Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Láziboy Creative Commons License 2016.02.18 0 0 14878

Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni.Lehet ti tudtok.Hallottam,hogy a Maserati Qattroportenak a kuplung a gyengéje.Azt szeretném meg érdeklődni,hogy mennyit bír ki kb. egy kuplung kilóméterben. 30-40 ezer km-enként csere?Vagy mennyire lehet számolni?Mert erről igazából eddig nem találtam adatot.

gash123 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 14877

Maserati Quattroporte gyári alufelnire való téli gumi eladó! Csak 4 db gumi!

 

Michelin Pilot Alpin A4 

 

Elöl: 245/40/19

Hátul: 285/35/19

 

Kb 1500 km-t futottak!

 

 

 

Érdeklődni: 70/3120360

WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.15 0 0 14876

Szia! Megmondom őszintén, nem a luxusautóságára vágyok én igazán. Ha kényeztető luxust szeretnék különleges formával párosítva, vennék egy C6-ot V6 HDI-vel. Szép, különleges, halk, kényelmes, valójában ha belegondolok, az atópályás autó célnak nem sokminden felel meg jobban. A hiba az én készülékemben van, tudom, és lehet nem is létezik az az autó amit keresek. Engem a 90-es évek olasz autói ejtettek rabul. Pontosan az, hogy úgy tud finom és különleges lenni, hogy közben ormótlan nyers dög. De talán ezt itt nem is kell magyaráznom, gondolom Te sem véletlenül 155-el jársz :-) Én is ezért 146-ozok.

Egyzerűen a QP IV-ben látom formailag, hajtásilag ennek e korszaknak a csúcsát. Soha nem ültem ilyenben, nem vezettem ilyet. Külsőre abszolút. Sokaknak nem tetszik, nekem nagyon. Egyébként QP IV, 146, 155 a sorrend. A többi meg csak egy képzet részemről. Hogy a 146 ma extrém direktnek számító kormányzását, játékra hívó precíz, kicsit rázós futóművét, igaz 2 év programozása után, de végül elért dúvad szerű agilitását (350Nm) majd egy ilyen autó köbre emeli. Plusz megadja azt amit a 146 nem tud, autópályán a viszonylagos csendet és nyugalmat.

Lehet közelébe sem járok annak, hogy valójában milyen Quattroporte :-).

 

Garázsom nincs, egyszerű engedélyezési okok miatt nem is szándékozom egyelőre építeni. Ez persze idővel majd alakulhat. A 146-om nem panaszkodik a csillaggarázs miatt. Nem rozsdás, szép a fényezése (csak kézzel mosom, naná), mindene rendben. Tudom, hogy néha hülyének néznek, hogy miket ki nem cserélek abban az autóban. És képes vagyok bemenni a szalonba és zokszó nélkül elhozni a gyári alkatrészt. Tudom, hogy egy öreg autó halála, ha spórolunk az alkatrész minőségen, ha "ejj kibír az még 10 ezret". Szóval ezzel tuti nem lenne gond nálam. Megtanultam, a kis 146-on. Volt 2 év, hogy kicsit hanyagoltam. Még 2-be telt, mire újra visszakaptam az újszerű autómat. Azt, ami szerszámot sosem hordott a farában, és ha most azt mondják, hogy holnapra legyek Párizsban, akkor beülök és odamegyek vele. Gondolkodás nélkül.

Sokat cseszegetnek ezzel, hogy miért nem veszek egy autót munkára, ez (vagy bármilyen öreg olasz) meg marad hobbi. De nem, nem és nem... Függőség van, nekem minden méteren kell ez a feeling. Én szarul érzem magam egy Skodában. Tudom, mert volt. 26e-rel az órájában eladtam szegényt. Gyűlöltem. És a Ford sem jött be és a Seat sem, csak amik családban vannak és többször vezettem. Mit kezdjek, ez van :-D

 

Előzmény: PetiQP (14875)
PetiQP Creative Commons License 2016.01.15 0 0 14875

Szia, ha már itt tartunk én is hozzászólok. Bár, az előttem szólok szerintem mind jókat írtak, vagyis amit én is gondolok. Annyit talán hozzátennék, hogy nem véletlenül csökken ilyen drasztikusan a luxusautók ára. És nem, nem szabad a Maseratit leértékelni, mert ugyanez van az összes luxusmárkával. Mercedes S, Audi A8, Jaguar...stb. Kihozod a szalonból, használod és drasztikusan lemegy az ára. És tudod miért van ez így? Mert horror a javítás egy idő után. Sokan vágyunk arra, hogy luxuskocsival járjunk nap mint nap, de vagy meg kell venni újan és ugye ezt teszik az emberek, vagy megvenni használtan és költeni rá. Amúgy nagyon lényeges kérdés az, hogy hol használnád akár napi szinten is. Én szereztem egyik barátomnak egyszer, pár éve egy Qp IV-et és ő is naponta használta Pápán, szóval nem nagy városban araszolgatott. Neki semmi komolyabb baja nem volt sosem, ha kellett elment vele több száz kilométerre, hibátlanul. De végül mégis csak félt tőle, mert nem értett hozzá és bár baja nem volt, eladtuk inkább. 

