Keresés

Részletes keresés

sti100 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 952

utánpótlás

 

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=381349908628632&set=a.348356355261321.82963.237513286345629&type=1&theater

 

 

Zöldfülű84 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 951

Uhh erre is igaz a mondás. A helikopterek nem tudnak repülni. Olyan csúnyák hogy taszítja őket a föld :)

Előzmény: sti100 (950)
sti100 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 950



:)

aeroveres Creative Commons License 2013.01.06 0 0 949

Ha a tavasszal meg akarsz tanulni repülni motoros sárkánnyal, Kiskunfélegyházán ezt megteheted.

+36209389453

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.01.01 0 0 948

Ja, tényleg!

Akkor ne is menj máshova, ott egyhelyben megismerkedhetsz a csörléssel, és a hátimotorozással is.

(csak nehogy megint ne jusson eszembe valaki oktató, aztán megbántsam :) )

Előzmény: istvan1023 (947)
istvan1023 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 947

Itt Kméten működik egy siklóernyős baráti kör, Balázs Róbert vezetésével.Nem vagyunk sokan, a csapat fele hátimotoros a többiek pedig gyalog repülnek.

Robinál lehet megtanulni az alapokat, akát gyalogernyőről, akár hátimotorról, akár Trike-ról van szó.

A legközelebbi magascsőrlés pedig Kalocsán van, de ott Pityke már ha jól tudom nem oktat csupán csőröl ill. repül.

Előzmény: RBPéter (945)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2013.01.01 0 0 946

BUÉK!

Sajnos a helyi tanulási lehetőségeket nem ismerem,de a kérdés másik fele egyértelműen válaszolható meg.

Ha nincs a környéken starthely, vagy olyan csőrlős hely, ahova rendszeresen kijárhatsz, akkor a kimagaslóan előnyös megoldás a hátimotoros ernyő. Előnyei:

Még egy kétüléses autóval is szállítható, akár egy erkélyen is tárolható, felét, harmadát fogyasztja, mint egy motoros sárkány, a legnagyobb tömegbázisa van, ezért sokkal könnyebben találsz partnereket.

Ha a sebesség nem szempont, akkor érdemes gyalogernyőt venni hozzá, mert előfordulhat hogy megtetszik a szabad repülés, és akkor mindkettőt űzheted párhuzamosan.

Én például nem tudtam lemondani sem a motorról, sem az annélkül repülésről, így mindkettőt űzöm, bár a nagyobb társaság miatt, sokkal többet repülök gyaloggal.

Ha a sebesség nem érdekel, annak az az előnye is megvan hogy feleannyiból kihozhatod a felszerelésed, mintha egy gyors ernyőben, és erős motorban gondolkodnál.

80 kg-ig csakis solo210. Megbízható,olcsó,... és gyenge :) De elégséges. (90 kg al is elrepül,de már kezd határeset lenni, viszont a gyalogernyők kevesebb motorerőt igényelnek..)

 

Előzmény: RBPéter (945)
RBPéter Creative Commons License 2013.01.01 0 0 945

 

Üdvözlöm!

 

Az index fórumon Zöldfülű84-gyel folytatott beszélgetést olvastam végig. Kardos István írását még nem olvastam el. Teljesen amatőrként és naívként érdeklődöm Kecskemétről, a közelben hol érdemes valami egyszerű, föld fölé emelkedést tanulni? Nem a száguldás érdekel, hanem a fölülről lenézés.
A válaszát köszönöm.

BÚÉK,

R. Barna Péter

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (937)
zozokag Creative Commons License 2012.12.28 0 0 944

Nembaj,de azért én repkedtem."A ködös vértes"

Jerrry008 Creative Commons License 2012.12.24 0 0 943

Zolikám, ez a forum is olyan, mint kint a reptéren, mindenki eltűnk, csak mi garázdálkodunk! :D

 

Áldott, Békés Boldog Karácsonyt kivánok mindannyiótoknak!

Előzmény: zozokag (942)
zozokag Creative Commons License 2012.12.24 0 0 942

Kellemes ünnepeket,és sok jó leszállásban gazdag újévet kívánok minden sárkányos sporttársnak,és más pilótáknak!

Jerrry008 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 941

HA bárki motoros sárkányozni akar tanulni, ajánlom Weis Tamást, , aki engem is oktat, és sok ember került már ki 20 év alatt a kezei alól.

