Keresés

Részletes keresés

cinczér Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1166
Én a saját munkahelyemen belül próbálnék elszámolni azzal, hogy miért csökkent pár év alatt az általam elszállított utas mennyiség, mintegy harmadára! Amikor ezzel végeztem, felmérem,hogy miért kell most ezek elszállításához több vonat,és kb.ugyan annyi dolgozó.Amikor ez megvan elgondolkodom, hogy van-e jogom a sztrájkhoz, vagy húzzam-e meg magam.
Előzmény: Törölt nick (1145)
vadkakas Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1165

"Akkor ezt megbeszéltük. :-)"

 

Szerintem nem, ez ugyanis nem jelenti azt, hogy egy-egy mozdonyt a sztrájkolók elkötnek és beállítanak az útátjáró feléig. A sztrájkoló ugyanis azzal sztrájkol, hogy nem dolgozik, ekkor azonban a munkáltató eszközeivel (mozdonyok, vagonok, üzemanyag) nem is rendelkezhet, tehát jogszerűen ki sem viheti azt az átjáróig. A példaként felhozott gazdák saját tulajdonú traktorokkal és pótkocsikkal zárták le az útpálya felét, nem a munkáltató ezközeivel.

 

Arról nem is beszélve, hogy önmagát a vasúti pályát sem zárhatják el a sztrájkolók, hiszen azok is ugyan olyan, a szabad mozgást biztosító infrastruktúrák, mint a közút -  ezt az előbb kifelejtettem - tehát egy vágánynak mindenképpen szabadon kell maradni, a vonalnak járhatónak kell maradni! Azaz egyvágányú pályán mindenképpen jogsértő az elállós történet!

 

A második bekezdést pedig nem értetted meg, az nem a sztrájktörőkről szól, hanem arról, hogy egy minimális, elégséges szolgáltatást biztosítani kell, mert ha az nem történik meg, a sztrájk jogellenesen zajlik, az alkotmányban lefektetett jogot (szabad mozgás, 58. §) sért!

Előzmény: Törölt nick (1162)
Twenty4Seven Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1164
Megszületett a döntés . Hétfőn üzemkezdettől kezdődik a sztrájk . Köznyelvre fordítva , az első vonatok indulási idejétől kezdődöen . Valyon meddig ?
exSzgDbny Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1163
─ Nemrég kis hazánkban egy újságíró azt feszegette, micsoda igazságtalanság, hogy minden egyes állampolgár zsebéből évente több mint 30 ezer forintot vesz ki állam bácsi a tömegközlekedés támogatására. Ez az összeg valójában adófizető polgáronként majdnem egy havi átlagkereset elvonásával jár, holott nagyon sokan egyáltalán nem is utaznak se vonattal, se busszal. Ó, minő szörnyűség!
Ha válságos gazdasági helyzetben az adófizetők sztrájkolnának a zsebükből kivett ─ a tömegközlekedés fenntartására és fejlesztésére szánt ─ pénz csökkentéséért, pusztán anyagi értelemben érthető lenne. De minden jóérzésű állampolgár önző gazembernek tekinthetné őket, mert olyan rászorult embertársaink tömegét kényszerítenék még hátrányosabb körülmények közé, akik saját személyi eszközök hiányában képtelenek olyan helyváltoztatásra, amely a társadalmi létben való aktiv részvételhez szükséges.