A szabad ég alatti tárolással viszont én sem értek egyet. Gondolj bele, egy madár leejt egy diót és betöri a szélvédődet. Nincs, nem tudod kicseréltetni. Nem az, hogy sokba kerül, hanem nincs.

A lényeg viszont, hogy én is simán járnék Quattroporte IV-el, sokkal inkább bíznék benne mint az V-ben. Egyszerű autó amúgy, ha semmi különösebb dolog nem romlik el. De például a lengéscsillapítokat is csak felújítani lehet, stb stb. Egy nagyon jót szabadna csak megvenned ilyen célra. Ami eddig nem rohadt el, ha vigyázol rá azért utána sem fog. 

És megy felfelé az áruk nagyon drasztikusan. Téved aki azt mondja, hogy nem. És tök mindegy régen hogyan értékelték. A Top Gear-ben anno egy daruról ledobtak egy Biturbo-t, mondván, hogy milyen szar kocsi. Most nézd meg. 6-7000 euro alatt meg nem mutatnak egy sima első szériásat. Ha meg komolyabbat akar valaki, simán 10.000 euro. És akkor azt még gatyába kell rázni itthon. És a piac árazza be a kocsikat. Ez nem hasraütés, hogy jajj mi mennyit ér....amennyiért el lehet adni. És ennyikért el lehet adni egy Biturbot, mert akkora élményt nyújt a vezetése a mai autókhoz képest, hogy ezt majd' 30 éve senki sem gondolta volna. Amik fent maradnak az interneten, valamiért szarok, évek óta hirdetik. Mivel nekem ez is a munkám, nézem őket. És ha egyre rábökök, hogy ez jó állapotú, tiszta minden szempontból és akár még az ára is jó, azonnal elkel. Pár hét alatt adják el a jó Maseratikat külföldön. A itthoniakat én meg sem nézem, mert én nem veszek olyan autót ami már itthon van. Az "oldjuk meg, hogy átmenjen a műszakin, vagy, hogy eladható legyen" stílus nekem nagyon nem fekszik. 

Szóval egy szónak is száz a vége: egy Kappa-t mádnál, nekem is volt több is, Coupe is, mondjuk azt sem ajánlom mindennapira, mert egyszerűen a hátsó futóműhöz sincsen alkatrész stb. karbantartása egyenlő szerintem a QP IV-el, mert a turbos 5 hengeres motor is egészen más mint a szívó 5 hengeres. Én szívó 5 hengeres szedánt vennék, kettő is volt nekem, imádtam őket, de ugye eladásra hoztam, nyilván, bár nem gondoltam, hogy pillanatok alatt el is adtam őket 700-800 ezer forintért....hehhe, na ja, itthon 250ezer egy ilyen kocsi, de ezek hibátlanok voltak és most is azok. És mennyit ér egy Kappa? 250ezret? Kurvára nem! 800ezret most már, mert ennyiért eladtam kettőt is, mert volt aki azt mondta élvezni akarja még az utolsó 5 hengeres semmivel össze nem hasonlítható hangot és teljesítményt. 

QP IV: 8000 eurotól indul. Így számolj. És ha hazajön, mindent leszervizeltetsz (megvan, hogy kivel, mert nem viheted akárhova) nagyjából 700-800 ezer forintért és nem lehet bajod vele évekig.

 

Na, nekem ez a véleményem. Amúgy amilyen hülye vagyok például én is Alfa 155-öt használok mindennapira, egy új állapotú kocsit. De egy kappára vágyom, csak lassan azt sem lehet megvenni 1000 euro alatt, de inkább már több lesz....

 

 

 

 

Előzmény: WarbiRunner (14874)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14874

Nem, a döntésben semmiképp,  képes leszek meghozni :-) Az infókat viszont köszönöm, minden apróság hozzátesz valamit a képhez.

