A vége csak poén volt Bire.:) A lényeg az, hoyg gyorsítsd fel a mesélést, amíg nincs szitu. A játékosok simán megtehetik, hoyg csak 10 lábbal másznak körönként. De nyilván amíg semmi érdekes nem történik kár körönként mesélgetni, mi a helyzet. Ha pedig van valami látnivaló, azt amúgy is közölnéd velük, még akkor is ha rohannak. Ha pedig ellenfélhez, csapdához érnek, akkor jöhetnek a spot, meg listen csekkek aztán eldől, hogy mi lesz. Legfeljebb az óvatosság miatt kisebb esélye lesz annak, hogy rajtacsapnak a pc-ken.
Ha mindig 10 lábat haladnak a PC-k, utána megállnak és így tovább, sokkal lassabban haladnak mint rendesen. Beesteledik, megéheznek, már órák óta araszolnak és száz métert tettek meg.
Nem kell csapda, csak józanész. Ezt bírnák egy darabig, aztán visszaállnak a rendes felderítésre, bármiben lefogadom.
weakening touch megtalálható a complete warrior-ban. (Elég jó kézikönyv, abban van a papok kedvence divine vigor feat is. ;) )
Előre is köszönök bármi infót véleményt!
Amit meg a durvulásról írtok az szép, de nem az a lényeg hogy lehet szivatni a PC-ket, arra nekem is vannak ötleteim, hanem a rendszer működéséről.
Egyébként a fő gond egyébként az, hogy amit írtok nem is műxik (kivéve csapda).
Ugyanis pont az a gond, hogy ehhez az ellenfélnek readyzni kell. Viszont ha azt teszi (tegyük fel sejti jönnek a pc-k), akkor lekorlátozta magát standard actionra.
Szerintem nincs ezzel baj. Maximum annyit teszek, hogy kicsit felpörgetem a dolgokat: "Jó, akkor lassan, óvatosan mentek előre. 70 lábig nem történik semmi extra. A folyosó szépen egyenesen folytatódik. Semmi zaj, semmi változás. Majd egy kereszteződést láttok olyan 30-40 lábnyira.
Hirtelen a jobboldali leágazásból 40 troll ugrik elő. Alattatok megnyílik a föld és egy tucatnyi umbra szörny robban ki támadásra készen.;)"
Kb. a harmadik ilyen eloresetalasnal bele kellett volna essenek egy otszaz lab mely scapdaba, amiben kihegyezett vegu, mergezett beholderek vannak es a fejukre esett volna egy tizenhat tonnas suly. :)
Egyebkent azt lehet, amit a meselo enged. Ha birka vagy es engeded, akkor lehet. Ha azt mondod, hogy nem, akkor nem. Ha indoklast varnak, a "Csak." mindig be szokott valni.
Szerintem a legsikerültebb kiegészítők nem feltétlenül erősebb kasztokat/feateker/spelleket adnak ki (bár arra is van példa), hanem másokat. Mármint különbözőket, változatosakat, fantáziadúsakat, eltérőeket.
Viszont ettől még mindenképpen van egy erő-görbe: ha nagyobb a választék, akkor a játékos mnindig megteheti, hogy a kedvenc karakteréhez kikeresi két heti munkával a leginkább hatékony feat kombinációkat. A mesélő meg úgyse szórakozik ilyennel, amikor NPCt gyárt...
Tényleg szerintetek mennyi alapja van annak a vélekedésnek, hogy a különböző kiegészítők erősen arra a trendre hajaznak, amit a Wizards eljátszott a kártya bizniszében? Névleg, hogy ahhoz, hogy megvegyék az emberek, ahhoz durvább/tápabb dolgokat kell beleírni.
Szerintetek jók a kiegek, vagy az elsődleges célközönség a vérpisitik?
(Én alapvetően kedvelem a kiegeket, de kezdek aggódni.)
Ja és egy konkrét kérdés:
A weakening touch feat. Tényleg úgy működik, hogy megütöd az ellenfelet, aztán se forti, se resistance, semmi se véd ellene, levesz 6 erőt oszt kész?
Köszi a tippeket. Azt hiszem tényleg nem lényeges.
Mondjuk azért nem rossz, az a monk/druida. Bölcsessége amúgyis jó az AC miatt. Múltkor meg besebzett 30 hp-t. Igaz ivott előtte bull strength-et, meg mázlista kritikust dobott. De azért azért a shilelagh spell jól jön, jól megdobja a qstaffját. Persze lehet csak azért mert én gonosz dm vagyok, mert még nincs mágikus fegyvere 5. szinten. De így legalább nem aggódik a botjáért.