Aki nála tanul, és megfogadja, amit tanit, az biztonságosan megtanul repülni.

 

Ha kel valakinek, irjopn privátba, megadom a számát szivesen.

 

 

Előzmény: Zöldfülű84 (936)
neo007 Creative Commons License 2012.09.12 0 0 940

üdv.

köszönöm az érdeklődésedet.

 

küldj emailt , küldj teloszámot és felhivlak...

bökj a nicknevemre , és ott az emailcimem ...

 

 

 

Előzmény: fuinest (939)
fuinest Creative Commons License 2012.09.06 0 0 939

Szia neo007!

 

Érdekelne a szerkezet!!!

Hogy vehetem fel veled a kapcsolatot?

Hol lehetne megtekinteni?

Üdv.

 

Előzmény: neo007 (914)
Nicol0422 Creative Commons License 2012.09.05 0 0 938

Üdv minden kedves fórumozónak!

Egy hirdetést szeretnék közzétenni.

ÁR ALATT eladó Sárkányrepülő CX 19 szárny! Utolsó ár!!! 70.000 Ft! 2000-ben nagyjavítva (Haley Kft), 2005 08. hónapig műszakija is volt.. Azóta nem használt. Repülni szerettem volna tanulni, így vásárlás után ki lett próbálva. Másfél éve vettem nagyjából. Számomra feleslegessé vált, illetve kellene is a hely másnak... KÉP:

Akit esetleg érdekel:

Nagy Gábor (Kiskunhalas):

demente84@freemail.hu

06303526340

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.09.02 0 0 937

Nincs mit, a grafománia, meg a tudálékosság miatt írogatok,meg szeretem magam a hasznosság illúziójában ringatni :)

A kuplung csak annyit jelent hogy alapjáraton nem pörög a légcsavar,nincs váltó.

A felső bekötés ritka, de még létezik, és az a hátránya hogy a hátadat tolja a motor,az alsókaros, egy cső segítségével az ernyőt, és te nem szerepelsz az erőátvivtelben.

Azért a tandemhez mindenképp határeset még a simo mini2 is. Talán a simonini ewo az ami elég erős rendszeres tandemre, és elbírható a súlya.

Atrik-os megoldásokhoz viszont alkalmatlanok a hátimotorok, pedíg én is ringattam magam efféle illúziókban.

Egy biztos, ha két célra is akarsz használni valamit,az mindenképp kompromisszumos.

Az ernyővel kapcsolatos ötleted a legkissebb kockázatú út, és az az előnye is megvan hogy a komolyabb befektetés előtt megszerzed azokat a gyakorlati tapasztalatokat, amik alapján érdemben el tudod dönteni, melyik fejlesztési irány szimpatikus neked.

Előzmény: Zöldfülű84 (936)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 936

Ebben az esetben simo marad. Nem kell majd motort cserélni, ha később tandemre is vizsgázni akarok, elég lesz egy nagyobb ernyő.

Ernyő kérdésen úgy gondolom, (bár lehet tévedek, ha így van jobb ha megcáfolsz :) ) könnyebb dolgom lehet. Ha első körben veszek egy lassabb könnyen tanulható olcsóbb ernyőt, azt később hamarabb el tudom adni mint pl egy motort, és az árát befektetni egy gyorsabb több tudást igénylőbe.

 

A motor súlya nem probléma. Bár kicsit eltunyultam a sok ülőmunka miatt, viszont szerencsés testalkatú vagyok, 2-3 hónap alatt fittre tudom hozni magam hozzá.

A startolás úgy gondolom nem kompromisszum kérdése, azt is rendesen meg kell tanulni. :)

 

Az alsó és felső bekötés közti különbséget igazából még nemvágom. Illetve hogy ezek egy, vagy több sebességű motorok. Mivel írtad hogy kuplungos ezért gondolom több. Ezesetben nemmacerás a váltás repülés közben? Vagy ez csak a fogyasztás optimalizálása miatt egy beépíthető plussz?

 

Mindezek után köszönöm hogy ennyit foglalkozol velem, remélem repülünk majd együtt :)

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.09.02 0 0 935

Az nagyon attól függ hogy mit szeretnél.

Szerintem a solo nem lesz dinamikus, épp csak el lehet vele startolni, és egy gyalogernyőt eltol.

A simo minden igényt kielégít szólóban, és tandemben is el lehet startolni vele, cserében nehéz és nem olcsó.

