Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Appeter Creative Commons License 2022.03.04 0 0 35882

 

    Nagyon köszönöm a tanácsot.Legalább tudom, hogy merre induljak. Ha lesz fejlemény,

     beszámolok róla.

      Kellemes hétvégét:  Péter

Előzmény: OPC-007 (35881)
OPC-007 Creative Commons License 2022.03.04 0 0 35881

Igen ,ha valami gagyi,Bosch-t vegyél az ár érték arányban jó....ha netán az van benne akkor esélyes a vezérlőegység !

Előzmény: Appeter (35880)
Appeter Creative Commons License 2022.03.03 0 0 35880

 

 

   Az egyik szerelő szerint az első szonda talán lassabb. A szonda új, most lett cserélve.

   Létezik ilyen?

              Köszönettel: Péter

Előzmény: OPC-007 (35879)
OPC-007 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 35879

Gyári Tech-2-vel adatlistában meg kellene nézni hogy dolgoznak-e rendesen a lambda szondák......cseréltem már vezérlő egységet ilyen jellegű hibával....

 

Előzmény: Appeter (35878)
Appeter Creative Commons License 2022.03.02 0 0 35878

    Üdvözletem mindenkinek.

 

 A segítségeteket kérem, mi lehet a hiba. Zafira 2010-es, benzines A18XER motorral.

 A kijelzőn néhányszor megjelenik a "hűtőfolyadék szint alacsony" kiírás és azt követően

  a sebességmérő műszerben megjelenik a motorhibajel. Mind a két lambda szonda

  cserélve.Újra megjelenik a hibajel.A szerelő műszere szerint jól működik a motor,

  hibakód nincs, hibajel törölve. Néhány nap, és újra kezdődik minden.

 Már két szerelő is nézte, szinte ugyan azt mondták. Valójában a szonda cserén

  és a törlésen kívül semmi nem történt a hiba továbbra is maradt.  

 Merre tovább?

wc papír futár Creative Commons License 2022.02.27 0 0 35877

Tud valaki segíteni? Egy Z16XEP 1.6 benzines Zafira B-hez szeretnék bontott váltót. Úgy tűnik ez olcsóbb megoldás lehet, mint a javítás. Köszi

S-900 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 35876

Szia Laci!

Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod a részecskeszűrő tisztításával kapcsolatban.

Ha jól értelmezem az írásod, akkor ezek szerint az 1,7 es motoroknál természetes az 1000km-en belüli 3 regenerálás. Ez az én esetemben átlag 300km-enként történik, azaz 3 naponta. Akkor bosszantó amikor már csak néhány km választ el az otthonomtól, vagy a munkahelyemtől és elkezdődik a regenerálás. Eddigi tudásom szerint ilyenkor nem szabad leállítani a motort, ezért aztán kb +25km-t kell megtennem, hogy befejeződjön a regenerálás. Na ezek a feleslegesen rám kényszerített km-ek bosszantanak a legjobban. Már megmérettem a részecskeszűrő telítettségét több esetben is eddig mért értékek: 81% 70% és egyszer nem sokkal a regenerálás után mérték, akkor 38% volt a szűrő telítettsége. Nem tudom nem lehetne-e átprogramozni a motorvezérlőt, hogy ez a motor is 15% ig ürítse le a szűrőt és így ritkábban kerülne sor a regenerálásra. Mindenesetre egyenlőre nem dobom ki a pénzt részecskeszűrő tisztításra.

Előzmény: kocolaci (35875)
kocolaci Creative Commons License 2022.02.26 0 0 35875

Szia!

 

Nekem 1.9-es autóm van, egyszer csináltattam tisztítást (Éles & Makai). Hazai ki-ha-nem-én viszonylatban egész korrekt munkát végeztek. A csőcsatlakozás egyik végét elrepesztették, de megtákolták, bár erről nem szóltak. Ahogyan arról sem, hogy a motorvezérlőbe beírták a DPF cserét (ezt így is kell tenni), aminek a következménye, hogy a motorvezérlő megtanulja az új szűrőt. Ezt pedig rendkívül gyakori regenerálással csinálja (erre pedig fel kéne hívni a figyelmet). Elég kellemetlen volt 80 km után észlelni, hogy már regenerál. Egyébként kb.: 1000 km alatt 3-4 alkalommal regenerált, majd beállt a normális rend. Mondtak még mindenféle tudálékos okosságot, hogy lassan mi mindent kell cserélni, de egyik sem jött be. Az autó azóta is remekül üzemel, de meggyőződésem, hogy semmi szükség nem volt a tisztításra.

 

Az 1.7-es vezérlése eltér az 1.9-től:

-1.9: 80% telítettség felett kezdi el a regenerálást, ha adott minden körülmény, és 8-18%-ig megy le (a regenerálás lehetőségétől függően: városban 18%, autópályán 8%)

-1.7: 50-60-70% körül elkezdi, és 32-35%-ig megy le

 

Emiatt az 1.7-es gyakrabban regenerál.

