Ahha akkor itt alattad az előző kommentben a fotón ennek a helye látható? Most nem szaladok ki az udvarra beazonosítani :D Milyen célt szolgál az a termosztát a szűrőben?
Látom, ez ha jól gondolom a bevezető ágon lévő cső csatlakozója ami a kézipumpától jön, holnapra megvan a technika órás foglalkozás, lehet kiműtöm az egész szűrőt, párezres tétel, legalább tudom hogy azt mitől számítva kell cserélni. Aztán majd tavasszal kicsit enyhül az idő neki állok ellenőrizni a tankszűrőt, gyanítom az is vastagon mocskos. Jól gondolom hogy ahhoz le kell engedni az üzemanyagot a tankból és aknából alulról férni hozzá legjobban? Köszi a tippeket bízom benne más meglepetés nincs. Azért kitekerve szemrevételezve megnézem az izzítókat, mennyire fürgén melegszenek, állítólag voltak cserélve már, nem lepődnék meg a magyar átlag tulajok spúr felfogásával hogy a legócskább vackokat rakatta bele. Az olaj meg üzemanyagszűrő is valami noname lengyel, pedig ott a márkás is párezres tétel. :/
A szűrőház hátuljában (tűzfal felé néz , tükörrel jól látható) van egy kerek dugó, amiben egy kis termosztát van. (Körmösalátét tartja a helyén) Annak az o-gyűrűjénél szokott levegősödni.
A kerek motortükör közepén látod a kerek szelepet, a közepén egy kereszttel. Ott lehet hiba. Ez 2013-as kép, az enyémen ekkor cseréltem a benne lévő 50 ft-os tömítést.
most néztem a sötétben zseblámpával hátulról átvilágítva a műanyag csöveket, vonatozik a sok buborék egymás után gyorsan a gázolajban a bejövő ágon a szűrő után, de egész nagyok, 2-3 mm átmérőjű, a visszajövő csőben is látni a levegőt csak ott sokkal apróbb habszerű a levegő benne, akkor ez egyszer megvan. De közben gondolkoztam, ha a tankszűrő eldugul az milyen módon okozhat levegősödést? a szűrő a rendszer elején van és ott dugulás van, az üzemanyag szivattyú hol van ennél a típusnál, bent a tankban és előre nyomja az üzemagyagot vagy a motor mellett és hátulról szívja? Akkor gondolom a dugulás miatt a rendszer tömítetlenségei mellett beszívhat levegőt, de nyomottnál ez nem állhat fent.
Illetve a standard üzemanyagszűrő a motor mellett hol levegősödhet fel? Látom hogy a kézipumpától megy bele egy fekete gumislag, onnan a tetején jön ki az adagolóig a szűrt üzemanyag. Hacsak nem eleve levegős üzemanyagot szív be a szűrőbe hogyan kerülhet plusz levegő?
A vezérmű szijon lévő jelzésről beszéltem, nem a blokkon való jelzésekről.
Ha a 3 bordásszij kerék egymáshoz való viszonya megfelelő, nincs jelentősége, van e jelzés a blokkon, vagy sincs.
Tehát a vezérmű szijon látható az egyik bordánál egy kettős vonal. Ez megy a főtengely bordáskerekén levő nyilhoz. A másik két jelzés, ami már csak 1 -1 vonalas, az egyiket a vezértengelyhez, a másikat meg az adagolóhoz kell illeszteni, azaz a bordáskerék oldalán lévő nyilhoz. Még csak rosszul sem lehet felrakni, mert igaz a főtengely 2-őt fordul, még a vezérműtengely csak 1-et, ez csalóka lehet, de a vezérmű szijon lévő 1 vonalas jelzések csak akkor fognak passzolni úgy az adagolónál, mint a vezértengelynél, ha a főtengely jó helyen áll.
