Peti, az enyémbe a bal oldali van, még anno az Attilától kaptam egy komplett hűtő ventillátoral együtt, de nekem akkor csak a csatlakozó, meg az ellenállás kellett.
Sziasztok ! Elkövettem egy amatőr hibát! 12v-ot adtam a hőfokjelző ventilátor kapcsoló jeladónak!Persze egyből kicsapta a 10A-s biztit.Gondoltam törlöm a hibát és kész.De nem, újra visszajön a P0115 kód ! a hajam égnek áll a kocsi full "szívatón megy ! az hiszi a motor,hogy -30 fok van ! Az autó Lancia Y 1.2 8v 2001 es. Esetleg van ötlet ?
Lenne néhány Dedra alkatrészem bontásból 1992 es 1.6 os amit jelképes összegért eladnák.
Én eladtam az autómat és a megmaradt alkatrészekre már nincsen szükségem.Van üzemanyag tank lökhárítók, motorháztető,olajszivattyú,önindító,motorelektronika,injektorfej, és sok apró dolog kapcsolók stb.Maradt még 4 db 15 colos gyári alufelni gumival.
Ha valakit érdekel a tomidodo@freemail.hu mail címen megtalálható vagyok.
Akkor egy kis tanulság (bár nem vagyok meggyőződve, hogy ez volt az ok). Fűtőradiátor szivárgás miatt a hűtővíz bejövő csövön csurgott le szivárgó hűtővíz, majd csöpögött le a fűtéscsapot működtető motor stekkerére. Azon találtam fagyálló nyomot.
A bizti tábla is velneszezett egy éjszakát a radiátoron, a stekkerek pedig féktisztítóval lettek kezelve tutti ami fix. Most minden akkor működik amikor kell :)
Ciao ! Lehet, hogy beázott a biztosítéktáblád ! ...előfordul néha... A víz talál utat magának, és a csepptálcából pont becsöpög meg befolyik pont rá a felhajtott biztitáblára... és akkor jön a zárlat, meg a "megbolondul benne minden" jelenség... :)
A jó HPE-m digitklímája olyat tett, hogy gondoltam megkérdelek benneteket erről, hátha van vkinek séróból ötlete stb.
Kórisme: Beülök reggel, és világít az első ködlámpa zöld kontroll lámpája a műszerfalon úgy, hogy slusszkulcs még csak a kezemben volt. Elindulok, aztán menet közben ki-be kapcs, majd egyszer kialudt és működött rendesen. Na majd délben megint beülök és a zöld lámpa megint világít, plussz megy a fűtőventilátor úgy, hogy világít a kontrollpanelon az a 3 led aminek akkor kell, ha bekapcsolt állapotban van. De a slusszkulcs megint csak a kezemben volt. Majd beindítottam a kocsit és minden működött magától, majd leállítottam és minden működött magától tovább... Ebéd helyett szét szedtem a klíma panelt, a hőérzékelő ventilátort, lehúztam minden stekkerét. És láss csodát... még mindig ment a fűtőventilátor (gyújtás kapcsoló OFF állásban). Mivel nem maradt több időm foglalkozni vele még megnéztem a biztosítékát és ott feladtam. A biztosíték elment vadászni... és forgott a fűtőventi... Én még ilyet nem láttam. Lehúzgáltam a fűtőventi vezetékeit is, hogy hát mégse menjen addig míg hazaindulok.
Aztán délután elindultam haza. Beülök, gyújtás ON, mire elindul az ablaktörlő elöl és hátul minden kapcsolás nélkül. Aztán egy percre rá megáll, majd hazafelé megint elindult még vagy 3×. Nem nyúltam a bajuszkapcsolóhoz.
A gyanúm, hogy valami betyárul letestel a renceren és e miatt jönnek mennek a kulombok. Na de mi? Vagy melyik?
Van-e valakinek erre ötlete honnan kezdjek neki? Van-e esetleg vkinek kapcsolási rajza ehhez amit megosztana velem, mert abból hátha ihletet tudnék meríteni?
Esetleg szerveznék egy Lancia talit és tisztán rituális jelleggel és ördögűzés céljából feláldoznám a tűz oltárán ezt a fost. Én nagyon szeretem ezt a kocsit de most beszaratott, hogy 5km-re haza visz-e vagy megáll e a HÉV átjáróban vagy a vasúton.
