2009-05-30 | Zoltán | 06-30/214-5792 | Nagyon szép, gyári, megkímélt állapotú WEGA Modul 301CR deck hibátlan működéssel, gyűjtemény felszámolás miatt eladó! Irányár: 4000 Ft.
Hát ha valakinek az áll igazán a kezére és jól megcsinálja vele, akkor miért ne !:))) Azt se nézed, hogy a virsli hogy készül, csak megeszed jóízűen (már ha szereted). AJ
Rövidre zárom a vitát - én írtam rossz típusszámot. Végignéztem a képeket és egyértelműen az 544-re böktem rá, hogy nekem ilyenem van. Tehát galamblelkű komámnak vót igaza!:))) Mentségemre annyi szóljon, hogy az eladó 541-nek nevezte, én meg nem néztem utána csak elhittem!:))) Egyébként köszi a linket!:)))) AJ
Te tanujj olvasni. Ő az írta, hogy az a háromutas, erre te meg azt, hogy ami nálad van 541-es az kétutas. Az első sorozatnál az 532 volt a 3 utas. Én erre utaltam
Amit én kifejezetten ismerek (a Philips MFB541-e) az épp zárt, 3 utas, aktív. Van is ilyenem, de ezt szobában hallgatni nem jó. Közeltériben inkább, úgy egész elfogadható.
Annyiban egyébként jó helyen kapisgálsz, hogy a hangmérnök dolgozik mondjuk egy félvezetős erősítő- basszreflex, 2utas láncon. Ez mennyire interplolálható, ha a felvétel én egy csöves erősítő-zárt,3 utas láncon hallgatom, mert ezt szeretem. Aztán arról ne beszéljek, hogy a hangmester közeltéri dobozában van egy 15 cm-es mélyközép, én pedig egy 30 cm-es mélysugárzón hallgatom.
Igen, nagyjából én is ezekre gondoltam: 1. létezik "viszonylag" semleges hangú munkaeszköz, csak iszonyú drága (a viszonylag azért idézőjeles, mert ez abszolút értelemben értelmezhetetlen, csak relatív értelemben) 2. mert kinek-kinek mi "jön be", mint munkaeszköz, az szintén szubjektív
Azért jobb, hogy ezt egy "szakmabeli" mondta ki, mint egy tudatlan hifista!:))) AJ
Most éppen zárt dobozt hallgatok, studiómonitorban meg nincs zárt doboz... Nagy hiba. Egyébként a Neptun prototípusa ami most szól, van rajta egy kapcsoló, felső állásában lineáris, ekkor studió monitorként is használható, alsó állásában a magast 1 dB-vel (!) lejjebb veszi, ez annyi, mintha pár sorral hátrébb ülnél egy koncerten.
A kérdésed teljesen logikus! Abszolút nem veszem bántásnak. Bár akkora megmondóember nem vagyok, hogy konkrétan állást foglaljak a témában, mégis az a véleményem, hogy egy precíz lehallgatórendszer többek között azért alkalmatlan általános zenehallgatásra, mert a felvételek közti különbségeket durván előhozza. Ez fárasztó lehet. A zenehallgatásnál az a fő szempont, hogy részletgazdag hangot kapj, tetszen a hangzás, legyen megfelelő dinamika és minden szóljon úgy, ahogy a te fülednek kedves. (Nem)Egyszerű hangolás az egész. Nem mondom azt, hogy nem találnál olyan stúdiócélú eszközparkot, aminek a hangja általában neked is tetszene, de ez eléggé esetleges és pénz-, valamit időigényes. Mondjuk vicces, de a felső kategóriás highend eszközökkel kb. egy árkategória az, ahol keresgélni érdemes. Ez a belépőszintű, vagy éppen az alatti (de ez máris vitatható) rendszer, amiről itt értekezünk, úgy van kitalálva, hogy ami ezen elkészül, az általában a nem precíziós rendszerek mindegyikén ugyanolyan "jól" fog szólni. Tehát az arányok egy keverésnél garantáltan jók lesznek, a hangszín(?), vagy hangzás nagyjából 10-ből 8x egyformán legalább 85%-ra sikerül. Egy hifi hangfalon ugynez 100-ból egyszer ha 120%-ot eredményez, az már jó. A többi csak nevetséges szarakodás kompresszorral, meg EQ-val és a sávok hangerejével. A kérdéseidre visszatérve: lehet, hogy a te rendszereden készült zene nálad nagyon ütősen szólna, viszont amint átvinnéd máshoz, igencsak meglepődnél