Még annyit, hogy a filmen bemutatott adagoló elforditásnak csak akkor van jelentősége, ha valamiért valaki, valamikor a gyári beállitást elmozditotta. A vezérmű szijcsere ezt a beállitást nem érinti.
japcsik rohadnak mint az állat és sokszor jobban agyon bonyolították és szerelhetetlenebbek mint a francia. Ebből a szempontból az olasz meg a 18 év körüli németek is még sokkal átgondoltabbak. Nekem a tdi-vel 6-nál többet nem sikerült megetetni, igaz nem digitálisan vezetek a városban se.
mármint a blokkon van 2-1-1 darab jel és a szíjkerekeken is ugyanígy. Néztem ma a főtengelynél le kell bontani a hosszbordás szíjat hogy látható legyen. Amúgy kicsit melegen 1-2 fordulatra indul, hosszabb állás után hidegen kell köszörülni, és beröffenés után szokatlanul nagy fekete füstöt nyom de csak rövid ideig, mint amikor a benzines túlszívja magát.
A Saxo D védelmében azért elmondanék annyit, hogy terveztem már 5 év után lecserélni. Próbáltam pl. a Mazda 323-as dizelt, ami imponáló volt, lényegesen tágasabb, stb, de meg kell mondanom nem volt rossz érzés, sőt kifejezetten jó érzés volt újra a kis Saxoban ülni a volán mögött. :-)
"Egy sdi octavia elmegy 5.2-ből, egy tdi 5,7 körül, ennyi akit földhöz ver biciklizzen."
A 90 LE-s VW TDI- országút, városi fogalom vegyesen elment valóban 5,7-ből. Folyamatos autópályán 130-150 között (több száz km egy szuszra) azért kellett 6,5 liter/100 km.
A jelenlegi A2 75 LE meg 5 liter alatt kijön autópályán, országúton meg 110-es tempóig 4 liter.
Ugyanaz a Toyota Yaris, 75 LE-s, dinamikában meg sem közeliti az A2-t, fogyasztását meg nem lehet 4,5 liter alá vinni.
Tökéletesebbnek tartom a PD motorokat, mint a Common Rail, vagy a hagyományos adagolósakat.
A Saxo D nek a vételárban és a fenntartási költségeknél van jelentősége szerintem.
Igen ez olyan, mint a régi motoroknál az előgyújtás állitása. :D
Szerencsés helyzetben voltam, mert nekem még nem állitgatta senki, gyári értéken volt, ott is maradt.
A bordásszijat pedig könnyű felrakni, el sem lehet téveszteni, mert be van rajta jelölve a vezértengely-adagoló-főtengely helye. A főtengelynél 2-ős vonal, a többinél 1, és a bordáskerekekhez lévő jelzésekhez kell állitani.
11 évig használtam 1,5 D Saxot, szinte új korától, (9000 km-től).
A korongos megoldásnál az elhasználódás során a szelephézag csökkenő tendenciájával kell számolni. A szelepdekni levétele után a vezértengelyen kopásnyomok láthatók a bütyökkel szembeni hátoldalon. Ilyenkor a szelephézag már az előirtnál kisebb, vagyis érintkezik a vezértengely bütyök hátoldala a koronggal, amit nem szabadna. Ezen az állapoton a motor felmelegedése csak ront. 1 foggal elállitódott adagolónál, azaz rosszul felrakott vezérműszijnál a motor teljesitménye jelentősen csökken, fogyasztása növekszik.
Tehát a hideginditási problémák elsősorban üzemanyag ellátási nehézségekre vezethetők vissza. A mások által elmondottakon túl a tankszűrőre is érdemes figyelni, (az esetek túlnyomó többségében kiesik a figyelem alól) 130.000 km után esély van az eltömődésre, azaz gyorsan eltömődő fajta, és ez esetben levegőt sziv a rendszer a tankból.
Hideginditási nehézséget okozhat a rossz izzitógyertya is, de egyszerre nem megy tönkre mind a 4. A jó motor hideg állapotban még 2 izzitógyertyával is egyből indul, csak "sántit" egy ideig, amig valamennyire felmelegszik.
