Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Akkor hasonló cipőben járunk. Sokat rágódtam két évvel ezelőtt, hogy mit csináljak. Szerintem ne gondolkodj, csak kezd el, ha valóban szeretnél repülni. Minden perc, amit a levegőben tölthet el az ember egy csoda, tök mind1, hogy a repülőgép egy Cessna, vagy egy Boeing.
Az utolsó kérdésre vonatkozóan, tudom, hogy a pilóták nagy része nem az anyagiakat nézi, nem a pénzért repül. Nekem is gyermekkori vágyam a repülés, csak sajnos nem ez irányába sodort az élet (többek között anyagi okok miatt is). Két diplomám van, szakmámban dolgozom, lehetőségeimhez képest kimagaslóan keresek. De mégis a fejlődési lehetőségeimet korlátozottnak találom. Ezért érdeklődöm a képzés iránt. Nem a meggazdagodás az elsődleges cél, de nem is az utolsó, nem 18 éves vagyok már...sajnos...
A negyedik lenne, de én egyéb okból halasztottam egy félévet. A többiek a jövő héten már az MCC-t csinálják. A wizzair felvételi nagyjából biztos, tudni kell majd élni a lehetőséggel...
Felvételi elbeszélgetés van az Egyetem és a Cavok képviselőivel.
Bemeneti követelménynek csak a diplomát és az orvosit láttam, itt nincs pályaalkalmassági?
Nincs pályaalkalmassági.
Az egész képzés angol nyelven zajlik, vagy csak vannak órák, amiket angolul tartanak?
Hivatalosan igen, de persze vannak órák, ahol az előadó magyarul tartja meg.
Ezt vagy inkább az NYE képzését ajánlottabb elvégezni?
Ugyanazt adja mindkettő. Kérdés, hol laksz, tudod vállalni a nappali képzést, vagy munka mellett akarod csinálni.
Maga a képzés mennyire nehéz?
A képzés nem nehéz. Csak az ATPL. :P
Szoktak kiesni emberek a 4 félév alatt?
Igen.
Még egy dolog érdekelne, ha valaki tudja esetleg, hogy a wizzairnél mennyibe kerül a típusképzés, és mennyit lehet átlagban keresni első évben, második évben stb? Tudni szeretném mennyi idő alatt térül meg a tandíj.
A 2019 január végén induló3 félévesLÉGIKÖZLEKEDÉSI-HAJÓZÓ SZAKMÉRNÖKI szakirányú továbbképzési szakra jelentkezőket is várjuk a Nyiregyházi Egyetemre a 2018.11.07-én 10 órakor kezdődő Nyilt napra. Megközelités az állomástól a 8 és 8/A buszokkal, leszállás a focipályánál.
A távollátásod nem tűnik problémásnak, az orvosi minősítésedbe be fogják írni, hogy mindig a kezed ügyében kell lenni egy alkalmas szemüvegnek, illetve egy tartaláknak is, amit elő tudsz kotorni bármikor, ha a másik összetörik véletlenül. Ettőll függetlenül FELTÉTLENÜL 1-es kategóriájú orvosi minősítés megszerzésével kezdd, mert érhetnek kellemetlen meglepetések.
A bazi nagy utasszállítókra kell az ATPL, a kisebb gépekre nem feltétlenül. De a jelenlegi tapasztalat az, hogy oda is megkövetelik az ATPL elméletet a munkáltatók, és mellé a CPL jogosítást. A CPL az ATPL bemeneti követelménye, de sokan szeretnék elkerülni a 2 lépcsős elméleti vizsgát, ezért egyből ATPL elméletet tanulnak és vizsgáznak le belőle, ami jó a CPL jogosítás megszerzéséhez is (visszafelé kompatibilis).
A terved gyenge pontja az, hogy milyen géppel akarsz repülni, és hol? Ugyanis a hazai, vagy közép-európai légiszállítási piac eléggé erőtlen. Igazából a nagygépes utas és áruszállítás az ami kifizetődik, nem sok kisgépes utas és áruszállító céget találsz errefelé, ahol el lehet helyezkedni. Ráadásul ide csoportosul a nagygépes karrier előszobájában kanyargó reménybeli ATPL pilóták egy része is, amíg vár a nagygépre kerülésére .Szóval én azt látom, hogy akkor érdemes megcélozni a CPL-t ha társul befektetéssel is, magyarul tudsz gépet venni magadnak, céget alapítani, ügyfeleket felhajtani, hatóság felé adminisztrálni stb. Ez azért jóval húzósabb feladat, mint kereskedelmi pilótaként tevékenykedni.
