Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42721

de nem a forgalom miatt drága egy út, bakter :)

ha 2x2 sávos utat építenek, ilyen hegyes/völgyes vidéken a 10 milliárd/km ár nem olyan ritka...

 

amúgy tisztán látszik, hogy az észak/dél irány nem az erőssége a szlovák úthálózatnak!!!

Pláne nem a határ közelében...

 

Előzmény: dimelo (42717)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42720

Hát maradjunk annyiban, hogy alapvetően egyetértek azzal, hogy kellenek hidak a Dunán.

Minden nagyobb városnál illene lennie, ahol nincs vagy nem jó helyen van, alkalmatlan a teherforgalomra.

Pláne ha az EU fizeti a 85%-át!!!

 

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/hatalmas_eu-tamogatast_kaptunk_uj_duna-hid_epitesere.610975.html

 

Két év múlva már állhat az új komáromi híd - közölte a SITA hírügynökség, miután az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére.

Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap. A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót. Mint a pozsonyi Új Szó közölte, Martin Kóna, a Közlekedésügyi Minisztérium szóvivőjének tájékoztatása szerint az építkezés már idén elkezdődhet, a híd pedig várhatóan 2018-ra készülhet el.

Ez a híd az iskolapéldája annak, mire kell fordítani az uniós alapokat - arra, hogy a szomszédos országokat biztonságos útvonalakkal kössük össze - jelentette ki a projekttel kapcsolatban Ján Pociatek közlekedésügyi miniszter, hozzátéve: az új híd jelentősen hozzájárulhat a határokon átívelő vállalkozások és a turizmus fellendüléséhez a térségben.

 

 

Előzmény: dimelo (42717)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42719

Lehet, hogy nekem is a tudománnyal van kétségem?

 

OCF 2016 szerint:

 

Azt nem zárom ki, hogy a szlovák teherforgalom Léváról Losonc felé erre megy.

De amit a Célforgalmi Felmérésben a HU-Go adatokból kimutattak az engem is meglepett.

 

Ha már Losonc, hol folyik ott a Duna?

42716-ból az idézet:

Budapest-Losonc útvonalat Ipolyságon keresztül. Ez a mi szempontunkból nem olyan nagy probléma, mert csak kis szakaszt kéne megépítenünk.

Nagyobb a gondja vele a magyaroknak, mert hidat kell építeniük a Duna fölé,

 

Előzmény: trizs77 (42718)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42718

Ipolyságnak kell egy elkerülő, de a 2. úton átmenő kamionok 50 %-a Léva felé megy.

 

----------------------

 

Tényleg ?

 

Tudománytalan, de helyszíni megfigyeléseim szerint, egyenesen mennek tovább a 66-os úton Zólyom felé.

Előzmény: dimelo (42715)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42717

Persze, hogy sokallom. (ez nem M0-Ny)  Tizednyi forgalom sem lenne itt.

 

Ezért lenne jobb és 50-60 %-kal olcsóbb az Esztergom (Tát) -Léva - R1 vonal.

 

De most miért Komáromnál épül híd?

 

Nagy az összhang...

Előzmény: Mash_bakter (42716)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42716

Kevesled agy sokallod az árat?  Olyan 11-11,5 milliárd/km ha jól számolom.

Ennél a magyar árak az M0 észak/nyugat esetén magasabbak nem?

 

EZt a magyar cikket találtam a témában...

http://www.korkep.sk/cikkek/belfold/2017/01/03/eszakon-sokszor-felesleges-gyorsforgalmi-utak-epulnek-delen-maradnak-az-igeretek

 

„A magyarok szeretnének gyorsabb Budapest-Losonc útvonalat Ipolyságon keresztül. Ez a mi szempontunkból nem olyan nagy probléma, mert csak kis szakaszt kéne megépítenünk. Nagyobb a gondja vele a magyaroknak, mert hidat kell építeniük a Duna fölé, és még hatástanulmány sem áll jelenleg rendelkezésükre”

Előzmény: dimelo (42714)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42715

Fantáziálunk... azt szabad?

 

Az R3 változat is komolytalan, ha igaz a 2,5 milliárd euro-s költsége.

 

Ipolyságnak kell egy elkerülő, de a 2. úton átmenő kamionok 50 %-a Léva felé megy.

egy új Duna híd (Muzsla-Tát) egészen átbillentené az irányforgalmat.