Amire ismét érdemes figyelni, az a katalizátor. Főleg sok városi használat esetén 150.000 km körül lehet az eltömődésére számitani. Fokozatosan zárja le a kipufogó csövet. Eredménye, teljesitmény csökkenés, kormolás, végső esetben a motor el sem indul. Én igy jártam korábban.
jut eszembe, láttam egy gyári videót, de ott ahogy elnézem lucas adagolós TUD3 motor van, és az adagolón is fordított mikor behangolta vezérlés csere után, ezeken a bosch tud5-ös motorokon ilyen lehetőség nincs? pontosan itt mutatja: https://youtu.be/apon6xG1bcA?t=800
Az lesz a következő amire ránézek, meg lehet szűrő csere, ki tudja mennyi szutyok van benne, a vezérlés azért gyanús mert az volt utoljára cserélve és alig találni olyan kóklert aki normálisan össze tud 3 szíjkereket állítani manapság netán szabályosan be is állítja a feszességet, ezen is szerintem túl feszes, alacsony fordulaton egy 100-1200 fordulat közt hallani hogy huhog.
a szűkösködést értem simán a lehetetlen hülye üléspozícióra meg a beállíthatatlan kormány-ülésre értem, egyszerűen egyedül is hülye pózban kell benne nyomorogni, ülése meg rémálom, semmi tartása nincs, ülőlap rövid, már egy punto is érezhető komfort ugrást jelent ezek után, ott legalább a kormány és az ülés is állítható magasságra. Egy sdi octavia elmegy 5.2-ből, egy tdi 5,7 körül, ennyi akit földhöz ver biciklizzen.
Szerintem alapban nem jellemző, hogy ennyivel eljár az ember. Szorongani nem kell benne, mert ha családdal megyek, akkor másik autó fut, de előre két felnőtt nyugodtan tervezhető. Egyszerűsége miatt a Saxo olcsón szervizelhető, kevés a meghibásodás.
Kérdésedre visszatérve nem kezdett el levegősödni a gázolaj? Nekem akkor csinált ilyent, amikor a gázolajszűrőnél levegőt kapott és buborékokat lehetett látni az adagoló előtt az átlátszó csőben.
Valóban 4,5 körül alakul, de ebben nincs semmi rendkívüli, egy csomó kortárs tudta ugyanezt a fogyasztást, sőt a sokkal komolyabb autókba szerelt 1.9 tdi-k se zabáltak legfeljebb egy literrel többet. Kinek mi éri meg, szorongani egy ilyenben vagy normális autót venni...
De egy kérdés is ide kívánkozik, van a családban egy 1.5d saxo, bosch adagolós, a napi első indításnál viszonylag sokat kell köszörülni, nemrég volt vezérlés csere, lehet hogy az adagoló pár fokot félre lett téve? Eddig nem volt ez jellemző. Szelephézag elvileg ezen lapkás de nem állítható csak a vezértengely kiszedésével ha jól tudom. Valakinek valami tapasztalat ugyanezzel a jelenséggel?
Nekem átlagban 4,5 liter/100 km volt a fogyasztás. Országúton 110-120-as tempóban hosszú úton kevesebb, úgy 4,2 literből kijött, autópályán 130-nál 5,5 liter, tél kivételével 100%-os városi használat mellett is 4,5 liter. A fogyasztásra, és a karbantartási költségekre értettem a gazdaságos fenntartást, vagyis megéri bekalkulálni a torziós hátsó rugózás javitási költségét. A torziós rugónak előnye is van, pl. a kisautó mivolta ellenére is lágy rugózás és stabil futómű, szabályos és jó méretű csomagtér.
Sajnos ma már lehetetlen találni keveset futott, jó állapotban lévő darabot, ezért vásárlás esetén be kell kalkulálni egy jelentősebb javitási költséget az autó rendbe hozatalára, és utána hűséges, gazdaságos jó eszköz lesz. Sajnos az ilyen kis fenntartási költségű, olcsó üzemű autóval mindenki sokat megy.
A motorral van a legkevesebb gond, az elmegy akár 400.000 km is generál nélkül. A szelephézagokat azért érdemes ellenőrizni, szükség esetén korrigálni, és az olajcserével sem szabad spórolni.
1, Ilyen pl. az ajtózárak 10 éves kor fölött hideg időben makrancoskodhatnak. Amiatt van hogy a bennük lévő zsir e kor fölött megkeményedik és az ajtónyitó mechanika is egyes helyeken korrodálódhat.
2, Kormánymű védőharmonika elrongyolódása, a fogasléc védősapka leesése. Ezek filléres dolgok, de a cseréjük elmaradása, pótlása leröviditi a kormánymű életét.
3, Hátsó tengely torziós rugózás javitása, azaz kb. 150.000 km után a görgős perselyek cseréje és a tengely javitása. Ez költségesebb, de az autó olyan gazdaságos, hogy megéri.
