Vannak itt sokat látott kollégák, ezért egy OFF kérdést felteszek: a biztonsági öv valahogyan hosszában összehajtódott exem autójában. Ennek eredményeképpen a csat megszorult, nem mozog az övön, így a gyerek nem tudja bekötni magát a gyerekülésbe. Tegnap átpakoltam az ülést a másik oldalra. Ex hiába próbálta kihajtogatni, nem sikerült. Rendesen be van állva a csat az immáron dupla vastagságú övön. Ismertek valami trükköt arra, hogy hogyan lehetne ezt könnyen kisimítani?
Ebben reménykedem én is, hogy aki itt a 17-ben van nem is messze tőlem, majd a jövő héten, mikor lesz idő odavinni és otthagyni, megoldja, elvileg a régi rosszat is meg szeretném vele javíttatni, ha nem kerül túl sokba és akkor amelyik fölösleges, eladósorba kerül.
Olvastam és köszi szépen a segítő szándékot, valóban közben meg is vettem az említett A végűt, mert sajnos nincsen igazán alternatíva másik és nem is ad hangot a Sound System rendszeren, cserében minden is megy aminek kell, bár az RDS-t még nem leltem meg a rádióban. Sajnos csináltam egy factory reset-et, persze az itt olvasottak után ez nem csoda, hogy az sem segített, amikor beraktam, a kód után, kb amit láttam beállítást, vhonnan tudta (az előzőét).
Akkor ha jól értem, vhol lőnöm kell olyant, aki össze tudja szinkronizálni az eszközt az autóval és megszólal (remélem nem csak a márkaszerviznek megy ez, horror árakon).
Tegnap leltem olyant aki javítja is, itt Bp-en (17.-kerben), majd egyeztetek időt vele és kiderül csak annyi-e a némaság oka, v végfok, bár arra ahogy olvasgattam itt-ott, kicsi az esély. Mondjuk arra is hogy keresztbe repedjen az alaplapon egy chip, szvsz, igaz alul és BGA forrasztott szegény, mert annak csak két rákfenéje van kb, a meleg és a rázkódás, na ezekből egy autóban ugye egyik sincsen jelen :))
feltőtötte a vízzel a rendszert és kilevegőztette.
Kérdés az, hogy a kilevegőztetés mit jelent, ezeket a motorokat - legalábbis ami az O3-askban van azt biztosan - csak vákummal és szoftveres segítséggel tudod kilevegőztetni, azok az idők elmúltak, amikor járatással kilevegőzteti magát. Éppen emiatt ha nincs rendesen megcsinálva, akkor maradhat levegő benne, ami lokálisan durva hőterhelést jelenthet, annak minden következményével.
Ne beszélj már hülyeséget! Itt van előttem kettő RNS510, és három RNS315. Hogy ne lenne kódjuk?
Ha fogalmad sincs miről beszélsz, ne szólj hozzá.
Igen. Beírod a kódot, onnantól felismeri az alvázszámot, és az adott autóban többé nem kér kódot. Átteszed egy másik autóba, kódot kér egyszer, majd ugyanez a sztori.
Ha asztalon teszteled autó nélkül, nem tud alvázszámot felismerni, tehát minden bekapcsoláskor kéri a kódot.
Nem a fotelből beszélek, sok ilyet kikódoltam-felkódoltam már.
Ja, és ezzel ne keverd össze a MIB1/2 komponensvédelmét, mert az más történet.
Egy 2012 gyártású O2 FL (230e km futás), 1.6 CR TDI motorral, pályatempóba az egyik vízcsövéről leesett egy bilincs.
A kocsi kírta, hogy kell tölteni vízet a kegyenlítő tartályba.
A kocsival még vezettek 5 percet és letértek a pályáról, a vízmérő tű nem mozdult meg 90fokról, de a sofőr megnézte a fejegységbe és a 130 fokos volt a vízhőmérséklet. Megállt, kikapcsolta a gyújtást.
A motor lehűlt, aztán megprobált utánatölteni, de elment az egész víz.
A kocsit feltették trélerre (természetesen késő este történt), a tegnap a szerelő megtalálta a lógó csövet és viszaszerelt rá egy új bilincset, feltőtötte a vízzel a rendszert és kilevegőztette. A motorja most szépen duruzsól.
Szerintem a motor részben víz nélkül maradt, mert a szívattyú kinyomta (lehet, hogy nem az egészet mert közbe levegőt kapott a rendszer), de akkor min. hengerfej.
Az autó már kért vizet előtte is (de csak +1000km meleg nyári etap után), de 1-1.5 decit. Talán csak annál a csőnél szivárgott egy kis víz. Járt már valaki így?