Mondjuk a spontán rejuvenation és a cure spellek is jól jönnek.
Pont most néztem amúgy, hogy kijött a warlock keverése a pappal. Kicsit fura, mert a warlock elvileg ördögökkel, démonokkal paktál. Ezt meg általában nem csípik az istenek. Bár azt sose értettem, hogy miért Co.Arc.-ban jött ki, miért nem Vile Darknessben. Jó persze tudom, úgy írták meg, hogy örökségből tolja gonosz mágiáit, de valójában küzd ellene. Ennek gondolom az a lényege, hogy lehessen nem evil PC. Mondjuk azért az szerintem nevetséges, mondjuk, hogy Tyr pap/warlock. :))
Bár mintha láttam volna vmi ilyesmit is. Hogy angyalilag megtér a warlock, aztán übergoodként tolja az eldritch blastot. :)
Szerintetek amúgy nem túltápak azok a PrC-k, amelyek két caster spellszintet növelnek szintenként. Mystic Theurge, Foclucan lyrist, illetve a vadi új pap/warlock (eldritch disciple)?
(Haverok azt mondták erősek, de az a hátrányuk hogy a spelleken kívül lényegében semmi különlegeset nem kapnak. Nem tudnak olyan egyedit mint más PrC-k.)
Akkorsenem! Vagy esetleg... a monkey island (sajnos nem túl jól sikerült) sorozat 4. részében, ami talán az "escape from MI" nevet viseli, van egy remek majomharcolós rész, ahol valahogy nagyon idétlenül kell az óriás majomszobor-robotot úgy irányítani, hogy a gigazombi LeChuck-kal elbánhass... na, esetleg egy olyat össze kéne hozni DnDben.
Csak arra már csak homályosan emlékszem: ez az egyetlen része a MI sorozatnak, amit csak egyszer játszottam végig, aztán meg elveszítettem valahol a CD-t. Ráadásul elkövették azt a hibát, hogy pl. az előző rész (Curse of MI) remek 2d-s rajzflimszerű grafikájával szemeben a curse 3d-s lett, és, hát, olyan uncsi. Nem elég látványos.
Az ilyenre mondta az egyik mesélőnk, miután végigböngészte az egyik vérpistikénk karakterlapját: "Á, szóval ez ilyen támblingdzsámpingos karakter."
Azóta ez volt nálunk a szakkifejezés a "hátulról, magasabból, lesből lovasrohamot indítok a +3-as vorpal kopjámmal, de közben varázsolok" jellegú karakterekre.
Ha lenne "kötelező" tippem, már szóltam volna. Nincsen. Én engedném, mert miért ne. Ha valaki van olyan gügye, hogy monkot és druidát kombináljon... ennyi előnye lehet. De szabályrendszerbeli alátámasztásom nincsen, illetve lusta vagyok hozzá. Mindenki döntse el maga, mit enged, és mit nem.
Ja, de azért monk flurry of blowt farkasalakban, de valószínűleg még mondjuk gorillaalakban sem engednék... egykönnyen. Viszont könnyen megvesztegethető vagyok.
Ha jól emlékszem, az alap PHB-s druida sem tud állatformában varázsolni, csak később jöttek ki ilyen featek a kiegészítőkben. Azzal nagyon nagy durvaságokat lehetett művelni, az igaz. A PHB2-tes verziót még nem olvastam.
A wild shape átvariálására erős volt az igény, a polymorph átvariálásának témakörébe esik a dolog. Alapvetően minden alakváltás erős. Az alakváltások különösen, méghozzá pont azért, mert végtelen sok a változó. A legtöbb képességnél, varázslatnál le kell szabályozni 1-2 kérdést, azt jól van, működik. Mondjuk egy tázlabdánál: milyen alapú a sebzés, mekkora területre hat, mi a tűz hatása egyéb dolgokra, mi van a nyomással, robbanással. Kész.
De az alakváltásoknál? eleve ezer kérdés van (mi van, ha sok végtagom van? ha szárnyam? ha tudok vízben lélegezni? ha ugrani? ha mászni? Ha földben vájni? mekkora a karmom ereje? a pikkelyeimé? mi van a méregmiiregyemmel? a hálófonásommal? a hőellenállásommal? ...).