Nekem ez pusztán lelkesedésből nem megy, ahhoz túl kocka vagyok elismerem :-)

Kell érv ide, kell érv oda, aztán mérlegelés.. Lehet hogy túl racionális, de legalább nem szaladok bele csalódásba. A "rajongó" énem most azonnal hozná el a legközelebb útba eső tökmindegy milyen példányt. :-)

Szóval még egyszer köszi mindenkinek aki bármilyen tapasztalatot infót adott, elrágódom majd rajta, nem "turbózom" tovább a topicot feleslegesen.

 

Előzmény: maseratisti (14872)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14873

Szia! Mindenek előtt köszönet, hogy le írtad a véleményed. Két oldal van itt is, miszerint ez műtárgy. Avagy ez is csak egy autó némi extra kompromisszummal, cserében extra élményekkel. Próbálom a teljes képet látni :-)

A mindennapi életben törekszem minőségi (inkább szolidan mint feltűnően) tárgyakat használni. Mind jár kompromisszummal, vagy extra odafigyeléssel, cserében viszont megbízhatóságot, szépséget és teljesítményt kapok. Legyen ez akár a laptop amiről épp írok. Ha csak azt nézem, hogy a szép fém burkolatát 2 perc alatt szétkarcolná a laptoptáskám cipzárja, ha nem figyelnék erre kínosan.

Egy felsőbb kategóriás, ne adj' isten luxus terméktől én lehet naívan, de kiemelkedő minőséget várok. Lehet nincs fogékonyságom a szobrászatra, de azt gondolom, ha luxus autóról beszélünk, az egy kiemelkedő minőségű, teljesítményű és különleges design-al bíró eszköz. Az extra költségeket úgy tartom jogosnak , ha ezzel szemben áll valami azon kívül is, hogy ritka. Lehet túl racionális vagyok az Olasz luxushoz, erről nem tehetek :-)

Gépeket tervezek, építek. Nagyon nem értek azzal egyet, hogy a szépség oltárán bármely fontos műszaki tulajdonságnak csorbulnia kellene. Akkor az sajnos nem minőség. Az Alfám pozitív csalódás volt ebből a szempontból. Megbízhatóbb, mint nagyjából bármi más jármű a családban. Én se gondoltam volna, de óriási bizalmat épített bennem az olasz technika iránt. Minőség, minden szempontból . Vajon egy QP IV is az? Ezt próbálom elsősorban magamban letisztázni.

 

A Kappa nekem volt képben anno, ugyanis a kedvenc motorom a 20v turbo :-) Egyet tudok, újabb dízelem nem lesz, most egy benzinest szeretnék, ha lehet több mint 4 hengerrel és/vagy turbóval. Majd kiderül mire jutok, soha nem erőltettem az ilyesmit. Ráfeszülve nem vagyok a dologra, nem is sürgős. Inkább gyűjtöm az információt (azért irkálok ennyit), érlelem, aztán hagyom hogy legyen valahogy :-)

Előzmény: granturismo (14871)
maseratisti Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14872

Szerinte nem tudunk neked segíteni a döntésben :-) Egyikünknél sem volt a logika szempont a vásárlásnál .. ezt így nem lehet kikalkulálni :-)

 

Amit így leírtál azt még a 30 éves 425-ösöm is tudja. (elvisz, hazahoz) 10 éve együttélés alatt amikor volt kb 2-3 eset amikor nem hozott haza az kizárólag a hanyagabb/lazább karbantartásból adódott. (nem időben cserélt kerékcsapágy, megbuherált elektromos kötések)

Végig toltam 3 telet, hóban fagyban, hólánccal ... most lehet majd lakatolni a kerékjáratokat, ajtó alját, sárvédő íveket, küszöböt. (azt azért hozzáteszem hogy ez már a vétel pillanatától  - 2005 -"érik") Üzemanyagot én soha nem számolom, 10 v alatt kb 50.000km ment az autóba, durván 2 milla ment el javításra, karbantartásra, gumikra, kopóalkatrészre...egyebekre.

 

QP IV-nél volt amúgy olyan hogy beszart a gyári immo olaszban, szerencsére nem voltak messze Candiniék Modenában (a tréler drága volt) akik annyit tudtak hirtelen csinálni hogy kiszedték, így ugyan távirányítható ajtó nyitás, és riasztó nélkül de simán tovább üzemelt az autó. A biztosíték tábla a QP IV-ben jó szar helyen van (kesztyűtartóban, lefelé a padló felé a műszerfal alatt) kész akrobata mutatvány a biztosíték csere. Más kellemetlenség nem nagyon van.

 

Ja, szar időben könnyű beesni az árokba.

