Egyáltalán nem mindegy, hogy mit csinált a gyerek elötte, hogy mi vezetett ehhez a megjegyzéshez.
A te idödben meg - gondolom, te vagy a szülö - a Pink Floyd énekelte, hogy Teacher, leave us kids alone, csak az idö már megszépitette az emlékeket azóta. Magyarul: sose volt még a diáknak ennyi joga és ekkora pofája, mint manapság.
Azért azt még elmondhatnád, ki vagy? A sértett, akit lehülyéztek, vagy a szülő? Miért történt a hülyézés? Milyen konkrét módszerekkel van baj? Segíts, hogy tudjunk választ adni arra a kérdésedre, lehet-e lehülyézni a gyereket!!!!
A gyermekek pedig mind édes, könnyen kezelhető, arany bogarak, nagyon, nagyon érdeklődőek, kötelességtudók és udvariasak, figyelnek, együttműködnek, kezelhetők. :-)))
Az én időmben a tanárok nemhogy lekicsinylően meg trágáran beszéltek a gyerekekkel, hanem bántalmazták is őket, vagy rendszeresen fenyegetőztek ezzel (70-es évek). Én magam üdvözlök minden olyan kezdeményezést, amely a gyerekek jogainak biztosítására irányul, pl, tök jó, hogy ma már, ha egy tanár megüt egy gyereket, ezért (remélhetőleg) lecsukják, de minimum többet nem engedik gyerek közelébe. De azért azt is érdemes megnézni, hogy mi vezet odáig, hogy ilyen emberek eleve erre a pályára kerülnek. A pszicho alkalmassági jó ötlet, de leginkább a pedagógusszakma erkölcsi és anyagi megbecsülésére lenne szükség, és akkor igen hamar elhullana a férgese. Feltéve, ha ez a cél :)
És hogy félreértés ne essék: a magam és a nap mint a nap munkájukat becsülettel és csekély ellentételezésért végzett kollegáim nevében kikérem az ilyen tanárokra vonatkozó általánosító és sértő megjegyzéseket. Remélem, egyértelmű voltam.
Sokuk pszichésen nem alkalmas tanárnak. Én az emberekkel foglalkozó szakmákat pszichológiai vizsgálathoz kötném. pl. tanár, orvos nővér stb. Lehet valaki jó koponya, ha emberileg nem alkalmas arra, hogy másokkal odaadóan türelmesen tudjon foglalkozni. Van ilyen. Az is szomorú. hogy megkülönböztetetten bánnak azon diákokkal akiknél a szülő az tanár...
Az én időmben a tanárok még normálisan beszéltek. Nem igy. Tök mindegy mit csinált!
A tanárnak jó útra kell terelgetni az eltévedt bárányokat. De nem trágár alpári módon. Azért tanár, hogy inteligensen tudjon dolgokat kezelni
Tudnék még mesélni... A rengeteg igazságtalanságról... No meg a tanitási módszerekről is. Semmit nem ér az egész... Idióták kerülnek ki a főiskolákról. Diploma van, de gondolkodni nem tud...
a fiam kozepiskolas..Hidd el,lehet fokozni az altalanost:)
en is kivancsi lennek,mi elozte meg a lehulyezest.....Tudod,vannak iskolas gyerekeim,meg egy tanar parom,aki jopar eve otthagyta a tanitast.Meselt cifrakat es csak az intelligenciajanak meg az onuralmanak koszonhetoen nem vert agyba-fobe egy par "artatlan" gyermeket
Egy össznépi lecsürhézés azért más, mint egy személyre szabott "hülyegyerek". Bár az biztos, hogy én is ezért nem tanitanék általánosban, mert már lecsuktak volna :)
Másrészről lehet, hogy nem tud róla, érdemes figyelni vagy egy tesztet kitöltetni cagy csak szólni a szülőknek, ha olyanok, hogy nem bánják az ilyesmit...
Amint látod, még az olvasási képesség is óhatatlanul megbicsaklik, ha az embernek túl sokfelé kell figyelnie. Itt a bizonyíték, a cikkben jó példának betett videóban.
Ady egyik legszebb szerelmes versét veszik. "Már vénülő kezemmel fogom meg a kezedet...". A kedves és nagyon energikus kistantónéninek annyira sokfelé kell figyelnie, hogy nem képes helyesen, szabatosan felolvasni a szöveget a könyvből. Mivel a tőle jobbra, a nézőnek háttal ülő, rendetlenkedő gyereket folyton fegyelmeznie és instruálnia kell, azt sem veszi észre, hogy a vers ritmusát is tönkretette azzal, hogy a "meg" szócskát kihagyta. Pedig az igencsak fontos lenne, elég kérlelhetetlen ritmus ugyanis. Pontosan olyan, mintha egy vonat kerekei csattognának, vagy még inkább, mintha egy koporsót ácsolnának, és puha köd vagy hó fogná el a hangok élét. Latinovits előadásában különösen jól átjön ez a hangulat. Egyszer felolvastam ezt a verset egy olyan angolnak, aki (akkor még) egy árva szót se tudott magyarul, és megkérdeztem, hogy szerinte miről szól a vers. Csak a ritmust érthette belőle. Mégis rávágta, hogy itt valaki a halálra készül, és belenyugszik az elkerülhetetlenbe.