 

Üdv

Előzmény: S-900 (35874)
S-900 Creative Commons License 2022.02.26 0 0 35874

Sziasztok!

Az alábbi írásommal kapcsolatban kérdezném.

Létezik, hogy senki nem csináltatott még részecskeszűrő tisztítást?

 

Előzmény: S-900 (35858)
pane Creative Commons License 2022.02.24 0 0 35873

Sziastok

B zafirámon adaptív lengèscsillapítók vannak. Jobb elsőből ès hátsóból szivárog az olaj.

Elèg draga móka mind a nègyet kicsrèlni. Mi a legjobb megoltás? Talán nem is ragaszkodnèk hogy adaptív legyen.

 

OPC-007 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 35872

Szerintem nem ,csak csere....
De lehet hogy van itt köztünk aki már próbálkozott vele...

 

Előzmény: tpeterva (35871)
tpeterva Creative Commons License 2022.02.23 0 0 35871

Opel Zafira A z18 xe motor, klímás. Hűtőventillátor előtét ellenállás javìtható e?

Alacsony fokozat nem működik, csak a maximum.

fogfutár Creative Commons License 2022.02.19 0 0 35870

Fogalmam sincs hogyan tudnám kikapcsolni a hozzászólásaim végén a TRANSLATOR-toldást, úgyhogy bocs mindenkitől akinek bántja a szemét!

Előzmény: fogfutár (35869)
fogfutár Creative Commons License 2022.02.19 0 0 35869

Sziasztok!

 

Tud valaki segíteni az 1.7 CDTi motorhoz az 5W30 motorolajok közül melyiket hasznájuk aminek a legjobb az ár/érték aránya?

TRANSLATE with x English ArabicHebrewPolish BulgarianHindiPortuguese CatalanHmong DawRomanian Chinese SimplifiedHungarianRussian Chinese TraditionalIndonesianSlovak CzechItalianSlovenian DanishJapaneseSpanish DutchKlingonSwedish EnglishKoreanThai EstonianLatvianTurkish FinnishLithuanianUkrainian FrenchMalayUrdu GermanMalteseVietnamese GreekNorwegianWelsh Haitian CreolePersian TRANSLATE with COPY THE URL BELOW

Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back

Hetényi 01 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 35868

Nagyon szépen köszönöm, ez lett a megoldás! :)

Előzmény: kocolaci (35866)
kocolaci Creative Commons License 2022.02.17 0 0 35867

Szia!

 

A cégnél kettő darab 1.4Turbo (140LE) szolgál, most már kb. 6-7 éve. Kapnak hideget-meleget, de bírják gyűrődést. Egy személlyel egész jól viszi az autót ez a motor, de 4 utas mellett nagyon meg kell gondolni minden előzést (mondhatnám azt is, hogy gyorsulás szempontjából 90-től felfelé mindegy, hogy 3-4-5-6. fokozatban van). Autópályán azért normálisan lehet vele közlekedni. Fogyasztása vegyesben olyan 8-8,5 körül volt abban rövid időszakban amikor én használtam.

 

Üdv

Előzmény: Morschh (35859)
kocolaci Creative Commons License 2022.02.17 0 1 35866

Szia!

 

A szivargyújtó világítása gyújtáskapcsolt +12V (ha neked most olyan aljzat van, ami nem szivargyújtós, akkor csak ki kell bontani a környékét, mert a világítás vezetéke minden esetben benne van). Másik opció az elakadásjelző kapcsolósor. Ezt jóval nehezebb kibontani, és az a szál önmagában csak kis árammal terhelhető, nagy fogyasztó esetén relézni szükséges.

 

Üdv

Előzmény: Hetényi 01 (35865)
Hetényi 01 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 35865

Nem tudom hogy ez utólagos szerelés-e, de nekem a szivargyújtóban nonstop van 12V :(

Előzmény: OPC-007 (35864)
OPC-007 Creative Commons License 2022.02.16 0 1 35864

A szivargyújtó csatijáról szerintem tökéletes lehet .....

 

Előzmény: Hetényi 01 (35861)
OPC-007 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 35863

Igen ,de csak kevés km-rel,ha túl sok van benne fenáll az esély hogy nálad kezdi el enni az olajat illetve turbót kell cserélni ....

Előzmény: Morschh (35862)
Morschh Creative Commons License 2022.02.15 0 0 35862

Köszönöm szépen a vàlaszt! És benzinesbôl milyen típusút? Az 1.4-es turbós, 140 lóerôset szoktam làtni? Az megfelelô lehet?