Van néhány köztes megoldás, az egyik havernak volt sky 100, talán 18 le-t mondanak rá, de alíg erősebb a solonál,és drága.

A moster kissé hangos, nagyon bika, de kevés a tapasztalat róla, viszont könnyű nagyon.

Attól nem kell fosni hogy az erős motorral ne lehetne tanulni. Szerintem a te súlyoddal még padlógázon sincs probléma, de talán meg lehet tanulni hogy ne úgy nyomd mint süket a csengőt. Egyszóval nyugodtan vegyél erős motort.

Ernyőben már lehetnek kihívások teljesen kezdőként. Legkönnyebb egy alíg túlterhelt gyalogernyővel tanulni,de a sebessége mindíg kevés lesz,főleg ha mások is mennek veled. Hogy melyik ernyőt érdemes venni, az attól is függ hogy vannak e olyan mozzanatok, amik gyengén mennek. Az Apco Force messze a legkönnyebben startoló ernyő a világon. A Dudekék meg a levegőben a leg kellemesebbek, és igényesek, csak drágák. Az ITV Lapoon is kellemes, kis motorigényű,de viszonylag lassú cucc,de ha csak egyedül repülsz, ez nem zavaró. A Synthesis amúgy gyors ernyő, közepesen nehéz feladat vele startolni, és indokolatlanul sok tolóerőt igényel a többihez képest.

Összefoglalva, ha tisztességesen megtanulsz startolni, ami nem ördöngősség,akkor mindegy melyik felszerelést választod,ha pedíg dinamikára vágysz, akkor simo mini2, és környéke. Még nem került szóba, de felső bekötéses hátimocit ne válassz. És mégegy szubjektív adalék: sokan hasznosnak tartják a kuplungot, szerintem teljesen felesleges,de ártani sem árt, ezért ez ne zavarjon be a választásnál, mint szempont.

Előzmény: Zöldfülű84 (934)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 934

Egyébként érdekelne a véleményed. Szerinted mi a megfelelő a súlyomra, és arra hogy olyan szerelésben gondolkodom amivel el lehet kezdeni, de nem is növi ki hamar az ember. Azaz dinamikus és valamennyire bolondbiztos is.

Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 933

Ernyőből ezt találtam neten használtan aminek a legelfogadhatóbb az ára a méretemben.

 

http://www.pillango.net/felszereles/hasznalt-sikloernyo-felsz/sikloernyo-/airwave-sport-2/21

http://www.9x.hu/index.php?option=com_adsmanager&view=details&id=1764&catid=1&Itemid=55

 

Ezeknél biztos lehet magánszemélynél, kluboknál jobbat/olcsóbbat találni, de mint mondtad elég kevés a választék neten.

 

 

Teljes felszerelést is hirdetnek alig használt egy közepesen erős motorral. Ez 700ezer körül van

 

http://www.9x.hu/index.php?option=com_adsmanager&view=details&id=1778&catid=12&Itemid=55

 

 

Újonnan viszont a mengnézett tesztek alapján egy Simonini mini 2-t egy Dudek Synthesis ernyővel választanék. Ez a páros újonnan viszon már tényleg horror árban van :) :)

 

A 700K nál kezdődő árat egy (a fenti használt linkhez hasonló) Solo210-es motorra és egy hozzá ajánlott ernyőért számoltam. Valamelyik külföldi honlapon láttam a motort 2000Eu-ért a110-130kg ig behatárolt ernyő 900 Eu-ért.

Amit nemnéztem hogy ezek nettó árak és 2010es hirdetések :)

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.09.02 0 0 932

Hehe. Akkor néhány határesetről te is kénytelen leszel döntést hozni.

Mostanában jelentősen kibővült a választék, erős motorok terén.

Általánosságban azt tanácsolom, kerüld a kis köbcentis motorokat, mert sokkal hamarabb nyiffannak ki. Sajnos minden gyártó különböző mértékben hazudik a motorok súlyáról, és tolóerejéről. Szégyen, de azt javaslom, csak olyan információval foglalkozz, ami olyan embertől származik, aki semmit nem akar eladni,és a saját cuccáról beszél!!!

Amúgy egy lassú gyalogernyőt, vagy modern félreflex lapoont a leggyengébb motor is kiszolgál, még a te súlyoddal is, és ez az a dilemma, amin neked kell magad átrágni magad:

Elnyűhetetlen solo - esetleg tuning kipufogóval - gyenge, határeset teljesítménnyel, vagy másfél, kétszer annyiért egy kompromisszum mentes bevált simo, vagy új,ismeretlenebb, de könnyebb moster?