Na, ez után merje még valaki azt a bornírtságot hangoztatni, hogy az állandó fegyelmezési kényszer nem rontja az oktatás színvonalát! Mert azt azért csak nem feltételezzük a mentor hallgatóról, hogy nem képes egy könyvből felolvasni egy verset? (Olyat, amelyik a mi időnkben még könyv nélkül tudandó volt, és nem véletlenül...)
Ennyit arról, hogy mennyire lehet tanítani az ilyen viselkedésű gyerekeket... 1:1-es tanár:diák arány mellett talán lenne valami eredmény. Talán nem lennének analfabéták. Potom 30-szor annyi pénzért, amennyiért ma egy 30 fős osztályt oktat egy tanár...
Szerintem nem ciki egyáltalán, sőt, remek, hogy nem a többiek előtt kérdezted meg, hanem félrehívva.
Amúgy van ilyen, ha izgul az ember. Én annó úgy jártam, hogy szódolgozatot írtunk angolból, nagyon tanultam, nagyon izgultam és rettenetesen koncentráltam, épp ezért tök jól meg is írtam a dolgozatot. Épp csak azt nem vettem észre, hogy MINDEN szóból kifelejtettem az ÖSSZES magánhangzót! :D Sosem történt ilyen velem azóta sem, akkor meg humoros volt, szerencsére a tanár is viccesre vette a figurát.
Mindenesetre én figyelném a lányzó következő dolgozatait, és ha továbbra is előfordul ilyen, elgondolkodnék a szülők bevonásán. De én nem vagyok tanár, csak JPÉ-el én így cselekednék.
Állíthatom én nem vagyok parafenomén, orvosi és pszichológiai ismereteim sincsenek. Mégis több egykori osztálytársamon láttam hogy valami nem oké. Egy bizonyos szint fölött akkor nem vesszük észre a bajokat ha nem akarjuk.
A tanárok képzése és feladatköre 100%-ban az oktatásra koncentrál. Ez a mai körülményeket tekintve nem megfelelő.
Nyilvánvaló, tanárnak csak parafenoméneket vesznek fel...
Amúgy oktatáspszichológiát tanulnak (ennek nem része a depresszió felismerése vagy kezelése), orvosi ismereteket nem. Ne várjunk már tőlük olyasmit, amire nincs képesítésük és nem is feladatuk.
A tanároknak IGENIS valamilyen szinten orvosoknak is kell lenniük. És valamilyen szinten pszichológusnak is. Hiszen emberekkel foglalkoznak, azon belül is a legérzékenyebbekkel, a gyerekekkel. Óriási felelősség. Nem csak látványos balesetnél lehet egy tanárnak felelőssége, ha nem lép. Akkor is, amikor látszik, hogy valami nem stimmel, de mégse tesz és javasol semmit. Nem kell, hogy tudja a megoldást, de igenis meg kell éreznie.
Mondjuk pár év múlva bőven adnak majd témát a negatív oldalhoz azok, akik most kettesközeli érettségivel bejutottak természettudományos szakokra. :-((( Mivel másra alkalmatlanok lesznek, elmennek tanárnak.... (És még a kezdő fizujuk még több is lesz.)
Tökre bírom, hogy a filmeken/sorozatokban hatalmas nagy durranásként állítják be, ha egy tanárt felkérnek igazgató-helyettesnek. Most épp, ha jól látom, az m1-en az Életképekben történet ez meg, de anno a Szomszédokban is megtörtént.
OFF Alternatívaként ajánlhatom a saját módszeremet is. Én speciel itthagytam ezt a topicot. Ahol nem lehet beszélgetni, mert még az MM-et sem képes értelmezni a moderáció, ott nem kell erőltetni.
ON Azokat az iskolákat is otthagyják a diákok már a középkor óta, ahol nem lehet szabadon eszmét cserélni.
Mert ez az SZMK, itt a tanárok tanítási módszerei, a gyerekkel való foglalkozás, a tananyag stb a téma. Azért van a Közélet, hogy ott lehessen beszélni a politikai, közéleti témákról. Nem kell megérteni, szeretni, csak betartani.
Ezt sosem fogom megérteni, akkor sem, ha kimoderálsz. Hogy egy tanárokról szóló topikban miért nem lehet a tanárokról, meg az őket érintő problémákról beszélni, az számomra örök rejtély marad.
Én egy kicsit el vagyok képedve... Ez ám a pályakép, a karrier, pályakezdőként többet kereshetsz, mint az idősebb kollégáid, akiket ez majd csöppet sem frusztrál (és itt szó sincsen irigységről, de nem ám), és majd szép lassan, hosszú évek folyamán a fizetésed szép lassan csökken, vagy legalábbis nem nő, hiszen bár az alapilletményed nő, a pályakezdő izékét szépen csökken. Mecsoda perspektíva, csak úgy vonzza majd a pályakezdőket a katedrákra.
Ki volt vajon az a komplett idióta, aki ezt a baromságot kitalálta??? :-O
Hogy miért nem megy? Mert csak rövidtávra tervezneka hülye politikus, már jónak számít, ha előre "látnak" 2 évre. Viszont az oktatásban gnerációkban lehet mérni az eredményességet, azzal nem lehetne dicsekedni, mert több ciklus alatt minden hozzátenne...