Párosítók: 262094     262094

 

nagyon szépen köszönöm.

fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.10 0 0 19219

Sajnos nem tudok képeket feltölteni , mert túl nagy méret miatt nem engedi...

 

esetleg tudna valaki feltölteni egy képet egy 52-es T modelröl , mert a neten mindenfélét találtam s nem tudom melyik öszvér melyik eredeti...

 

ilyesmik érdekelnének , hogy milyen lámpák voltak rajta? kislámpa elöl- hátul, vagy szerelték már nagylámpákkal is?

a lengéscsillapítók szinezettek voltak , vagy krómosak?

kormányleszorító már bakelit , vagy még fém? 

 

illetve , hogy mik  a főbb jellemzői a T modellnek ...

Köszönöm...

fgtrkjiuk Creative Commons License 2022.04.10 0 0 19218

Üdv...

Sikeresen hozzájutottam egy csepel 125 motorkerékpárhoz , aminek megvan a forgalmija is.

az eladó szerint ez egy 1959-es 125D , viszont itt a fórumon olvasgatva találtam egy táblázatot , miszerint 125T és 52-53 közötti.

Tudnátok segíteni a pontos beazonosításban, mert szeretném eredeti állapotára visszaállítani!?

 

Vázszám a bakteló előtti íven: BE29430

blokkszám : BE29430

blokkfelek: 9922 mindkettő

a váznyakba két rendszám is be van ütve...az egyik az az mint ami a forgalmiban van KS 15-70

 

Blokkom van hozzá 3db is + 2 db üres blokkfél...van 1 kivezetéses 2 kivezetéses (ez van a forgalmiban) és 3 kivezetéses is...

 

köszönöm !

 

Illetve mik a különbségek a T és a D modell között?

roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.03 0 0 19217

Vagyis úgy értem, hogy amit küldtél képet az a gyakoribb, nem amiről én írtam az előbb:)

roncsfelújító Creative Commons License 2022.04.02 0 0 19216

Ez a gyakoribb Csepel kapcsoló. Az elején még ilyenekkel szerelték:

Gondolom a 250-es gyártásának beindulása környékén egységesítették arra, amit Te is keresel. Fölösleges darabom ebből nincs, mindegyikhez van egy motor.

Előzmény: alemar (19210)
Kiscsepel Creative Commons License 2022.04.02 0 0 19215

Ez a kapcsoló kislámpás csepelbe való.

Előzmény: alemar (19210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!