 

425-tel mentem már végig szinte alapjáraton 4-ben az M0-án mert ha pici gázt is adtam akkor az ónos esős úton azonnal ki kart törni a segge a téligumi ellenére is :-) Nem lettem volna utána "tárgyalóképes" :-)))

Előzmény: WarbiRunner (14870)
granturismo Creative Commons License 2016.01.12 0 1 14871

Szia WarbiRunner!

 

Talán azért merek beleszólni ebbe a diskurzusba mivel több összecsengés is adódik kettőnk sorsa között csak nálam minden egy picivel korábban történt. Én is birtokoltam hajdanában Alfa 146-ot, én is gondolkodtam 2006-2007 környékén a QPIV-vásárlásában és nagyjából az általad leírt indokok alapján nem vettem 159-es Alfát 2-3 évvel később.

 

Az első talán az, hogy abból, hogy Neked 146-os Alfád van semmiféle következtetést nem lehetséges levonni a Maseratira vonatkozólag semmilyen szempontból. Jaj hát én is imádtam az Alfát, nekem talán a legkülönlegesebb modell egy 1,7 16V boxer volt fl előtti digit klímás ilyen holmit a sajátomon kívül csak prospektusban láttam amely valóban nagy ritkaság, talán ha 50 így felszerelt darab készült. De mindezekkel együtt is az Alfa egy tömegautó, mert abból az indíttatásból készült, hogy egy tucatautó legyen, a QPIV meg nagyon nem ezért, ez a legnagyobb különbség a kettő között ez determinál mindent. Talán még az is furcsa, hogy mindkettőt autónak nevezzük, mert alma és körte Ők.

 

Engem kissé megdöbbent a QPIV-el kapcsolatosan az értékvesztés, fogyasztás, szervizköltség és más hasonló fogalmak merülnek fel benned. Én biztos vagyok benne hogy ha ilyen szempontok alapján szemléled ezt az autót akkor a birtoklása vaskos csalódás lesz/lenne neked. Azt hiszem azt hiszem pontosan megfogalmaztad a lényeget: a Maserati uralni szeretne Téged, ki kell Őt szolgálnod és ha ezt nem tudod elfogadni akkor bizonyosan jobb ha valahol másfelé nézelődsz.

 

Az is meglep az is hogy egy ilyen autót a csillaggarázs alatt tervezel tárolni és ebben igazad van, tényleg teljesen mindegy, hogy ennek anyagi vagy más egyéb oka van. Ez az autó dédelgetésre vágyik biztos vagyok benne, hogy a tervezésekor nem a korrózióvédelem volt az elsődleges szempont. Biztos vagyok benne, hogy mikor Gandini is a kezébe vette a tollat úgy indult neki, hogy aki egy ilyen autót majd megvesz annak garázsa is van, szóval nem kell azért elkerekíteni egy ívet, mert ott különben megállhat a só és korróziós gócpont, vagy még kicsit átalakítaná az elejét, hogy alacsonyabb legyen a légellenállás, mert akkor picit kevesebbet fogyaszt... nem én nem hiszem, hogy ilyesmi járt volna a fejében vagy mikor a terveket leadta a vezetőség ilyesmi ötletekkel sokkolta volna a Mestert....

 

Én őszintén már akkor is a garázsdíszt, parádés kocsit tali-gyöngyszemet kerestem/láttam benne, és legtöbben akik Őrá vágynak vagy pláne birtokolják ugyan így tekintenek Rá.

 

Én nem vettem meg. Azért, mert kevésnek éreztem magam hozzá. A rangjának méltó ajnározás sok pénzt, de még több időt, energiát utána járást igényel én ezért tettem le róla.

 

Adok egyébként egy tippet is: Én akkor Lancia Kappa Coupe-t vettem (azóta már nem is egyet..) amely legalább olyan ritka mint a QpIV, de áll mögötte egy valamivel elterjedtebb modell. Erősen javaslom, hogy próbálj ki egyet vagy akár egy limuzint belőle. Véleményem szerint összességében a legjobban sikerült olasz autók egyike, még áttekinthető, nem agyonelektronizált, potens, élvezetes motorokkal. A limó tágas, rendkívül kényelmes (a Coupe hátul nem). A limónál oldalról még van is némi hasonlóság a QPIV-el. Rendkívül korrózióálló, van diesel limó és SW is és a szervizköltségek meg az alkatrész ellátottság elfogadható, pláne a QPIV-hez képest. Én mindenképp javaslom próbálj ki egyet. Persze ne egy lepukkant példányt hanem egy szépet vagy kifogástalan állapotút amit még mindig a Qp árának töredékéért be tudsz szerezni és azért semmiképpen sem nevezhető tucatautónak. Biztos vagyok enne, hogy számodra jobb választás lenne a QP-től.

