Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szaszatis Creative Commons License 2019.05.27 0 2 8047

Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.26 0 0 8046

zaporozsec forever

Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.20 0 0 8045
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.20 0 0 8044

(№1)M-zárolt raktárkészletről többdarab заз968as komplett hibátlan zsírúj motorblokk eladó(№1)

A motorok gyári állapotú tartalékmotorok gyakorlatilag nullkilóméterrel,sosem kerültek gépjárműbe beépítésre 

   https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Luaz_motor__valto__futomu__m_zarolt__zsir_ujak___59481949.htm

 

 

Nyíregyháza  Kemecsei út 32 


0630/64-94-323
0630/219-39-51

Minczér László

Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.19 0 0 8043

Eladó zsír új sebességváltó  házhozsszállítással .

Ár: Húszezer forint .

 

 

https://www.olx.ua/obyavlenie/korobka-peredach-kpp-zaporozhets-zaz-968-novaya-IDweTl2.html

pizo Creative Commons License 2019.05.05 0 0 8042
pizo Creative Commons License 2019.05.05 0 0 8041

OT-val gond nélkül forgalomba helyezhető. és meg is érdemli az állapota alapján.

 

Zoli 

Előzmény: iskolaitanuló (8024)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.25 0 0 8040

igaz, mi csak a Kékesen és a Mecsekben jártunk a Grossglockneren vagy a Magastátrában nem, de azt mindig betartjuk, hogy maximum olyan fokozatban jövünk lefele, amilyennel az adott emelkedőn felmentünk, még nem volt gond 3 személy  és a csomagokkal. Trabanttal is voltam Halle-ben és a fék nem ment el, megbízható volt. Az átalakítással az a gond, ha van egy személyi sérüléses baleset (ami még a leggondosabb vezetővel is előfordulhat) és az igazságügyi szakértő, vagy a biztosító megállapítja, hogy olyan átalakítás történt, ami nem futott át a törvényes eljáráson, akkor büntetési tétel nem lesz egyszerű.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8039)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.24 0 0 8039

A megégett fékpofa valóban veszélyes. Nekem Csehországban jött elő először, amikor Trabanttal mentünk Németországba (két gyerek, tele csomagtartó). Olyan súlyos eset állt elő, hogy egy lejtős útszakasz végi útlezárásnál nem tudtam megállni a piros lámpánál, hanem jó 10 métert belecsúsztam. Szerencsére nem jött szembe senki, de akár jöhetett is volna.

Noha a Zapinál óriási segítség a motorfék (Trabantnál gyenge és azt sem ajánlatos használni a kenés megszűnése miatt), de ott is észnél kell lenni, nem szabad folyamatosan fékezni, inkább sűrűn rövideket. Meg sokat számít, hogy milyen anyagból van a felragasztott kopó felület. A rózsaszín keveréket mindannyian ismerjük: egy hulladék, egyketőre üvegkeményre ég. Személy szerint az egészen puha keverékeket szeretem, lehetőleg ilyet tetetek rá felújításkor, még akkor is, ha gyorsabban kopik, mint a többi. Persze a dobfék akkor is dobfék marad, hegyi utakon vigyázni kell vele.

Ami a hiánycikk munkahengereket illeti, sajnos ez valós probléma. A megnyugtató megoldás az lenne, ha működne az utángyártás. Elméletileg nem lenne akadálya a gazdaságos gyártásnak, hiszen a már említett Trabant ugyanúgy 3 millió példányban készült, mint a Zaporozsec és Trabanthoz most is gyártanak munkahengereket (több cég is). Tehát ha a Trabantnál megéri, meg kellene, hogy érje a Zapinál is. De ugye ott a bökkenő, hogy míg a Trabantnál az első munkahengereket gyakorlatilag mind a négy helyre fel lehet szerelni (alapvetően különböző alkatrészek, de fel lehet cserélni), addig a Zapinál négy különböző kell, tehát az utángyártás negyedannyi hasznot termel, ha éppen át nem fordul veszteségbe. Egyszóval az utángyártás nagyon drága ahhoz, hogy üzleti vállalkozást lehetne rá alapozni. Marad tehát a veterános út, az egyedi gyártás, sokszoros áron.

