Keresés

Részletes keresés

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 85872

A 2x8 annyiban jobb, hogy relatíve könnyebben találsz hozzá alkatrészt, leginkább, sort, láncot, lánctányért (esetleg hajtóművet). 

A fékváltókarnak van egy köztes állása a két végpont között, ezt trimmelésnek hívjuk. Az ideális láncvonal kb. olyan, hogy nagytányér, és az alsó 1-5 fokozat. Kistányér, és a felső 4-8 fokozat. A 4-5-6 fokozatot tudod használni mindkét lánctányérral, de beleérhet a lánc az átdobóba, ezért lehet egy picit állítani (trimmelni) az átdobót, hogy ne csörögjön benne a lánc, vagyis nem ér hozzá belülről a láncterelő egyik oldalához sem. 

 

A porvédők nem lassítják a kereket, de esetleg be kéne zsírozni őket. Az agyak színe/lyukszáma sokat segítene, pl. ezüst, pezsgőszínű, mélyszürke, világosszürke, ilyesmi.

 

Nem létezik Merida/Harley koprodukció, csak a hülye felmatricázta a vázat.

Előzmény: titulus (85871)
titulus Creative Commons License 2022.05.11 0 0 85871

Sziasztok! Nem olyan rég volt pár útkereső kérdésem itt a fórumon, amiket tettek követtek. Eladtam egy vázváltós Malit, és megvettem a korábban belinkelt RSX szettes Meridát. Sok tapasztalatot nem szereztem még azóta vele, de azért megosztanám veletek (egy pár kérdéssel kiegészítve). Szóval a bringa nagyon szép, újszerű állapotú, és a nem rá való ülés leszedésével 70 ezerért oda is adta a tulaj (szerencsére nekem otthon volt egy országúti nyergem). A hirdetéshez képest azonban volt két jelentős eltérés. Az egyik, hogy nem 2x7-es, hanem 2x8-as RSX váltó van rajta. Ez alkatrész utánpótlás/helyettesíthetőség szempontjából gondolom jó hír? A rossz hír viszont (amit először nem vettem észre, vagy talán a birtoklási vágy miatt nem akartam észre venni, hogy a vázméret nem 54-es, ahogy a hirdetésben állt, hanem 58-as) Már elhoztam, amikor eszembe jutott lemérni. Ennek ellenére nem érzem kényelmetlennek, sőt kényelmesebbnek tűnik a pozíció rajta, mint az 53 cm-es Malin. Valószínűleg azért, mert jobban egyvonalban van az ülés és a kormány, ami légellenállás szempontjából kedvezőtlenebb?

Fékek váltók nagyon szépen működnek, nincsenek elhasználva. Ami furcsaságot észleltem, hogy elől a kar háromszori elfordításával lehet a kis kerékről a nagyra váltani, de a harmadik elfordításnál már nem lehet annyit húzni, hogy harmadszor is kattanjon... szerintetek ez így normális? A másik dolog, amit egy picit zavar, hogy az első kerék megpörgetve nagyon hamar megáll (fékek nem érnek bele). Az agyakon nincs matrica, szerintetek ilyenkor, hogyan lehet beazonosítani? Még arra tudnék gondolni, hogy az első tengely végeken lévő porvédőknek lehet szerepe a lassulásban? A felnik egyébként Ambrosio gyártmányúak, nem tudom ebből lehet-e bármilyen következtetést levonni az agyakra vonatkozóan. Egyébként mivel ilyen jelentős eltérések vannak a hirdetés és a valós állapot között, már abban is elbizonytalanodtam, hogy Merida gyártmány ez a bringa, de bárhogy is keresgélek a neten "Harley-Davidson"-os feliratú Meridát (vagy más gyártmányú) bringát nem találok. Szóval ezek jelenleg az örömeim/aggodalmaim. :-) Örömmel veszem, ha valaki megosztja a gondolatait a leírtakkal kapcsolatban.

PMiheller Creative Commons License 2022.05.11 0 0 85870

Pont így élem meg én is, Ultegra/LX/XT cuccokat hajtok a mai napig, 3x9, Octalink I felállásban és teljesen jó, amatőrként nem hajtom szét, de sokkal tartósabb, jobb használni mint egy Alivio/Acera szintet - sztem a végén a kilométerköltség nem sokkal magasabb, de gépészként nekem az, ahogy a 751 váltókat és a 751 váltó kapcsol, az a mennyország, és a sokkal újabb (hihi, 2013-as) 3x10 kpl. T670 szet sem sokkal jobb...

Érdekes összehasonlítás, tegye meg aki tudja: a lehető legprecízebben beállított, ÚJ(!) 570 LX agyas elsőkereket hasonlítottam össze egy T780 XT-vel, csak pörgesd meg - zongorázni lehet a különbséget! Ugyanez megvan az RSX/STX és az Ultegra közt is, de amatőrként ha nem fogyasztod el egy szezon alatt, akkor olcsóbb és NAGGYON más élmény/teljesítményszint/energiahatékonyság amit kapsz a pénzedért...