Végül az általad idézett rész szerintem arról szól, hogy kereskedelmi pilótaként "nem kereskedelmi" üzemeltetésben IS repülhetsz. Ezalatt nem tudom mit értenek, de ilyen lehet a kluboknak vontatni, ejtőernyősöket dobni stb. Ebben nincs (sok) pénz. A lényeg a következő, 3. pont, ebből kell megélni:
FCL.305 CPL – Jogosultságok és feltételek a) Jogosultságok. A CPL-engedélyes megfelelő légijármű-kategórián belüli jogosultságai kiterjednek: 3. parancsnokpilóta-feladatkör ellátására a kereskedelmi célú légi fuvarozásban, bármely egypilótás légi járművön, az FCL.060 pont és az ezen alrész szerint meghatározott korlátozásoktól függően;
A BME pilótaképzéssel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Hogyan zajlik a felvételi?
Bemeneti követelménynek csak a diplomát és az orvosit láttam, itt nincs pályaalkalmassági?
Az egész képzés angol nyelven zajlik, vagy csak vannak órák, amiket angolul tartanak?
Ezt vagy inkább az NYE képzését ajánlottabb elvégezni?
Maga a képzés mennyire nehéz?
Szoktak kiesni emberek a 4 félév alatt?
Még egy dolog érdekelne, ha valaki tudja esetleg, hogy a wizzairnél mennyibe kerül a típusképzés, és mennyit lehet átlagban keresni első évben, második évben stb? Tudni szeretném mennyi idő alatt térül meg a tandíj.
Sziasztok lenne néhány kérdésem a pilótaképzéssel kapcsolatosan.
Lassan 42 leszek, így tudom hogy nagygépes utasszállító üzletághoz öreg leszek mire odajutok/jutnék. Meg nincs is 40x millám, jelenleg. Ami még kérdés hozzátok, hogy +1.00 lencsével jobban látok nagyon közelre, (megnézettem a nyáron) de távolba tökéletesen látok, és még nincs szemüvegem. Remélem ez nem kizáró tényező.
Repülni viszont szeretnék és pénzt is keresni, így arra gondoltam CPL vizsgát tennék és csak árut fuvaroznék. Illetve, kisgéppel, max valamilyen charter géppel, vagy néhány fős, 6-20? fős géppel szállítanék utasokat. Ehhez is kell már ATPL, vagy csak boeing és airbus, szóval bazi nagy utasszállítókhoz? Ehhez pontosan mely vizsgák kellenének?
Terv részemről:
ICAO -val kezdeném, mert ha az nincs akkor bukta a külföldi meló.Utána PPL ez ugye evidens. Ezután mire lenne szükségem és milyen sorrendben?Mindenképp csinálnák egy NVFR, (ez bemeneti feltétel a CPL -hez, ) IR, és MR, IMR képzéseket. A cél az, hogy mielőbb bármilyen típussal is, de munkába állhassak. (Úgy gondolom minden fajta típusra vannak munkák. Persze lehet hogy tévedek.) Sok mindent elolvastam, de nem eleget azzal tisztában vagyok, ezért kérem segítségeteket. Jól értem, hogy CPL -hez nem kell ATPL, hanem, az ATPL bemeneti követelménye a CPL? Az alábbi meghatározást a CPL-nél nem pontosan értem.:
"parancsnokpilóta- vagy másodpilóta-feladatkör ellátására a kereskedelmi célú légifuvarozáson kívüli légijárművön"
Köszönöm, sajnos csak gazdasági diplomám van, így marad a BME és a Wizz Air Flight Academy. Jó látni, hogy már a Wizz is támogatja előfinanszírozással a képzést, de a Diákhitel2 tényleg kedvezőbb. Remélem, a BME-n végezve is lesz lehetőség a Wizz Air-nél elhelyezkedni.
Nyíregyházán is indul februárban szakírányú továbbképzés Légiközlekedési-hajózó szakmérnök elnevezéssel. 3 féléves, csak mérnöki diplomával rendelkezőknek. Tudnivalók a www.nye.hu honlapon. Az idén indult öt fős évfolyam már 100 légiórát+15 óra szimulátorképzést teljesített és 3 hatósági elméleti vizsgán is túl vannak. Júniusra biztosan befejezik a képzést. Akit érdekel, jelentkezzen. Ezt a gyakorlati képzést is az a Tréner Kft végzi, aki a Wizz Air Flight Academy növendékeit oktatja.
Szerintem a Diákhitel 2 kedvezőbb, mert kamatmentes. Nyíregyházán mindkét képzést a Tréner Kft végzi, az elhelyezkedési lehetőségek megegyeznek. A Diákhitelnél csak a fizetésed 10%-át kell törlesztened, így kezdetben, amikor külföldi bázison vagy és a fizud is kevesebb, könnyebben megélsz.
