Most még pont volt 1 olajcserére elegendő GT1 itthon, de mivel kellett vennem ezt-azt így bevágtam a kosárba az Eneost. Tavasszal lesz belerakva kb. (10 E Km múlva).
Mindig előre megveszek ilyeneket, főleg most úgy felmentek az olajárak IS hogy nehéz követni.
0w-30-at ha kevés a km (200 E km alatt) akkor próbaképp miért ne?
A gyári előírása igen tág lehetőséget ad, és az igény szint se magas. API SG, 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
A gyári Yamalube olajról már az elején lebeszéltek, egyszerű ásványi olaj volt horror áron. A Shell 10W40 .... valami most vagy ásványi, vagy részszintetikus volt, nem tudom már.
Ajánlották a Motul olajokat ( motoros körökben nagyon szeretik), de azért azt nem hívnám olcsónak.
Igyekeztem egy megfizethető megoldást keresni, így lett - megelégedésemre - a Repsol Moto 4T 10W50 Racing, - szerintem jó ár/teljesítményt nyújtó olaj.
Dobozán a Fully Synthetic felirat ott vigyorog, de szerintem nem az. Viszont a tudat... :) Legalább had higgyem, na. :)
Egyébként van még rajta kívűl más autósbolt (olajshop) is, a közelben pl ZS+U.
Igen, próbáltam ezt az Eneost is. ( 1.4 PDTDI, 1.9 PDTDI) Hallhatóan csendesebb lett tőle a motor. Amiért váltottam a Fuchsra, az pont a hidegebb időben hideg indításnál hallható, amikor is nehezebben teker az önindító.
Tehát a viszkozitása nem olyan jó hidegben, konyhanyelven: sűrűbb.
Semmilyen kár nem keletkezett egyetlen autónkban sem, egyébként nyugodtan használható, de ár/érték arányban - véleményem szerint- a Fuchs Titan GT1 jobb.
A CR Passatba a Titan GT1 5w30 Pro C-3-at teszem, de hajlok - próbaképp- a Shell Helix Ultra 0W30 felé. ( Tán most az lett a gyári ajánlás is?)
A hivatkozott motorolajon a gyártó VW 501.01 követelményt jeleníti meg. Ez a 1997. márciusig gyártott VAG benzinmotorok követelménye. Ezért a termék hivatkozott motorokba nem való.
Az olajkövetelmény a VW 502.00, fix 1 év / 15 ekm cserecikussal. Ezt teljesítő Eneos motorolaj: Eneos Hyper-FA 5W-40.
" .... Shell valami volt, az megfeketedett, megégett néhány Kakucs ringes délutánon. A Repsol soha. ... "
Ha a "Shell valami" ásványi (vagy félszintetikus), a Repsol pedig teljesen szintetikus olaj volt, akkor ez természetes jelenség. Fordítva - teljesen szintetikus Shell vs. ásványi Repsol olaj - fordítva működne a két márka olaja.
Köszi. Évi 10 ezret nem megyünk vele és évente meglesz a csere mindig. Eddig nem ette az olajat, remélem egy darabig ne is fogja számottevően. Szervízbe hordott szakszervíz baszta felírni ,hogy milye viszkozitású olajat rakott bele. 5 W40 felé hajlok. 110 ezerkm van benne, 1.4 16 szelepes , 55kw, BKY motor. Váltóba 75W80 .
Kicsit idősebb Ibizába(2003. 1,4-16v 75 le) az Eneos premium 10w40 vált be a legjobban. A Castrol Magnatec is jó volt amikor jót vettem, de volt amikor 3 litert megevett 15000 km.re! Előtte, utána(Eneost) soha többé ennyit. max. fél litert. Repsolt az egyik motoromban használok, semmi gond vele.
Egy év alatt csupán 3 ezer kilométert futott az autó (2005, Skoda Octavia 1, 1,6 benzin-LPG). Ilyen kevés km futás mellett is ajánlott az éves olajcsere?
Egy 20 évnél öregebb autónál nem kell olyan szigorúan venni a SAE osztályra vonatkozó előírásokat.
Tény és való, hogy a 80W-80-es olajok túlnyomó többsége ásványi, míg a 75W-140-es olajok teljesen szintetikus bázisúak, vagyis jobb minőséget képviselnek.
Ennek a modellnek a differenciálművéhez 80W-90-es, API GL-5-ös hajtóműolaj szükséges, a cseréhez (a Motul olaj ajánlója szerint) 1,70-2,70 liter olajra van szükség.
Nem tudom honnan indult a Mannol, én augusztus 4.-én vettem először. 5 liter Defender 10W40 6709ft. 4+1 liter Energy Formula OP 5W30 6822+1874. Szerintem kimondottan kedvező árak.