Kormányaink és a mögöttük álló párt(ok) évtizedek óta rendre elszabotálták a szakszerű intézkedést az ország mindenkori társadalmi szükségleteinek megfelelő, korszerű és gazdaságos közlekedési hálózat kialakítására és folyamatos fenntartására. Az se javított a lapjáráson, hogy még egy politikai rendszerváltás is közbejött. (Szerencsére[!?]........)
Azt még egy jobb szimatú ─ amúgy vak ─ közlekedési szakember is rég beláthatta, hogy korszerű és hatékony közösségi közlekedés csak a vasúti és közúti ágazat előnyeinek kombinálásával, azaz szigorúan szabályozott együttműködésükkel hozható létre. (Ez sem feltétlenül olcsó; de kevesebbe kerül, mint a divatnak bedőlve, esztelenül egymással versenyeztetni a közvagyon elemeit.)
Hogy ezt a sastekintetű kormányzat mikor lát(t/j)a be és mikor kényszerül ─ akár akarata ellenére is ─ sebes léptekkel elindulni ebbe az irányba, pusztán idő (és gazdasági válság) kérdése. A megoldás módját és a feladatok megosztásának mértékét a közlekedési ágak között vitatni, befolyásolni lehet, sőt kell is!. Minden lehetséges észszerű módon, mert emberek: utasok és munkatársak további sorsa műlik rajta!
Amit most a kormányzat kilátásba helyezett, eléggé megalapozatlan, szakszerűtlen fércmunka, de ha elegendő társadalmi támogatást kap, mégis törvény lesz belőle! (Miért ne kaphatna? Értelmes ember szerint: ha bármely pitiáner indokkal, egyik pillanatról a másikra megbénítható egy közlekedési ág, szabad arra távlatilag is közszolgáltatást bízni?)
Akkor pedig hálát rebeghetünk Gaskó mesternek és elvbarátainak, akik jó időben és jól szervezett eredményes sztrájkjukkal úgy a vasút intézménye ellen hergelik a társadalom zömét, hogy nincs kormány a világon, amely hatásosabb propagandára lenne képes.
(Nem ok nélkül van az a bizonyos főosztályvezetői szintű javadalmazás?)

Még egy/két(?) ilyen jól időzített sztrájk meg egy népszavazási kezdeményezés ─ és a jó magyar lakosság nemhogy a MÁV, hanem a vasútak teljes megszüntetését és a sínek felszedését, a pálya sóval való behintését is nagy többséggel jóváhagyja!

A Magasságos Teremtő óvjon meg tőle minden vasútbarátot!


Előzmény: M412101 (1159)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1162
"Az alkotmány (1949. évi XX. törvény) 58. § (1) bekezdése szerint mindenkit megillet a szabad mozgás joga, ezért az átjárók teljesen nem zárhatóak le alkotmány-, azaz jogsértés nélkül.

Lásd a tüntető gazdák is az útpályának max a felét áll(hat)ják el. ..."

Akkor ezt megbeszéltük. :-)

"... Egyébként pont azon filóztam, hogy ha a sztrájkolók egy minimális, előre meghirdetett személyszállsítást sem teljesítenek, mint ahogy az például Olaszországban történik, akkor a már említett jogszabályhelyből kiindulva josértést követnek el."

1-2 sztrájktörő mindig volt, van, és lesz is. (Sajnos.)
Előzmény: vadkakas (1161)
vadkakas Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1161

Az alkotmány (1949. évi XX. törvény) 58. § (1) bekezdése szerint mindenkit megillet a szabad mozgás joga, ezért az átjárók teljesen nem zárhatóak le alkotmány-, azaz jogsértés nélkül.

 

Lásd a tüntető gazdák is az útpályának max a felét áll(hat)ják el.

 

Egyébként pont azon filóztam, hogy ha a sztrájkolók egy minimális, előre meghirdetett személyszállsítást sem teljesítenek, mint ahogy az például Olaszországban történik, akkor a már említett jogszabályhelyből kiindulva josértést követnek el.

Előzmény: Törölt nick (1160)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1160
Ha jól hallottam, akkor olyan sztrájkot terveznek, hogy elállják az útátjárókat. Persze akkor, ha a Rendőrség erre engedélyt ad.
Előzmény: az igazságos (1144)
M412101 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1159
Üdv!

Éppen ezért kellene az összes vasuti szakszervezetnek egy hullámhosszon lenni és
totálisan megbénitani az teljes közlekedést amig térdre nem kényszeritik a kormányt-
és lenne lóvé mindenre ha néhány zsiros k...őg nem lópná szét az egész országot-tisztelet a kivételnek.am sorry.
Előzmény: az igazságos (1146)
Bakter Brother Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1158
Ebben vannak nagy igazságok és nagy baromságok...