Az efféle tárcsafék és hasonló átalakítások, ha végigmennek a hivatalos úton észbontóan drágák. Ha pedig nem, akkor bizonyos kockázatokat mindig is magukban rejtenek. Elég csak arra gondolni, hogy az autógyárak csillagászati összegeket költenek a tervezésre, anyagvizsgálatra, laboratóriumi tesztekre stb. Persze működhet jól egy átalakított fék ezek nélkül is, de akárhogy is nézzük, a fék az egy biztonsági berendezés, a házilagos átalakítást a váratlan (balesetveszélyes?) hibák felbukkanása miatt senkinek sem javaslom.

Előzmény: szaszatis (8038)
szaszatis Creative Commons License 2019.04.24 0 0 8038

Alapvetően a dobfék gyengeségei nekem is a hosszú túrákon jöttek elő. Amikor a Kárpátokból ereszkedtünk le vagy amikor az osztrák ill. német hegyi utakon kellett tartósan és relative sokat fékezni,simán elmelegedett a fék.Lehetett érezni,hogy drasztikusan csökken a fékhatás. A végére úgy bekeményedett a fékpofa,hogy már a sik úton is 'sikit' fékezéskor.Vihetem ujra ferrodoloztatni. Persze ezeken a turákon harmadmagammal voltam + csomagok. De a lényeg, hogy továbbra is tervezek hosszú túrákat és próbálok előre gondolkodni ;) 

A másik probléma,hogy nem lehet fékmunkahengereket szerezni .A karmantyúzást pedig nem szeretem,mert csak átmeneti megoldást nyujt és ha oválisra kopik a munkahenger akkor vagy lesz szakember aki felujitja vagy nem .Eddigi tapasztalataim szerint inkább nem. Ha elfogy a készlet akkor mi lesz? Nézem a kocsit a garázsban? Nem szép jövőkép :)

Előzmény: iskolaitanuló (8037)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.23 0 0 8037

....TÜV Reinland KTI Kft és az NKH eljárások nem lesznek egyszerűek, és pláne olcsók, apukám már végigpróbált egy ülésváltoztatást, de elbukott a költségeken, a saját műszaki dokumentáció semmis, csak a TÜV

vizsgálati eljárás a megfelelő,  ( fékberendezés mechanikai méretezés, lassulás mérések, diagrammok felvétele, fading hajlam, statikus és dinamikus vizsgálat, stb.) sok szerencsét. Érdekes nekünk még nem volt problémánk a fékkel, indulás előtt betartjuk a kezelésiben leírt fékpróbát és jól működik.

Előzmény: szaszatis (8032)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.04.23 0 0 8036

:-O Nem hittem volna hogy kerülnek még elő ilyen autók a sufni mélyéről   .

Előzmény: Fozat1 (8034)
szaszatis Creative Commons License 2019.04.22 0 1 8035

Szia,ez Samara. No nem olyan egyszerű hogy csak átszerelem ;)

Előzmény: Torökk sZultaan (8033)
Fozat1 Creative Commons License 2019.04.22 0 1 8034

Valaki talált megint egy pajtaleletet....

 

Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.04.22 0 0 8033

De faszaa .Megkérdezhetem hogy ez milyen tárcsafék rendszer? VAZ ?

Előzmény: szaszatis (8032)
szaszatis Creative Commons License 2019.04.20 0 1 8032

 Mostanában egyre nagyobb probléma a fékmunkahengerek beszerzése,igy elkezdtem az orosz márkatársak instrukcióit alapul véve egy másik fékrendszer kidolgozását a Zapira. Az első futómű megvan :) Magyari Tibivel azért a hétvégén kicsit koptattuk a régi fékeket is :)

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.20 0 0 8031

OFF

Nem tévedés, ide rendszeresen írok. A vasúti fórumokat már sok-sok éve nem is olvasom. Annak idején temérdek munkát fektettem abba, ahogy a vidéki közlekedés újjászületését elősegítsem, még osztályvezető is voltam a MÁV-nál (térségi vasút). De sem a közlekedési szakma, sem a politika nem támogatta a reformot, sőt kimondottan akadályozta, és azóta is csak az ostobaság uralkodik. Így hát bizonyossá vált, hogy e téren nincs szükség a tudásomra. Rendben, megértettem, ezért fordítottam hátat annak a világnak. Amíg nem látok országos változást, ez valószínűleg így is marad.