Ma este elment vele egy 200km-es útra, mondtam neki, hogy reggel csavarja le a kiegyenlitő sapka fedelét és nézze meg ha sziszeg, vagy nem emelkedik meg a vízszint a tartályba.
A PD-nél nem keverte be az olajat a vízbe ha hengerfejes volt, valahogy a kipufigáz jutott be a hűtőrendszerbe, talán az növelte meg a nyomást (ami megemelte a vízszintet) és menet közbe és egy kevés kicsi víz elfolyt a kiegyenlitő tartály túlfolyóján.
Én az O2 2.0 PDTDI-vel jártam vagy 30e km úgy, hogy néha kérte a vizet, de csak keveset és csak hosszú etapok után. Rájöttem, hogy hengerfejes, de még a szakszervízbe se akarták elbontani. Felfújták levegővel, megfestették a hűtővizet, de semmi.
Aztán kimentem vele sízni az Alpokba, hegymenetbe felfőzte a vízet, megálltam, lehűlt motornál utánatöltöttem. Felmentem a síparadicsomba és bevittem egy VW szervízbe, ahol kicserélték a hengerfejpakkolást és lesíkolták a hengerfejet, 2 nap alatt visszakaptam a kocsit. A 70 év körüli szervízvezető azt mondta, hogy lehet, hogy tart 10e km vagy sokat. Kb. 120e km után felfőzte a vizet a pályán (az is hegymenet volt), már nem indult be, tréler és motorcsere lett a vége. Besűlt ott miden. De ez BMM-volt és problémák voltak a kenésével... Ez a O2-es BXE motorcsere után már a második volt és a szakszervíben azt ajánlották , hogy a következő kocsi egy V6-os legyen, mert az kibírja, hogy sokat vezetek.
Ezekben már nincs rádiókód, amit beütsz a másik autóba rakva, és működik is. Itt az alvázszámot, rádiót kell összekódolni, mintha azzal jött volna le a szalagról. Mert a vezérlők a gyárban alvázszámhoz vannak rendelve, és más alkatrészszámmal nem működnek. ( Csuktak már le szerelőt azért, mert a bontott vezérlő lopott autóból származott a nyilvántartás szerint, amikor bevitte a márkaszervizbe rátanítani. No és nem árulta el, honnan a cucc. ) Csak, ha átírod ezeket benne. No és még azt is kódolni kell, hogyha nem volt bluetoth a kocsiban, mert akkor még a kiépítés után azt is rá kell kódolni, hogy most már az.
Én VW csoportra szakosodott műhelyeknél érdeklődnék, ők biztosan tudnak segíteni. Még 10+ éve az OI-ben nekem őkraktak tempomatot, de ha jól látom, akkor még most is hasonló profillal működnek: https://tempomatszereles.hu/
Van egy olyan problémám, hogy a 2012.12.-havi Octavia RS ben (CEGA) egy alaplapi chip keresztbe repedt és emiatt részben meghalt (random működik ameddig akar, de többnyire nem) ez egy Columbus RNS510 3T035680B és amit találtam a bontóplázában az ugyan ez, csak 3T035680A ez a cikkszáma és nem találom sehol, hogy ki tudom-e váltani vele v sem, mert ugye kb mindent is kijelez és kihangosít, meg a plusz hangrendszert is az vezérli. A bontós se tudja miben más a kettő.
2015-ös "egybelámpás" Octaviam van. (SKODA OCTAVIA III Combi 5E5.) Egy bő féléve kicseréltem a xenon izzókat LED-re. Ugyanaz a foglalat, egyszerű csere. Ég és föld a különbség. Viszont kb. három hete elromlott a baloldali lámpa. Bosszankodtam, hogy eddig bírja a LED. Gondoltam összecserélem a kettőt, ha a másik nem világít akkor akkor a LED nem jó, ha ugyanaz akkor megnézem a biztosítékokat. Összecseréltem, ugyanúgy a bal nem világít. Megnéztem a biztosítékokat, azok jók. Elvittem egy autóvillamosság szerelőhöz, de addigra már mindkét fényszóró nem világított. Azt mondja Xenon modul rossz, ő márkaszervizben vásárol, darabja 230 ezer Ft. Gondoltam annyiért már egész lámpát veszek...
Elhoztam az autót, bementem egy autósboltba, adtak xenon modult, annyit mondtak csak ki kell cserélni és működik. De nem. Utána rendeltem eredeti cikkszámost, amit úgy hirdetnek, hogy tényleg csak csere. Ezzel sem megy. Olvastam itt a fórumban a xenon tuningolásnál, hogy cserélve lett a trafó. A trafócsere az tényleg csak egy egyszerű alkatrészcsere? Egy átlagos autószerelő nem elég a cseréhez?
Örülnék és megköszönném, ha valaki tudna segíteni.