Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

öregszárcsa55 Creative Commons License 2022.10.25 0 1 152530

Nem kell szűrőt cserélni,mert valóban nincs benne,nekem is 16-os Rapidom van.

Előzmény: Rapid63 (152529)
Rapid63 Creative Commons License 2022.10.25 0 0 152529

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy kell e 2016, NH3, CZJD, Rapidban üzemanyag szűrőt cserélni.

A kocsi "alatt "nincs az a  megszokott üzemanyag szűrő és csak egy üzemanyag cső megy a motorfelé.

Az üzemanyag tartályban van minden elhelyezve, ha minden igaz 60 000 km után kellene üzemanyag szűrőt cserélni.

Voltam egy szervízben és alváz szám alapján megnézték, hogy milyen kellenen bele és azt mondták ebben nincs olyan szűrő amit cserélni kellene. Továbbá, hogy vannak olyan vw autók amiben nincs cserélendő üzemanyag szűrő.

Most akkor valóban nincs üzemanyag szűrő amit cserélni kell vagy keresek fel egy másik szervízt?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

HUF Creative Commons License 2022.10.07 0 0 152528

Köszi szépen Neked is!

 

Nekem az "apróbb" már megvolt, de még lesz egy nagyobb iy, csak előbb 1-2 feltételnek teljesülnie kell. Ha az is lezajlott, akkor még további 2-3 hónap a felépülésig. Nem baj, túl leszek ezen is, és akkor jöhet a tetőkérpit (is)! :)

Előzmény: tarejos (152519)
nohab Creative Commons License 2022.10.04 -1 0 152527

Nézd meg belül a burkolat alatt, hogy az ablaktörlő csonkjánál nem folyik-e be a víz. Ezen kívül a kédert körben értelemszerűen érdemes időnként megpucolni és gumiápolóval lekenni.

Előzmény: timla (152520)
Syracusa Creative Commons License 2022.10.03 -1 0 152526

Nem tudod a hézagokat beállítani, csak a hidrotőke alapbeállítását lehet/kell elvégezni ha komolyabb szelepes munka volt, de pl. hf tömítéscserénél nem kell, meg amúgy sincs rá igénye annak a motornak.

Ha mégis: pontosan érintőre, hézagmentesre kell állítani az emelőket.

Előzmény: gix33 (152516)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.10.03 -2 0 152525

Jajj!

Nagyon sajnálom, és gyógyulj meg gyorsan!

Előzmény: HUF (152515)
timla Creative Commons License 2022.10.02 0 0 152524

Nincs nyílás, de ez nem is kondenzvíz volt. Ha van is nyílás, ennyi víz akkor sem kerülhetne oda.

Előzmény: tarejos (152522)
timla Creative Commons License 2022.10.02 0 0 152523

Ezt megnézem.

Előzmény: Airbag. (152521)
tarejos Creative Commons License 2022.10.02 0 0 152522

Nincs a pótkerék tartó alján egy nyílás, amin keresztül távozni tudna az esetlegesen bekerülő víz?

Előzmény: timla (152520)
Airbag. Creative Commons License 2022.10.02 0 0 152521

tető antenna müanyagja nem porlad?

Előzmény: timla (152520)
timla Creative Commons License 2022.10.02 0 0 152520

Sziasztok!

 

Párom Fabia II-es autójában a pótkerék-tárolóban 2-3 dl vizet találtam ma. Van ennek az autónak jellegzetes beázási pontja ahonnan a víz be tud jutni?

tarejos Creative Commons License 2022.10.02 -1 0 152519

Mielőbbi gyógyulást!

(Nekem tavaly volt egy "apró szívműtétem" 10 nap + 3 hét kórházzal, meg még másfél hónap itthonléttel.)

Előzmény: HUF (152515)
HUF Creative Commons License 2022.10.01 0 0 152518

Köszi szépen!

Előzmény: TWdoktor (152517)
TWdoktor Creative Commons License 2022.10.01 -1 0 152517

Jobbulást és gyógyulást!

