Akkor behozom a garázsból a lakásba. Tegnap kitettem a napra, egész jó kézmeleg lett. Attól én is tartok hogy a gumis összecseszi. Elég sokat dolgoztam vele, és ezt nem lehet egyszerüen javítani a sok réteg miatt.
Téli felniket fényeztem újra. A 2K alapozás után 2K fekete, majd Mipa vicrom, Mipa Beispritzlack, és végül Mipa CC8 2K színtelen lakkott fújtam rá.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi idö alatt keményedik ki teljesen a felsö lakkréteg? HS10 kurz edzövel csináltam. 48 óra elteltével száraz, meg lehet fogni, de a körmömet bele tudom még nyomni. Természetesen amíg nem keményedik ki teljesen, nem szereltethetem fel a gumikat.
Úgy valószínűleg nem vállalják, hogy a maszkolást megcsinálod. Nehéz árat mondani,mert sok minden befolyásolja az árat. Milyen anyaggal dolgozik a fényező,mennyire van jó állapotban a felni ,mennyit kell vele időzni.......
Nincs színtelen wash primer . Epoxiból még létezik ,de az sem teljesen víztiszta. Jó megoldás lehet talán a foszfát kendő a Henkel -től. / Bonderite M-NT 1455-W Wipes/ . Vagy a Novol nak van egy Spectral 705 nevű szinte minden fémre alkalmas alapozó,tapadásközvetítő spray terméke. Spray ból megoldani ,főleg matt lakkozást , hát az kihívás szerintem,
Csiszold meg vizesen 2000-es papírral. Polírozáshoz kellene először durva szivacs hozzávaló pasztával. majd finom szivaccsal átmenni rajta szintén hozzávaló pasztával.Mikroszálas kendővel áttörölni. A 2000-es csiszolás után még lehetne abralonozni, de nem biztos hogy szeretnél annyira belemerülni.
Minden felfújt sor után amikor megszárad,nem árt óvatosan áttörölni mézeskendővel, mivel a felület enyhén poros maradhat, ami ronthatja a metálszemcsék elhelyezkedését. Kérhetsz a festékhez gyorshígítót is úgy hamarabb szárad, haladósabb lesz.
Majd kihívom a garázsba a páromat hogy szórakoztasson a műveletek között. Vagy így, vagy úgy . :)
Egyébként a hetvègén máshonnan tervezek venni festéket, próbálok biztosra menni, mert itt ezen az új helyen a festéket nagyon dícsérték(Quickline márkájú)
Ami pedig a felületet illeti: mivel mattnak kell lennie a felületnek, szerintem ködöléssel könnyű feladat lesz elérni🙂
Pont az a lényeg hogy mattra száradjon,mert a bázis és a metál mattra szárad. Ha nagy dohányos vagy,soronként nyugodtan elszívhatsz egy cigit. Utána mehet rá egy sor lakk cigi, megint lakk.
Jaaa, most olvastam utána, hogy mi az. Szeretném a kocsi színére fújni a csomagtértoldatot.
Illetve amit nem mondtam: Van egy első, teljesen új lökhárítóm is. Azt is alapoztam, vízpapírral ugyanígy megcsiszoltam, majd 2 sorral lefújtam. Az 1 fél fokkal szebb lett, de az is nagyon messze áll a tökéletestől.
Sajnos nem tudom a márkáját, de ez kb fél liter festék volt. Akkor még legalább 1,5 litert rá kell fújni, hogy nézzen valahogy? Naívan azt hittem, hogy az alapozó és a két sor színnél gyönyörű lesz a végeredmèny. De idáig csalódás ...
Te mennyi sort javasolsz?
Most azon agyalok, hogy megveszem a plusz festéket màshonnan, hátha sűrűbbet adnak.
Ha a festék gyártója 1:1 higítást javasol az nem véletlenül van. Ilyen szokott pl a PPG is ,vagy az autolux bázis lenni. Nem kell megijedni, több vékony sorral lehet eltüntetni a problémát. A megfolyást száradá után csiszold meg és vékony "ködöléssel" fújj rá több réteget a teljes takarásig. A bázis márkáját lehet tudni?
Adott egy autó csomagtér fedél, amire csomagtér toldatot ragasztottam, és szegecseltem. Ezt szépen kihúztam egyenesre gittel, magyarán eltüntettem a ragasztás nyomait, majd alapozóztam és színre fújtam. Vagyis az egész olyan, mintha gyárilag spoilerrel lenne a csomagtér. És itt jön a lényeg:
Az egészet alapozóztam két sorral, majd vizes polírpapírral, kb 600-assal felcsiszoltam, aztán hígítóval szépen por/zsírtalanítottam a felületet, előkészítettem a fényezéshez. Idáig minden oké, viszont mikor megvásároltam az autó színfestéket(metál fekete), az eladó kérdezte, hogy hígítsa-e, és mondtam hogy igen. Viszont ez a jóember 1:1 arányba hígította a színt, és mikor fújtam 2 sorral a csomagteret, semmit sem takart a festék, csak megfolyt a felületen. Szerintetek is sok az 1:1 arányú festék keverés? Itt vannak a 2 sor színre fújás eredményei:
Szóval a felület elég csúnya, matt, Foltokban fényes, ahogy a képen látni. Szerintem ennek nem így kellene kinéznie. A festék nem volt olcsó, 3800Ft körül volt / deci. A helyiségben a hőmérséklet 19 fok volt. A kompresszor 120 literes tartályú, nagy teljesítményű motorral. Pisztoly: ERBA márkájú, teljesen kitakarítva, olajleválasztót használtam. Ezeket csak azért írom le, hogy lássátok, szerintem minden adott volt hozzá, hogy jól sikerüljön a végeredmény. Kíváncsi lennék a szakik véleményére, hogy vajon a festékkel volt-e probléma. Ha igen, akkor milyen arányban kell hígítani?
Nekem van tapasztalatom, de sajnos nem jó. Egy fürdőszoba-polcot fújtam le. A sima ezüstnél csak valamivel lett fényesebb. A flakon kupakja persze gyönyörű, krómosan csillogó, ezt biztos nem ezzel csinálták. :) A vásárló megtévesztésére persze jó. A felsorolásodban az utolsó szerintem már korrekt eredményt adna, de szerintem sem ér meg annyit. Ráadásul még lakkot is kell alá fújni.