Miaz hogy csók... Én nemvagyok olyan, nemtartozom közétek... Egyébként , ómassán kell buszocskázni,és őket szidd.Ott dolgoztam- tanítod a halat úszni??? Nyis egy új topikot. SZEVA
MEG AKAROD MAGYARÁZNI MI AZ A KÖZLEKEDÉS??? Előbb ahoz jogosítványt kellene szerezned.
Kedvedért lemértem, Ómassa-Diósgyőr 15km, ami nem 18, de 10-nél egész biztosan több. A lillafüredi betérő erre még legalább 3 km.
Nézd meg a menetrendeket, mvkrt.hu. 35-ös jelenleg 5 percenként, 12-es indulásai reptérről: 06 02 09 16 22 29 38 41 45 51 58 Ez hangyafasznyit sűrűbb annál a 20 percnél, amit te állítottál.
Biztos nagyon profi buszvezető vagy, csak az a baj, hogy nem látsz túl a saját fülkéden. A közlekedés pedig kicsit több dologról szól a buszvezetésnél. Ahhoz meg úgy látszik lusta vagy, hogy bárminek utánanézz, ha már szólnak, hogy hülyeséget beszélsz. Ezt én próbálom tolerálni, a személyem elleni támadásokat viszont már sajnos nem sikerül. A stílust csak magadnak köszönheted. Csók.
Mondjuk az 1-es busz útvonala legalább 12km, a 15-ös busz útvonala pedig majdnem 20km (Lillafüredi betéréssel több is, miint 20), a 2/12/22-es buszcsaládon csúcsórában irányonként 27 busz megy, a tavaly (szólóval) egymást tolták fel az Avasra, idén is 5 percenként járnak, emellett egyre gyakoribb jelenség a városban a dugó.
Nem azt mondom, hogy egy miskolci sofőr akkora stressznek van kitéve, mint egy budapesti, de azért ne csináljunk úgy, mintha az a város egy békés kis tanya lenne valahol a Bükkben... Szvsz. Magyarországon Budapest után Miskolcnak van a legkomolyabb tömegközlekedése.
Csak gondolom, mint megannyi szakszónak a hivatalos nyelvben a magyar változatát tették használatossá. Így lett a malterból habarcs (bár szvsz ez sem jobb :-), a fandliból, kanál (tudom, nincs is kanál), a gurtniból heveder, és a sofőrböl járművezető, végtére is nem vagyunk mi oroszok, vagy franciák, vagy mifene. :-)
Ha meg kiutálnak, akkor fölszállok hozzád, és ott folytatjuk az eszmecserét, De beszerzünk hozzá egy Grétsit is . :-))
Nem értek veled egyet ebben a kérdésben. 1. Ha valakit meg akarok bántani, akkor nem ezt mondom, hanem azt hogy... És hidd el van mit a pontok helyére behelyettesíteni. Nem véletlenül születtek a "úgy káromkodik mint a fuvaros", vagy az "úgy beszél mint a kocsis" szállóigék. 2. Semmi lekezelőt vagy nyeglét nem mondtam, csupán az említett tevékenységet a helyén említettem. Miért? a. Az eredeti állás ugye az volt, hogy a külföldi munkavállalás mint sofőr. Nos erre írtam, hogy ugyanolyan csicska munka mint... Ha nem lenne az, akkor találnának rá helyben jelentkezőket. Legalábbis a tapasztalat azt mutatja, hogy amit meghagynak egy külföldinek az annyit sem ér, mint egy kifacsart citrom héja, és feltételezem a sofőr/járművezetői állásokat úgy hirdetik, hogy bár túljelentkezés van, mi mégis vendégmunkásokkal szeretnénk megoldani pusztán emberbaráti megfontolásokból. b. Mindezektől függetlenül milyen munkáról is van szó? Hóban, kánikulában, az egyik legtöketlenebb munkarendben dolgozik. Ha emberi rakománya van, akkor mindig akad egy önjelölt gyökér, aki úgy gondolja, hogy neki jár az, hogy a sofőr/jv-be törölhesse a lábát, ha árút szállít akkor meg rakodhatja, ráadásul különböző rendszerességgel meg is próbálják atb...ni. Mindezek mellett gyakran elkerülhetetlen, a kosz, és a hab a tortán, a különböző vállalati, vagy hivatalos közegek akik keféletlenségből, vagy anyagi éhségtől űzve szintén arra hivatottnak tekintik magukat, hogy az említett munkavállaló amúgy sem tágas erszényében kotorásszanak. És még ragozhatnánk gazdagon. És végül az erszény. Ami rendszerint karcsú, mert ismerjük a "tragikus" összefüggést az eszkimók, és a fókák között, és ezzel a piac törvényei szerint vissza is élnek. De miért sok az „eszkimó” mert nem kell hozzá egy agysebész képzés, hanem, ha egészségileg rendben van minden ( és ha a páv már belekeveredett az is ide tartozik)elég egy pár hónapos tanfolyam (jogsi+az esetleges „húzzunk le egy kis pénzt a jelentkezőről” képzés) és lehet menni dolgozni. Időben pont annyi mint bármely más gyorstalpaló képzés.
Asszem ezekkel sem mondtam semmi újat, amit itt valaki ne ismert volna, vagy ne tudna kiegészíteni.
És ami fontos, ennek okán nem írtam semmilyen jelzőt azokról, akik (mint magam is) abból élnek hogy járművet vezetnek. Akkor hol itt a lekezelés, nyegleség, és a bántás?