Előzmény: trizs77 (42712)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42714

A tervek szerint a gyorsforgalmi út építkezései 2024-ben kezdődnek, s várhatóan 2027-ben már át is tudják adni a teljes útszakaszt.

Az állami beruházás teljes becsült összköltsége megközelíti a 2,5 milliárd eurót.

 

Tessék???

2,5 milliárd euro = 800 milliárd Ft

 

Valaki valamit benézett???

 

70 km 2x2 sávról lenne szó.

Előzmény: mash.69 (42711)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42713
Előzmény: radio100jozsi (42710)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42712

Arra gondolsz, hogy a Muzsla-Gyügy (66-os útba)  helyett a Muzsla-Garamkálma 76-os útba kössék be az új, építendő utat ?

 

Az első 45 km a második 50 km, itt nyilván a domborzat miatti költség különbség lesz a döntő.

 

Már ha valaha is megépül?

 

 

Előzmény: radio100jozsi (42710)
mash.69 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42711

De a szlovákok is így gondolják?

 

https://felvidek.ma/2019/01/gyorsforgalmi-ut-epul-elkerulovel-ipolysag-kornyeken/

 

Az északi résszel ellentétben a gyorsforgalmi út déli szakaszára egy változatot dolgoztak ki. Az épülő út a szlovák–magyar államhatáron csatlakozik majd a magyarországi M2-es autópályához. Mint ismeretes, a magyar oldalon érintett nemzetközi főutat jelenleg már bővítik, a munkálatokat Budapest és Vác között végzik. A tervek szerint 2024-re elérik a Parassapuszta és Ipolyság közötti államhatárt.

 


MOndjuk a térképből nem sok látszik...  csak hogy a szlovák/magyar határ van rajta

 

Előzmény: radio100jozsi (42710)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.20 0 1 42710

Ha megépül az Esztergom-M1 autóút, és majd lesz hozzá új Duna-híd, akkor domborzati viszonyok miatt is, szerintem a Szlovákoknak is könnyebb az R1-be Párkány-Léva felé bekötni az autóutat, mint Parassapuszta-Zólyom közötti dombvidéken keresztül. Tehát szerintem cél az R1 elérése, az meg nem Gyügyig irányt jelenti, hanem a síkon egyenesen fel Lévának.

Előzmény: trizs77 (42706)
mzdude Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42709

Hurrá. Dunakeszi és Budapest között pedig kényelmesen verik a répát már jó ideje, az a pár kis falu meg szívjon csak, kit érdekel.

Előzmény: Mash_bakter (42707)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42708

Emlékszem, néhány éve már értekeztünk a Sanok-i hágó forgalmáról, jelen esetben eggyel "beljebb" vagyunk és csak a 7,5 t feletti teherforgalomról vannak speciális adatok.

A személyforgalmat kevésbé lehet szétválogatni, mert durván nagy a kishatárt napi ingázással használók száma.

 

Abban egyetértünk, hogy a Záhonyhoz vivő M34-ből "visszahajlítani" szándékozott szlovák ág, több, mint irracionális.

 

Reálisnak tartod, hogy Tőketerebes és Nagymihály lehet napi 500-600 tehergépkocsi célállomása?

Életszerű, hogy 500x20= 10000 tonna!! áru, anyag vándorolna naponta Miskolc és Nagymihály között?

 

Kassa irányába inkább elképzelhető ez a mennyiség.

A Tornyosnémeti oh. szakaszvizsgálatából az derül ki, hogy csak 80-100 tgk. jut el Pestig...

Kb. 260-280 megy Debrecen felé, de csak 150-170 lép ki Ártándnál Romániába.

 

Az már megfejthetetlen a térképről, hogy mennyi tgk.-nak induló vagy célállomása Eperjes, illetve Lőcs-Poprád felé/felől mennyi jöhet erre.(Nem sok)

 

Ezért gondolom napi 500 db-nak a Magyarországról (+Balkán) Lengyelországba (+Baltikum) áthaladó kamion volument az összesen kb. 1800-ból.

AADT Poland 2015  Barwinek

Total:           Szgk.       Kistgk.  Középtgk    Nehéz   Busz

3687           1516         279          65         1782     22

 

Előzmény: hegyaljai3 (42704)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42707

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/01/elindulhat-a-forgalom-az-m2-es-uj-szakaszan

 

Hétvégétől a Strabag munkálatainak köszönhetően az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán már az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok, az eddig használt szintén 2x1 jobboldali pálya átalakítását pedig idén őszre fejezik be. Ezzel együtt a térség fejlesztéséhez a Penta és a HE-DO is hozzájárul.