 

Üdvözlettel:

granturismo

 

Elnézést a topiclakóktól.

 

 

Előzmény: WarbiRunner (14868)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14870
Egy most 3-3.5m-ért kínált 159-en értékvesztésen buknék évente kb 400e-t. Max 10e km/év futás mellett még a 6l fogyasztás előnye is elenyészne még 500Ft-os benzinnel is. Pont ez indította be a vezérhangyát. Ezt a nem kicsi értékvesztést ha bevállalnám... akkor inkább miért ne "autózzam le"?
Amire rá kéne éreznem, hogy mennyire használható normális autóként egy ilyen gép.
Ha Bp-re, Bécsbe kell mennem, ne kelljen gondolkozni hogy kibírja e, tudjam, hogy elvisz és hazahoz. Ne lestrapáltan érjek oda, hanem tárgyalóképesen. Kb ennyi az elvárás :-)
Előzmény: giobarath (14869)
giobarath Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14869

Szia!

 

Szerintem nem lehet annyiból fenntartani és ugyanarra használni a Quattroportét, mint a 159-est.

 

Üdv, Gyuri

Előzmény: WarbiRunner (14868)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14868

Most erre mit mondjak :-)

Alap felállás, hogy nekem használati autó kell, nem kerti (bocs garázs) dísz. Ha nem tetszene nagyon a QP IV, nem kérdezősködnék róla. A dolog komolyan érdekel, viszont komolyan mérlegelek is. A zsebben turkálást hagyjuk majom és banán viszonylatban. :-) 

Jelenleg két hobbiautónak is nevezhető öreg Alfát nyúzunk napi szinten minden gond nélkül. A család minden tagja élvezi az élményt, és persze különcködést. Nem olyan tárgyat keresek ami engem ural és én szolgálom ki, ha érted mire gondolok. De a célzást is visszautasítanám miszerint "esőben akarom tárolni..". Nem vagyok igénytelen az autóimra, igyekszem őket top kondiban tartani. Az Alfáknál semmi hátrány nem következett még abból, hogy kint laknak az udvaron. Ez egy adottság, jelenleg nincs garázsom, csak egy fedett beálló. Ezért kérdeztem a rozsdaérzékenységet. Tudom, hogy pl. egy Sud elporladna fél év alatt. Remélem egy QP IV ennél komolyabb szinten áll. De nincs szándékomban direkt szétporlasztani egy ilyen autót...

Egy dolog viszont borzasztó távol áll tőlem. Hogy műtárgyként babusgassak egy autót. Nincs bennem sem gyüjtői, sem veterános véna. Szeretem az eredeti állapotú, öreg autókat. Szeretem őket használni, mert hihetetlenül nagyobb élmény, mint egy modernebb autót. Kb ez vezetett oda, hogy nem hagy nyugodni a téma. 159 vásárlásán gondolkoztam, ami tényleg egy jó autó. Nem mellesleg gyönyörű az is. És mégis vezetve csak azt éreztem, hogy brutál stabil...és ennyi. A két 146-om lényegesen többet ad, mégha műszakilag kevesebbet is tudnak. Az öreg TD az össz 90 lóerejével engem el tud varázsolni. Napi nyúzásban van szegény, ritkán kerül országútra. De olyankor az egy időutazás. Olyankor minden porcikáján érződik, hogy keveset futott, és valami különös élményt ad. A kívülálló a csóró gyereket látja az öreg adagolós "csicsa Fiat"-ban. Közben meg egy eszméletlen élmény egy tényleg újszerű műszaki állapotú öreg autóval közlekedni. Finoman működik (bizony finomabban mint a kettőstömegűs nagynyomású ilyen olyan dízelek), országúton halk, nyomatékos. Nem zörög belül sem. Kívül látszanak az elmúlt évtizedek nyomai. Ajtórányitások, apró karcok, pici puklik , ez hozzá tartozik. Majd egyszer megújul, ez tervben van.

 

Szóval így.. a 159 projekt elhalványult. Inkább tartok afelé, hogy 3 hobbiautóval oldom meg a napi feladataimat. Mindet arra használva amire jó. Néha le- le téve közülük egyet amíg javítani kell. A sok sok kérdezősködés konklúziója eddig? A QP IV-nek annyiból fenntarthatónak kell lenni, mint egy 159. Ha az értékvesztéssel is számolok. Hogy félek e tőle? Naná! Bűn rossz híre van. Az első TopGear kritikától indulva szinte bármeddig, bárhol csak negatívumok.