Ha valaki ezért megbántódik, az buta ember, és sajnálom ezért, mert ha valakit csak a munkája éltet, akkor az egy szegény ember.
Mindazonáltal mivel úgy vélem, hogy ezt a témát jóval tovább ragoztuk, mint amennyit megérdemel, ráadásul itt ebben a formában meglehetősen offtopiccá nőtte magát.
Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve :-)
De az tényleg érdekelne, hogy a sofőr miért gáz? Talán egy olyan jelentéstartalmat is ismertek többen, amit én nem. Én ennek tudatlanságában pedig büszkén használom a szót a mai napig :-)
*De most már nem nyelvészkedek, mert ki leszek utálva :-)
És még számos jövevényszó van a magyar nyelvben a fridzsidertől a gurtniig ami bár teret nyert a magyar nyelvben, és ily módon az ezzel foglalkozó lexikonokba is bekerült mégis van szebb alternatívája is. Bár megjegyzem, ez esetben nem én vagyok a címzetted, de akkor a jövöben feléd a sofőrt (amit piros hetes olvtárstól tudjuk, hogy "ilyen állat márpedig nem létezik") felé pedig a járművezetőt használom, és mindenki elégedett lesz. :-) (Remélhetőleg. :-))
Mintha egy ráncos néger öregasszony, egy háromnegyedes bőrkabátot, és a késői időpont ellenére napszemüveget viselő fickó, és egy kopasz ázsiai gyerek állna a megállóban este tíz felé. A bőrkabátos az iránt érdeklődik, hogy jön-e még ma a kiválasztott járat, de az öregasszony csak annyit mond, hogy: -Tudod a választ nélkülem is. -Igen. Nem lesz ma már. Mondja a titokzatos bőrkabátos, és már indulna, de kérdőleg még ránéz a gyerekre, aki egy magányos buszt tekerget valahol a fél kezével, mire a gyerek magyarázólag: -Nincs sofőr.
Reggel egy olyan büdös csöves volt a villamoson, hogy le kellett szállnom, mert nem bírtam elviselni a szagát. Amíg ezek ingyen utazhatnak, ne várja el tőlem sem senki, hogy 9000 Ft-ér megvegyem a bérletet.
nem mintha mondjuk a buszvezetéshez nem kéne hatszáz féle jogosítvány, papír, gyakorlat, ilyen vizsga, olyan vizsga.... van, aki azt gondolja, hogy ezek megszerzése két perc?
de azért nem hiszem, hogy szerencsés egy három hónapos gyorstalpaló tanfolyamot összevetni egy bármilyen szakképzéssel, ahol 3, 5, vagy több évet tanulnak emberek, hogy azt végezhessék.
Nem is arról van szó, hogy bárki egyenlőségjelet tett volna két (vagy több) nagyon eltérő képzési idejű és természetű képzés között. Hanem arról, hogy meglehetősen lekezelően, nyeglén nyilatkoztál egy olyan képzésről/tanfolyamról, amiről nagyobb alázattal, tisztelettel, de lagalábbis nem negatívan kellene szólni; felesleges másokat ok nélkül (és úgy tűnik: alaptalanul) megbántani.
Igaz, ráadásul magyartalan is, de a köznyelv mégis használja (mint megannyi más ilyet),
Kulcsszavak valóban: a köznyelv használja. Nyilván nem véletlenül. Az, hogy mi a magyartalan, nem egy olvtárs határozza meg, tehát nem Te vagy én, vagy valaki más, se nem egy topik/fórum. A nyelv bizonyos értelemben önálló önszabályozó, van egyfajta önálló élete, ha úgy tetszik. Az egy dolog, hogy valakinek (történetesen Neked) nem tetszik a sofőr szó, de attól még nyelvünk része, ezt fölösleges vitatni (legalábbis racionálisan).
Egyébként ha magyartalan lenne, akkor nyilván nem szerepel(het)ne olyan, a nyelvvel foglalkozó munkákban, mint pl. a Magyar Szókincstár, Magyar Helyesírási szótár vagy a Magyar értelmező kéziszótár.
Valójában arról van szó, hogy nem adnak többé ajándékba 5-6 napot.
(Tulképp miért is tennék?)
Viszont a múlt héten a buszon utazván figyelmes lettem egy szitura, mikoris egy tisztes családanyát, akinek amúgy volt jegye megbüntettek, de a buszon sminkelő libától, akinek viselkedéséből ítélve (gyorsan az ajtóhoz slisszolt) nem volt semmije, el sem kérték. Ez érdekes...
A bünti 6000 Ft helyszínen a bérlet meg 8250-be kerül, ez talán elrettentő, de nem oldja meg a bliccelés problematikáját.
Mondanék jobbat: legyen 10 000, amiből gyak 1750 lenne a büntetés és az ellenőr a helyszínen adjon egy bérletszelvényt a bűnosnek.
Így a BKV bevétele ugyanúgy meglesz, plusz a bliccelők száma is csökkenhet.
Ami a járművezetők viselkedését illeti, (tisztelet a kivételnek!) ... a hétvégén Miskolcon jártam ... egyszerűen ég és föld mind a vezetési stílus, mind a mentalitás!
Igaz, ráadásul magyartalan is, de a köznyelv mégis használja (mint megannyi más ilyet), de a jövöben igyexem jobban odafigyelni a használatának mellőzésére.