Előzmény: radio100jozsi (42705)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42706

Valóban felvetődött, hogy észak felé a 2-es út (Parassapuszta) helyett, inkább a TÁT - MUZSLA közé tervezett új hídon át vezessék a kamion forgalmat, a valaha elkészülő M102-es úton át.

 

De.

 

Ha még bele is mennek a szlovákok a TÁT-MUZSLA közötti hídba, és át is értek ott szlovák területre azok a nyüves kamionok, a túloldalon, Muzslától Gyügyig, hogy visszatérjenek a szlovák 66-os útra, kb. 45 km hosszú vadi új utat kellene a szlovákoknak építeniük, nem sík terepen.

 

Valóban tárgyalnak erről, de szerintem ez - költség okokból - halva született ötlet.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (42705)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42705

Nekem ez új információ: 

 

A beruházás nyomán 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest-Vác szakaszon, azonban ezzel várhatóan le is zárul majd az M2-es út meglehetősen zaklatott, rengeteg kiépítési ütemtől hemzsegő és megroggyanó hídfőktől kísért története, mert az észak felé, Szlovákiába tartó autópálya nem ezen a nyomvonalon, hanem a Duna túlpartján, Esztergom térségében fog megépülni. Így a katalinpusztai lakópark lekóinak sem kell már a házaik fölé alagútból kibukkanó, a völgy felett viadukton áthaladó, majd ismét alagútban eltűnő autópályát vizionálniuk, Vác és Parassapuszta között marad a festői útvonalon történő tötymörgés. Vagy száguldás, hiszen erre forgalom már alig akad.

 

http://iho.hu/hir/oldalcsere-az-m2-es-uton-190119

 

 


Amúgy 2 hete voltam errefelé Nagyorosziba, és már akkor is látszott, hogy már átadásra kész az új bal pálya ezen a szakaszon, és 80-as táblák voltak kitéve rajta.

Ami meglepett, hogy Vác után a szerpentinen megszűnik a belső sáv, mert csináltak egy balra kanyarodót belőle, persze után megint folytatódik.

Sőt Szendehelytől végig a kapaszkodósávos szakaszokon változott a forgalmi rend, a belső sáv nyílik, és szűnik meg, azaz nem a kapaszkodó sáv, mint eddig.

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42704

"Ha minden autópálya elér a határig, akkor S.újhely...?"

Ha el is ér Záhonyig és Hidasnémetiig az autópálya akkor is megmarad az általad jelzett rövidebb út és kisebb útdíj Sátoraljaújhelyen keresztül, főleg a Debrecen-Nyíregyháza-Tokaj-Sátoraljaújhely-Tőketerebes-Varanó-Dukla irányra. Ezt főleg a Hajdúszoboszló és a Fekete tenger irányába utazó lengyel turisták használják, hiszen a kamion tranzit le van tiltva a Tokaji Tisza-hídról. Persze lenne ennél is rövidebb út a tranzitnak. Én azt viszont álmodozásnak tartom, hogy a Záhonynál az EU által támogatott autópálya híd mellett egy másik Tisza híd is létesüljön Szlovákia felé. 

A 37-es út négysávosítása legkorábban 2024 utáni távlati tervekben szerepel Szerencsig. Attól északabbra nem látok lényeges forgalomnövelő faktorokat, de a forgalom csökkenésére sem számítok az autópályák miatt. 

Előzmény: dimelo (42702)
NAR Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42703

Itt egy nem jellemző holland út: https://goo.gl/images/AkW79k :-) Az A79-esen még viaduktjuk is van a környéken.

Előzmény: Fradista Utazó (42701)
dimelo Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42702

Olvasgattam és idevágó megállapításokat találtam (OCF2016 42. oldal)

A TEN-T törzshálózati elemek legforgalmasabb relációi az M1–M5–M43 autópályák és az M0 autóút déli szektora.

Ezek közül az M1, az M5 és az M0 az erős tranzitforgalom lebonyolításán túl jelentős belföldi teherforgalommal is terhelt.

Az útpálya adottságaihoz viszonyítva megállapítható hogy a jelenleg 2x1 sávos útszakaszok közül némelyiken kiemelkedően magas a nagytehergépkocsik forgalma.

Ilyenek a 4. sz. és 42. sz. főutak, amelyek a Románia és Németország, illetve Olaszország felé áramló forgalom egy részét vezetik le.