Viszont iszonyatos mód tetszik. Na talán megérted a dilemmám :-)

Előzmény: vajopi (14867)
vajopi Creative Commons License 2016.01.12 0 0 14867

Minden autó rohad,  ha kint tartod az esőben.  Minek neked ilyen autó,  ha ezt is az esőben akarod tárolni.  Egy ilyen autó akkor szép,  ha vigyáznak rá és törődnek vele.  Ez egy amúgy is egy eladhatatlan modell. Azért az,  mert idehaza kevés az,  akinek pénze,  stílusa és esze is van egyszerre és még ez az autó tetszik is neki. Ide kell pénz,  mert ez egy Maserati.  Nincs is minden kutyaláncot hordó gyúrósnak ilyen autója,  mint egy A8 vagy Mercedes S. Ha vesz az ember majmot,  legyen pénze banánra is.  Egyébként meg,  annyiba kerül egy ilyen Maserati,  mint egy Toyota Yaris.  

Előzmény: WarbiRunner (14864)
Wamazi Creative Commons License 2016.01.09 0 0 14866

Sziasztok. 2015 maserati ghibli olaj szint figyelmeztetese az utantoltes utan nem torlodik. Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban? (Szerviz tudja csak torolni? A stored massage-ben van)

maseratisti Creative Commons License 2016.01.09 0 0 14865

Ami a családban volt 98-s évjáratú QP IV, az 2003-en jött be az országba, unokaöcsim E rendszámmal vette, és 2006-ig volt nálunk. 2007-8 körül láttam még, akkor már rügyezett a sárvédőív, meg a feliratok alatt. (vannak lyukak amibe a feliratok - "seicilindri", "maserati" - stiftjei mennek, onnan indul meg) Nálunk garázsban volt, majd egy autó kereskedésben szabad ég alatt. Az nem tett jót neki.

 

2010 körül már megint szép volt. Gondos gazdához került. Lehet hogy egyedi probléma, de bele lehet ilyenbe nyúlni.

Előzmény: WarbiRunner (14864)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.09 0 0 14864

Az Olaszt nem tudom. Tőletek tudom, hogy az autoscoutot kell nézni, nem a mobile.de-t :-) Azt látom, hogy ez nehéz szülés lesz. Még kérdés. A QP IV mennyire hajlamos rozsdásodni? Az Alfák pont a 90-es évek közepén értek csúcsra ebből a szempontból. Igaz ez a Maser-ra is? Feleségem 96-os autója lényegében rozsdamentes (kőkemény 138e km-rel, ám szabad ég alatt állt évekig), az én közel 400e-t futott 2000-res évjáratúmnak is mostanra lett javítani valója a padló kiömlők környékén. Pedig kint lakik és hóban, latyakban is használatos... A tavaszi alvázmosáson kívül én még egyikkel sem csináltam semmit, jól tartják magukat. A korabeli 155-ökről tudom, hogy a hátsó kerék fölötti ív és mögötte a lemez szeret porladni, egyébként azok is jól bírják.  Itt mire kell számítani?

Előzmény: maseratisti (14863)
maseratisti Creative Commons License 2016.01.07 0 0 14863

Szerintem kicsit rosszul látod. Forog az a kínálat, csak a jobb vételeket nagyon hamar elviszik, így amit úgy látsz hogy nem forog, az csak az a része ami tényleg nem :-) Azok valamiért a kutyának se kellenek.

 

Mondjuk az olasz kínálat az utóbbi 3 évben szerintem simán megduplázódott.

Előzmény: WarbiRunner (14862)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.07 0 0 14862
Kb ez a cél, inkább vételkor fizetném meg a jó állapotot, minthogy aztán szervízben költsem el amit spóroltam. Ettől függetlenül drágállom kicsit. A régebbi évjáratok (értsd 80-as évek) sem mennek különösen sokért, a kínálat nem "forog", vagyis hiába ennyiért van fenn az autoscouton is a java, kereslet az nem nagyon van. Már van két eladhatatlan olasz vasam, az eszem lefelé beszél a hülyeségről, hogy egy harmadik is legyen. Ami mellesleg fenntarthatatlan is :-)
A szívem meg mégis ide húz. Meglátom még, nem sürgős...
Előzmény: vajopi (14861)
vajopi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 14861

én ismerem az autót! szinte gyári állapotban van. az ára azért megy feljebb, mert folyamatosan szervízelve van, illetve, mert a világpiaci árak már nem lefelé, hanem felfele mennek. Ezek az autók már nem nagyon lesznek olcsóbbak. külföldön is elvétve lehet már csak eredeti fényezéssel, törésmenteset találni, ami szervizelve volt és kevés benne a futásteljesítmény. 