Valkonya, Újhuta és az egész 2000-es évek eleje a remény korszaka volt. Sajnálom, hogy most még messzebb kerültünk a megoldástól és egyre csak távolodunk.

Szép emlékeim vannak abból a szívvel-lélekkel időszakból. Mindenkit üdvözlök a vasutas topicokban, és jó munkát kívánok a többieknek, akik még nem adták fel.

Azóta csak olyan közegben tevékenykedek, ahol értékelnek, megbecsülnek, hasznosnak érzem magam. Jelesül itt.

 

Előzmény: névtelen (8030)
névtelen Creative Commons License 2019.04.19 0 0 8030

off:

Hali, ezt most tényleg jól látom, hogy egy 17 éve alvó nicknévvel írtál? A vasutas topicokból ismerős a neved, régről, nagyon régről, meg Valkonyáról a vasutas szabadegyetemről, az ős időkből..

Előzmény: Vaskalap kartárs (8029)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.19 0 0 8029

Marhaság az egész, kitalált eredetmonda.

Előzmény: jofi47 (8028)
jofi47 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 8028

Az mennyire fedheti a valóságot, hogy a Zapi motort T-34-es indítómotorként használták?

 

Mert én ismerem, vezettem T 34-est, de még csak szó sem volt a benzinmotoros indításról.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8023)
Köny Creative Commons License 2019.04.18 0 1 8027

Ha meghalt szegény ember másnap, akkor ki bakolta fel a kocsit? Az asszonykának gyászában ez volt a legfontosabb teendője? Elég ferde a történet, de a kocsi tényleg szép. 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8025)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.18 0 0 8026

......a műszeregységben is vannak új jelölések és az ajtónyitó kar sem krómozott. Nem lennék meglepve, ha valamelyik hírdetési portálon 3 millióért próbálnák eladni.

Azt nem hinném, hogy a kományoszlop bajuszkapcsolóit a lengyelektől szerezték be. Mindenesetre a kormányoszlop burkolat illeszkedése förtelmes.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8025)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.18 0 0 8025

A motortérben elhelyezett akkumulátoron kívül még néhány érdekes részletre hívom fel a figyelmet.
1. A dísztárcsák matt feketére vannak festve, gondolom azért, hogy az alumínium későbbi oxidációja ne keltse a lepusztultság érzetét. Ez szép gondolat, de amellett, hogy a gyártást megdrágítja, a festék is lepattoghat idővel, ami még elkeserítőbb benyomást kelt.
2. A kormányon a bajuszkapcsolók már nem a Ladától származnak, hanem inkább lengyel (kispolszki) emlékeket idéz.
3. A vészvillogó kapcsolója nem a nálunk megszokott húzókapcsoló, amit a nagyobb termetű vezetők gyakran letörnek beszálláskor a térdükkel, hanem nyomógomb. Amúgy ezt a nyomógombot már a 80-as évek első felében alkalmazták, csak azért új nekünk, mert idehaza már korábban leállt a behozatal, mintsem megláthattuk volna.
4. Ha figyelmesen megnézzük a műszeregységet, látható, hogy a piktogramok alakra vágott résein szűrődik át a fény, nem pedig úgy ahogy azt megszoktuk: egy többé-kevésbé szabályos alakú műanyag lapon át, amire ezeket a jeleket festették vagy nyomtatták.
5. Hiányzik az időmérő óra. Ez sokaknak egyáltalán nem tűnik fel, mert hasonlóan a benyomós elakadásjelzőhöz, ez akkor jelent meg, amikor nálunk már nem lehetett kapni. A Ladákban megszokott órákat építették be a hamutartó és a műszeregység közé. Úgy látszik a gyártás vége felé ezt már ismét mellőzték.
6. Ebben az időben már műanyag külső visszapillantó tükröt alkalmaztak, látszik is az ajtón a neki kihagyott lyuk. Jogos a gyanú, hogy ez már belülről állítható lett volna, de az eddigi kutatásaim azt sejtetik, hogy ez nem igaz, csak egy műanyag dugót tettek belülre.