azon, hogy más rendszeren mennyire másképp szól és tele van hibákkal! (Túl sok a mély, csörömpöl a magas, hiányzik a közepe, hiányoznak hangok, amik nálad egyébként jól szólnak... stb.) Igen, létezik az a stúdiómonitor, ami alkalmas zenehallgatásra, visszatérve pagrus írására vs. az enyémre, még a BM15A, vagy P is egy jó hangfal, ha hifi alsóközépben gondolkodunk. De ennek (igen, a stúdióeszközöknek is) van egyfajta hangja, ami sokaknak vagy tetszik, vagy nem. Ha igen, és szereted a könyörtelen részletezést, lehet, hogy jobban jársz egy ilyennel, mint egy kísérletezni való hifi szutyokkal, ami ugyanennyibe kerül. :) Úgyhogy ezt rögtön vehetjük ellentmondásnak is. :) Ami ezt feloldja, az az, hogy alsó szintű stúdiófelszereléssel nem érdemes kísérletezni, mert így is - úgy is kifáradsz a hangjától.
Kicsit elgondolkoztam azon amit írsz - Te sem szívesen hallgatnál zenét azon a hangláncon, amin dolgozol, felvételeket készítesz.
Tényleg nem bele vau-vau a hangmérnökök munkájába, hisz ehhez se értek, de az számomra furcsa, hogy a hangmérnök (úgy általában) miért nem a zenei hangú hangláncot preferálja a felvétel készítéshez. Vagy ilyen nincs?
Én úgy gondolnám, ha létezik a pro cuccok között két olyan hanglánc, amely a munkavégzéshez egységesen jó környezetet biztosít, de az egyik zeneibb, akkor miért nem azt választja a hangmérnök?
Illetve még csavarnék egyet a kérdésen: milyen lesz az zene, amit a hangmérnök egy "nemszerethető" hangú láncon készít? Lehet az igazán zenei az felvétel, amelyet egy "nemszerethető" hangú láncon készítettek?
Nem Téged bántalak, ezért kérlek ne vedd személyes megtámadtatásnak! Általában érdekel a véleménye erről, egy (vagy több) gyakorló hangmérnöknek, akik még hajlandók is olvasni a hüje hifisták topikját!:))))
Nem, ezzel nem értek egyet. Klasszikus értelemben véve én sem hallgatnék rajta zenét, mint ahogy a BM15A-n sem. (pedig kik.rt jól szól) Viszont PC-speakernek és dolgozni is kiváló mindkettő. (nearfield) A (pl.) Behringer vackok viszont abszolút alkalmasak viszontagságos körülmények melletti zenehallgatásra is, mert ahhoz még elég precízek. Dolgozni meg nem kell rajtuk. A HI-FI hangfalak és erősítők története meg = EQ, azaz válassz olyat, amit jó hallgatni és általában mindened jól szól rajta. Ha nem így gondolod, akkor meg válassz mégis hiteles stúdiófelszerelést... nemtok mást mondani. (Most ezen páran biztosan felháborodnak, de ez legyen az ő bajuk. Nem vagyok egy nagy csávó, de ezen a kérdéscsoporton már rég túlvagyok.) Ott van az a puhos Alesis láda. Megmértük nálad, ha visszakeresed a mérési eredményt, jól látszik, hogy például az elsőre jobb hangú, "mélyremenősebb" saját gyártmányú "monitorod" milyen piszkos volt a sonogramon, az olcsójános Alesis pedig milyen letisztult, szép picit girbegurba "egyenest" adott, a kicsit fülfacsaró középmagas mellett. Ha megfigyeled, ez a bántó középmagas általában minden stúdiómonitorban ott van, lehet, hogy nem véletlenül. Az, hogy fütyül a reflexcső... idegesítő, de normál helyzetben eddig egyszerűen nem hajtod ki! Az, hogy az igen gonosz Kraftwerk - Electro Kardiogrammal kipróbáltuk majdnem fullon azon a Sansuin, inkább merész, mint okos húzás volt, de ezt én vállaltam. Nem is bántam meg, jó tapasztalat volt. Mint ahogy megtapasztaltuk az RA300 tápjának a leülését is a nagy hangfalaidon. :) Ennek is örülök egyébként, mert legalább igen jól hallottuk azt, amiről itt sokan csak beszélnek. Tudom, hogy ezen az egy szeánszon túl Te is, én is sokmindent kipróbáltunk, úgyhogy ez a víz-bor dolog igazán nem fair.
