Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.03 0 0 1178

A magam részéről a teljes közigazgatási területről beszéltem.

Az Auchan és Solymárvölgy közti 10-es szakaszt a solymáriak is használják bőven ingázásra.

Szóval kár lovagolni a szavakon.

Előzmény: . kata31 (1176)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.03 0 0 1177

Akkor várjuk meg a határidőt. Elég kevés esélyt adok neki, hogy jogerős környezetvédelmi engedély lesz határidőre.

Előzmény: . kata31 (1174)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 -1 1 1176
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 1175

 

Solymár területén nem vált ki semmit az m10, csak a Solymárvölgyben érinti, ahol ugyanabba a körforgóba viszi a dugót, ahol a mai Bécsi út is ál! - térkép!

 

Viszont Solymár területén a településen bent halad ma az M0 nyugat pótló Hidegkút- Budakeszin át.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1170)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 1174

Határidőt szab és létezik. - Az M10-é pedig 2 éven belül lejár ás Szántón meg Csabán kitartanak két éve hangosan tiltakozva.

 

Az EU forrás meg mindig is kedvezőbb lesz a saját zsebnél, ami csak a tejes M0 esetében érhető el.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1170)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 1173

 

..Meg Budakalászt az Óbuda-Üröm Bécsi útjával..

 

Kb a Momentum rajzolhatta és írt értelmetlenségeket a cikkben.

 

Pedig most az M0 észak tervezési engedélyén lehetne sípolniuk , ami jan. 31.én jár le!

Előzmény: ÁsítóSárkány (1172)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 0 1 1172

Amennyire látom, a térkép forrása https://budapestkornyeke.hu/itt-vannak-az-m100-as-ut-epitesenek-uj-reszletei-de-mi-a-helyzet-a-sokak-altal-nagyon-vart-m10-es-uttal/

 

Valaki rajzolt egy nyomvonalat heccből? Vagy csak valaki összekeverte Kesztölcöt Pilisjászfaluval?

https://kesztolc.hu/szoveges-oldal-393 

 

A 10-es út már az 1990-es években is szívás volt mindenkinek, aki a környéken élt, párthovatartozástól függetlenül.

Előzmény: . kata31 (1169)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 1171

legfeljebb csak annak akinek van fiókja Cukordombéknál...

Előzmény: . kata31 (1167)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 1170

Ott tartunk, ahol a part szakad: mutass jogerős környezetvédelmi engedélyt, és meggyőztél.

A közbeszerzés nem köti az engedélyezést végző hatóságokat és azok bírósági felügyeletét.

Tele van olyan ponttal az M0NY nyomvonala, ami elutasított engedélykérelemhez, vagy megsemmisített engedélyhez és megismételt eljáráshoz vezethet.

 

Elfelejtkezel arról, hogy Solymár területén a 10-es út halad át, amit az M10 kiváltana...

Előzmény: . kata31 (1165)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 1169

Amúgy társadalmi jelentőség az M10-en, mikor a TEVÖ is azzal gyűjtötte az aláírást, hogy amíg az M0 nyugati szakaszával a gyűrű be nem zárul...?

 

Leányvár, Jászfalu és Piliscsaba jól eléri az M100-at, ahogy Egom már direktben azon és mehet az M1-en is a fővárosba!

 

- Ezért van a mostani változással a prioritás az M0 nyugaton!

. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 1168

Gulyás Gergely többet nem tudja levetetni a NIF oldaláról a M0NY közbeszerzést.

 

Az nem családügy!

. kata31 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 1167

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/924730594833195/

 

 

Két adatos memoriter az M0 nyugatot 70km-re odébb keverni szándékozóknak!

 

20 km hossz és ebből 9.8km alagútban!

(a B.örsi CSP és Pilisborosjenő, Bécsi út közt)

. kata31 Creative Commons License 2021.12.30 -1 0 1166

Piliscsaba nem környező város, mint Budapest!

Előzmény: ÁsítóSárkány (1164)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 -1 0 1165

Az M0 észak ismerten eltolt 2 évvel, 2026-29 közt épülve, az M0 nyugat akár meg is előzheti, mert a közbeszerzése februárban engedélyt ír elő a nem ismertetett nyomvonalra.