Előzmény: iskolaitanuló (8024)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.17 0 1 8024

....szép történet, nagyon boldog lehet a magyar tulajdonosa, hogy egy utolsó belpiacos modellt szinte gyári állapotban meg tudott szerezni.

Egyértelműen jó körülmények között tárolták csak néhány  motortéri lemezen látszik korrózió. Érdekes, a gyár belátta hibás döntését, hogy a meleg motortérben az akkumulátornak még is jobb helye van, mint a pótkeréknek. Nem lesz egyszerű a vizsgáztatás, mivel az NKH-nál nincs típ.biz. és nem az eu-ban forgalombahelyezett autóról beszélünk. Ez a motor a legújabb műszaki adatlap szerint csak max. 41 Le-ős a 0-100 gyorsulása  beállítástól függően, 35-38 sec-re tehető.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8023)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.16 0 0 8023

Ebben a cikkben is van tévedés. A Lada karburátorral szerelt, export M-es széria 45 lóerős, a belpiaci, K-133-as karburátorral 40 (gyanítom erről van szó), ahogy az azt megelőző 966, 968 és 968A is. Nincs tudomásom 55 lóerős gyári Zapiról. Elvileg 50 lőerős létezett, Lada karburátorral és hozzá szűkített égésterű hengerfejjel, csakhogy még hallomásból sem tudok olyan emberről, aki már látott volna ilyen hengerfejet.

Továbbá gyanús egy kicsit az a 160 km ha sosem mentek vele, hiszen az új tulajdonos a vásárlást követően meghalt. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy az átvevőteleptől 160 km-re lakott.

Előzmény: Fozat1 (8022)
Fozat1 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 8022
Fozat1 Creative Commons License 2019.04.13 0 1 8021

jofi47 Creative Commons License 2019.03.29 0 1 8020

ZAPI váltóHa gondolod, hogy tudod használni elérhető vagyok.

Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.03.24 0 0 8019

Ha valakit esetleg érdekelne vagy nem jutott el hozzá a hír .



Közeledik az idei találkozó időpontja :-)
A pontos dátum 2019.júl.5-6-7.
A találkozó helyszíne: Tápiószentmárton,Kincsem Lovaspark A szállás reggelivel együtt 8500 ft/ fő /éj. Sajnos hosszas keresgélés után sem sikerült kedvezőbb áron olyan szállást találnunk, ahol az egész csapat együtt tud megszállni.
Kérlek titeket jelezzétek felém a 3 ill a 10 év alatti gyermekek számát ők kedvezménnyel lehetnek a szálláson.3 év alatt ingyenes,10 év alatt fél áron.
A szállásdíjat előre szükséges fizetni, az általam megadott bankszámlaszámra, akinek ez nem megoldható, postai vagy egyéb úton juttassa el. Határidő: május 31
Utalással fizetve:
Kedvezményezett: Zsidi Réka 1177342500357845 00000000 OTP Bank. Közleménybe: ZAPI szállás, résztvevő neve
postai úton: Szafián Károly 2230 Gyömrő Tulipán utca 5/a.
Megértéseteket köszönöm.A programokról egy kis infó .Lesz Csapat építés Pálinka kóstolgatás. Repülő és Helikopter .....
Bővebb infó hamarosan
A programokra és  az ebédre a pénzt a helyszínen fogom összeszedni ezt egy későbbi emailban tudjátok meg Várom mindenki visszajelzését!
Fontos-Mikor érkeztek?          -Hány fővel?
          -Hány autóval Szeretnék megkérni minden kedves tagot hogy vasárnap is legyen jelen -mert délelőtt lenne egy nagyszabású fényképezés.
Számítunk rátok!
Kérdés esetén az alábbi telefonszámon kereshettek: 70/7703700

Üdvözlettel, Szafián Karcsi

pizo Creative Commons License 2019.03.23 0 1 8018

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!