Keresés

Részletes keresés

erzsi724 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4929

Igen.

Előzmény: Törölt nick (4922)
gergy2 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4928

Szeptembertől indulhat az első regionális suli Újpesten!

A https://www.facebook.com/RegionalisWaldorf linken lehet elérni a nemrég indult FB oldalt!

Ammandina Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4927

Ez nem tetszik. A polihisztor ritka.

Mondhatnám azt is, hogy aki mindenhez ért, az nem ért semmihez.

Előzmény: rizsa31 (4920)
florg Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4926

Megkaptam.

 

Előzmény: florg (4925)
florg Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4925

Nem kaptam meg egyelőre.

Előzmény: Törölt nick (4924)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4924

Írtam neked. 

Előzmény: florg (4923)
florg Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4923

Igen. :)

Előzmény: Törölt nick (4922)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.07 0 0 4922

Jár innnen valakinek a pesthidegkúti, óbudai vagy solymári iskolába gyereke?

rizsa31 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 4921
Előzmény: rizsa31 (4920)
rizsa31 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 4920

Ez azt jelenti, hogy ugyanaz tanítja a piciket írni, olvasni, mint nyolcadikban a kémiát?

 

Röviden: igen, azt jelenti.

 

Előzmény: Ammandina (4919)
Ammandina Creative Commons License 2013.02.06 0 0 4919

"A waldorfos osztánytanító rendszer elméletben nagyon szép, tetszett nekem is: vigye egy tanító az osztályt 8 évig, a főoktatás az övé"

 

Ez azt jelenti, hogy ugyanaz tanítja a piciket írni, olvasni, mint nyolcadikban a kémiát?

Előzmény: rizsa31 (4918)
rizsa31 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 4918

 És ez utóbbi -a különböző tudományok elsajátítása- sok vita tárgya, kritizálják is ezért a Waldorfot: elvileg magyartanárnak ugyanúgy kell tanítani 8.-ban kémiát, fizikát, mint fizikatanárnak törit, irodalmat. És ezért van, ahol 6. után van, amit átadhat az oszt.tanító szaktanárnak. Ilyen is van.

     Van, van, van. :)

helyesen:  

     És ez utóbbi -a különböző tudományok elsajátítása- sok vita tárgya, kritizálják is ezért a Waldorfot: elvileg magyartanárnak ugyanúgy kell tanítani 8.-ban kémiát, fizikát, mint fizikatanárnak törit, irodalmat. Sztem. max az 5.-6.-os szintig lehet elsajátítani mesteri szinten a mai világban a tananyagot egy értelmes tanárnak a szaktárgyain kívül, és akkor is csak a saját köréből (humán/reál).

     Úgyhogy eleve csak reálból jók valók Waldorf-tanárnak :(, mert irodalomtörténetet mondjuk könnyebben bemagol ő, mint mondjuk én matekot. Én emlékszem, már akkor kibuktam, mikor egy osztálytanító elsős számtanórát "tartott" nekünk:), "hármat ugrik, négyet tapsol", mittudomén, csak kalimpáltam összevissza.

     És egyébként van iskola (talán Németországban?), ahol 6. után egyes tárgyakat átadhat az osztálytanító szaktanárnak. Ilyet is hallottam.

Előzmény: rizsa31 (4915)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.04 0 0 4917

Megköszönném, ha lehetőleg a mélcímemre kaphatnék infót arról, hogy be lehet-e jutni a pesthidegkúti iskolába, alsó tagozatos (nem leendő elsős), jelenleg normál általános iskolába járó gyereknek ill. milyenek a kilátások más waldorf iskolából a pesthidegkúti gimnáziumba bejutásra.

rizsa31 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 4916

 a szülők csak azért, hogy játszon még, meg a tesó is ovis stb tömegével tartottak vissza iskolaérett gyerekeket.

 

     Illetve még egy ok: "Kende Anna és Illés Anikó tanulmánya rávilágít, a rugalmas iskolakezdésből a magyar gyakorlatban kései iskolakezdés lett, a szülők késleltetéssel próbálják biztosítani gyermekeik számára a rugalmatlan iskolához való sikeresebb alkalmazkodás esélyét (Kende–Illés 2007)."


  4797. hsz.-be linkeltem ezt a cikket, G. Gődény Andrea – Koósné Sinkó Judit: „Játszótársam, mondd, akarsz-e lenni”.