Előzmény: nscatto1 (85862)
vittore_30 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 85869

én 2003-ban találtam ki hogy elegem van a használt risz-rossz bringákból, gondoltam veszek egy újat. vettem egy print bikemagot, abban volt a shimano -t is forgalmazó paul lange hirdetése, benne hogy a hirdetett bringáik kereshetők a partnerboltokban. gondoltam legyen egy full belépő merida.  a road 880-at alsócsöves váltókarral 2*8 szettel (talán rsx?) került 75e forintba. megkérdeztem a vadász utcában, de már akkor is más ligában fociztak hogy nem hitték el hogy lehet venni 100 e alatt új országútit. emlékeim szerint nagyon nem voltak bringák 100 és 200 közt, pedig akkor ez lett volna az ahol szerintem a többség vásárolni akart. egy fékváltókaros rsx szettes alu bringa karbon villával 200 e ft volt újonnan. 

Előzmény: Ati_66 (85868)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.09 0 1 85868

A Shimano alkatrész családok egymáshoz viszonyított ára a 105/Ultegra (600)/Dura Ace sorozatoknál emlékeim szerint a 90-es évek elején is hasonló volt a jelenlegihez, ezért nem sok Dura Ace szettes kerékpár szaladgált akkor sem, és nem tartották minden bringás boltban a polcon mifelénk.

Én 91-ben kerestem havi 11.000,- Ft körül. Abban az évben a 7-es sorhoz való  105NEW Biopace hajtóművet 6900 Ft áron vettem, még rajta az ára a dobozán

  

A két 105-ös váltónak nem volt doboza, az árukra nem emlékszem. 

Az viszont beégett az agyamba, hogy a 105 fékre sajnáltam a kb 11000 Ft-ot, így csak EXAGE500 fék garnitúrát vettem 7000 Ft áron

92-ben a gravírozott Basso Coral váz szettet, ami kb közép kategóriás Colombus CROMO csőszettből épült, 30000 Ft áron vettem meg és az előző évben vett alkatrészekkel kb 70.000 Ft-ból lett menetkész bringa. 2015-ig csak láncot, hátsó sort és egy hajtóművet cseréltem, és egyszer egy hátsó felnit, mert egy kátyú kinyírta.

Ha a 92'-es 8 sebességes fékváltókaros full Ultegra alkatrész családdal akartam volna bringát építeni talán 200.000,- Ft sem lett volna elég.  Dura Ace alkatrész család, pedig akkor is kb a duplájába került az Ultegrának, úgy emlékszem. 

 

Előzmény: nscatto1 (85867)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.09 0 0 85867

Akkor sem estek szét. Azóta használok Dura Ace szetteket (is), amióta feltalálták a fékváltókart, és nem esnek szét. A legtöbb boltos azért mondta, mert sosem látott ilyet, eladni nem tudta volna, szóval maradt az Ultegra (600) és a 105(SC).

Előzmény: HH szopod a f a sz o m :D (85866)
HH szopod a f a sz o m :D Creative Commons License 2022.05.09 -2 0 85866

Ha a mai alkatrészek már nem esnek szét idő előtt, ahogy úgy tíz éve a szervizes/boltos srác mondta, akkor igazad van.

Én még ott tartottam, hogy a versenyzésre készült alkatrészek a könnyítés miatt sokkal gyorsabban kopnak.

 

Előzmény: orygabor (85865)
orygabor Creative Commons License 2022.05.09 0 0 85865

Nem csak a pár másodperc a fontos. Az se mindegy, hogy működik a gép alattad. A kérdés, számít-e neked, ill. mennyi zsét szánsz rá.

Előzmény: racs n8 (85861)
orygabor Creative Commons License 2022.05.09 0 0 85864

A racsni fékezi. Hajtás közben nyilván nem számít. Vedd le a láncot, pörgesd meg úgy is.

Előzmény: GunnersHun (85857)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.08 0 1 85862

Pontosan azért van Dura Ace szettem, mert csúcskategória. Mivel én messze nem tudom kihasználni, ezért nem is tudom elhasználni, elkoptatni. Ha egy versenyző alatt 1 évet kibír a cucc, akkor alattam hosszú éveket fog működni - és így is van. A láncok, sorok is jobb minőségűek, mint az átlagos termékek, a váltóbowden nem nyúlik, nem foszlik, rojtolódik. 

A váznál ugyanez a helyzet, amit egy profi egy év alatt tesz tönkre, nekm ahhoz kell 10 év. Cserébe hajtáshatékony, merev, csillapítja az úthibákat - szóval azért mondom, hogy sokkal jobb.