 

Amúgy az alagúthosszal sem vagy tisztában, szintén a közbeszerzésből:

5. A tervező feladata az M0 autóút nyugati szektor, 10 sz. főút - M1 ap. közötti egybefüggő, új nyomvonalú,mintegy 20 km-es szakaszára (amely nyomvonalváltozattól függően magában foglalja a szükséges közúti híd-és műtárgyakat, valamint amelyből - nyomvonalváltozattól függően - összesen mintegy 5,5-9,8 km zárt építésimódú alagútban vezet)

 

Csak magad veszed figyelembe te a faktumokat nem. .. Solymáron sem az M10 pótló halad át, ahogy Pilisvörösváron sem kell ott lenni sokaknak az M0 nyugattal. 

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2021/0/targy/portal_420/megtekint/portal_19842_2021/

Előzmény: ÁsítóSárkány (1164)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.29 0 1 1164

Solymárt, Pilisvörösvárt stb. is az érdekli, rajta ömlik-e át akár csak pár évre is a Budapestet elkerülő forgalom.

Márpedig amíg M0NY környezetvédelmi engedély sincs, de M100 épül, sőt M0É is várható, akkor lesz abból bőven.

 

Részben felelős gazdálkodás, ha ez egy hangsúlyos szempont a néhány másik hangsúlyos és sok másik mellett.

Ha a környező városok élhetősége/élhetetlensége nem szempont, akkor az nem felelős gazdálkodás, hanem a rejtett költségek másokra hárítása.

Előzmény: . kata31 (1162)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 1163

A Pilisvörösi találkozón elhangzott a lényeg: Az M0 nyugatnak van prioritása.

. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 1162

Én Zsámbékiként ma sem érdeklődő az M100 használata iránt,de az M0 nyugat viszont nekem is fontos. Ott van M1 felhajtó és nem járunk Egomba tömegesen.

 

Solymárt meg pláne nem érdekli az M100, mikor rajta halad át az M0 nyugat pótló.

 

Az EU források felhasználása a saját zseb helyett, pedig a felelős gazdálkodás bármely rezsimben.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1161)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1161

csak az agglomerációs településeket, Zsámbéktól Pilisvörösvárig meg Solymárig...

Előzmény: . kata31 (1158)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1160

Na igen... ez persze lényeges szempont, de hogy csak ez legyen a lényeg, az gáz bármelyik rezsim alatt.

Előzmény: . kata31 (1150)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1159

az a 2+3 km alagút az M0NY-nak soványnak tűnik Natura 2000 meg lakott területek zajvédelme szempontjából.

Előzmény: . kata31 (1149)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.25 -2 0 1158

1153 és 1154 fényébe pedig nem is OFF topic, hanem tökmindegy. Fél év múlva leváltják Macront és kifizetik a visszatartott EU forrásokat. Akkor kiadják a nyomvonalakat és senkit nem érdekel az M100 többé.

. kata31 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 1157
Előzmény: Aladár46 (1155)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 1156

Nem tekintik egymás alternatíváinak őket..Nem egy alkalommal már elhangzott. 

 

- Viszont csúszik az M0 észak is két évet, az ide ömlő M100 fel fogja az M0 nyugatot gyorsítani, ami ezért hamarabb lesz kész, mint a tervezett 2034.. A kormány pedig nem tekinti egymás alternatíváinak az M100-at és az M0 nyugatot, amint elhangzott a pilisi térség polgármestereivel egyeztetve..

Előzmény: Aladár46 (1155)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.25 0 1 1155

Aláírták az M100 autóút kiviteli szerződéseit. Nettó 345 Mrd Ft volt.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:659359-2021:TEXT:HU:HTML

. kata31 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 1154

. kata31 Creative Commons License 2021.12.25 0 0 1153

Az összes európai főváros közül (a cikk vége felé nem részletezve, hogy hány európai állam van, illetve hány európai főváros...de ha a városállamokat és a kis lakónépességű fővárosokat nem tekintjük, akkor 36 fővárost vizsgálva)10 már ma is rendelkezik gyorsforgalmi gyűrűvel(Párizs, Moszkva, London,Madrid, Berlin, Róma, Amszterdam, Minszk, Oslo, Ljubljana), további 8pedig tervezi, hogy záruljon a kör(Varsó, Kijev, Budapest, Brüsszel, Bukarest, Prága, Stockholm, Pozsony).Tengerparti elhelyezkedésű 5fővárosesetében –a lehetőségekhez képest teljes –autópálya-elkerülő már ma is rendelkezésre áll (Athén, Lisszabon, Koppenhága, Helsinki, Dublin).

