Nagyon köszönöm előre is! Nekem a krómozott duda, fénykürt, tompított-reflektor váltó “háza” is elég lenne, mivel a belseje jó, csak a felfogatása van elpattanva.
Köszönöm a segítségedet ! Azonban ez nekem a Jawahoz nem jó: itt egy átmenő csavar fogja fel az adott helyre, nekem viszont egy “kengyel” rögzíti a kormányhoz. De tényleg köszönöm a segítségedet!
Sajnos még mindig a felújítás közepén járok, az egészségem akadályozott. A motor egy Jawa 350/634.
Most egy év kihagyás után folytatni szeretném. Tájékoztatást szeretnék tőletek kérni tapasztalaitok alapján 3,25x18 gumi , abroncs+küllő ,kipufogó /krómozás vagy csere ?/, Győr-Székesfehérvár környékén elsősorban.
Köszönöm, nekem is van, de észbentartom, ha esetleg valami nem lenne jó benne. Az ukrán gyújtás, hogy milyen féle azt sajnos nem tudom, az ukrajnai OLX ről rendeltem.
Én is köszönöm szépen,így utólag is a válaszod! A probléma ugyan megoldódott, érdekesség kedvéért leírom, hátha valkinek segít majd a jövőben... A motor rigojálya a légszűrő volt, az utángyártott légszűrő méretei nem egyeznek az eredetivel ezért a légszűrőház dobozát visszatéve "elcsúszott" és így a levegőből sokallt a gép, visszatéve az eredeti légszűrőt a hiba megoldódott.- tökéletesen duruzsolt a gép. Gondoltam így nyár végére már csak nem szívat többet és végre "húzhatom a szarvát" de jött a következő probléma, a gyújtás. Igazából a gyújtás eredetileg-felújítás előtt is rossz volt (nem volt töltés- mint később kiderült az egyenirányítón volt leszakadva az egyik forrasztás) ezért a korszerűsítés kedvéért kicseréltem egy ukrán Vape utánzatra, hát erről a gyújtásról van mit mesélnem így le is írnám a tapasztalatimat: maga a gyújtás egy kínai robogó (GY6) motor elektronikája ugyan az a generátor, lendkerék, CDI, illetve fesszabályzó. Maga a rendszer 3 fázisú és elméletileg a töltése is sokkal jobb az eredeti generátornál. Persze mind ez csak süket duma.... A töltés rendkívül gyatra,alapjáraton szinte minimális ( az eredeti generátor közelébe sem ér), 2-3 ezres fordulaton azért már kezdi tölteni az akkumulátort, még úgy is, hogy világítanak a fogyasztók-. A szikra az ígértekkel ellentétben szintén elég gyenge- ez főként indításkor zavaró mivel gyakran beköpi a gyertyát a motor. Ezektől egyébként még el tudnék tekinteni-duzzogva de azért elfogadnám az olcsó gyújtás hiányosságait. DE a leglényegesebb a gyújtás időpont ami a hall jeladónak köszönhetően tökéletesen pontosan gyújtana... igen ezt gondoltam én is naívan. A lendkerék a főtengelyre egy kúp adapterrel tehető fel amit még egy csavar is rögzít (a réi forgórész menetébe kell csavarni) ami egyébként nem lenne egy rossz ötlet csak hát ez a kúp rögzítés elég érzékeny a pontosságra. A lényeg a lényeg a főtengelyen a lendkerekem folyamatosan elcsúszik ezáltal pontatlanná téve a gyújtást. Ezt egyébként orvosoltam is, csapágyragasztóval bekentem a kúpot.persze utána szét kellett szednem ismét a generátor miatt.(vissza már nem ragasztottam hátha jó lesz alapon) Még azt érdemes megemlítenem, hogy a leírás is hibás mert a jeladó a jelet a mágnes elhaladtával adja nem pedig előtte... A lendkerék pedig hatalmasat üt..... A lényeg a lényeg a gyújtást pontosan beálltani nagyon nehéz rajta,arról nem is beszélve, hogy a leírás félrevezető, ezek ellenére már hallottam olyanról is, hogy tökéletesn működik vele a motor... De nekem ez e gyújtás egyálatalán nem jött be. Jelenleg durrog, és egyenletlenül jár valószínűleg megint elállítódott a gyújtás. Esetleg valaki tud ajánlani valami jó féle, bevállt gyújtást (a vapen kívül mert arra sajnos nincs pénzem) mert kezdem unni a dolgot, hogy felújítás után itt szórakozok vele feleslegesen?! (nekem az is jó ha csak a megszakítókat heyettesíti)
Legelőször adásvételi az idős bácsival, amiben rögzítve van, hogy a jármű forgalomból kivont, illetve jelen állapotában üzemképtelen felújításra szorul.
Ha 1970-es Jawa 250, akkor valószínűleg 559 típusú. Szakirodalom bárhol az interneten, vagy a Maróti könyvkereskedésben. Cseh, német, angol, magyar nyelvek közül biztos lesz valami valahol. Abban lesz adat az akkuról.
Kulcsmásoló tud kulcsot csinálni a gyújtáskapcsolóhoz és a zárakhoz, csak ki kell szerelni és elvinni hozzá.
Jawa 250 motorkerékpárt kap a fiam idős rokon bácsitól. 1970-es a motor.
A kérdéseim a következők, melyekre tanácsot kérek:
A kulcsok, slusszkulcs, forgalmi már nincs meg, rendszám leadva .
Okmányirodától kaptunk igazolást, létezik a motor, le kell műszakiztatni, majd adásvételivel, biztosítással, eredetvizsgával kell az okmányirodába menni új forgalmiért, talán a régi rendszám megvan.
Vagy 15 éve nem volt beindítva, mi a teendő? mit javasoltok? A tankot hogyan kell a régi benzintől kitisztítani?
Gondolom a karburátort tisztítani kell, milyen, mennyi új olaj kell a blokkba?
Új akkumulátor milyen kell bele?
Van valakinek gépkönyve hozzá?
A slusszkulcs hiányát hogyan lehet megoldani, hogyan lehet a zárakat cserélni?
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem egy jawa 638-as motorral kapcsolatban. A motorblokk teljes felújításon esett át, 1000-1200 as alapjárattal rendelkezik viszont 50 km/h felett nem akar menni fullad/ lehörög. Egy utángyártott karburátor van rajta amibe visszatettem az eredeti fúvókákat (mert nem egyezett a méretük) és a tűszelepet (hátha az a baj) viszont nem változott semmit a helyzet. Egyébként ksiebb sebességnél jól húz-gyorsul, van benne erő viszont 50 felett nem akar menni. Visszaolvastam egy kicsit a forumot és láttam, hogy volt már másnak is hasonló problémája viszont, hogy mi lett a megoldás azt nem tudom, mindenesetre jól jönne egy kis segítség!