Előzmény: WarbiRunner (14847)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.03 0 0 14860
Elhiszem :-) Viszont sokallom. Mármint hogy erősen bizonytalan vagyok még, hogy akarom e én ezt.
Előzmény: maseratisti (14859)
maseratisti Creative Commons License 2016.01.03 0 0 14859

80-as évek végén, 90-es évek elején a tervezésnél, még marhára nem volt szempont hogy egy sport vagy luxusautó takarékos, vagy környezetbarát legyen :-)

 

Az újabb szériánál 2003 után már azért szigorúbb volt mindkét követelmény!

 

Nagyon spórolós autópályás "haladással" le lehet QP IV-et is küzdeni 13l körülre, na de ennyi erővel vonatra is ülhet az ember. :-) Hidd el, a 16-17 a reális

Előzmény: WarbiRunner (14858)
WarbiRunner Creative Commons License 2016.01.03 0 0 14858

B.Ú.É.K.!

Áhh ok. Városban nem szívesen használnék egy ilyen autót rendszeresen.

Itt lentebb olvasom, hogy a QP S 12 l-ből elvan autópályán a szabályos sebesség közelében? Ennyivel jobb konstrukció, hogy a nagyobb tömeg ellenére is jobban eszik? Korábban írtátok, hogy a 100l-res tankkal se számítsak rá, hogy a QP IV-nél tankolás nélkül megúszom a 600-as körömet.  Az meg azért inkább 16-17l-re utal.

Őszintén én mint műszaki ember kicsit csodálkoznék azért, hogy egy épphogy 1500kg-os valójában nem túl nagy autó még ha 6 hengeres és hátsókerék hajtásos is (ezek ugye plusz veszteségek), ennyire sokat egyen.

Ha jól tudom 6 sebességes váltó van alattuk, és nem forog őrületesen 140-150 körül sem még. Már amennyire a jútúb videókból le tudtam venni :-)

 

Előzmény: maseratisti (14854)
Lajesz1 Creative Commons License 2016.01.03 0 0 14857

Szia!

 

Nem reális. Nyilván nem 3e egy olajszűrő és 2e egy gyertya, de nem kerül többe a karbantartása mint egy Panamera-é.

Én QP S-ről tudok nyilatkozni, ugyan az a motorja mint a GTS-é illetve 10Le-vel kevesebb (430 v. 440 ló, játék a betűkkel). A nagyszeviz húzós, de ott ha kell, a könyv szerint sok dolgot ki is cserélnek: pl. a140e km-es ca. 600e Ft is lehet tokkal-vonóval (pl. ha a 4 lambdaszonda csereérett). A 20e km v. 2 éves olajcserék 100e alattiak. A fogyasztás átlagban 15l/100, város 20 körül, pályán 130-140-nél 11-12 liter. Egyébként a netről le tudsz tölteni kezelésit, abban minden szerviz-intervallum és cserélendő alkatrész szerepel, illetve az alkatrészek árait több helyen is megnézheted. Kb-i árak: levegőszűrő 30e, olajszűrő 20e, gyertya 6e/db, olaj 4-5e/liter (10 l kell bele!). Ami húzósabb az a fék és futómű, ott repkednek a több100e-es tételek. És ezek kopnak is, ha sok a városi km. Ja, és nem szabad törni: első lámpa, sárvédő, lökhárító 7-800e/db körül mozognak, úgyhogy egy rossz féktáv munkadíjjal együtt hamar 2-3 millió felett lehet.

De nincs mese, meg kell venni. Ha kételkedsz, indíts be egyet és ha már meleg, viccelődj egy kicsit a gázpedállal. Mindegy, hogy melyik Maserati-t hallgatod, a motor-kipufogó páros hangja meg fog győzni. :)

 

Üdv.:

 

Lajesz

Előzmény: Maseranki (14855)
Lajesz1 Creative Commons License 2016.01.01 0 0 14856

Kedves Tujadonos társak, Maserati őrültek és fórumozók!

Mindenkinek B.U.É.K!

 

Üdv.:

 

Lajesz

Maseranki Creative Commons License 2015.12.30 0 0 14855

Sziasztok! 

Most találtam csak ezt a fórumot, már kezdtem félni, hogy csak én vagyok rajongó 😁

Rögtön kérdeznék is valamit 😃 egy 2012-es QP sport gts-re sacc/kb mennyit kell szánni 10-15 év alatt? Teszem azt, veszek egyet 15-20 millióért, rendszeresen szervizelem, karbantartom és évi 20 ezret megyek vele átlagosan, akkor reális az, hogy pár év alatt a vételár többszörösét kell rákölteni?

