Gondolom a Babettába betekerve ez az izzó még nem oldja meg a dolgot. Valamilyen elektronika is kell hozzá. Feszültségkorlátozó, egyenirányító. Símán a Babszi villamos rendszere nem kompatibilis.
A nicasilos hengerről jutott eszembe, amit Spanyolországban gyártottak, lehet hogy Talmácsi Gábor is ilyennel lett világbajnok? Ö is egy Spanyol csapatnál volt, KTM-el versenyzett.
Lehet hogy félreérthetően fejeztem ki magam. A CAN BUS led izzót, a hagyományos izzó helyére betéve, nem zavarja meg a vezérlő elektronikát. Ledes rendszernél nincs szükség ilyenre.
Ahogy írod, a nicasilos hengert is a fejlődés hozta. A motoromon már 6 éve olyan van. Tudom hogy ha elkopik el kell dobni, de már vettem tartalékot.
Nem gondolom, hogy a CAN_BUS rendszert a LED-es világításnál kell említeni. Inkább a vezérlő elektronikánál. Itt a lényeg, hogy egy dróton több tucat vezérlő jelet lehet vezetni egy időben.
A nikasilos henger meg nem javítható, hanem lehet eldobni és venni újat. Ez ia a "fejlődés" iránya ma. De, azért sok előnye van a régihez képest.
Egyetértünk. Ráadásul a CAN BUS megoldás csak egy mankó a hagyományos izzós és a ledes világítás között. A ledes járművekben már nincs szükség ilyenre, mint ahogy az én motoromon se.
Fúratni nekem még eddig nem kellett, a mostani motoromra meg Nicasilos hengert vettem, azt meg nem lehet fúrni.
Végignéztem a munkafolyamatot. Nem tudom, hogy milyen durva szemcsés volt a hónoló, de nagyon hamar végzett a munkálattal. Nem bizonygatok semmit, mert ez parttalan vitát generálna, Jobb lett volna ezt az egészet meg sem említenem. Egyébként ott volt egy komoly esztergagép abba fogta be a hónoló szerszámot. Úgyhogy tudta volna késsel is kiszedni, de nem azt csinálta. ( Gondolom a hónoló szerszámod nem gyémántszemcsés, hanem a régi csiszolóköves. Na azzal tényleg nem nagyon lehet kivenni 2,5 tizedet. Olyan szerszám nekem is van, Bár nem ilyen kis átmérőjű. Úgyhogy van fogalmam a dologról)
Valahol én úgy olvastam hogy az ilyen nagy kopást először esztergapadon kell nagyolni, majd utána honolni. Azt is olvastam hogy a dugattyú méretéhez kell fúrni a hengert. Jól tudom?
2,5 tized az nagyon durva honolással kiszedni, én szoktam furni-honolni, tehát tudom,. nem azt mondom, hogy lehetetlen, de, kb 3-4x-er anyi melo, mint megfurni a kivánt méret környékére és, csak pár századot honolni, pest megyében vagyok, ha valakinek kellene furni, irjon emailt, megoldom
Ha van rutin és szerszám hozzá, akkor ez a dolog egyszerű. Megnéztem az enyémet a srác hogyan csinálta. Van neki gyémántszemcsés hónoló szerszám. Azzal símán kiszedett 2,5 tizedet a hengerből. mert volt benne egy mélyebb meghúzás is. A lecsiszolt szemcséket gázolajfürdőben lemosta a hengerről, Megnézve a dugattyút a gézolajos hengerben, aminek úgy kellett illeszkednie, hogy a saját súlyától szép lassan átcsússzon a hengeren. Megmutatta, hogy mikor jó az egész. Nagyon jó lett, ahogy beüzemeltem. Le a kalappal a tudása előtt.
Ha egy minőségi dugattyút veszel, az úgy van méretezve, hogy a dugó 2 századdal kisebb mint a furat névleges mérete. Itt megnézheted:--https://mofaker.hu/babetta_fotengely_dugattyu
Üdv.! Keresel egy szakit, aki a gépmunkát megcsinálja. (jő, ha van rutinja is) Ő megméri és megmondja, hogy melyik az a méret, ami kiadja a fűrási méretet. Akkora méretű dugót vegyél hozzá. (jó esetben a szaki beszerzi a dugót is hozzá)
Sok választási lehetőségem nincs. A boltban 39,25 ; 39,5 ; 39,75 mm átmérőjű dugókat lehet kapni. Nyilván nem Téged foglak hibáztatni ha nem lesz jó, de kérném a véleményedet. Én most meg akarom rendelni a dugót egy halom más alkatrésszel együtt.
Nincs a közelemben szakműhely ahová be tudnám vinni.