 

Mondhatná bárki, hogy ezt már mind régen tudjuk.

De fordítsuk meg és világítsuk meg ezeknek az ellentétét: mely utak nem sok részt vesznek magukra a nemzetközi forgalomból.

Például az M3-M30 és M35 AUTÓPÁLYÁK!

OCF 45. oldalon:

Az M3 autópálya forgalmát főként a belföldi szállítások teszik ki. Gödöllőnél 5700 db a nagytehergépkocsik napi keresztmetszeti forgalma, ami a keleti országhatár felé haladva
fokozatosan csökken. Az M30-as és az M35-ös autópályák jelentős forgalomelvezető hatása után Ófehértónál már csak 1000 nagytehergépkocsi jelenik meg naponta.

 

Így juthatunk el a 3. főút Tornyosnémeti és 37. út Sátoraljaújhely átkelők forgalmáig:

Remélem láthatóak a számok.

Tornyosnémeti   1081

Kassára               580  (37. út felől/felé: 51)

Eperjes (PL felé)  541

 

37. út

Sátoraljaújhely  686  (Királyhelmec-Ukrajna felé 51)

Tőketerebesre   207

Nagymihályra     459  (Kassa  és Nagykapos felől is: 21+96)  IPARI PARKOK beszállítói forgalma???????

Poland felé:          0

 

OCF szerint legfeljebb 500 db a lengyel-balti  vs. szerb-macedón-görög és a román-bolgár-török tranzit.

 

Már csak savanyú hab a tortán, hogy Sátoraljaújhely felé 5-6 km-rel rövidebb, mint Tornyosnémetinél és sokkal olcsóbb a fuvarozás.

https://www.google.com/maps/dir/48.1152738,20.8577568/48.7486444,21.9047912/@48.4045731,21.2406658,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ha megépül az M30 és a D1 (E50) végig, akkor majd gyorsabb lenne Kassa-keletnél járni, de még drágább.

 

Ha minden autópálya elér a határig, akkor S.újhely...?

Előzmény: hegyaljai3 (42648)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42701

Hollandia közismerten sík, mint az asztallap, ezért az országban nem is jellemzőek az erősebb emelkedők ill. lejtők. 

Az egyik komolyabb kivétel az N62 autóút. Ez a Westerschelde-alagúthoz vezet. Az alagút hatvan méterrel tengerszint alatt fut. Az alagút déli oldalán több, mint egy kilométer hosszan 4,5%-os lejtésű ill. emelkedésű az út, hogy leküzdje ezt a szintkülönbséget. 

https://goo.gl/maps/1Da1ui3QPx42

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42700

Pont ezért ilyen. Így az úttest minden pontján biztosítható a 2,5 %-os lejtés. 

(Tényleg zavaró a billegés). 

Előzmény: Landsmann_ (42695)
RadiX Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42699

A  terep alapján sima lóhere csomópont van oda tervezve, és ez a pálya a határ felől jobbra kanyarodó direkt ág lesz végül, bontani max a végein fognak belőle szerintem.

Előzmény: puntooo (42696)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42698

A technikai megoldás evidencia, az időpont a meghatározó.

 

Addig még hány millióan fogják szidni a döntéshozók ártatlan anyukáit...

 

 

Persze egy lassan 4 éve torzó M4 Tisza-hídhoz képest ez apróságnak tűnik.

Előzmény: Fradista Utazó (42697)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42697

Ha bármelyik autópálya bármelyik irányban továbbépül, ezt a kanyart el fogják bontani. 

Előzmény: puntooo (42696)
puntooo Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42696

Tekintettel arra, hogy az M majdan folytatódni fog, tehát ez két autópálya kereszteződése. Ehhez képest nem is rossz, hogy 90km/h-val, és nem 40-60km/h-val bevehető fordulót építettek. Így sem tudom, hogy oldják majd meg a továbbépítést.

Előzmény: Landsmann_ (42693)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42695

Ez szerintem nem vízelvezetés miatt ilyen. Ez gyakorlatilag olyan, hogy egy sík felületen hosszanti irányba kereszt vonalban a vonaltól balra sík, a vonaltól jobbra meg meg van döntve jobbra.

Előzmény: netuddkivogymuk (42694)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42694

Síkvidéken van olyan, hogy a vízelvezetés csak ilyen "billegősen" oldható meg. 

Előzmény: Landsmann_ (42686)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42693

Igen, ez az.

Előzmény: dimelo (42692)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42692
Előzmény: Landsmann_ (42691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!