És ott van az Alesis Monitor One, amivel sosem hallgatnék zenét. Amivel azért tudsz dolgozni, mert igaz az, ami a forwardolt levélben van, szóval vizet tetszik prédikálni, és közben iszogatni tetszik a Sauvignont :)
Lehet, ma hoztam egy jó nagy palack noszvaji cabernet sauvignont. :) Él ott egy észt család, bár a ház ura kovács, mégis nagyon jó boruk van. :) Szal nyócker, egy éppen felújítás alatt lévő lakás. 70 per négyharmincegy nullahárom kilencvennyolc, csörrents meg!
"Úgy értem, nagyon nem múlik a lehallgató rendszeren." "...én az utóbbi időben be kell, hogy valljam, elsősorban egy 5000Ft-os fejhallgatón kevertem és mastereltem. Pedig van más is. És nem érzem, hogy ez bármilyen akadályt jelentett volna." "Az idegrendszerem tudja, hogy mit hogyan értelmezzen. Nem tudatosan, persze." "Persze, ott vannak a nüanszok, amik biztosan elbújnak rosszabb cuccokon." "Ha pedig a seggedbe felnyomsz egy plazmahangsugárzót, és azt szokod meg, akkor meg abban leszel jó."
vs.
"ott van pl. a Behringer 2031-ese. Meseszép hangja van, nagyot is szól, de +- 3dB-s húzásokat középről (6dB!!!) bármelyik EQ-n, ~3kHz-en, középszerű Q-val, egyszerűen nem hallani. Ez szerinted normális és idővel megszokható?" "többek között ezért is alkalmatlan általában bármelyik Hi-Fi hangsugárzó munkára."
Hallgass akor mp3-at, pszichoakusztikailag modellezett, tudományos, tényleg beleköthetetlen faszagány! Aztán közben kapcsolj be egy porszívót és mesmeg rádöbbensz, hogy hova tűnt a mjúzik és vajon miért dupla teljesítmény kell az érthetőséghez. Köszönöm, taps, függöny le...
The power supply could be weak... az az english, de egyébként nem, nekem meg 8... de ahogy érzed. (Elhozhatod a vasat, bekötjük, hajtjuk, közben glettelünk, festünk, burkolunk tetszés szerint, aztán eldöntöd. :))) )
Most nem általánosságokról van szó, nekem is van olyan erősítőm amire nem írtak 4 Ohmot mégis jól hajtja a 4 Ohmos hangfalakat. Arról van szó, hogy Tere elhozta hozzánk a hangfalat az erősítővel együtt, próbáltuk más erősítővel is, de kellett neki az a 2x150 W. Nincs azzal gond ha megveszed a Monitor One-t, aztán meg később "egy rendes erősítőt", ahogy Tere írta, csak én ilyenkor nem szoktam kilépni a megengedett árból, ami 40 eFt volt. Kérd kölcsön Terétől a hangfalát, vagy vidd el hozzá az erősítődet.