Előzmény: racs n8 (85861)
racs n8 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 85861

Mire?

Mert versenyre jobb.

De aki hobbiból teker és nem keres annyit, hogy havonta megvegyen egy új autót... Annak minek?

Gyorsabban kopó alkatrészek, drágább (nagyon sokkal) a csere stb.

Akinek fontos, hogy 100km-en esetleg pár perccel lassabban ér célhoz, annak nagyon fontos. De akinek ez nem szempont...?

Előzmény: nscatto1 (85860)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 85860

Jobb. 

Sokkal.

Előzmény: racs n8 (85859)
racs n8 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 85859

Poénnak elmegy, de van aki komolyan elhiszi, hogy egy csúcskategóriás bringa mennyivel jobb...

Hm. Könnyű bicikli persze segít, a könnyű kerekek és gumik még többet.

Azért egy időfutam géppel előzetes gyakorlat nélkül szerintem sokkal lassúbb mindenki, mintha egy valódi versenygépet tolnak alá.

És amit sokan nem vesznek figyelembe: a versenygép egy nagyon drága "eldobható" eszköz, nem a tartósság a szempont. Nem tudom: kibírnak ezek egy hosszabb versenynél többet? És ők nem közúton járnak többnyire a versenyre használt gépeikkel.

Előzmény: henngergely (85856)
racs n8 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 85858

Attól függ. Minimális eltérés kell, hogy legyen a racsni miatt.

De lehet a fék miatt is.

Ha egészen biztosra akarsz menni, kilazítod a féknyerget tartó csavarokat, hogy kézzel meg tudd mozdítani, behúzod a fékkart amennyite tudod, behúzva tartod és így húzod meg a csavarokat amiket az előbb kiengedtél.

Előzmény: GunnersHun (85857)
GunnersHun Creative Commons License 2022.05.07 0 0 85857

Sziasztok! 

Nemrég vettem egy kezdő, tárcsafékes országúti bringát. 

Ha megemelem a bringát az 1. kerékhez éppen hogy kicsit hozzáérek, már forog. A hátsót ha megforgatom hamarabb megáll, az elsőhöz képest mintha szorulna. 


Tudtok abban segíteni, hogy az normális jelenség, hogy a hátsó kerék nem forog olyan könnyedén, mint az első? 

 

A fék nem ér bele sehol. 

 

henngergely Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85856

Tesztelték, vajon a bicikli teszi-e a bringást:

https://www.youtube.com/watch?v=bIywCGuN4Cg&ab_channel=GlobalCyclingNetwork

henngergely Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85855

Igen, holnap küldök.

Előzmény: dudi6 (85854)
dudi6 Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85854

Köszönöm a választ!

Egy régi tiagra szett van rajta. Semmi jelzést nem találtam rajta.

Érdekelne a WH-R550, tudsz róla képeket küldeni és egy kis rövid leírást? Van e valami hibája, nyolcas, felütés, stb....

Előzmény: henngergely (85853)
henngergely Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85853

Felniknél a belső szélesség fontosabb, a szerint megy rá külső gumi tól-ig szélességben.

Sornál lehet akár eltérő, ahhoz a váltó típusa kell mit tud kezelni. De ha másik sort teszel fel, érdemes hozzá láncot is venni mert a kopott lánc hamarabb elkoptatja az új sort mire összeszoknak. HG 10 sebességnél tudtommal nincs egyéb teendő, HG kompatibilis hátsó agy kell csak.

"Véletlenül" van egy szett WH-R550-esem. Évek óta csak ide-oda rakosgatom, olcsó pénzért megválnék tőle.

Előzmény: dudi6 (85852)
dudi6 Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85852

Sziasztok!
Szeretnék csere kerékszettet a felnifékes országútira (ha megyünk túrázni, jó lenne egy trekkinges külső gumi, ez már meg is van elvileg befér, egy 32mm-s Schwalbe). Mire kell figyelni, hogy jót vegyek?
Gondolom a felni külső szélességét a felnifékek miatt. Sornál ugyanolyan kiosztású kell vagy lehet eltérő? Itt van még amire fontos figyelni? HG CS-4600 12-28 van most. Lánc az maradhat a régi cseréléskor?
Hátul egy Shimano WH-R501 kerék van, elöl pedig egy Campagnolo Khamsin Asymmetric 622x15c.
Mavic Aksium -t néztem ki, de sehol nem találok róla külső szélességet, csak belsőt.
Ez jó lehet? Minőségre milyen ez a Mavic?

B terv: építek egy retro acél vázas gravel bringát

titulus Creative Commons License 2022.05.04 0 0 85851

Elforgattam a kormányt, és sokkal jobb lett, köszönöm. :-) Még a fékkarokon se kellett állítani. Én is gondolkodtam, hogy elforgassam-e, de megzavart ez a sokszögű kialakítás...azt hittem, csak rossz a tartásom.