Előzmény: OPC-007 (35860)
Hetényi 01 Creative Commons License 2022.02.15 0 0 35861

Üdvözlöm a fórumozókat. Egy remélhetőleg egyszerű kérdésem lenne, hátha tud valaki segíteni: Zafira B ben hol találok olyan +12 voltot (lehet, nem szakszerűen fogalmazok, de talán lehet tudni mire gondolok :)), ami csak a gyújtáskapcsoló elfordítása (gyújtás alatt- menetközben) után van? Leginkább a kormány környékén lenne jó, de jobb híján pl. hátulról is előrekábelezem. Válaszukat előre is köszönöm!

OPC-007 Creative Commons License 2022.02.15 0 1 35860

Én benzinest javaslok és azt is vennék....

 

Előzmény: Morschh (35859)
Morschh Creative Commons License 2022.02.13 0 0 35859

Kicsit konkretizàlva a kérdést, a piacon a következô típusok érhetôek el:

- 1.6-os dïzelbôl 120, illetve 136 ke;

- 1.4-es benzines, 140 le;

- 2.0-s dízel, 170 le.

 

Melyiket ajànlanàtok. A legelterjedtebb az 1.6-os dízel, 120 lóerôvel.

Előzmény: Morschh (35857)
S-900 Creative Commons License 2022.02.13 0 0 35858

Sziasztok!

Kérdésem lenne a regenerálással kapcsolatban. Normális körülmények közötti használat folyamán milyen időközönként kell regenerálni a motornak? Napi munkába járásra használom, többségében főútvonalon és kevés autópályán napi 100km távolságot gurulok 90-120-as tempóval. A fogyasztásom 5,5-6,0 liter/100km. Regenerálási ciklusok 270-320km közöttiek, vagyis egy tankolással kb 3 regenerálás történik, ami szerintem sok. Az autóban garantáltan 175000km van. 125000km-el vettem céges autóként. Céges dolgozóként volt rálátásom az autó múltjára, általában max 20000-ként kapott olajcserét. Nálam 10000km az olaj és szűrők csere ideje. Az autó 2014 évi gyártású, 1,7DTI, 125 LE motorral rendelkezik. Dinamikusan gyorsul, a fogyasztása is jó csak aggaszt ez a sok regenerálás. Tanácstalan vagyok, hogy érdemes lenne-e egy részecskeszűrő tisztításra elvinni, vagy csak kidobott pénz lenne? Kérem, akik már voltak részecskeszűrő tisztításon osszák meg a tapasztalataikat. Válaszokat előre is köszönöm.

Morschh Creative Commons License 2022.02.12 0 0 35857

Sziasztok!

 

Hàromgyerekes apukaként az a tervem, hogy veszek egy hasznàlt Zafiràt (2017-2018-asat). A kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni a Zafiràt, illetve a vàsàrlàskor mire figyeljek.

 

Heti 1-2 alkalommal kiràndulnànk az autóval havi egyszer meglàtogatnànk a tôlünk nagyjàból 250 km-re lakó nagyszülôket, esetleg évi egyszer síelnénk és leugranànk az Adriàra.

 

Elôre is köszönöm a vàlaszokat!

 

 

OPC-007 Creative Commons License 2022.02.11 0 0 35856

Köszi,örülök hogy jó lett....

 

Előzmény: Pity_ (35855)
Pity_ Creative Commons License 2022.02.11 0 0 35855

Nekem is ilyen problémám volt a Zafirámmal. Előzetes egyeztetés után ma felkerestem "OPC-007" fórumtársunk és sikeresen megoldotta a gondot. Ezer köszönet érte OPC-007. Rutinos, nagy tapasztalatú szakember. Érdemes rá hallgatni.

Előzmény: MZ/X LOKI (35844)
MZ/X LOKI Creative Commons License 2022.02.06 0 0 35854

Köszönöm

Előzmény: kocolaci (35851)
Pity_ Creative Commons License 2022.02.06 0 0 35853

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni.
2011-es 1,7-es diesel Zafira B-nél nem világít a hátsó ködlámpa (műszakin vették észre). Hibajelzés nincs.Izzó és érintkezők rendben.Megnézte egy autó villamósági szerelő és azt mondta, hogy a csomagtérben lévő vezérővel lehet valami. Vegyek egy újat vagy egy bontottat. Kicsit hanyagoltam a témát. Majd pár hétre rá kiderült, hogy a vonóhorog világítás sem jó.Semmilyen lámpa nem világított a rákötött utánfuton.Azt olvastam, hogy a hátsó elektronika modul (REC) vezérli a hátsó világitás+utánfutó világitást+stb.Akkor gondolom azért kell cserélni egyben mert nem lehet javítani.

Van ezeken valami tipusjelzés?

Csak kicserélem és már müködik is vagy igényel valami beavatkozást, "tanítást"?

Köszönöm előre is a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!