Előzmény: Ammandina (4914)
rizsa31 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 4915

ami valljuk meg, nagyon nagy szerencse, mindkét félnek, a tanítónak látni, napról-napra, hogy lesz a picinyke gyerekből hatalmas kamasz, akinek ismeri minden rezdülését :-)

       Abban egyetértek, hogy nagyon nagy szükségük van a diákoknak stabilan egy pedagógus jelenlétére, és nekünk pl. megadatott anno, hogy az Ofőnk vitt minket négy évig minden tárgyából (felsőben). Szóval sztem. ha normálisan meg van szervezve a tanári kar munkája, akkor elkerülhető, hogy átjáróház legyen a gyerekek élete az állami iskolában.

       Mikor erre nincsenek tekintettel az órarend-készítők, akkor nagy gond lehet a tanári fluktuáció, elismerem. 

      

       A waldorfos osztánytanító rendszer elméletben nagyon szép, tetszett nekem is: vigye egy tanító az osztályt 8 évig, a főoktatás az övé 8-10 óráig, utána más tanárok is lehetnek az osztállyal, pl. kézimunka, euritmia stb. órákon. De biztos, hogy ennek nincsenek hátrányai? Ha kialakít a tanító egy (elő)ítéletet a diákról, akkor 8 évig azt fogja követni, és most mindegy, hogy negatív vagy pozitív érzésekről beszélünk. Szerintem legalább 2 ember kell ahhoz, hogy egy nevelő normálisan tudjon viszonyulni a neveltjeihez, kell a visszajelzés, időnként a görbe tükör, amit az ember elé tartanak, ott van pl. az anya-apa+gyerek kapcsolat.

      Ki az, aki egymagában is tökéletes? (Isten.)

 

(Még annyit, hogy az érzelmi magyarázat inkább a Vekerdyé, lsd. a műveiben leírt "érzelmi számtan"-sztorit. Ha jól tudom Steiner azzal indokolta elméletét, hogy az oszt.tanító azt reprezentálja, hogy 1 ember is képes elsajátítani a világ különböző tudományágait.)

 

      És ez utóbbi -a különböző tudományok elsajátítása- sok vita tárgya, kritizálják is ezért a Waldorfot: elvileg magyartanárnak ugyanúgy kell tanítani 8.-ban kémiát, fizikát, mint fizikatanárnak törit, irodalmat. És ezért van, ahol 6. után van, amit átadhat az oszt.tanító szaktanárnak. Ilyen is van.

 

Előzmény: zso70 (4909)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.29 0 0 4914

Örülök, tényleg. Lehet hátradőlni.

Sose voltam híve annak, hogy nem iskolaérett gyereket suliba küldjön bárki is. Csak az esztelen visszatartás ellen szóltam többször, amikor a szülők csak azért, hogy játszon még, meg a tesó is ovis stb tömegével tartottak vissza iskolaérett gyerekeket.

 

Előzmény: muzsa (4913)
muzsa Creative Commons License 2013.01.28 0 0 4913

Neeeem, csak ő nagyon szimpi. De mások is! Csak annyit mondtam, hogy sok függ az osztálytanító személyétől:)

De, most abszolút elégedett vagyok, hogy midnenhonnan azt a megnyugtató hírt kaptam, hogy az én nagyfiam még nagyóvodás maradhat ősztől:)

Előzmény: Ammandina (4912)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.28 0 0 4912

Na, nakes sem könnyű a kedvedre tenni.

Eddig azon aggódtál, hogy suliba kell mennie, most meg azon, hogy akkor nem a kiszemelt osztálytanító lesz :-)

 

Előzmény: muzsa (4911)
muzsa Creative Commons License 2013.01.25 0 0 4911

Az az igazság, hogy pl. nem vinném bármelyik w oviba a gyerekemet. Pedig tényleg oda akartam, és tényleg oda is vittem. Nagyon örülök, hogy az a két óvónéni az övé, akik. És nem máshol, másikok. Felteszem, hogy a szimpátia, a közös hang megtalálása a suliban is nagyon fontos az osztálytanítóval, és lehet, hogy nem jön létre. Nem hiszem, hogy ne tudnék csalódni...

Előzmény: Ammandina (4910)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.25 0 0 4910

A W-s tanárok is csak emberek. Lehtnek betegek, eshetnek teherbe (csak a nők), költözhetnek más városba, külföldre stb. A fiam egyik ovistársa ment W suliba, a játszótéren mondta az apukája, hogy a tanító néni terhes. Ilyen is van.

Emlékszem, amikor elsőba ment a fiam arra gondoltam, milyen jó, hogy tanító bácsiuk lesz, tuti nem fog gyes-re menni. Hát azt nem is tette, mégsem vitte végig az osztályt.