Előzmény: HUF (152515)
gix33 Creative Commons License 2022.10.01 0 0 152516

Sziasztok,

Megtudná valaki mondani, hogy Skoda Fabia 1.4 MPI-nél mekkora szelephézagot kell adni?

HUF Creative Commons License 2022.10.01 -1 0 152515

Sziasztok ismét!

 

Köszi szépen a válaszokat tetőkárpit témában!

 

Sajnos eddig azért nem tudtam válaszolni, mert, "nem előre tervezetten", kórházba kerültem vagy 10 napra.

 

Egyelőre el is kellett napolnom a tisztítási/nem-tisztítási projektet, mert még hátra van egy műtétem, úgyhogy a kocsit kénytelen leszek kicsit elhanyagolni pár hónapig:( (Mondjuk a legfontosabb téli felkészítés természetesen nem maradhat el.)

 

HUF

tarejos Creative Commons License 2022.09.19 0 0 152514

Amivel én ragasztottam újra sem vízbázisú.
Bizony a réginél a szivacsréteg porladt el, gyakorlatilag a lemezről kézzel lehetett ledörzsölni a régit ami még maradt rajta.
Igaz, ragacsos volt a kezem, hígítóval tudtam utána lemosni.

Előzmény: csíkos-háTTú (152513)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.09.19 -1 0 152513

Nem vízbázisú az a ragasztó. A tetőkárpit az egy kétrétegű anyag: 

- van a textil, amit látsz,

- meg van alatta egy szivacsréteg.

Na ez utóbbi "fárad el". Konkrétan ugye egy ragasztóval van rögzítve a tető belső takarólemezére, és valahogy hozzá van dolgozva a textil réteghez is. A kettő között megy szét, morzsálódik el, és ezért kezd lógni a kárpit. 

Az évekig tartó folyamatot siettetni lehet azzal, ha a gondos, becsületes gazdája a kocsinak alaposan, és akkurátusan, tisztítja a tetőkárpitot. Mondjuk úgy, ahogy én is tettem: takarító géppel. Ez nagyon jó, mert gyönyörű szépen tisztává varázsolja, csak éppen az a gond, hogy tökéletesen szárazra soha nem lehet megcsinálni. A szivacsréteg miatt a belövelt, tisztítószeres víz egy része megmarad a szivacsban, és elkezdi "eszegetni", rombolni az állagát.

 

Igazán jó ötletem nincs, a tisztítóhab is ilyen ám. Van a Prevent-nek egy textil tisztító kendője, ha nem veszélyesen koszos a textil, talán azzal a legkisebb a veszély, vagy valami hasonlóval.

Előzmény: HUF (152508)
tarejos Creative Commons License 2022.09.19 0 0 152512

Itt az akkori projekt képanyagából néhány :-)  :
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153854753&t=9015819

Előzmény: tarejos (152509)
nohab Creative Commons License 2022.09.19 0 0 152511

18-20 év után leesik az összes. Még van pár éved, de csak ha vizet nem lát :)

Előzmény: HUF (152510)
HUF Creative Commons License 2022.09.18 0 0 152510

Nekem még tartja magát, igaz fiatalabb, 2006-os:)

Előzmény: tarejos (152509)
tarejos Creative Commons License 2022.09.18 0 0 152509

A 2002-es Fábiámon tisztítva sosem volt a kárpit.
Ellenben eleresztett az magától is. Sk. kárpitoztam újra.   :-)

Előzmény: HUF (152508)
HUF Creative Commons License 2022.09.18 0 0 152508

Sziasztok!

 

Eljött az ideje a Fabiám tetőkárpitjának kitisztítására.

 

Olvastam korábbi hozzászólásokban, hogy akármilyen módszert nem lehet használni, mert a Skodák tetőkárpitja vízbázisú ragasztóval van rögzítve, így ha pl. nedves takarítógéppel állnék neki (mint ahogyan ajtókat szoktam tisztítani), akkor elengedhet és lógni fog a fejemre.

