ezer éves trükk. Ha új gumit vágsz meg nincs gond,csak a bordát szabad kivágni ,alá nem szabad vágni mert kidurrognak. Pogácsás,medvetalpas helyett talán hóban jobban fog,sárban viszont a medvetalpas jó ami terhet is bir. Üresen sárba meg a traktorminta visz mindent..még a difit is :D
a fuvókákat nem gyakori hogy elbarmolják, nemtudom hogy nem e csak a gyorsitó fúvókánál van letapadva valami, sok állásnál előfordul. ha le van véve a légszürő és lendületesen müküdtetjük a gázkart egy a szivótorokba közvetlenül bespriccoló benzinsugarat kellene látni.
ha ez nem müködik akkor gázadásra, gyorsitásra az autó megtorpan, csak lassan óvatosan lehet fergyorsitani. a gyorsitófúvóka dugatyújának alján van egy kis csapágygolyó ami egy furatot zár ell és egy rugó szorítja le, ez a sok állástol hajlamos letapadni
Hello! Tudja valaki,hogy a két torkú karburátor melyik torkába milyen méretű a fúvóka illetve melyik torokba milyen levegő beömlő megy gyárilag? Köszi!
Sziasztok! 452-es UAZhoz ajánlottak K-151B karburátort, a Gazellákat ezzel szerelik, ha nem tévedek. Mit gondoltok érdemes berakni egy ilyet vagy maradjak a 131esnél? Köszi!
Csak azért van rajta egytorkú karbi mert leleményes emberke a dupla torkú szívótorkot egy kazán lemezzel lezárta és egy beömlő furatot hagyott meg ahova felcsavarozta az egytorkú karburátort.
Különben,hogy milyen karbi meg egyebek vannak rajta az szerintem az én esetemben nem biztos hogy mérvadó....... mivel csak össze van barmolva az egész!!
ÜDV ,köszönet a hozzászólásért!Néhány képet akkor felraknék,hátha valaki ezek alapján tudna nekem valami okosat mondani.Annyit hozzáfűznék,hogy tudomásom szerint a Gazellákat csak M24 es motorral adták ki benzinesben,lévén,hogy talán 1996 ban kezdték el a gyártását!?Mivel az általam vett Gazella motorcserés volt és ez a forgalmiban is be van jegyezve,a megjegyzés rovatba ,ráadásul az is hogy csak motorkóddal rendelkezik.Tehát motorszám nincs mint ahogyan az egyik fényképren is látszik a blokkon egy sima felület (alatta a ciril betűs CCCP felirat) ahol elviekben a helye lenne teljesen üres a felület,még motorkód sincs! Amúgy az eredeti motorkód 4016!! EREdetvizsgán sem tudták megmondani ,hogy milyen motor,de nem is érdekelte őket.Annyit mondtak hogy inkább örüljek neki mert bármikor bármilyen 4016 os motorkódú Volgamotort belerakhato,a kutyát sem fogja érdekelni!!Na jó de ki tudja és honnan hogy ez 4016os-e?? És még egy kérdés ,ha ez mondjuk M21 es motor benne akkor az miben különbözik az M24 től? inkább örüljek neki?Én ezzel a géppel 2 tonnákat is fogok vinni! Melyik a jobb motor bele ? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv a fórumozóknak.Egy kis segitség kellene mivel a Gazella topik elég off,gondoltam hátha itt szerencsével járok.Vettem egy 1999 es platós volga motoros Gazellát amely motorcserés volt.Kérdés h
ogy hogyan tudom megállapitani hogy milyen motort raktak bele.Sajnos sem motorkódot sem motorszámot nem találtunk benne még eredetvizsgán sem.Amúgy forgalmi szerint csak motorkódja van.Egytorkú karburátorral szerelt olajtükrös légszűrővel.Esetleg valaki tudna adni valami támpontot ami előrébb vinne???