De ezt tovább variálja, hogy nagyon sok a forma. És egyre több lesz, ahogy újabb és újabb kiadványok jönnek. (Még a druidák szerényebb, csak állatokra kiterjedő képességére is sok új állat kijött, például a frostburn/sandstorm/stormwrack vonulatban, de asszem a races of... sorozatban is). No és a template-ek, no és az advanced lények? Nagyon sok a variáció.
És akkor még a varázslat kombinációk! Ha a druida állat lett, akkor jöhet a magic fang, animal growth, és ki tudja mennyi további varázslat a spell compendiumból. Újabb köbreemelt kombinálhatóság.
Így együtt gyakorlatilag nagyon nehéz objektíven, igazságosan, és főleg a játékegyensúlyba illő módon szabályozni az alakváltásokat.
Ha valaki megnézi az újabb kiadványokat (pl. alakváltó varázslatok az utóbbi hónapokban, vagy éppen az emlegetett PHB2-es druida), akkor éppen ezt a csapdát próbálják elkerülni. Végtelen változós, nyitott kombinációs alakváltások helyett néhány, kötött variáns, jól körülhatárolt előnyökkel és hátrányokkal. Csak fejből nyomom, de mostanában sok ilyen varázslat van, amivel pl. csak trollá, vagy csak farkassá, vagy csak egy bizonyos méretű sárkánnyá lehet alalkulni. És itt sincs semmi nyitottság: maga a varázslat egyértelműen közli, milyen képességeket kapsz meg, mely tulajdonságaid változnak, melyek nem.
Ugyan ez a helytet a PHBII druidai alakváltással: az alternatív druida nem szabadon vehet fel bármilyen formát, hanem csak megadott néhány alakot, megadott konkrét hatásokkal. ÉS: nem tud közben varázsolni (elkerülve az újabb zűrös kombinációkat).
Bocs, láttam PHB2-öt, meg is van elktronikusan, de én nem arról beszéltem, ami abban van. Nem értem minek dolgozzák át újra ami jól működött.
Illetve tudom, azért, hogy minél több pénzt lehessen beszedni az új könyvért, ami nem tartalmaz közel sem annyi újítást, hogy érdemes legyen megvenni. Ez csak a saját véleményem persze.
Mondjuk belegondolva a normál wildshape erős volt, főleg magas szinten a dire formák, lehet hogy ezért variáltak valamit rajta.
Mint írtam ez a wild shape nem az a wild shape, láthatod tökre máshogy működik, ez okozza a a bonyodalmat, és ez is csak azért mert kombinálva van más képességekkel.
Szerintem a wild shape eddig se volt túl bonyolult, ha a druidát játszó játékos vette a fáradságot és előre kidolgozott pár formát amibe át szeretne menni.
Aki meg nem veszi a fáradságot az meg ne sírjon, hogy bonyolult, csak simán lusta.
Sajnos az angol nem megy neked annyira, pedig egyértelműen le van írva. Támadás(vagy ahogy néha nevezed ütés) helyett bármikor lehet grapple checket dobni, ha birkó van, ezért butaság a kérdés. Bár ha valaki szivatni akarja magát, jogában áll...
Persze lehetnek helyzetek, amikor érdemesebb fegyverrel küzdeni birkóban is. Pl. Undead bane daggerral, amikor levisz egy vámpír a tatamira.
Egyébként, mi az a motyogó? :D
Olyasmi mint a bogármedve ? Csak nem magyar Magyar Monsters Manuallal toljátok?
Igyekszem leszokni a tulzott smileyhasznalatrol. Termeszetesen nem gondoltam komolyan, de tovabbra is csodalkozom, hogy merulnek fel ilyen problemak jatek kozben.
Sajna nincs benne a válasz. Csak rosszul olvastad.
Ha +6/+1 támadásod, akkor dönthetsz úgy hogy támadás helyett grapple check.
Szerintem ha mondjuk rangerként kétkezes harcolsz, vagy medve vagy, akkor a másik támadásod ütés. A különbség az, hogy a primary-val jösz többször, vagy van egy primary és egy secondary attack. Na mondjuk a motyogónál ez még cifrább, mert neki úgy tünik több primary attackja van. De ettől független úgy tippelem támadnia kell, biza -4gyel.
Mellesleg egy olyan ellenfélnél aki nálad jobb birkozó, na ott sanszos hogy támadni próbálsz (harapni, ütni, rúgni, stb.), de sokkallom a -4-et. Emlékeim szerint régebben ez csak nagyobb fegyverekre volt, natural attackra és tőrre nem!