Gyári Tech-2-vel adatlistában meg kellene nézni hogy dolgoznak-e rendesen a lambda szondák......cseréltem már vezérlő egységet ilyen jellegű hibával....
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod a részecskeszűrő tisztításával kapcsolatban.
Ha jól értelmezem az írásod, akkor ezek szerint az 1,7 es motoroknál természetes az 1000km-en belüli 3 regenerálás. Ez az én esetemben átlag 300km-enként történik, azaz 3 naponta. Akkor bosszantó amikor már csak néhány km választ el az otthonomtól, vagy a munkahelyemtől és elkezdődik a regenerálás. Eddigi tudásom szerint ilyenkor nem szabad leállítani a motort, ezért aztán kb +25km-t kell megtennem, hogy befejeződjön a regenerálás. Na ezek a feleslegesen rám kényszerített km-ek bosszantanak a legjobban. Már megmérettem a részecskeszűrő telítettségét több esetben is eddig mért értékek: 81% 70% és egyszer nem sokkal a regenerálás után mérték, akkor 38% volt a szűrő telítettsége. Nem tudom nem lehetne-e átprogramozni a motorvezérlőt, hogy ez a motor is 15% ig ürítse le a szűrőt és így ritkábban kerülne sor a regenerálásra. Mindenesetre egyenlőre nem dobom ki a pénzt részecskeszűrő tisztításra.
Nekem 1.9-es autóm van, egyszer csináltattam tisztítást (Éles & Makai). Hazai ki-ha-nem-én viszonylatban egész korrekt munkát végeztek. A csőcsatlakozás egyik végét elrepesztették, de megtákolták, bár erről nem szóltak. Ahogyan arról sem, hogy a motorvezérlőbe beírták a DPF cserét (ezt így is kell tenni), aminek a következménye, hogy a motorvezérlő megtanulja az új szűrőt. Ezt pedig rendkívül gyakori regenerálással csinálja (erre pedig fel kéne hívni a figyelmet). Elég kellemetlen volt 80 km után észlelni, hogy már regenerál. Egyébként kb.: 1000 km alatt 3-4 alkalommal regenerált, majd beállt a normális rend. Mondtak még mindenféle tudálékos okosságot, hogy lassan mi mindent kell cserélni, de egyik sem jött be. Az autó azóta is remekül üzemel, de meggyőződésem, hogy semmi szükség nem volt a tisztításra.
Az 1.7-es vezérlése eltér az 1.9-től:
-1.9: 80% telítettség felett kezdi el a regenerálást, ha adott minden körülmény, és 8-18%-ig megy le (a regenerálás lehetőségétől függően: városban 18%, autópályán 8%)
-1.7: 50-60-70% körül elkezdi, és 32-35%-ig megy le
A cégnél kettő darab 1.4Turbo (140LE) szolgál, most már kb. 6-7 éve. Kapnak hideget-meleget, de bírják gyűrődést. Egy személlyel egész jól viszi az autót ez a motor, de 4 utas mellett nagyon meg kell gondolni minden előzést (mondhatnám azt is, hogy gyorsulás szempontjából 90-től felfelé mindegy, hogy 3-4-5-6. fokozatban van). Autópályán azért normálisan lehet vele közlekedni. Fogyasztása vegyesben olyan 8-8,5 körül volt abban rövid időszakban amikor én használtam.
A szivargyújtó világítása gyújtáskapcsolt +12V (ha neked most olyan aljzat van, ami nem szivargyújtós, akkor csak ki kell bontani a környékét, mert a világítás vezetéke minden esetben benne van). Másik opció az elakadásjelző kapcsolósor. Ezt jóval nehezebb kibontani, és az a szál önmagában csak kis árammal terhelhető, nagy fogyasztó esetén relézni szükséges.
Üdvözlöm a fórumozókat. Egy remélhetőleg egyszerű kérdésem lenne, hátha tud valaki segíteni: Zafira B ben hol találok olyan +12 voltot (lehet, nem szakszerűen fogalmazok, de talán lehet tudni mire gondolok :)), ami csak a gyújtáskapcsoló elfordítása (gyújtás alatt- menetközben) után van? Leginkább a kormány környékén lenne jó, de jobb híján pl. hátulról is előrekábelezem. Válaszukat előre is köszönöm!
Kérdésem lenne a regenerálással kapcsolatban. Normális körülmények közötti használat folyamán milyen időközönként kell regenerálni a motornak? Napi munkába járásra használom, többségében főútvonalon és kevés autópályán napi 100km távolságot gurulok 90-120-as tempóval. A fogyasztásom 5,5-6,0 liter/100km. Regenerálási ciklusok 270-320km közöttiek, vagyis egy tankolással kb 3 regenerálás történik, ami szerintem sok. Az autóban garantáltan 175000km van. 125000km-el vettem céges autóként. Céges dolgozóként volt rálátásom az autó múltjára, általában max 20000-ként kapott olajcserét. Nálam 10000km az olaj és szűrők csere ideje. Az autó 2014 évi gyártású, 1,7DTI, 125 LE motorral rendelkezik. Dinamikusan gyorsul, a fogyasztása is jó csak aggaszt ez a sok regenerálás. Tanácstalan vagyok, hogy érdemes lenne-e egy részecskeszűrő tisztításra elvinni, vagy csak kidobott pénz lenne? Kérem, akik már voltak részecskeszűrő tisztításon osszák meg a tapasztalataikat. Válaszokat előre is köszönöm.
Hàromgyerekes apukaként az a tervem, hogy veszek egy hasznàlt Zafiràt (2017-2018-asat). A kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni a Zafiràt, illetve a vàsàrlàskor mire figyeljek.
Heti 1-2 alkalommal kiràndulnànk az autóval havi egyszer meglàtogatnànk a tôlünk nagyjàból 250 km-re lakó nagyszülôket, esetleg évi egyszer síelnénk és leugranànk az Adriàra.
Nekem is ilyen problémám volt a Zafirámmal. Előzetes egyeztetés után ma felkerestem "OPC-007" fórumtársunk és sikeresen megoldotta a gondot. Ezer köszönet érte OPC-007. Rutinos, nagy tapasztalatú szakember. Érdemes rá hallgatni.
Szeretnék segítséget kérni. 2011-es 1,7-es diesel Zafira B-nél nem világít a hátsó ködlámpa (műszakin vették észre). Hibajelzés nincs.Izzó és érintkezők rendben.Megnézte egy autó villamósági szerelő és azt mondta, hogy a csomagtérben lévő vezérővel lehet valami. Vegyek egy újat vagy egy bontottat. Kicsit hanyagoltam a témát. Majd pár hétre rá kiderült, hogy a vonóhorog világítás sem jó.Semmilyen lámpa nem világított a rákötött utánfuton.Azt olvastam, hogy a hátsó elektronika modul (REC) vezérli a hátsó világitás+utánfutó világitást+stb.Akkor gondolom azért kell cserélni egyben mert nem lehet javítani.
Van ezeken valami tipusjelzés?
Csak kicserélem és már müködik is vagy igényel valami beavatkozást, "tanítást"?