- Az irányjelzőnek többféle hibája is lehet. Ha gyorsan villog az lehetséges a relé miatt. A gyenge fény általában pedig a gyenge akkumulátorfeszültség miatt. Persze mihez képest gyenge a fénye.
- A porlasztónál az üzemanyag tűszelepen lehet egy gyűrű, ha nem arra való akkor passz.
- A könyv szerint egészen pontosan 0,45 liter GL 60-as olajat kell a blokkba önteni. De az is elég, ha az olajszint a nívócsavarig ér. Én viszont még nem próbáltam pont ennyit beleönteni, úgyhogy lehet mennyiségre ez több is.
mz ts 150 muszakira valo felkeszitese zajlik, lenne par kerdesem:
-iranyjelzok az osszes mukodik de halvanyan es nagyon gyorsan villog, rele vagy egyeb mas lehet a gond?
- karburator szetszerelesenel volt egy kis tomitogyuru ami lecsuszott nem emlekszem, hogy a fovuvoka vagy mi alatt lehetett, nem remlik regrol,hogy kellene barhova is tomites.
A helyzet a következő. Még ősszel kértem segítséget a blokk felújítása ügyében, amit így utólag is köszönök. A TS 150-s blokk nálam egy ősrégi KERTITOX nevű kapálógépet hajt. A kapálógépet szétszedtem lefestettem a blokkot felújítottam. A henger megfúrva, új főtengely, dugó, csapágyak stb.
A karbi sajna szétkopott, így bepróbálkoztam egy kínai karbival, a Simson rolleremen az utángyártott karbi jól teljesít azóta is amióta felraktam. Innét eredt az optimizmusom:-)
Szóval ennek a felújítása hobbiként funkcionál, nem is sietem el, mert nem lényeges.
Egyenlőre még próbálkozom másik súbertűvel, jelenleg egy 250-s ETZ tűt próbáltam vele, amivel még mindig keveset kap, úgy hogy a tű max. felemelt állásban van. Rápróbálok majd egy másik ETZ 125-150-s tűre is, mert ez a karbi a 24 N2-2 karbi másolata.
Érdekes, hogy a kínai karburátort alap helyzetben is ahogy feltettem, frankón indult, szép alapjárata volt, de füstölt, a túl dús keverék miatt nem pörgött kis rendesen, na ezt követően játszogatok vele, de jelenleg, meg a szegény keverékes visszadurrogásnál tartok.
Gondolkodtam azon is, hogy esetleg visszatenni a kínai alapjárati, vagy főfúvókát, és úgy is rápróbálni.
Ezt nehéz megmondani. Talán a profibb utángyártott darabok működnek megfelelően, viszont ezek meglehetősen drágák. Sajnos az MZ-k ideje már jópár éve lejárt és a fellelhető eredeti alkatrészek is rendesen elkoptak.
Össze lehet guglizni szinte az összes alkatrészt amiből újszerű kinézetet tudunk kölcsönözni a mocinak.
Viszont érdemes csak vitrinbe rakni a motort használat helyett, hacsak nem szeretsz úton útfélen szerelni.
Az MZ-re a hosszú távú költségmentes jelző már újkorában sem illett...és csak a szépre emlékezünk, jó esetben arra a párezer km-re amit olajos kéz nélkül lehetett megteni.
Nekem is volt több darab, és így visszagondolva a velük történt rossz kalandokra is vidáman gondolok. Akkoriban fiatalon viszonyítási alap nélkül félelem nélkül hajtottuk. Ma már van viszonyítási alap és kb 8 évvel ezelőtt volt szerencsém felülni egy viszonylag jó állapotú ETZ251-esre pár km erejéig.Félelmetes érzés volt az akkori japán gépemhez képest. Azon gondolkodtam utána, hogy miképp tudtam akkoriban falig gázon közlekedni a 250-es ETZ-mel. :)