én pont kidobtam belőle már jópár éve...ette a gyertyákat szó szerint,aztán egyszer leállt se kép se hang,pont mindentől távol...lett bele új trafó,új hall jeladó...ment egy évig,aztán ismét megállt. Ki lett cserélve megszakítósra minden. Van bent egy tartalék megszakító egy két gyertya és kész. Ne uazét rakd rá,vannak jobbak,tirisztorosak. Ot tmár érezni némi fogyasztás,teljesítmény különbséget is. Megszakítósnál a hézagot kell állítgatni,ennyi a hátrány. Ha jól be van állítva,az sem fogyaszt többet.
Üdzv mindenkinek. Érdeklődnék hogy uazhoz elektromos gyújtast hol lehet beszerezji! Átalakitásról véleményeket szivesen várnek. Előre is köszönöm a tapasztalatokat!
Nekem is két torkos a karbi,de a második torok nyitásánál pont forditva van,hörög a motor,nem hogy gyorsulna. A fúvókák tiszták,de mégis inkább lassabb tőle,mont gyorsabb ha odalépek neki. ez mitől lehet? Első torok amig nyit minden jó,de a másodiknál már nem.
Örülök ezen soroknak, legalább el tudok indulni, igaz ami igaz régiek a gyertyák, több évesek is vannak. Először cserélem, valamint megnézem a színt, pillangószelepet. Köszi a segítséget!!!
Ellenőrizd hogy a pillangószelep vissza-e zár gázelvételkor.
Esetleg túl keveset kap (gyertyaszín ellenőrzés).
Nem egyenletes alapjárat lehet rossz gyertyá(k)tól , beégett megszakítótól, hibás konditól ,.. esetleg valamelyik hengerben kisebb a kompresszió. Továbbá szétkopott gyújtástengely/hüvelytől , röpsúlyos előgyújtás-szabályzó szétkopás/rugó szétnyúlástól...
Sikerült megoldani a gyújtáselosztónál jelentkező problémát. Megy is a gép rendesen, pláne a második torok nyitásánál, de egy probléma jelentkezett. Nem egyenletes az alapjárati fordulatom, nem fullad le, nem pörög csak nem egyenletes. Esetleg valami tipp, hogy mit nézzek meg először. Néha azt is észrevettem, hogy kuplungoláskor nem esik le a fordulat alapjáratra, hanem tovább pörög, és lassan esik vissza.
Ha jelen van az ékszíjtárcsa, és kiveszed a gyújtáselosztót. Akkor a meghajtó nútolásának párhuzamosnak kell lennie a blokkal. Ha már valamilyen szöget zár be akkor legalább egy foggal el van rakva a meghajtó. Mivel ferde fogazású kell vele játszani mire stimmelni fog. Viszont könnyen be kell csúsznia a helyére. Ha nem megy le teljesen az azt jelenti, hogy az olajpumpánál nem stimmel a meghajtó. Ha még gyári a meghajtód, akkor a nútolásod középen van. Ha utángyártott akkor már picit el van tolva oldalra. Ne tévesszen meg, annak is párhuzamosan kell állna a blokkhoz képest.
Hát sikerült elindítani a ruszkit, az oktánszabályzó csavarjáról le kellett vennem a nyíl formájú lemezt, valamint teljesen balra fordítva tudtam elérni a leírás szerinti gyújtásbeállítást. Frankón, megy is a gépezet, még egy kis előgyújtást elviselne, de azt most nem tudom állítani. A következő projekt az általad leírt hadművelet végrehajtása lesz.
Ha a m6-os csavart kiveszed teljesen ami rögzíti a gyújtás elosztót és úgy megfelelő lesz a gyújtás és indul jár szépen akkor csak egy megoldás van.A meghajtót ki kell venni .Kettő darab m8 csavar a blokknál ez rögzíti.És megfelelő pozicióban vissza rakni.Nagyon kell figyelni mert ugyan ez hajtja az olaj szivattyút is és mellé tud menni nem lesz hajtás és olajnyomás.Ezért javaslom az olaj teknő levételét és akkor láthatóvá válik alulről és lehet helyre tenni az alsó részét.