Nekem volt mindkét véglet,85 kg-ommal, mindegyiknek megvan a létjogosultsága.

Ami a cucc vásárlását illeti, szinte bizonyos hogy sokkal jobban jársz alkalmi vétellel, magánszemélytől, mint a szűk piacon, nagy árréssel dolgozó oktatóval, vagy dílerrel, bár amilyen profik a hasbaakasztós dumájukkal, el fogják magyarázni hogy te kivétel vagy ezalól az ökölszabály alól....és az orruk se rezzen.

A tanfolyamról annyit, ha nem tartalmaz motor nélkül legalább féltucat kupolázós napot, és kicsivel több - érzék kérdése - startgyakorlós napot, az bizony gyenge oktatás, óvatos továbbtanulás szükséges,de ha elutazgatnád a pénzt messzebbi tanfolyam reményében, valószínűleg többe kerülne.

A 700K, új szerelésért nem hogy horror, de szinte elképzelhetetlenül olcsó...de nem kell új.

Azért áruld el mit vennél ennyiből újonnan, hadd tanuljak én is, még a végén elcsábulok :)

Előzmény: Zöldfülű84 (931)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 931

Hát körbejárogattam a témát, olvasgattam, beszélgettem pár emberrel a dologról. Mint mondtam sárkányos élményem már van, és minden igaz róla amit elmondtál. Nagyon vonzó a sebesség és kényelmes is, de igazából arra van szükségem, hogy bármikor bárhol használhassam. Ha csak 2-3 óra szabadidőm van akkor abból egyet a repüléssel tölthessek.

Valójában a leendő utasom még kicsi, így azt az időt mire megnő tapasztalatszerzésre fogom fordítani. Kezdésnek így a hátimotor és egy marha nagy ernyő lesz az ideális, pár év múlva pedig beújítok egy trike-ot (az említett különbözeti vizsgával)

 

Láttam hirdetést ami 80K HUf ért ad B minősítéses jogosítást ha saját szereléssel megy az ember, ami elég baráti aztgondolom. Tavasszal felkeresem a tiszántúli klubok egyikét ahol van oktatás. Biztos tudnak segíteni jóminőségű használt cucc beszerzésében.

Ahogy néztem egy komplett új szerelés kb 700K reális áron kezdődik, ami azért első ránézésre elég horror tekintve hogy 95 kiló vagyok a halacskás boxeremben, és emiatt nagyobb motor, és nagyobb ernyő kell.

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.09.01 0 0 930

A legtöbbet akkor spórolsz, ha előbb döntesz, és utána vásárolsz :)

Persze ezesetben kénytelen vagy beérni mások tapasztalatával.

Ha utast is akarsz vinni, akkor trike. Én is megpróbáltam elkerülni ezt a lépést, de nem ment.

Szerencsére pl. egy rotax 503-al szerelt trike kijön egy közepes hátimotor árából, de elveszted azt az abszolút csúcsát a szabadságnak hogy egy gyűrött zsebkendőre is leszállhass.

Viszont mindenre külön kell levizsgázni. Nekem pl. hiába van tandemernyőre, és hátimotorra is vizsgám, az ernyős trike-al kezdhetem előlről az egész szarakodást. Viszont előfordulhat hogy ha saját cuccal tanulsz, néhány tízezerből megúszod a jogosítást.

Ha Bp-en jársz, egyhelyben kipróbálhatod az ernyős és a sárkányos verziót, hogy lásd miről beszélünk. A magam részéről szívesen megmutatom az ernyős verziót önjöltségi áron és HHH-en sárkányosok is vannak, többen is.

Előzmény: Zöldfülű84 (926)
WooDoo Creative Commons License 2012.08.31 0 0 929

Csináltam néhány repcsit, de a vezethetőségük kicsit macerás volt a földön, így nem reklámoztam. Most szeretnék egy újabb változatot építeni, ami már nem kacsázik gurulás közben, csak sajnos se időm, se pénzem nincs most..:(

Előzmény: Zöldfülű84 (927)
WooDoo Creative Commons License 2012.08.31 0 0 928

A termikkel nem kell mindig bírkozni. Ha kiborít, fordulok 270 fokot, és már benne is vagyok a közepében...:)

Te anno még valami hazai gyártású géppel repültél (strucc, mágus, apolló) vagy már valami modern "nyugati" géppel? Mert ég és a föld a különbség vezethetőség terén. Az én ezer éves Will Wing HP-AT-m már akkor fordul, ha csak a fejem oldalra billentem..:)

Előzmény: elpazarolt tehetség (925)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.08.31 0 0 927

Ilyen gépest még nem is láttam. Tetszi nagyon a légcsavar megoldása. Jó videó Thx!