Pl. ezt az "mert míg Európában mindenhol fejlesztik a vasutat" mondatrészt kicsit elemezd úgy, hogy előtte magadhoz veszel néhány pl. német vagy osztrák vasúti térképet páréves eltolódásokkal. A "bezzeg Svájban" szöveggel meg kár jönni, mert a "bezzeg Svájc" az bezzegsvájc a német, a lengyel, a szlovák, az osztrák, a román, a ... vasútbarátnak is.

Igen, a megmaradt hálózatot fejlesztik Európában, majd fogják fejleszteni azt is, ami később megmarad a következő bezárások után.
Előzmény: Törölt nick (1145)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1157
Szerencsére én a földön járok, így nem nehéz felfognom, hogy amit ott leírtál, az nulla valóság tartalmú.

Erre jó példa, hogy hazánk településeinek a 2/3-án nincs vasúti közlekedés, és mégsem áll be az a helyzet, amit leírtál. Sőt ahol én lakom, csak gyarapszik a falu lélekszáma, pedig itt soha nem volt vasút, mégis mindenki eljár iskolába, dolgozni, orvoshoz, kórházba, bevásárolni.
Előzmény: bakteriologus (1148)
bakteriologus Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1156
Sajnos a te esetedben ezek már nem segítenek.
Előzmény: ROCOman (1150)
az igazságos Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1155

nem nem

ha taxival utazol akkor taxiutas, ha buszon akkor buszutas, ha a hetedik után akkor a nyolcadik utas :-)

Előzmény: -HavocS- (1154)
-HavocS- Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1154
Tehát ha én taxival utazom, taxis vagyok. Ügyes :-D
Előzmény: radio100jozsi (1153)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1153
Hát a vasutas nem sztrájkol, mert a vasutas az én vagyok, azaz a vasúton utazó.

Sztrájkolni legfeljebb MÁV... alkalmazott sztrájkolhat, vagy vasúti alkalmazott.
Előzmény: Törölt nick (1145)
az igazságos Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1152

Ismét teljes az egyetértés.

 

Valóban nem lehet megmenteni sok sok munkahelyet, mert az általad is vázolt olyan vonalakon ahol teherszállítás nincs és naponta néhány főleg munkába járó vasutast szállít csak a vonat ott nincs értelme a dolognak. Nyilván nem szabad túllihegni és a nosztalgiára alapozva nemlétező fontosságot tulajdonitani a mellékvonali közlekedésnek ezen helyeken. Valóban észre kell venni, hogy a közlekedési szokások megválltoztak és nem sírhatjuk vissza az ökrös szekeret még akkor is így van ez ha van igazságtartalma annak, hogy az utazóközönség számos esetben inkább a szándékos vagy hozzá nem értő közlekedsésszervezés miatt szokott le egyes helyeken a vasútról. Nem akarok vitát gerjeszteni amolyan "tyúk- tojás" elméletet gyártani de mint tudjuk vannak vonalak amelyeket nem most itéltek halálra hanem az évek, évtizedek óta elmaradó felujitások anyagi ráforditások lehetetlenitették el. A ilyen vonalakon maximum a rezsiköltség illetve a vasutas bére jelenti az egyetlen kiadást.

 

Valóban csak a bezárások idejét lehetne kitolni azzal ha a másik oldalon kifizetett milliókat milliárdokat ide pumpálnák. Nincs erre szükség, átgondolt hosszútávu vasútpolitikára és ehhez megfelelő emberekre viszont igen.

 

Tessék elhinni, hogy bár a vasutas ragaszkodik a régi jó szokásokhoz, azért előbb utóbb el tudja fogadni a jó és értelmes döntéseket, de sajnos évek óta azt látja, hogy kapkodás, meggondolatlanság, ötletelés oda-visszacsinálás van folyamatban.

