"Ha a ponyva alá bemegy bármi nemű por az majd szépen összekarcolja a festett felületeket." Erre már nem is mertem reagálni, mert már így is én vagyok a túlaggódó amatőr.
Szét volt rohadva az Osztrák autó? De az EU-ban nem is sóznak! :-) Aki ezt komolyan gondolja, az nemtudom hol közlekedik.
Láttam már néhány olyan motort, amit télen is használnak. A lakkozott alu, és a krómozott alkatrészek betyárul néztek ki.
Na mindegy, köszönöm az ötleteket, idő van rá, majd haza jut.
Ha a ponyva alá bemegy bármi nemű por az majd szépen összekarcolja a festett felületeket. Akkor inkább a körbetekerést mondanám. A napokban néztem egy elrettentő cikket autóvásárlásról. A sógoroktól behozott autó alja szanaszét volt korrodálva. Aszongya a cikk írója náluk és a germánoknál sokkal több sót szórnak mint nálunk.
kicsit tul parazod ezt a dolgot.... elvileg mar sozni sem lehet az utakat eu-s szarsag, meg amugy sem lesz semmi baja. en telen nyaron motorozok es meg nem rohadt ki alolam, lemosom es kesz.
Hát, ez érdekes példa, mert pont az olaszoktól származó járművek rozsdamentesek.
Utánfutón olyan helyekre is beviszi a menetszél az előtte 1m-rel haladó autó által felvert sós permetet, ahonnét egy mosás nem viszi ki. A futónál már talán az is jobb, ha lábon jön el.
Szerintem nem kap nagyobb "sóterhelést" mint bármelyik motor, amelyiket pl az olaszoknál használják és folyamatosan ki van téve a sós levegőnek. Az enyém is onnan van, köszöni szépen jól van, mikor hazaérsz lemosod vízzel és kész, annyit lazán kibír. Ha ezt mégsem akarod és hozzaférsz nyitott utánfutóhoz, akkor vegyél 1-2 tekercs konyhai csomagolófóliát, tekerd be vele szállítás előtt, otthon meg kicsomagolás után mosd le vízzel a motrot. Ettől a motornak nem lesz semmi baja, ha melgis baja lett annak más az oka. Oda-vissza akármilyen 600 km, ha kapsz is furgont "olcsón" az sem lesz olcsó.
Sziasztok! A napokban vettem egy Hornetet. A motor Kisújszálláson van, onnét kellene Győrbe eljutnia biztonságosan, zárt járműben. Tudtok esetleg erre megoldást? Saját furgon valakinek, aki ebben segítene? Az ezzel foglalkozó cégeknek olyan áraik vannak, hogy az.......... A lábon elhozást, és a motorszállító utánfutót a sós utak miatt nem szeretném.
Én télire hátsó emelőre teszem, a tankot feltöltöm benzinnel, az üzemanayagcsapot elzárom és kijáratom a karbikból a benzint. Az oldalsó paneleket és az ülést leszedem s a motor mellett letakarva tárolom, így ha lenne egér a garázsban, nem költözik be a motorba és rág össze mindent. A láncot vastagon lefújom lánspray-el, akkut kiszedem és leteszem a földre, nem töltögetem, az első kereket kb havonta megforgatom. Szezon elején akku visza, csatlakozókra kontakt sprey, olaj- és olajszűrő csere, láncpucolás és olajozás, aztán tesztvezetés.
Ahogy írtam itt is embere válogatja,hogy kinek mi a bevált módszere.
Az olajat meg mindenképp cserélni fogom még a szezon előtt, ildomos évenként lecserélni az olajt akkor is,ha csak 3000 km mentél vele.
Lehet jövőre kipróbálom ,hogy a karbibol leengedem a benzint,de lehet hogy mégsem mert hiányozni fog a kialakult hagyomány melynek a végkifejlete a kipufogó dübörgése.......