Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 109573
Előzmény: D 20 (109572)
D 20 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 109572

Ebben a NZSL-videóban 15:22-nél detektálható a AEY-627 frsz-ú átfestett 260.00 vagy mi...

Internetfalván not found. Valaki valamit?

torqmatic Creative Commons License 2023.11.05 0 4 109571

Szerintem viszont a gyakorlat és a tapasztalat hiánya lenne a legnagyobb baj, mert egy 18 éves gyereknek ugye legjobb esetben is 1 év autóvezetői tapasztalata lehet, az meg a statisztikák szerint kb a legrosszabb időszak, mert már elhiszi magáról, hogy tud vezetni, pedig valójában még nem. Arról nem is beszélve, hogy ha valakinek semmilyen gépjárművezetői tapasztalata nincs, akkor nem biztos, hogy egy 12 méteres busszal, 80 emberrel a háta mögött kellene elkezdeni gyakorolni...

Előzmény: triplaharom (109566)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109570
Előzmény: Gordon Zsigmond (109569)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109569

Hogyan is volt a Szerencs utcánál a sebesültszállító busszal?

Előzmény: trizs77 (109567)
D 20 Creative Commons License 2023.11.04 0 4 109568

Aki(k) esetleg nem jár(nak) ×Albásba...

Kutató közléskényszer jelenti: dokumentarista alsón találtunk fénnyel írt emlékot a néhai orig' AOA-458-ról.

trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 2 109567

Így volt 1981 vagy 1982-ig.

Utáni igazi KPM-es tanfolyamot végezhettek (nem mindenki) E és D kategóriára is.

De megmaradt az általad említett "házi" igazolvány/betétlap is, ami kb. akkora volt mint ma egy bakkártya és csak honvédségi járművek vezetésére jogosított.

 

Azért hagyták meg, mert az igazi KPM-es D és E kategóriáért a honvédségnek is fizetnie kellett ugyanannyit mint bárki másnak.

 

1981-82 körül futottak ki a Néphadseregből az utolsó:

 - IKARUS-311-es,

 - IKARUS-180-as

buszok.

 

maradtak a :

 - Latvíják,

 - Roburok,

 - Ikarus-211,

 - Ikarus-255

és talán (?) már jött pár db IKARUS-256 is.

 

És ugye a nálunk a később a Szerencs utcánál szerencsétlenül járt sebesült szállító Ikarus-260-as.

(1 db)

 

 

Előzmény: riezaK (109565)
triplaharom Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109566

Én úgy gondolom, nem a kor a legfontosabb itt sem. Sokkal többet számít az "érettség", a gondolkodásmód, a rátermettség.

Ezök persze mind relatív dolgok, de biztosan van jó módszer ezök elbírálására.

Előzmény: riezaK (109565)
riezaK Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109565

Azt hiszem honvédségnél sokan kaptak fiatalon D kategóriát is, de az talán 21 éves korig csak honvédségen belülre volt korlátozva? 

Előzmény: trizs77 (109560)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 3 109564

OFF

 

buszvezetői életkor

 

Amikor először voltam Lourdes-ban, talán 1993-ban (?) igen meglepett, hogy a :

     - Lourdes - Tarbes közeli nagyobb város, kb. 20 km és a

     - Lourdes - Pau repülőtér kb. 45 km

közötti távolságokon kb. 30-40 autóbusz dolgozott.

Majdnem mind az akkor már nagyon öreg SETRA 120/130/140 típusú volt és majdnem mindet, 50 év feletti hölgyek vezették .

Jól.

 

ON

 

Káun Creative Commons License 2023.11.04 -1 0 109563

Bár ha drog hatása alatt áll, nyilván mindegy milyen a busz.BX 51-30 BKV balesetekor egy ismerősöm apja volt a sofőr, allitólag nem teljesen volt tiszta ebből a szempontból ..az mellékes hogy az is csuklós volt.Nyilvan jobban kell szokni a méreteit, a vezetést .De ha valaki nem összeszedett, valami alatt áll, nem tud ,,kisbuszt ,,se vezetni tartósan, nemhogy csuklóst.

Előzmény: Káun (109562)
Káun Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109562

"érett lennék rá,, második mondat 

Előzmény: Káun (109561)
Káun Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109561

Szerintem az számit ki mikor érik meg rá, hogy buszt vezessen.

Egyébként ilyenkor mindegy csuklós vagy szóló busz, vagy nem?