 

"Ha sztájkról van szó mindenki egyszerre vasutas lesz" ez csak a kívülállók számára van így. Belülről nagyon is megosztott a társaság. Voltak már itt nevetséges célokért meghirdetett sztrájkok és bizony sokan nem értettek vele egyet de a vonat sajnos sokminden miatt nem tud menni. Hiába akar dolgozni a mozdonyvezető és a bakter is no meg a jegyvizsgáló ha pl sztrájkol a jegyvizsgálóknak gépet kiadó emberke.

 

A "civil" utas ebből csak annyit lát hogy nem megy a vonat, sztrájkol a vasutas.

Előzmény: ROCOman (1151)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1151
Érdekes ez "a vasutas" terminológia! Ha sztájkról van szó mindenki egyszerre vasutas lesz, ha valami elbaltázott dologról (Udvariatlan jegyvizsgáló, késő vonat, fűtetlen, takarítatlan kocsi, stb.), akkor már árnyaltabb a dolog! Egyikért a Start, a máskiért a Trakció, a harmadikért ki tudja ki felelős, de az biztos, hogy nem a vasutas. Számos embernek veszélybe került és kerül nap, mint nap a munkahelye. A munkanélküliség ismét a csúcson van, s attól tartok lesz még a helyzet rosszabb is. A vasútnál (Minden leány és fiú cégénél.) is. Nem harminc vasútvonalat fognak bezárni, hanem kevesebbet. Hogy mennyit az később fog kiderülni, de annyi bizonyos, hogy a sztrájk ezt a folyamatot nem fogja leállítani, legfeljebb késlelteni. (Pont) Nem, Európában nem mindenhol fejlesztik a vasutat. Sokan, sok helyütt leírták már ezt, meg kellene már érteni végre. A többi a polidilibe való. Az én érdekemben akkor tudnak fellépni a vasút (Lett légyen bármelyik cégről szó.) dolgozói ha lekiismeretesen és pontosan elvégzik a munkájukat. Ezt tenném a helyükben.
Előzmény: Törölt nick (1145)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1150
bakteriologus! Tudod a gondolkodás, az olvasás és a művelődés még nem ártott meg senkinek... Ha lehajolsz az asztal alá ott megtalálod az elgurult gyógyszeredet. Vedd be szépen oszt' nyugodjá' mög!
Előzmény: bakteriologus (1147)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1149

Tisztelt az igazságos!

 

Ha elsőre nem sikerült világosan leírnom megteszem más szavakkal: nem mondom azt, hogy több ezer km vasútvonalon kell megszüntetni a forgalmat, de azt igen, hogy vannak olyan vonalak melyeken igen és ez be is fog következni. Örülök, hogy józanul gondolkodva ezt Te is belátod.

 

Az általunk választott képviselők alkotta parlament jelen pillanatban 176 egyéni és 210 fő listás képviselőből áll. Az egyéni képviselők mérettetik meg magukat közvetlenül a választók által, míg a fennmaradó 54,4%-ról azt sem tudjuk kik, kinek az érdekeit képviselik. Mindenekelőtt ezen kell változtani, s csak ezt követően tudunk a vasút és a közösségi közlekedés problémáival az általad vázolt módon érdemben foglalkozni. Azt hiszem ebben is egyetértünk.

 

Nem, nincs rendben, de azt Te sem gondolod komolyan, hogy az íly módon "megspórolt" pénz életképessé teszi a 0 áruszállítással és néhány fő alkalmankénti célbajuttatásával küzdő mellékvonalakat. A folyamatos veszteségtermelés ettől még megmarad. Ez a megoldás legfeljebb a véget odázná el.

 

A környezeti problémákat taglaló soraidhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy a föld nem fog megdögleni még ha az emberiség, mint a legkisebb ökológiai valenciával bíró élőlény e sárgolyón, el is tűnik.

Előzmény: az igazságos (1144)
bakteriologus Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1148
Mit nem bírtál felfogni a mondatban??? Talán olvasd el mégegyszer.
Előzmény: radio100jozsi (1143)
bakteriologus Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1147
ROCOman! Szívesen írnám, hogy gyógyíttasd magad, de sajnos bezárták az elmegyógyintézetet.
Előzmény: ROCOman (1142)
az igazságos Creative Commons License 2009.10.18 0 0 1146

A vasutasok ? vagy csak a VDSZSZ ?

