A hengergörgős drágább, cserébe nagyobb radiális teherbírása van, a 350-esben golyós van, mondjuk ott nincs ekkora lendítőtömeg, a dinamó forgórész is lényegesen kisebb, illetve nincs kényszerhűtés sem. Tehát a 6305 C3-mal valószínűleg sokat el fogsz menni, a gyár valamiért mégis hengergörgőset ajánl, a pontos típusát nem tudom, 25x62x17mm-es. a főtengely középcsapágy viszont mindenképp golyós legyen, a hengergörgős enged oldalirányú mozgást a tengelynek, legalább középen legyen megvezetve.
Ez 71-es blokk és 16mm-es a csapszeg mérete,akkor vehetek hozzá 350 6v dugót jó lesz? És a csapágyból 6305 c3 lehet golyós is vagy csak a henger görgős jó?
A dugattyú csapja Jawa méret kell hogy legyen, mert alapból Jawa. 1971-ben a 360-as Jawán még 15 mm-es csapszegek voltak, a 634-esen lett már 16-os. A csapágyak szabvány méretűek, a főtengelyen lévő egyezik (6306 középen, és a két szélén 6305, vagy ennek megfelelő méretű hengergörgős csapágyak, mindenesetre C3 hézagolású legyen mindhárom), a váltót nem tudom, de szerintem passzol az is.
Ebben eredeti blokk van, rendszámos darab,csak a volt tulaj szétszedte és sose rakta össze.A robbantott ábrákból nem lettem okosabb.A kérdésem az lenne hogy jó bele a Jawa csapágy PL:634-es főtengely csapágy.Vagy esetleg valami spéci méret,csak azért kérdezzem mert a dugók csapja is más mint a jawáé.
De, biztosan lesz hazai találkozó is. Ha van pontosabb hely, időpont ide kiírom majd.
Kaptunk egy másik meghívást a Lengyel velorex klubtól: (gépi fordítás)
Helló Velorex Fans!
Mi meghívjuk szeretettel a Velorex Rally Lengyelország kerül megrendezésre a lengyel tengeren a városban Pobierowo az augusztus 22 - augusztus 24. 2014-ben.
Az érdeklődők csatlakozhatnak a lengyel csoport, és együtt mennek Lengyelország szerte. Az útvonal körvonalazódik a város Rybnik a város Pobierowo.
A találkozó kezdődik 2014/08/19 a 2014/08/22.
Hívjuk szeretettel :)
Kérem, mondja ezt az információt Velorex rajongók a környezetben. Ha kérdése van, kérjük, küldjön nekem e-mailt mailto:janoszpenio@poczta.onet.pl
Helló! Most kezdtem el a kis velorexem blokkjákak felújitását,és egy kis segitséget szeretnék kérni hogy milyen csapágyakat és szimeringet vegyek bele,sajnos a régiek nincsenek meg mert szétszedve vettem.A velo 1971-es gyártmány hidraulikus blokkja van.
A 350-esemen 30-40 éves Barumok vannak, két éve a 110-es tempót autópályán bírta, a Mitas semmivel nem rosszabb, és még tapad is! :)) Műszakira én is váltok, csak akkor nem volt még rá "kedv".