Lenne egy olyan kérdésem, hogy kell e 2016, NH3, CZJD, Rapidban üzemanyag szűrőt cserélni.
A kocsi "alatt "nincs az a megszokott üzemanyag szűrő és csak egy üzemanyag cső megy a motorfelé.
Az üzemanyag tartályban van minden elhelyezve, ha minden igaz 60 000 km után kellene üzemanyag szűrőt cserélni.
Voltam egy szervízben és alváz szám alapján megnézték, hogy milyen kellenen bele és azt mondták ebben nincs olyan szűrő amit cserélni kellene. Továbbá, hogy vannak olyan vw autók amiben nincs cserélendő üzemanyag szűrő.
Most akkor valóban nincs üzemanyag szűrő amit cserélni kell vagy keresek fel egy másik szervízt?
Nekem az "apróbb" már megvolt, de még lesz egy nagyobb iy, csak előbb 1-2 feltételnek teljesülnie kell. Ha az is lezajlott, akkor még további 2-3 hónap a felépülésig. Nem baj, túl leszek ezen is, és akkor jöhet a tetőkérpit (is)! :)
Nézd meg belül a burkolat alatt, hogy az ablaktörlő csonkjánál nem folyik-e be a víz. Ezen kívül a kédert körben értelemszerűen érdemes időnként megpucolni és gumiápolóval lekenni.
Nem tudod a hézagokat beállítani, csak a hidrotőke alapbeállítását lehet/kell elvégezni ha komolyabb szelepes munka volt, de pl. hf tömítéscserénél nem kell, meg amúgy sincs rá igénye annak a motornak.
Ha mégis: pontosan érintőre, hézagmentesre kell állítani az emelőket.
Sajnos eddig azért nem tudtam válaszolni, mert, "nem előre tervezetten", kórházba kerültem vagy 10 napra.
Egyelőre el is kellett napolnom a tisztítási/nem-tisztítási projektet, mert még hátra van egy műtétem, úgyhogy a kocsit kénytelen leszek kicsit elhanyagolni pár hónapig:( (Mondjuk a legfontosabb téli felkészítés természetesen nem maradhat el.)
Amivel én ragasztottam újra sem vízbázisú. Bizony a réginél a szivacsréteg porladt el, gyakorlatilag a lemezről kézzel lehetett ledörzsölni a régit ami még maradt rajta. Igaz, ragacsos volt a kezem, hígítóval tudtam utána lemosni.
Nem vízbázisú az a ragasztó. A tetőkárpit az egy kétrétegű anyag:
- van a textil, amit látsz,
- meg van alatta egy szivacsréteg.
Na ez utóbbi "fárad el". Konkrétan ugye egy ragasztóval van rögzítve a tető belső takarólemezére, és valahogy hozzá van dolgozva a textil réteghez is. A kettő között megy szét, morzsálódik el, és ezért kezd lógni a kárpit.
Az évekig tartó folyamatot siettetni lehet azzal, ha a gondos, becsületes gazdája a kocsinak alaposan, és akkurátusan, tisztítja a tetőkárpitot. Mondjuk úgy, ahogy én is tettem: takarító géppel. Ez nagyon jó, mert gyönyörű szépen tisztává varázsolja, csak éppen az a gond, hogy tökéletesen szárazra soha nem lehet megcsinálni. A szivacsréteg miatt a belövelt, tisztítószeres víz egy része megmarad a szivacsban, és elkezdi "eszegetni", rombolni az állagát.
Igazán jó ötletem nincs, a tisztítóhab is ilyen ám. Van a Prevent-nek egy textil tisztító kendője, ha nem veszélyesen koszos a textil, talán azzal a legkisebb a veszély, vagy valami hasonlóval.
Eljött az ideje a Fabiám tetőkárpitjának kitisztítására.
Olvastam korábbi hozzászólásokban, hogy akármilyen módszert nem lehet használni, mert a Skodák tetőkárpitja vízbázisú ragasztóval van rögzítve, így ha pl. nedves takarítógéppel állnék neki (mint ahogyan ajtókat szoktam tisztítani), akkor elengedhet és lógni fog a fejemre.
Jobb ötletem eddig nincs mint a kárpittisztító hab...
Viszont, mielőtt nekiállnék, szeretném megkérdezni, hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban? Kinek mi jött be a legjobban, a nélkül, hogy a ragasztást feloldotta volna, de a tisztítás is hatékony lett?
Csak mint mondtam, az utóbbi időben túl sokszor lett hozzányúlva, minimálisan volt/van használva, ennek ellenére csak szívás van. Anyám meg nem ért sokat hozzá, sajna.
Köszi, ezt nem ismertem. Ebből következően, nekem még nem volt cserélve (eddig - 231.000 km). Bízom az örökéletben:) Bár, gondolom, valamilyen tüneteket produkál, ha mégis cserére szorulna.
22. oldal (is). Egy halom más motorban is. Elvileg örökélet, gyakorlatilag a pesszimistábbak a legtöbb motorban minden második-harmadik vezérléscserénél cserélik ezt is.
Lehet kapni erősített csúszkát az segíthet. Illetve zsírozni sem árthat, bár ahhoz le kell venni az ajtó burkolatát é(s a két gumidugót, ahol a rögzítő csavarokhoz lehet hozzáférni). Mondjuk. Elem a tekerőmuzsika ablak kibírt 16 évet, csak a bowden megnyúlása miatt kellett felújítani. Ezek szerint ez kifejezetten a motoros ablakok rákfenéje.
A napsütésnek nincs igazán ráhatása, a műanyagcsúszka aminek a törése a legtipikusabb probléma nincs UV-nak kitéve.
Sajnos a VW ajtóban leledző dolgai szerintem tipikus példája annak, hogy hogyan csináljunk bevételt a konszernnek olyan dolgokkal, amelyek nem okoznak drámai zavart az autó működőképességében, de konstans bevételforrást jelentenek.
Millió hibalehetőség, köztük fillérekből megelőzhetők (pl. a mikrokapcsoló ilyen jellegű terhelés esetére a mikrokapcsoló gyártója által előírt alulapkájának a hiánya).
Amikkel én találkoztam:
- kábeltörés (tipikusan a 2000 utáni autóknál, addig sokkal jobbak voltak a kábelek)
- zárszerkezet motor hibája
- zárszerkezet alaplap forrasztás szétesik
- zárszerkezet mikrokapcsoló (1000-ből 999 esetben a fent említett)
- zárnyelv-átvezető(?) elkopása
- üvegtartó csúszka törése (a legtipikusabb hiba)
- bovdencsévélő tárcsa elnyalódása
stb.
Ezek közül a mikrokapcsoló elkopása és az üvegtartó csúszka törése inkább csak idő kérdése, a többi nem biztos, hogy előjön.