 

Sajnos nem mindegy és sajnos a köztudatban mindenki vasutas nem csak a VDSZSZ tagok.

 

Egyenlőre úgy tudni a többi szakszervezet nem csatlakozott és ez a Gaskó féle gördülősztrájkosdi bizony csak arra volt jó a múltban is, hogy bohócot csináljon a vasutasság egészéből.

 

Vagy van összefogás és sztrájk vagy nincs, de ezek a személyes villongások inkább a politika felé viszik az eseményeket.

Előzmény: Törölt nick (1145)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1145
Csatlakozzatok a sztrájkhoz minél többen!

Ezért sztrájkol a vasutas!

- mert veszélybe került a munkahelye, a tervek szerint a MÁV menedzsmentje 5000 vasutas leépítésére készül. (Természetesen nem tízmilliós végkielégítésekkel…),
- mert 30 vasútvonalat bezárnak, így az ott dolgozóknak nem lesz munkahelye, a kistelepülések lakói még hátrányosabb helyzetbe kerülnek,
- mert míg Európában mindenhol fejlesztik a vasutat, Magyarországon inkább a leépítésére törekednek (40 Milliárdos elvonás a MÁV-tól, 7000 helyett mindössze 3000 kilométeren megrendelt vasúti személyszállítás),
- mert a kormány megszegi a megállapodásokat és a törvényeket, így semmibe veszi őket, sőt sértő kijelentéseket tesz a vasutasság egészére,
- mert bátran, tettekkel lép fel munkatársai, a saját és az Ön érdekében!

Ezek az okok azok, amik miatt ismét sztrájkolnak a vasutasok.

Ön mit tenne a helyükben?
az igazságos Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1144

Tisztelt ROCOman !

 

Tökéletesen igazad van.  Valóban vannak nagyon gazdaságtalan vonalak amelyeket meg kell szüntetni, de ne akarja elhitetni senki, hogy több ezer km vasutat kell bezárni.

 

Az általunk választott képviselők alkotta parlamentnek egyetlen nap alatt sikerülne megoldania néhány pénzhiányos helyzetet pusztán azzal, hogy mondjuk 1 millió forintban maximalizálnák a végkielégítések összegét és szigorú feltételekhez kötni és ellenőrizni a kifizetéseket.

 

Nevetséges, hogy naponta jelennek meg hírek 100 milliós végkielégítésekről olyan főleg állami vállalatoknál ahol egyébként vacakul megy minden.

 

Ez rendben van ?

 

Mindössze egyetlen dolgot hagynak ki az emberek, a vezetők, a politikusok, a közlekedési szakemberek ebből az egész magyarázkodásból.

 

A KÖRNYEZETÜNK !

 

Már javában benne vagyunk a slamasztikában. Folyamatosan jönnek elő újabb bizonyítékok, érezzük saját bőrünkön, hogy a természettel hatalmas bajok vannak.

 

Sajnálatos módon az emberi kapzsiság ott tart, hogy a mai napig nem képes rádöbbenni, hogy hamarosan megdöglik a föld és vele együtt mi is.

 

Az utolsó cseppnyi nyersolajjal is jól befűtünk magunknak a gyakran 1 személlyel haladó hatalmas autóinkal. Csak így tovább.

 

 

Előzmény: ROCOman (1142)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1143
37-38 vasútvonal bezárása emberek százezreit hozza a jelenleginél hátrányosabb helyzetbe: elvesztik (a még meglévő) munkájukat, egészségügyi ellátási lehetőségüket, kistelepüléseken lakók ki lesznek szolgáltatva a helyi kereskedőknek, szolgáltatóknak, az ellehetetlenülő kulturálódásról már nem is beszélve.