Lehet, hogy idióta kérdés, bocsi 😃😃 de tényleg érdekelne

maseratisti Creative Commons License 2015.12.28 0 0 14854

Az csak városi, napi használatú autóra igaz.

 

Aki sokat araszol/közlekedik városban annak nem praktikus a pörgős, manuális váltós gép. Más probléma nincs a párosítással. 

Előzmény: WarbiRunner (14853)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.12.28 0 0 14853
Még egy kérdés. Olvasgattam a fórumot, és Te írtad korábban, hogy a 2l-es motor manuális váltóval a legrosszabb választás ( és a 2.8 automata az igazi) . Az automata nem igazán az én világom. Mire vonatkozik a "legrosszabb"? Problémás párosítás, vagy csak kevésbé harmonikus?
Előzmény: maseratisti (14851)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.12.23 0 0 14852

Köszönöm!

Előzmény: maseratisti (14851)
maseratisti Creative Commons License 2015.12.23 0 0 14851

A lenti gépet ha jól tudom az IlTopolino szervizelte. Megkeresed Őket és szerintem mindent tudnak a gépről.

 

http://www.iltopolino.hu/rolunk.html

Előzmény: WarbiRunner (14850)
WarbiRunner Creative Commons License 2015.12.23 0 0 14850

Köszi a megnyugatatást :-) Kerestem a Bárdi, Unix webáruházban, de nem igazán hozott fék alkatrészeket. Első tárcsát sehol nem találtam pl. Lehet bemegyek majd itt a közeli autósboltba és kifaggatom őket. Tudom, hogy azonnal egy propelleres E39-re akarnak majd rádumálni (ami nem egy rossz autó, valljuk be), de hátha valami infót is kinyerek.

A használatot illetően nagyjából letisztult  a kép. Egy újszerű autót ugye mindenre használnék. Valahogy nem vágyom erre. A kis 146-om városban, napi teendőkra annyira tökéletes, felesleges egy drága komplikált autót nyúzni erre és bavallom, én nem élvezem az új autókkal a közlekedést. Nincs sentimento.  Úgyhogy a terv, hogy megtartom a 146-ot napi apróságokra, és veszek valamit csak hosszú utakra, főleg autópályára.

Így ésszerű keretek közt maradna az éves futás is, kb 5-6e km. A téllel nem tudok még mit kezdeni, garázsba elrakni hát nem tudom. Egy ilyen autót illene. Az viszont max hülyeség, hogy veszek egy pályázós autót, aztán meg csak a kis 146-tal tolom a pályán fél szezonban. Ezen (is) még agyalok :-)

Szóval ha lesz, nem gyorsulásra, hanem 90%-ban az M3-mason és az M1-esen közlekedne, stabil 148-cal. Évi kb 6e-ret. Szóval nem sokat.

 

A lentebbi gépet ismeritek? Mindenképp szép állapotú, kis futásúban gondolkodok, ami még nincs összetákolva.

 

 

Előzmény: maseratisti (14849)
maseratisti Creative Commons License 2015.12.23 0 0 14849

Ugyan, ezt normálisabb áron is meg lehet oldani.

 

Kopó alkatrészben nem csak a eurosparest kell nézni, de - most röhögni fogsz - UNIX, BÁRDI, és társai... Mondjuk itt azzal kell vigyázni, hogy ami az ő katalógusuk szerint oda való, az valójában nem biztos. :-( Ott csak úgy lehet biztosra menni ha viszed a kiszerelt fékbetétet, vagy egyéb alkatrészt, és összehasonlítod. Fékbetét szett első, FERODO, 40-ért van, textar, jurid már 9-ért. 12 körül van féktárcsa/db. Gömbfejek, egyebek, kb mint bármelyik másik autóhoz.

 

A lengéscsillapító KONI, tuti van felújító szett, nem hiszem hogy komplett újat kéne venni.

 

A kuplung tényleg nem olcsó, 160 a tárcsa (SACHS) 125 a szerkezet. Kis kutatással szerintem ezt is lehet jobbat venni normálisabb áron, de ha meg azt veszed hogy ha nem minden hétvégén gyorsulási versenyre jársz akkor ezt normál használat mellett kb 10 évente cseréled...

 

A zsebbe nyúlós dolgok inkább az egyedi cuccok, ami nem volt más típusban, mint pld szélvédő!

 

A rendszeresen karbantartott, normálisan használt maserati azért nem egy pénztemető. :-)

Előzmény: WarbiRunner (14848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!