Szerencsére úgy alakult, hogy lett egy kisebb kp mennyiség ami nem kell most sehova (és remélem később sem), így egy hobbi autón gondolkodhatok.
Garázsban akarom tartani? Nem, igazad van, majd kint a diófa alatt. Télen-nyáron.
Nem napira kell, arra van normális autóm. Hacsak nézegetni akarnám posztert vennék, viszont hétvégente, vagy csak úgy ha az ember akar egy normálisat gurulni akkor meg pont jó.
Az ember olyan hobby kocsit tart (aki megteheti) ami nem hétköznapi. Sima 1,6 /75L Dedra van már 50eért is. Műszaki nélkül. Arra is rá lehet utána tolni 3-400e ftot egyből. ;) Egy 20+ éve, is ritka, ami az akkori alap típus 2 3(?) szorosáért árultak nem lesz olcsóbb. Ha nincs lelakva pláne. ;) Egyre kisebb az esélye, hogy az öreg nyugdíjas doki garázsából előkerüljön egy pár ezret futott ilyen verda. Amit ráadásul a felesége használt fodrászra járáshoz. ;)
Ezt az autót újkorában sem napi használatra csinálták. Persze lehet úgy is, ha mondjuk van Ewing rokonod. :P S nem csak a fogyasztása miatt. Nem véletlen, hogy relative sok tipp-topp van külföldi oldalakon annak az árnak az 5-6x áért. S ügye az még papírozva sincs. ;) Vagy vannak kb annyiért, de inkább 2x annyiért a párszor már kipofozott ex rallye autók... ;)
Neked az életben nem lesz Dedra Integraléd !!!!!!!!!!
Huszonöt éves kocsikról van szó, amik turbós+összkerekesek !!! Hibátlan kasznival, kevés kilométerrel, hibátlan motorral- és hajtáslánccal, gyári állapotban kábé 4-5 max 6 kilóért...
1 : NA ILYEN AUTÓ NEM LÉTEZIK !!!!!!!!!!!!! ( pláne nem itthon )
2: A hobbiautó erről szól - ha tetszik ha nem - hogy ritkán használjuk, viszont sokat költünk rá !!!
3 : Örülni kéne annak is, hogy egyáltalán van még ilyen, sőt hogy még működőképes is... És törésmenteset sem sűrűn találsz...
4 : Egyébként mire gondoltál ???
Egy hasonló korú és tudású kocsi ( pl. Audi Quattro, Toyota Celica, Mitsubishi, Subaru, Nissan Sunny GTR, a kocka Delta Integraléról ne is beszéljünk ) lepusztulva, többször szarrátörve, hiányosan, szétesve, csörögve, füstölve - ha még egyáltalán indítható - több millióért vehető meg, amire a még egyszer annyit rá is kéne költeni, hogy ki lehessen menni vele az utcára...
És arról nem is beszélve, hogy ki tudja hányadik motort meg miegymást retkelték bele, és hogy ki mikor mit mókolt rajta...
Olyanra gondoltám, ami nincs agyon mókólva jó a motorja, kompjútere, nem mondom h tökéletes legyen a kasznia de ne úgy keljen keresni mellé egy új alvázat, legyenek papírjai, és mind ezek mellet ha ilyen állapotban van a kocsi mint a le írtban ne kérjen érte 1 misit, mert hiába hobbi kocsi de úgy nem ér annyit az egész.. :)
Reális áron eladnám Lancia Lybra 1.6 SW, benzines autómat. Motorikusan kiváló állapotban van, futómű rendben. 223.000 km van benne. Vezérlés 200.000-nél cserélve. Egy éven belül volt cserélve a hűtő, a teljes kipufogó rendszer katalizátor nélkül, termosztát. Tipikus Lybrás hibái vannak: légzsáklámpa ég, az egyik fűtéslamella állító motor beállt, rozsdafolt a hátsó küszöbnél, ragacsos a műszerfal alsó része. Nagyon szeretem az autót, de kénytelen vagyok venni egy 7 személyest. Ha valakit érdekel ezen a mailcímen elér: pokisember@gmail.com