A honlapjukon bontásban írják melyik időszakban mennyi a törlesztő, nem végig 1100 euró. Azt is írják, hogy elengednek 7500 eurót a tartozásodból kb a 3-ik évben ha aláírsz náluk 5 évre.
A tájékoztatón azt mondta a HR-es, hogy a céljuk hosszú távon a pilótáikat maguknak kinevelni külsősök felvétele helyett.
Itt a honlapon legalul van egy olyan, hogy FAQ. Azt érdemes elolvasni.
Most, hogy a WizzAir már előfinanszírozással támogatja a pilótaképzést Nyiregyházán, vajon érdemes a BME-en belevágni a 2 éves szakirányú továbbképzésbe? A saját program végzősei valószínű, előnyt fognak élvezni a külsősökkel szemben.
A WizzAir honlapján az olvasható, az előfinanszírozás törlesztőrészlete 1100 EUR/hónap. Jól gondolom, hogy mellé jön még a Type Rating törlesztője? Ebből kb mennyi nettó marad egy elsőtiszt bankszámláján hónap elején?
nem blicceltem semmit el. egyszerűen nem matekos agyam van. a középiskolai matekot nem tudtam megtanulni - legalábbis nem úgy, ahogy tanítják - de tapasztalataim szerint a többiek is egyik napról a másikra éltek, ha túl voltunk egy témán, már arra koncentráltak, hogy a következőt megtanulják, és mindent el is felejtettek azonnal. ha valaki leült velem korrepetálni, akkor egy idő után megtanultam, de most már úgy gondolom, hogy ami az én agyamnak hiányzott a középiskolai matekból, az a kontextus. nem az egész rendszert tanították, nem a logikáját, hanem kiragadott témákat, amelyek önmagukban teljesen értelmetlenek.
amúgy meg, ha ez lesz az egyetlen probléma ami elválaszt engem a pilótaiskolától, és tényleg elszánom magam, akkor meg fogom oldani. az általad felsorolt tananyagban más nehézséget nem találtam.
2018.11.07-én Nyílt nap lesz a Nyíregyházi Egyetemen. Részletek később a www.nye.hu honlapon tekinthetők meg. Megközelítés az állomásról a 8 és 8A autóbuszokkal (a foci és teniszpályánál kell leszállni). A repülősöknek a tájékoztatót én tartom, bármit lehet kérdezni.
Próbáld pótolni a matek és fizika hiányosságaidat, mert a hatósági vizsgakérdésekben is vannak számpéldák, amit a rövid idő miatt sokszor fejben kell tudni kiszámolni. Ilyen vizsgálat is van a pályaalkalmassági vizsgálatban.
Hogyan fogsz egy súlypontszámítást vagy teljesítményszámítást elvégezni, repülési tervet leadni, ha magad elismered: elbliccelted a középiskolát.
Nem vagyok biztos benne, hogy ezt a pályát Neked találták ki.
Most már nem kell felsőfokú végzettség a közforgalmi pilótának, de a középiskolai ismeretekre szükség van. Gondolj bele, hogy milyen széleskörű a tananyag: repüléselmélet (fizika), légijog, műszaki ismeretek (sárkány, hajtómű, műszerek), repülésmeteorológia (hőtan), navigáció (földrajz), emberi teljesítőképesség és korlátai (fiziológia, pszichológia), súly- és súlypontszámítás (fizika), repülés tervezés, rádióforgalmazás. 2500-3000 oldal a tananyag, 18 óra 15 perc a 14 hatósági tesztrendszerű vizsga össz időtartama és legalább 75% helyes válasz kell a megfelelt minősítéshez. Nem elég, hogy meglegyen a pénzed az ATPL képzéshez, sok energiát kell befektetni, mire sikeresen levizsgázol.
Menj fel a "Nyiregyházi pilótaképzés" oldalra itt a Fórumon és az utolsó 10-12 hozzászólásban találsz tanácsokat, sőt egy jóval korábbi hozzászólásban feltettem a Compass holland cég szórólapját is. Az egész teszt kb.4-5 órás, számitógépes és angol nyelvu"(a matek és fizika feladatok is, ezért ezt is nézd át angolból, hogy megértsd, mert különben nem tudod megoldani). A vizsgálat második felében pszichológusi vizsgálat is van.
megnéztem ezt az 1-es orvosi alkalmasságot, azzal nem lesz gond. bár van egy kis távollátásom, kb. -1.25, de gondolom ezért csak nem vágnak ki. zenészként elég jól hallok (ilyen teszten már voltam), színtévesztő biztos, hogy nem vagyok. a tüdőkapacitásom nagyobb, mint az átlagemberé. a vérnyomásom alkatilag alacsony, de sose ájultam el, nem álmosodom, nem fáj a fejem, stb. sose volt műtétem, csonttörésem.
egy kérdésem mégis felmerült: a fennmaradó rész mennyi?