Én nem akartam sose buszsofőr lenni, de szerintem érett lenni rá, akár csuklósra is, nem látok annyi különbséget a csuklós és ,,kisbusz ,,közt.

 Bár az igaz, hogy én 280 ast is láttam sokat fiatal sofőrnél, nemegy esetben baleset is lett a vége.Volt aki drog hatása alatt összetört nem mondok meg melyik cégnél, egy 280 ast, de BKV nál, a

BX 51-30 balesete is hasonló lehetett.( fának ment, akkor )Allitólag az se véletlen volt.

Ezek nem altalanositások , nyilván sok fiatal sofőr csuklóst is jól vezet. Nálunk pár éve egy nyugdijaskorú sofőr szakította le majdnem  a helyis 280 as hátát.Nemcsak korfüggő tehát.Az a sofőr az évben ment nyugdíjba,35 évet volt buszvezető,nem akkor kezdett 

Szóval ez a sztori.Nyilvan neked több tapasztalatod van ebben is 

Előzmény: trizs77 (109560)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 6 109560

Így van.

 

OFF

 

Annak a 13 főnek az egyike akik 19 évesen kaptak - kísérletképen - D kategóriát.

Kb. másfél éve felhívott egy mai illetékes, hogy ismét felmerült az, hogy 18 éves korban adnának D kategóriát, a nagy buszvezető hiány enyhítésére.

(sok cikk is született erről úgy másfél éve)

Mint régi érintett mit szólok hozzá?

Ellenzem.

 

A mi tizenhármunkból is csak ketten vezettünk valójában buszt.

a másik fiú a Galga mentén dolgozott (Ik-66) de 2x vagy 3x megbukott maxizáson és talán egyszer enyhe fokú pozitív alkohol tesztje is volt.

 

Mégsem emiatt ellenzem.

Egy 18 éves igaz, hogy vezethet tankot, lőhet gépfegyverrel, de szerintem a többségük nem alkalmas arra, hogy egyedül rá lehessen bízni 40 embert.

A lényeg az egyedül szón van.

Mondom a többségük.

Bizton van a mai 18 évesek között is olyan aki vezethetne akár 18 évesen is csuklós buszt, de ez generál szabályként bevezetve, nem lenne helyes döntés.

 

ON

Előzmény: Fradista Utazó (109559)
Fradista Utazó Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109559

Te '71-ben 19 éves voltál? 

Előzmény: trizs77 (109557)
Káun Creative Commons License 2023.11.04 0 0 109558

Értem

Előzmény: trizs77 (109557)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 3 109557

Nálad amúgy meghatározóbb volt a BKV ,ezáltal a helyi buszok,járat ?

Vagy ha nem ott, akkor távolságin voltál.

Helyköziben keveset mentél úgy vettem ki.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A BKV volt az első.

S mint a hölgyek, az elsőt sosem felejtem...........................:-)))

 

A BKV engedett ki először közforgalomba busszal.

GA 10-00 frsz-ú Ik620-as busz volt és a 40-es vonal egy június végi délután, 1971-ben.

 

Nagyon leszúrták szegény diszpécsert miattam.

Hogyan merte kiadni nekem a 10-00-t ?

Ki is jött egy forgalmi ellenőr (vagy csak arra járt ?) a Móricz Zs. körtérre, hogy megnézze összetörtem e már a buszt 2-3 kör alatt ?

Mivel nem, végig dolgozhattam vele a napot.

Végzéskor felhívták a figyelmemet, hogy ugyan nem én hibáztam de legközelebb "parádés kocsit" ne vigyek ki, még akkor se ha kiadják.

 

Egy hónapig mindennel jártam.

Azután Bitó et. oda adta nekem a GA 95-00-t mert senki másnak nem kellett.

 

A kérdésedre.

Mindegyik buszos vezetésnek meg vannak az előnyei, hátrányai.

 

Akkoriban a sorrend valahogy így nézett ki.

 

1./ Nemzetközi különjárat.

2./ Nemzetközi menetrendszerinti.

3./ Belföldi távolsági.

4./ Belföldi közületi.

5./ Belföldi különjárat.

6./ Belföldi helyközi

7./ Belföldi szerződéses.

8./ Bérautóbusz

 

A használt buszok többsége IKARUS volt.

Mellettük, Roburok, Nysak, Latviják, pár Karosa, stb.