4, A sok városi használat során a katalizátor eltömődése.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, mint jellemző Saxo 1,5D probléma.
Természetesen a futott kilométerek arányában, az elhasználódás következtében ennél sokkal több problémával találkozhat a tulaj, de azok már tipusfüggetlenek.
Sziasztok! Pár napja vásároltam egy Citroen Xsara combi 1.9 D 2000 évjáratú.
A segítségeteket szeretném kérni. Központi záras ugye és az a gond, hogy a bal első ajtót kinyitom nem jelzi, hogy nyitva lenne, ez által ha megnyomom a távirányítón a gombot a többi ajtót kinyitja csak a bal elsőt nem..Zárásnál pedig bezárnak de ki is nyílnak. Motor jó mindegyikbe de a vezető oldali csak kattog nem mozdul a többivel ellentétben. A másik gondom nem világítanak a belső lámpák (kesztyűtartó, mennyezeti lámpák), viszont a csomagtartóba igen. Kicseréltem ma a 2 mennyezetibe az égőket és olyan gondom lett, hogy most már a jobb első ajtót se jelzi hogy nyitva lenne. Két hátsót jelzi de a lámpák így se világítanak. Gyújtást rá adom elindítom viszont jelez hogy az ajtó nyitva van( bal első miatt csinálta eddig, de most már a jobbnál sem jelez.. Biztosítékok jók.. Szerintetek mi lehet a gond? Nem is a világítás érdekel hanem miért nem villan ki ha kinyitom az ajtót ahogy eddig, pedig csak ott cseréltem égő.
Sziasztok Adott egy 2002-es 1.4 benzines citroen saxo a probléma a következő lenne gondol egyet és leáll majd kis idő múlva indúl és megint megy egy darabig már elégsok minden lett cserélve de a hiba még mindíg ugyanaz valakinek valami elképzelése ? Válaszotokat köszönöm
megcsináltam egy honapja kb. csavaros volt a páncél, nem jött könnyen kb 2ora volt, . az érzékelö csavaros megoldás volt gyárilag szoval az szerencse volt.
Sziasztok. Az lenne a gondom egy 2002-es xsara2-vel,hogy az alapjárata hogy finoman fogalmazzak ingadozik. Elvittem szerelőhöz,először map jeladóra gyanakodott,kitisztította,de a hiba ugyanúgy fennállt. Majd ismét elvittem,rátette a gépre,de semmi hibakódot nem dobott ki a gép. Ekkor megint megfújkált,kitisztított valamit. Azóta egy darabig a fordulatszám mérő ment fel 2-3e-ig úgy alapjáratba,hogy nem léptem a gázra.Ez főleg,ha meleg a motor. A mai napon viszont már olyan is történt,hogy a csúcsforgalom közepén araszolgatás közben egyszer csak leállt a motor,nem rángatott semmi jele nem volt,hogy nem kapna benzint,ezt egymás után többször is megcsinálta. Ha esetleg valaki találkozott már hasonló hibával,vagy tudja,hogy ennek mi lehet az oka,tegye már meg,hogy megossza velem. Előre is ezer hála :)
Szia! Meg van a hiba, mert kb nekem is ugyan ezt csinálja ,de csak minuszban , 0 fok körül ugy indul az auto mint ha most álltam volna meg !Nagyon érdekel mire jutottál!
Persze, az autód nem változott azóta gondolom. :-P
Én a leállítómágnest is ki szoktam cserélni egy utángyártottra, mert azokon csavaros a kábelcsatlakozó, a gyárin meg csak ilyen rádugós, rövid, ami nekem nem tűnik túl biztonságosnak, főleg úgy, hogy tisztességes sarum nincsen hozzá.
igaz régen volt de ujra elöjött az immo gondom , a piros zöld egyszerre világit . nyáron nem volt ilyen gond csak elvétve de néhány ajto zár ki-be és jo volt. nem tudom most hogy bejöttek a hüvösebb idök megint elkezte.
2nap alatt 3orát ültem a kocsiba. ( már azon gondolkodtam hogy leöntöm benzinnel aztán sütök szalonnát a lángnál)
szoval az a megoldás jo amit irtál 7 honapja? 1 gyujtás pozitiv és repül ujra?