 

Jobb ötletem eddig nincs mint a kárpittisztító hab...

 

Viszont, mielőtt nekiállnék, szeretném megkérdezni, hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban? Kinek mi jött be a legjobban, a nélkül, hogy a ragasztást feloldotta volna, de a tisztítás is hatékony lett?

 

Köszi előre is és további jó hétvégét!

paddyjoe Creative Commons License 2022.09.07 0 0 152507

Nohab, HUB, köszi az infót, átadom.

Csak mint mondtam, az utóbbi időben túl sokszor lett hozzányúlva, minimálisan volt/van használva, ennek ellenére csak szívás van. Anyám meg nem ért sokat hozzá, sajna.

Syracusa Creative Commons License 2022.09.06 0 0 152506

Aha, megszűnik az olajnyomás. :)
Vezérléscserénél ráér, nem a pechre kell felkészülni.

Előzmény: HUF (152505)
HUF Creative Commons License 2022.09.05 0 0 152505

Köszi, ezt nem ismertem. Ebből következően, nekem még nem volt cserélve (eddig - 231.000 km). Bízom az örökéletben:) Bár, gondolom, valamilyen tüneteket produkál, ha mégis cserére szorulna.

Előzmény: Syracusa (152504)
Syracusa Creative Commons License 2022.09.05 0 0 152504

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_223.pdf

 

22. oldal (is).
Egy halom más motorban is. Elvileg örökélet, gyakorlatilag a pesszimistábbak a legtöbb motorban minden második-harmadik vezérléscserénél cserélik ezt is.

Előzmény: HUF (152503)
HUF Creative Commons License 2022.09.05 0 0 152503

Az olajszivattyút lánc hajtja az 1.4 PDTDI-ben?? Erről még soha  nem hallottam, pedig nekem is az van…

Előzmény: Pepe tdi (152496)
HUF Creative Commons License 2022.09.05 0 0 152502

Hali,

 

Lehet kapni erősített csúszkát az segíthet. Illetve zsírozni sem árthat, bár ahhoz le kell venni az ajtó burkolatát é(s a két gumidugót, ahol a rögzítő csavarokhoz lehet hozzáférni). Mondjuk. Elem a tekerőmuzsika ablak kibírt 16 évet,  csak a bowden megnyúlása miatt kellett felújítani. Ezek szerint ez kifejezetten a motoros ablakok rákfenéje.

Előzmény: paddyjoe (152500)
nohab Creative Commons License 2022.08.29 -1 1 152501

A napsütésnek nincs igazán ráhatása, a műanyagcsúszka aminek a törése a legtipikusabb probléma nincs UV-nak kitéve.

 

Sajnos a VW ajtóban leledző dolgai szerintem tipikus példája annak, hogy hogyan csináljunk bevételt a konszernnek olyan dolgokkal, amelyek nem okoznak drámai zavart az autó működőképességében, de konstans bevételforrást jelentenek.

 

Millió hibalehetőség, köztük fillérekből megelőzhetők (pl. a mikrokapcsoló ilyen jellegű terhelés esetére a mikrokapcsoló gyártója által előírt alulapkájának a hiánya).

 

Amikkel én találkoztam:

- kábeltörés (tipikusan a 2000 utáni autóknál, addig sokkal jobbak voltak a kábelek)

- zárszerkezet motor hibája

- zárszerkezet alaplap forrasztás szétesik

- zárszerkezet mikrokapcsoló (1000-ből 999 esetben a fent említett)

- zárnyelv-átvezető(?) elkopása

- üvegtartó csúszka törése (a legtipikusabb hiba)

- bovdencsévélő tárcsa elnyalódása

stb.

 

Ezek közül a mikrokapcsoló elkopása és az üvegtartó csúszka törése inkább csak idő kérdése, a többi nem biztos, hogy előjön.

 

Előzmény: paddyjoe (152500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!