Ennyi baromságot összehordani egy mondatban :-)))
Előzmény: bakteriologus (1129)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1142

A személyeskedést nyugodtan abba lehet fejezni! Ez tipikusan az érvelni nem tudók utolsó mentsvára, ha érzik alulmaradnak egy vitában... Teljesen mindegy mikori menetrendet nézek meg. A vasutat napi rendszerességgel használók számára akkor is, most is, meg voltak/meg vannak a szükséges vonatok. Hosszú-hosszú évekig jártam iskolába, dolgozni vonattal. A buszközlekedés sokkal rugalmasabban alakítható. Magyarán ahol jelentkezik rá igény, ott lesz is ami elvigye az utast. Szeretném azonban nyomatékkal kijelenteni, hogy nem a vasút ellen vagyok. Érte háborgok leginkább. Ettől függetlenül a leépítés és a vonalbezárás nem megúszható. Olyannyira voltam vidéken, hogy mind a mai napig ott élek sokmillió hozzám hasonló emberrel együtt. :-) A környékünkön megtelepült cégek szinte alig alkalmaznak helyi munkaerőt, annál több a környező - gyakorta még a távolabbi -falvakból INGYENES BUSZJÁRATOKKAL munkába, majd haza szállított embereket. Kényelmes, gyors. A dolgozót felveszi szinte a háza előtt, leteszi a gyárkapuban, majd munka végeztével mindezt fordítva is nap mint nap. Igen a munkához utazni kell, nem jön házhoz. Az árösszehasonlítás sok sebből vérzik! Semmivel sem drágább megvásárolni itt bármit, legyen az élelmiszer vagy ruházati cikk, mint a fővárosban. (Nem beszélve arról, hogy ha valami mégis olcsóbb, akkor az árkülönbözet elvész az oda-vissza út költségén...) Minden megkapható vidéken is! Még háztartási gépeket is lehet venni! :-) S igen, ismerik a vidéken élő emberek is az angolvécét. Pár szót a kultúráról is. Minden ellenkező híreszteléssel ellentétben a vidéken élő emberek is járnak moziba, színházba, koncertre, könyvtárba, stb.. Helyben legtöbbször. Ami pedig helyben nincs oda a vidéki ember is elmegy... kocsival, merthogy azt is ismerik ám! Sokat változott a világ az elmúlt húsz, harminc évben! Ezen változások javarészét a vasút nem tudta/akarta követni, így elveszítette korábbi jelentőségét, illetve szerepe megváltozott, sok helyütt marginális lett. Ma már biz' vidéken sem az egyetlen közlekedési eszköz amiből lehet választani, csupán egy alternatíva időmilliomosok, a kihívásokat kedvelők számára. A sztrájk teljesen fölösleges. Dolgozni kell, s majd ha bizonyított, akkor tartsa a markát! Tudom, hogy ez sokaknak rosszul esik, de minél előbb barátkozik meg ezzel, annál jobb lesz neki (is). A "nagy házain" megtakarítható összegekkel kapcsolatosan tisztelettel javaslom az ismeretbővítést a gazdálkodó szervezetek működésével kapcsolatban. Még egy apróság! Nem ismerem az illető urat és sosem voltam elvtárs. Nevem ott van az adatlapomon, e-mail címem publikus.