Előzmény: WooDoo (924)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2012.08.31 0 0 926

Még a végén megfertőztök a siklóernyővel :)

Utánna olasgattam kicsit, és tényleg nagyon sok előnye van. Két igazi hátránya van. Az egyik hogy tandemben nem egyszerű vele elindulni (Ezen mondjuk a súlyom sem segít:) ), a másik ami annyira nemis igazán hátrány hanem inkább tulajdonság az a sebessége. (bizonyos körülmények között mondjuk ez pont előny)

 

Viszont nagyon tetszik hogy nemannyira szervizigényes, olcsó megvásárolni és fenntartani, könnyű tárolni, magasságra tud annyit mint más ebben a szekcióban, könnyű a fel és leszállóhely megválasztása, ha baleset ér könyebben megúszod mint a nagysebeségű társakkal.

 

Ajánlatot nemtaláltam egyelőre sehol, de gondolom az oktatás se 300.000 ft mint pl a motorossárkány esetén. Az talán lehet még korai az, és egy hátimotoros megoldással simán bele lehetne kezdeni tavasztól.

 

Amúgy a hátimotorra is ugyanúgy kell műszakivizsga, mint egy trike-ra?

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.31 0 0 925

Javasoltam is sárkányospitykének hogy nézze meg a verziódat, mert nagyon jó.

De itt kétszemélyes kívánalom is volt, ha nem lenne, eszembe nem jutna bármilyen trike-ot javasolni, mert a lábról startolás elképesztő szabadságát minden futómű jelentősen lerontja.

Arra azért emlékszem gyalogsárkányos koromból hogy éló időben azért szükség volt arra hogy kormányzásnál kilógasd a tested a trapézszáron túlra, és még így is adódtak nehézségek... nem tudom, de tippem szerint a motoros sárkány, és a hátimotoros ernyő, jobban bírja a szelet és turbulenciát, mint a te szerkentyűd, és az ernyős trike.

(a tipp csak a segédmocis sárkányra vonatkozik, mert még nem próbáltam)

Előzmény: WooDoo (924)
WooDoo Creative Commons License 2012.08.30 0 0 924

Az én sárkányom még 3 litert sem fogyaszt óránként..:) 

Előzmény: elpazarolt tehetség (921)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.08.29 0 0 923

Akkor a motoros vonal:

A sárkány legnagyobb előnye a sebesség az ernyőhöz képest. A turbulenciát egyik sem szereti, nem tudnám megmondani, melyik szarabb ebből a szempontból, de ebben az árkategóriában nincs alternatíva. Az viszont nem mindegy hogy hatvannal, vagy huszonöttel zakózol... Az ernyős trike sokkal igénytelenebb terepről is felszáll, mivel lassabb. Ez néha eldöntheti, repülsz-e vagy sem. A hátimotort most nem fényezném mert bár egy összeszokott páros tud repülni tandemban, de az utasreptetésre nem túl jó verzió. viszont ha kell, egy lakótelepi ház tetejére leszáll, ami nagy biztonságot ad, ha gyönyörködni akarsz pl. Budapestben...

A mobilitásban az ernyő százszor jobb,és mivel mindkét cucc kis hatósugarú, hamar ráún az ember a lakóhelye környéki repkedésre, és máris döntő lehet hogy könnyen leruccansz egy érdekes helyet körberepülni, vagy otthon maradsz.

A sárkányt nehezebb megtanulni vezetni, mint az ernyőt,de én ezt szeretem benne :)

Az ernyőnek kisebb a motorigénye, és ez párszázezer forinttal olcsóbb motort is jelenthet, és kisebb benzinfogyasztást.

Ha sok pénzed lenne, azért egy csúcs sárkány hatalmas élmény....bár akkor már a giro is érdekes alternatíva lenne, és az bírja a turbulenciát is :)

Előzmény: Zöldfülű84 (922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!