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 1 85850

Ugye megvan, hogy már csak 3 alvás, és Giro:)))

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85849

Nekem is ilyen kormányom van. Olyan beállítással használom, amilyen az általad korábban linkelt Merida motoros bringán is látható.

A kormány vég egyenes szakasza kb vízszintes, mert akkor tudom kényelmesen fogni a következő ferde szakaszt, mert az az alsó fogásban az utazó pozíció. A fékkart pedig úgy állítom  ehhez, hogy ebben a fogásban elérjem és tudjak közben fékezni. Ekkor viszonylag kényelmesen lehet támaszkodni a fékkaron felül is és közben a négy ujjad a fékkaron pihen és lehet fékezni is fogási pozíció változtatás nélkül. 

Szóval az a beállítás ahogyan a Malin látható nem nevezhető optimálisnak, mert fékezni sem felső sem alsó fogásban nem lehet rendesen.

De úgy tűnik elég lenne csak fordítani rajta, mert a fékkar kb jó helyen van. 

Előzmény: titulus (85845)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85848

Lánykoromban én is edzettem Dobogókőre 53-19/21-el többször is. Sőt, a KTM bringámon 1993-94 környékén 43/23 vagy 25 volt a legpörgősebb. Persze az még az előző évezredben volt:))) 

 

Érdekesség, de a keirin versenyzők 8-10% meredeken edzenek a pályára, 44/17 körüli áttétellel. Brutális...

Előzmény: Ati_66 (85843)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85847

A kormány ergonomikus, azért van több ponton megtörve. Ha normálisan állna, akkor sokkal jobb fogáspozíció lenne rajta. A képen látható beállítás valami barom műve, egy időben a Neuzernél volt minden országúti így elbaszva, lehet, hogy átment a Malihoz dolgozni az állat.

 

Keresel egy 5-ös imbuszkulcsot, és szemben állva a bringával találni fogsz a kormányt befogó aludarabnál (kormányszár, magyarul stucni) kettő vagy négy darab csavart. Kilazítod a fölső(ke)t, majd az alsó(ka)t, és a kívánt pozícióba forgatod a kormányt. Figyelj arra, hogy középen! legyen, ne told el jobb-bal irányba. 

Előzmény: titulus (85846)
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85846
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85845

Köszönöm a segítséget. Az új bringa vásárlásával járó sok buktató miatt egyre inkább kezdek megbékélni azzal , hogy marad minden úgy ahogy van. Viszont abból addig is szeretném kihozni a legtöbbet, amit még érdemes. A vázváltón kívül még egy dolog zavar, ami lehet, hogy szintén a hozzá nem értésemre vezethető vissza. Csatolok egy képet a bringáról. Szerintetek ez a kormány miért ilyen több töréspontos egyetlen ív helyett? Én a Csepel koskormányára gyakran a legvégén támaszkodtam, ahol a markolat szinte párhuzamos volt a talajjal. Itt viszont sokkal inkább merőleges rá, és egy picit rövid is, ezért ha itt a fogom meg, olyan érzésem van, mintha le akarna csúszni a kezem róla. A másik kérdés a fékkarok pozíciója. Szerintetek ez így lehet kb. optimális?

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85844

Mondjuk a 28-30 végződésű "MTB" sor vagy elől a 3 tányér volt az alternatíva számomra. Tárcsafék mellett már elmegy hátul az a nagy lánckerék, de felni fékes keréken nekem az sem jobb esztétikailag mint a 3 tányér elől. 

Majd ha veszek másik országúti bringát, azon már ismét 2 tányér lesz majd elől. 🙂

Előzmény: Ati_66 (85843)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85843

A 90-es években még én is 42-21 áttétellel mentem Kékesre, mert 11-21 volt a 7 sebességes sorom. Ma már a térdem nem bírná a 10 kg testsúly többlet nélkül sem -:)))

Előzmény: nscatto1 (85842)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85842

Na igen... az acél Olmo 105-ös csapágya 10000.- környékén volt 2002-ben, mai napig nem kell matatni. A Paris 30000-es Pinarello (FSA) csapágyát kétszer cseréltem ki. A 7700-es Dura agyak csilliárd km után is tökéletesen forognak, 6-8 éves Fulcrumot szedtem már szét zsírzás miatt. Ezeréves Look Delta pedált nem lehet tönkretenni, a Kéo három év után lógott/kotyogott. FSA karbon SLK hajtóműből kihajtottam a pedálgyűrűt, az Ultegra, Dura Ace esetében ilyenre nem voltam képes.

 

Országútira nem való három tányér:))) Azt olyan gyenge gyerekek használták, mint Heras, és az Angliru miatt lett kitalálva.  

Előzmény: Ati_66 (85839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!