Előzmény: bakteriologus (1139)
hoppaaa Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1141
Off
Nem tudom, hogy Kecskeméten kit alkalmaznak és kit nem, de a százezres városban kilencezer munkanélküli van...
Előzmény: bakteriologus (1139)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1140
ha tényleg különcködésről van szó, az tényleg káros. ha a VSZ és a MOSZ is beszállna, és határozatlan idejű sztrájkot hirdetne a megállapodásig, annak talán lehetne annyi eredménye, h a 37-nél kevesebb mellékvonalon szüneteltetnék a vasúti közlekedést.
Előzmény: Törölt nick (1135)
bakteriologus Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1139
Talán meg kellett volna néznie a menetrendet (nem az érvényeset, a 3-4-5-6 évvel korábbit), amelyben vonatok értek be a 6 órás munkakezdést megelőzően Kiskunfélegyházára, Szolnokra, Kecskemétre stb.hogy csak a közvetlen környezetemet említsem. A mai buszmenetrendekben kevés megfelelő busz van mindezek kiváltására. Emiatt pl. a fenti városok(?!) munkáltatói nem alkalmaznak vidékieket(!). Itt a munkahely elvesztése.
Volt Ön már vidéken? Igen? Akkor talán tapasztalta, hogy egy falusi nagyobb vagy kisebb boltban ugyanaz az áru akár 50 %-kal is többe kerül mint a (sokat csepült) multikban.
Budapesti vagy nagyvárosban lakó válogathat a szolgáltatókból, nekünk el kell jutni hozzájuk a városokba. Gyakran szállítunk pl. háztartási gépet, amely vonaton elég kényelmesen elfér, buszon azonban lehetetlen szállítani.
Kultúra: (ismétcsak régebbi menetrendekre hivatkoznék, amelyekben még a késői órákban is voltak vonatok a városokból a falvak felé, hogy ezzel lehetővé tegyék a színházból, moziból való hazajutást. De Önnek igaza van. Falusi embernek nem kell a kultúra. Már a MÁV és Ön szerint. (Netán Heinczinger elvtárs személyesen?)
És az előző sztrájkok céljai valóban részben irreálisak voltak, de a mostani már ami a vonalbezárásokat illeti egyáltalán nem az, megfelelő ésszerűsítésekkel, kezdve a vasút "nagy házain" megtakarítható lenne annyi, hogy nem kellene vonalat bezárni.Drasztikus lefejezések, bércsökkentés a vezetői szférában, és aki nem vállalja ennyiért fel is út le is út. És ne mondja nekem senki, hogy az illető munkájában nem tudnának annyi hibát találni, hogy végkielégités nélkül fegyelmileg ne lehetne akármelyik vezetőt elbocsátani.
Előzmény: ROCOman (1131)
hoppaaa Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1138
Mert, ha bebizonyítják, hogy vasút nélkül is van élet, akkor az mennyiben bizonyítja egyes vasútvonalak szükségességét?
Előzmény: jazzcool1,2 (1134)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.17 0 0 1137
A Vasutasok Szakszervezete állásfoglalása a VDSZSZ által hétfőre bejelentett vasutas-sztrájkról. Írta: Karácsony Szilárd 2009. október 16. péntek, 18:54

A MÁV csoportnál reprezentatív szakszervezetekkel közösen benyújtott kollektív munkaügyi vita keretében megtartott 2009. október 9-i tárgyaláson elfogadott ütemezés alapján a tárgyalások október 20-án és 26-án folytatódnak, melyhez a Vasutasok Szakszervezete tartja magát.

A mai napon a Kormányoldal eljuttatta az érintett szakszervezetekhez az október 20-i tárgyalásra szóló meghívót. A Vasutasok Szakszervezete a tárgyalást követően — egyeztetve a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező szakszervezetekkel — az esetleg szükségessé váló lépésekről az október 21-re összehívott Elnökségi, Sztrájkbizottsági ülésen dönt.

A Vasutasok Szakszervezete elkötelezett a vasutasok munkahelyének megőrzése, a vasúti szolgáltatások színvonalának emelése és a vasutasok szerzett jogainak megvédése iránt.

A VSZ továbbra is bízik a konfliktus tárgyalásos úton történő rendezésében. Amennyiben nyomásgyakorlásra lesz szükség a kollektív munkaügyi vita során kitűzött célok elérése érdekében, a VSZ továbbra is az egységes fellépést tartja a célravezetőnek.

A VSZ a fent leírtak alapján a VDSZSZ által hétfőre bejelentett sztrájkban nem vesz részt.

Budapest, 2009. október 16.

 

A jelenleg a vita a közösségi közlekedés átalakításáról (vonalbezárások, elvonások stb.) és a menetkedvezményekkel (a magyarországon használható vasutas kedvezményekkel) kapcsolatban van!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!