 

 

 

 

 

Előzmény: Káun (109550)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.03 0 4 109556

OFF

 

"A szegedi AFIT autóbusz gyártásáról is írhatnál már egy jó cikket"

 

Á, nincs hozzá semmi anyagom, a kutatás meg egy időigényes dolog. Vannak egyéb cikkterveim, amikhez együtt vannak már a források, azoknak hamarabb nekiállok, mint valami teljesen újnak.

Most épp' egy száz évvel ezelőtti sztorin dolgozom, vagyis igazán egyelőre csak kínlódok vele, próbálom az események sorrendjét helyesen összeállítani, de nagyon szenvedek vele. Azért ha elkészülök vele, remélem nem lesz rosszabb az eddigi szösszeneteimnél ...

 

ON

Előzmény: trizs77 (109555)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 109555

OFF

 

A szegedi AFIT autóbusz gyártásáról is írhatnál már egy jó cikket......................:-)))

 

ON

Előzmény: Gábrisvitéz (109553)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 109554

köszi a pontosítást.

 

 

Előzmény: Gábrisvitéz (109553)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2023.11.03 0 3 109553

"gábrisvitéz olvtársunk írt is egy jó összefoglalót erről Lenti kapcsán."

 

Nem Lenti, hanem Letenye.

A szülővárosom, bocs' :-)

 

https://www.busworldblog.com/post/mezogep_letenye

 

A csúcson évi 200 db autóbuszt újítottak fel és ezt még 240-re akarták növelni, csak aztán másként alakult. Az anyai nagyszüleim mindketten itt dolgoztak, tehát van pici személyes kötődésem, ezért írtam  épp' erről az üzemről, nem pl. az általad többször említett Kabáról.

 

 

Előzmény: trizs77 (109513)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 109552

Az 50-100 buszt nem bontásra értettem.

Oda is írtam.

Hanem napló vezetésre.

 

1980-ban amikor azt a 6 db kísérleti 266-t kapta a VOLÁNBUSZ (amiből 3 db-t az Andor utca) már volt havi brutto 1000 Ft.- arra, hogy igen részletes naplót vezettessenek velünk az egy hónap történéseiről.

 

A 6 buszt - elméletileg 12 sofőr vezette.

A gyakorlatban 15-18 fő.

Az értékelésre meghívtak az KARUS-ba az összekötő mérnök sráccal együtt.

 

Az IKARUS-szos mérnökök mutatták a 6 naplót.

 

A Galga vidékre kiadott busz naplójában napokon keresztül annyi volt : minden rendben.

Ezzel nem mentek sokra.

 

Tehát a 100 db napló vezetése azért lett volna fontos a nullszériáknál, mert az előírt idő után minimum 20 db naplót ki kellett volna dobni a kukába mert használhatatlanok.

Úgy ítélem meg, hogy az ilyen adatmennyiség feldolgozására már akkor is volt mód, még ha számítógépek nem is léteztek akkoriban.

Ott volt egy sereg (több mint 100 fő) közlekedési szakos középiskolás, főiskolás és egyegyetemi hallgató aki évente évfolyam munka vagy diploma munka témáért kopogtatott az IKARUS ajtaján.

 

 

Előzmény: torqmatic (109551)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.03 0 1 109551

Jobb lett volna ha nem fél tucat vagy tucat buszt tudnak szétbontani, hanem 50-100-150 buszról lesz írásos tapasztalatuk.

 

Ha végtelen mennyiségű pénz állt volna rendelkezésre ilyen célra, akkor biztosan, de a valóságban valószínűleg nem lett volna annyi haszna, mint amennyibe belekerült volna.

Előzmény: trizs77 (109546)
Káun Creative Commons License 2023.11.03 0 0 109550

Ismerem olyat aki 10 évet dolgozott vele 

Nálad amúgy meghatározóbb volt a BKV ,ezáltal a helyi buszok,járat ?Vagy ha nem ott, akkor távolságin voltál.helyköziben keveset mentél úgy vettem ki 

Előzmény: trizs77 (109544)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109549

Az első 400-as buszt kb. 1978-ban vagy 1979-ben ( ? ? ) láttuk a KÖTUKI-ban.

Ehhez képest az első közforgalmú 1985-ben állt forgalomba.

 

Nem kapkodták el.

Lett volna idő kipróbálni.

