Solymár területén nem vált ki semmit az m10, csak a Solymárvölgyben érinti, ahol ugyanabba a körforgóba viszi a dugót, ahol a mai Bécsi út is ál! - térkép!
Viszont Solymár területén a településen bent halad ma az M0 nyugat pótló Hidegkút- Budakeszin át.
Az M0 észak ismerten eltolt 2 évvel, 2026-29 közt épülve, az M0 nyugat akár meg is előzheti, mert a közbeszerzése februárban engedélyt ír elő a nem ismertetett nyomvonalra.
Amúgy az alagúthosszal sem vagy tisztában, szintén a közbeszerzésből:
5. A tervező feladata az M0 autóút nyugati szektor, 10 sz. főút - M1 ap. közötti egybefüggő, új nyomvonalú,mintegy 20 km-es szakaszára (amely nyomvonalváltozattól függően magában foglalja a szükséges közúti híd-és műtárgyakat, valamint amelyből - nyomvonalváltozattól függően - összesen mintegy 5,5-9,8 km zárt építésimódú alagútban vezet)
Csak magad veszed figyelembe te a faktumokat nem. .. Solymáron sem az M10 pótló halad át, ahogy Pilisvörösváron sem kell ott lenni sokaknak az M0 nyugattal.
1153 és 1154 fényébe pedig nem is OFF topic, hanem tökmindegy. Fél év múlva leváltják Macront és kifizetik a visszatartott EU forrásokat. Akkor kiadják a nyomvonalakat és senkit nem érdekel az M100 többé.
Nem tekintik egymás alternatíváinak őket..Nem egy alkalommal már elhangzott.
- Viszont csúszik az M0 észak is két évet, az ide ömlő M100 fel fogja az M0 nyugatot gyorsítani, ami ezért hamarabb lesz kész, mint a tervezett 2034.. A kormány pedig nem tekinti egymás alternatíváinak az M100-at és az M0 nyugatot, amint elhangzott a pilisi térség polgármestereivel egyeztetve..
Az összes európai főváros közül (a cikk vége felé nem részletezve, hogy hány európai állam van, illetve hány európai főváros...de ha a városállamokat és a kis lakónépességű fővárosokat nem tekintjük, akkor 36 fővárost vizsgálva)10 már ma is rendelkezik gyorsforgalmi gyűrűvel(Párizs, Moszkva, London,Madrid, Berlin, Róma, Amszterdam, Minszk, Oslo, Ljubljana), további 8pedig tervezi, hogy záruljon a kör(Varsó, Kijev, Budapest, Brüsszel, Bukarest, Prága, Stockholm, Pozsony).Tengerparti elhelyezkedésű 5fővárosesetében –a lehetőségekhez képest teljes –autópálya-elkerülő már ma is rendelkezésre áll (Athén, Lisszabon, Koppenhága, Helsinki, Dublin).
Egyre több európai nagyváros rendelkezik (vagy tervez)egynél több autópálya-gyűrűt.Ilyen város Párizs, Moszkva, Madrid a legnagyobbak közül, de idetartozik Antwerpen is a kisebbek közül. Ha csak szektoriálisan tekintjük, a legterheltebb szakaszokon ennél lényegesen több nagyváros épített már(vagy tervez építeni)párhuzamos autópálya-gyűrű elemeket (beleértve a városi autópálya-szakaszokkal párhuzamos új elkerülőket is). Ebben a felsorolásban elsődlegesen említendő Bécs,de idetartozik Barcelona, Szentpétervár, Berlin, Milánó, Nápoly, Róma, Hamburg, Stockholm, Koppenhága és Amszterdam.A kisebbek közül pedig megemlítendő a közép-európai térségben Pozsony és Zágráb is
Kissé Offtopic, de az Úny Esztergom szakasz ami 2030 felé tervezett. Régészet lehet, hiszen végül is a tenderben a teljes szakaszról volt szó. - viszont nem az lesz az M0 nyugati szakasza, amint azt már többször és többen kijelentették.
Üdv. Ha jól látom Leányvárnál egy régészeti kutatóárkot vagy mit ástak ki az M100 nyomvonalán vagy annak közelében. Vajon ezek az első titkos kapavágások? :)
..M0 észak – 11-es úttól a 10-es útig – Környezetvédelmi engedély van, nyomvonal adott. 2022 vége a megkeresések, egyeztetések ideje. A realitás a 2026-2029-es kivitelezés...
.. M0 nyugat – 10-es úttól M1-ig – Jelenleg a 3-4 nyomvonal vizsgálata zajlik, 2022 II. félévében indul az egyeztetés. Bizonytalan, hogy mikor lesz megegyezés, mert sok az ellenérdek. 2 alagút (2 km és 3 km)..
Tehát jövőre meg is egyezhetnek az M0 nyugatról és valamiért az észak sem 2024 aug.01-én indul, amikor lejárt a rekultivációs határidő Pilisboroson..
Az M10 nél meg ez tűnt fel:
... A jelenlegi vázlat 25 km-es hosszról, 2×2 sávról 3 km alagútról (Piliscsév, Pilisszántó) és 400 m völgyhídról szól...
.. – Környezetvédelmi engedély érvényes az adott nyomvonalra 2024 tavaszáig. Az egyeztetésekkel addig meg kellene lenni, hogy ne évüljön el. Ha addig nem tudnak egységes álláspontot kialakítani az önkormányzatok, az pluszban 4-5 évvel tolja el a megvalósítást,.. A kivitelezés akkor kezdődhet, ha kész az M100 és az M0 észak.
..A 10-es út régiója olyan besorolású, hogy nem lehet EU-s pályázatból fejleszteni, csak saját források használhatók. (az M0 teljesre ellenben van EU forrás)
..Piliscsév és Pilisszántó ragaszkodik az alagúthoz, mert meg szeretnék tartani a pincesort, és az érintetlen természetvédelmi területeket. De ez nagyban növeli a projekt költségeit.
.. Elhangzott egy tréfás 2054-es avatás, de a NIF vezérigazgatója szerint ideális esetben akár 20 évvel hamarabb is elkészülhet az M10. (Az új Duna híd esetében)
Továbbá:
..elhangzott olyan is, hogy a prioritás az M0 nyugaton van, tehát lehet, hogy csak a teljes gyűrű elkészülte után lesz lehetőség az M10 megvalósítására. Nem tekintik az M0 alternatívájának az M0 nyugat – M10 – M100 – M1 „gyűrűt"