Valószínű egy W-s suliban az összes tanár gondolkodása a tanításról, a tanulási tempóról hasonló. Azért mennek oda,mert nem tetszik nekik az állami rendszer. Muzsa, ha tényelg W sulit akarsz a gyereknek, szerintem nem tudsz csalódni az osztálytanítóban.

Előzmény: zso70 (4906)
zso70 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4909

ami valljuk meg, nagyon nagy szerencse, mindkét félnek, a tanítónak látni, napról-napra, hogy lesz a picinyke gyerekből hatalmas kamasz, akinek ismeri minden rezdülését :-)

Előzmény: muzsa (4908)
muzsa Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4908

Ráadásul úgy nem jellemző egy osztály időközbeni "elhagyása", hogy a waldorf sulikban 8 évig kísér egy osztálytanító egy osztályt, nem négyig...

Előzmény: Ammandina (4905)
muzsa Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4907

na ezt akartam írni, csak megelőztél:)

a waldorf sulikban egyáltalán nem az a jellemző, hogy ne lehetne tervezni előre egy tanítóval. megeshet, de nem ez a jellemző. sőt.

Előzmény: zso70 (4906)
zso70 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4906

W-ban csak nagyon indolkolt esetben nem viszi végig az osztálytanító a nyolc évet. 

Előzmény: pacsuli (4904)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4905

Nyilván fontos a tanító személye is.

De csak egy tanító miatt nem érdemes szomorkodni, még ha szimpatikus is, hogy akkor most nem hozzá megy a gyerkőc, mert sajna egyáltalán nem biztos, hogy aki szept 1-én elsős osztályt indít, az végig is viszi a 4 évet.

 

Előzmény: pacsuli (4904)
pacsuli Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4904

A tanító személye is fontos, de legalább annyira a suli is, miután valószínűleg az összes további gyerek ugyanoda fog járni...

Előzmény: Ammandina (4902)
pacsuli Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4903

Nálunk szintén, az óvónő szerint mosts az van, hogy az óvódavezető saját hatáskörben dönthet, ha egyetértés van a szülővel. A Nevtanos ovipszichológus és a fejlesztő pedagógus is ezt mondta, és nem említették, hogy kéne bármiféle további köröket futni. Aztán később az óvodavezető azt mondta, hogy febr. 8-án lesz végre valami tájékoztató konferencia vagy mi, amin végre megmondják, hogy kinek kötelező menni és kit lehet visszatartani és hogyan, merthogy még mindig nem tudnak az égvilágon semmit sem. Hozzáteszem, azt mondta, hogy a sulikról sem, nem lehet tudni itt az államosítás után, hogy hogy alakulnak a körzetek, lehet-e körzeten kívülit felvenni vagy sem (négy suli van itt a városban, plusz a Waldorf), kötelező-e a körzetesbe menni, ki dönt erről, lehet-e egyáltalán tanárt választani (!!!), megszűnnek-e tényleg a szakok alsóban, úgyhogy tök jó ez most így nagycsoportban, hogy vaktában tapogatózva kell sulit keresgélni. Nekünk is szerintem jobb, ha keresgélünk, nehogy aztán májusban derüljön ki, hogy ja, mégse lehet visszatartani. Én már mindent el tudok képzelni ebben az oktatásügyi káoszban.

Előzmény: muzsa (4901)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4902

:-)

 

Fontos a tanító személye, de ő bármikor elmehet. Tapasztalatból mondom, a fiam nagy gonddal kiválasztott tanítója csak 3,5 hónapot tanította, aztán elment. Igazából ez bárhol előfordulhat.

 

Előzmény: muzsa (4901)
muzsa Creative Commons License 2013.01.24 0 0 4901

Az óvónői nemhivatalos jellemzés azóta megvan, ami szerint még nem iskolaérett, és kiderült, hogy február 11-től végre a kerületi nevelési tanácsadó is elkezdheti végezni az iskolaérettségi vizsgálatokat, és előzetesen azt mondta a vezető, aki a gyerekem pszichomókusa is egyben, hogy dőljek hátra, ne izguljak, nem fogják suliba küldeni, és a nemhivatalos jellemzést fogják alapul venni.

Előzmény: Ammandina (4900)
Ammandina Creative Commons License 2013.01.23 0 0 4900

mert kap még egy év ovit a kisfiunk

 

Mégis kaptál papírt, hogy nem iskolaérett?

Előzmény: muzsa (4899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!