 

 

Előzmény: T 6 (109548)
T 6 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 109548

A proto Ik 280 troliknál, működött a naplózás, mondjuk az elektronika részre vonatkozóan.

Amúgy a 400-asoknál kezdődött, hogy a mély vízbe dobták őket. Rendben, hogy a protókat vizsgálták, nyúzták, kérdeztek, de a szériánál nem volt már idő üzemeltetői véleményezésre, komolyabb változtatásra, ahogy érzem.

Sajnos a fejlesztése a 70-es évek végétől elhúzódott, vagy félre lett rakva, amikor meg sürgősen aktuális lett a típusváltás, nem egy már kiforrott konstrukcióhoz lett nyúlva. A 0 szériát hamarabb ki kellett volna hozni, tanulni belőle.

Manapság meg semmi, még ennyi előfutár dolog sincs már, hanem az új típus egyből az utakon szériában. Pedig egy kis 0 szériával,nyüstöléssel pl. az Off Modulo villanybusz, vagy 405, 412 stb. tömeges probléma is megelőzhető lett volna. 

Előzmény: trizs77 (109546)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.11.02 -1 1 109547

Mintha nem is a későbbi akár 30 éves kort is megért társaik típusába tartoztak volna az ilyen 'tartósságukkal'.

 

Mivel azokat is életükben 3-4x újjáépítették gyakorlatilag. 

Előzmény: AKF996 (109545)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 2 109546

Ha nem is napi de havi vendég voltam az IKARUS-ban kb. 1970-től.

Onnan, abból írtam évfolyam munkákat.....................:-)))

 

Sok vezető tervező mondta akkoriban, hogy a készülő null szériák üzeméről, gyűjtsenek üzemeltetői véleményeket.

buszvezetőktől, szerelőktől, alkalmazó vállalatoktól.

 

Olyan havi 200 forintot javasoltak adni azoknak akik napló szerűen beszámolnak az ilyen buszokkal szerzett tapasztalataikról.

Meglepetésemre az akkor létező Közlekedési dolgozók Szakszervezete fúrta meg az egészet.

Az IKARUS mérnökeinek legnagyobb bosszúságára.

 

Ezért a protótípusokat ugyan vissza vitték a gyárba (nem mindegyiket) és szétbontották, megpróbáltak belőle tanulni.

Ez jó ötlet volt.

 

Jobb lett volna ha nem fél tucat vagy tucat buszt tudnak szétbontani, hanem 50-100-150 buszról lesz írásos tapasztalatuk.

 

 

Előzmény: AKF996 (109545)
AKF996 Creative Commons License 2023.11.02 -1 0 109545

"A protótípusok utáni null széria, 1970-ben

GC 28-24-től GC 2986-ig kb. 55 db (?) egyértelműen kudarc."

"Ikarus-280.

Lásd mint a 260"

 

Pont nem olyan régen a kérdésemre volt itt szó róla, hogy anno például a GC 05-10-es frsz.-ú proto-280-asnak is miért volt olyan rövid élete, hogy a prototípus szerepet betöltő három éves karrierje, meg egy szintén rövid (1973-től 1977-ig tartó) debreceni közforgalmban betöltött ideje után egyből lett selejteve már '77-ben. Nos, itt a válasz, hogy mi történt vele:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158071529&t=9043237

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158074503&t=9043237

Szóval ezt még górcső alá is vették utána - a selejtezésekor - tüzetesen, megbontásos vizsgálattal stb., és már 6-7 éves korában így nézett ki a belső vázszerkezete. Tehát ezek a proto- meg nullszériák még tényleg valahogy annyira mások voltak, mintha teljesen másféle anyagokból készültek volna, mint a későbbi szériagépek. Mintha nem is a későbbi akár 30 éves kort is megért társaik típusába tartoztak volna az ilyen 'tartósságukkal'.

Előzmény: trizs77 (109503)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.02 0 3 109544

Erről mást kérdezz meg.

 

Igen keveset, talán 30-40 szolgálatot vezettem Ik-266 és Ikarus 260.32 helyközi buszt.

Ebből is kb. 15-20 szolgálat az említett egy-másfél hónapos Budapest-Dunaújváros kisérleti kocsis valami volt.

 

Olyanokat kérdezd erről akik mindkettővel végig csináltak minimum egy évet és van/volt tapasztaltuk mindkét típussal mind a négy évszakban.

 

 

Előzmény: Káun (109542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!