 

Egyre több európai nagyváros rendelkezik (vagy tervez)egynél több autópálya-gyűrűt. Ilyen város Párizs, Moszkva, Madrid a legnagyobbak közül, de idetartozik Antwerpen is a kisebbek közül. Ha csak szektoriálisan tekintjük, a legterheltebb szakaszokon ennél lényegesen több nagyváros épített már(vagy tervez építeni)párhuzamos autópálya-gyűrű elemeket (beleértve a városi autópálya-szakaszokkal párhuzamos új elkerülőket is). Ebben a felsorolásban elsődlegesen említendő Bécs, de idetartozik Barcelona, Szentpétervár, Berlin, Milánó, Nápoly, Róma, Hamburg, Stockholm, Koppenhága és Amszterdam.A kisebbek közül pedig megemlítendő a közép-európai térségben Pozsony és Zágráb is

 

21. old. : https://mernokvagyok.hu/wp-content/uploads/2020/08/MU-20-07.pdf

. kata31 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 1152

Kissé Offtopic, de az Úny Esztergom szakasz ami 2030 felé tervezett. Régészet lehet, hiszen végül is a tenderben a teljes szakaszról volt szó. - viszont nem az lesz az M0 nyugati szakasza, amint azt már többször és többen kijelentették.

Előzmény: Fődíszpinty (1151)
Fődíszpinty Creative Commons License 2021.12.10 -1 0 1151

Üdv. Ha jól látom Leányvárnál egy régészeti kutatóárkot vagy mit ástak ki az M100 nyomvonalán vagy annak közelében. Vajon ezek az első titkos kapavágások? :)

 

. kata31 Creative Commons License 2021.12.09 0 0 1150
. kata31 Creative Commons License 2021.12.09 0 0 1149

Nekem ez tűnt fel: 

..M0 észak – 11-es úttól a 10-es útig – Környezetvédelmi engedély van, nyomvonal adott. 2022 vége a megkeresések, egyeztetések ideje. A realitás a 2026-2029-es kivitelezés...

 

.. M0 nyugat – 10-es úttól M1-ig – Jelenleg a 3-4 nyomvonal vizsgálata zajlik, 2022 II. félévében indul az egyeztetés. Bizonytalan, hogy mikor lesz megegyezés, mert sok az ellenérdek. 2 alagút (2 km és 3 km)..

 

Tehát jövőre meg is egyezhetnek az M0 nyugatról és valamiért az észak sem 2024 aug.01-én indul, amikor lejárt a rekultivációs határidő Pilisboroson..

 

Az M10 nél meg ez tűnt fel: 

... A jelenlegi vázlat 25 km-es hosszról, 2×2 sávról 3 km alagútról (Piliscsév, Pilisszántó) és 400 m völgyhídról szól...

.. – Környezetvédelmi engedély érvényes az adott nyomvonalra 2024 tavaszáig. Az egyeztetésekkel addig meg kellene lenni, hogy ne évüljön el. Ha addig nem tudnak egységes álláspontot kialakítani az önkormányzatok, az pluszban 4-5 évvel tolja el a megvalósítást,.. A kivitelezés akkor kezdődhet, ha kész az M100 és az M0 észak.

..A 10-es út régiója olyan besorolású, hogy nem lehet EU-s pályázatból fejleszteni, csak saját források használhatók. (az M0 teljesre ellenben van EU forrás)

 

..Piliscsév és Pilisszántó ragaszkodik az alagúthoz, mert meg szeretnék tartani a pincesort, és az érintetlen természetvédelmi területeket. De ez nagyban növeli a projekt költségeit.

 

.. Elhangzott egy tréfás 2054-es avatás, de a NIF vezérigazgatója szerint ideális esetben akár 20 évvel hamarabb is elkészülhet az M10. (Az új Duna híd esetében)

 

 

Továbbá:

..elhangzott olyan is, hogy a prioritás az M0 nyugaton van, tehát lehet, hogy csak a teljes gyűrű elkészülte után lesz lehetőség az M10 megvalósítására. Nem tekintik az M0 alternatívájának az M0 nyugat – M10 – M100 – M1 „gyűrűt"

 

És az is feltűnt, ahogy a Jászfalusi beszámoló már nem elérhető valamiért. - de szerencsére sok forrásban megtekinthető. Például: Beszámoló az M10-es út egyeztetésről (tinnye.info)

Előzmény: ÁsítóSárkány (1148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!