Lehet, hogy valóban a gyújtási rendszerben van valahol a probléma, de mivel több kókler szerelőnél is voltam, igazából eddig senki nem oldotta meg a problémámat és ezekkel a régi karburátoros autókkal már nagyon kevesen foglalkoznak.
Az elosztó fedélben az érintkezők oxidáltak voltak, megtakarítottam őket, száraz ronggyal kitörölgettem a fedelet is, 2 napig napsütéses kellemes idő volt, a pára is kitudott volna száradni, de a gyújtással semmi változás nem történt, azaz nem tud berobbanni a motor.
Karbi torokba is öntöttem benzint, de így sincs változás.
Remélem, valahogy beindul majd a verda és utána egy jó szerelő a teljes elektromos rendszert is áttudná vizsgálni.
Az sajnos nem megoldás, hogy mindent cserélgetek és utána kiderül, mindent egy banális apró probléma okozott.
Igen, írtam, hogy az elosztófedél PORÓZUS anyagú! Azt szemrevételezéssel nem lehet megállapítani, ez tapasztalat csupán!
Ha nem hiszel nekem, akkor próbáld ki: Ilyen havas-esős napon, (mint pl. ma is!) amikor nem indul, akkor tegyél egy hajszárítót az elosztóra irányítva, fújasd pár percig! Azonnal indulni fog!
A gyújtáselosztó fedélen nem kell látni ahhoz semmit hogy rossz legyen! Rutinból szoktuk cserélni a gyertyákkal együtt, mikor légszürőt, olajat, olajszűrőt cserélünk, és a megszakítót a kondival, meg a gyújtótrafót, ha ilyen tüneteket produkál.
Szia! Gyertyakábelek újak, gyújtás elosztó fedelet néztük, nem láttunk problémát, gyertyák újak, gyújtáselosztóban rotor, kondi cserélve, AC pumpa vadi új, önindító felújítva, szépen dolgozik. Egyszerűen,nem tudom,hogy mi okozza a problémát, de az biztos,hogy a vizes, párás időnél van a jelenség. Persze annyi a kókler mester, hogy már meguntam az autót ide-oda hordozgatni. próbálok magamtól rájönni, hol lehet a baj. Lehet, elosztófedél cserét megejtjük. Vákumdob okozhat ilyen jelenséget?
Az önindító tekeri a generátort, de lehet, szikra nem megy minden gyertyákhoz? A pára, víz valahol bekerül a gyújtás folyamatba?
Köszi a választ! Ha a benzin bevezetést szabályozza, akkor lehet köze a az időnként nagyon nehézkes motor indításhoz, berobbanáshoz? Egyszerűen nem értem és a szerelő szerint a karbi rendben van, pedig évek óta megy ez a jelenség és egyre durvább főleg a nyirkos, párás időben. Száraz időben akár 5-6 nap után is 1-2 indítózás után indul, de van,amikor 1 nap után sem akar vagy borzasztóan nehezen kezd el dolgozni a motor a berobbanás után is (lomha, mintha nem kapna elég üzemanyagot vagy nem tudom).Pedig a szervizben spec elektromos műszerekkel állítják be mindig a gyári értékeket a karbi takarítás után. (személyesen is láttam, kb 1,5-2 ra meló)
Az a gumitömites, nem tömit. Ha egy fityegő tömités lenne, akkor ott benzin folyna, mert az a tengő (aminek a nyakán a gumi van) a benzin bevezetést szabályozza. A karbi túlodalán van a benzin bevezető cső, amit a kar ki-be tologatásával nyitsz-zársz.
Évek óta problémám van a gyújtással, de véleményem szerint a problémát a karburátornál kell keresni,mert minden más fel lett újítva, ki lett cserélve. Renault 5TL 1.1-es benzines a verda. Solex bis 32 a karbi-azt hiszem.
Egy szakszervizes szerelő szinte évente kitakarítja. A problémám egyre durvább és nem akar megszűnni, azaz ha párás az idő (ködös, esős), akkor akár másnap sem akar gyújtani az autó, vagyis az önindító dolgozik,mint állat, de nem tud berobbanni és ha ha úgy hallani, hogy be akar robbanni a motor, akkor is nagyon nehezen indul be. Van,hogy beindul és hűvös időben 10 perc autókázás után is néha lefullad a motor és szinte lehetetlen újraindítani.
Ezeket figyeltem meg és már a szerelőkben nem bízva, inkább titeket kérdezlek, hátha tudtok valami okosat mondani.
Megnéztem jobban a karbit és láttam rajta egy érdekes dolgot, le is fényképeztem, hátha ez lesz minden baj forrása.
A pirossal karikázott képen van egy lapos gumitömítés jellegű valami, ami nincs odaerősítve, éppen,hogy csak ott tartotta a fém kar, tehát a mögötte lévő lyukon rendesen tud szellőzni (nem tudom, ez jó vagy rossz). Második képen ugyanaz van,de elvettem a gumi lapocskát.
Szóval az tulajdonképpen micsoda és lehet-e a problémám oka?
Köszönök minden tippet, de már tényleg kezd elegem lenni ebből a kisautóból, pedig nagyon hálás kis gép.
Láttam a bejegyzésedet, miszerint eladóvá vált egy Renault 5. A férjemet szeretném vele meglepni születésnapja alkalmából, mivel nagy gyerekkori álma egy Renault 5.
Amennyiben megvan még az autó kérlek jelentkezz vagy küld el az elérhetőségedet hogy fel tudjam veled venni a kapcsolatot.
Az előző hozzászólásomhoz még annyit, hogy azt olvastam, Dacia gyújtáselosztó is jó lenne ide. Nos, melyik Dacia melyik motorjának gyújtáselosztója lenne kompatibilis a kis Renault motorjával? Köszi a válaszokat még egyszer! Üdv!
Sziasztok! 1987-es Renault 5 TL 1.1-hez keresek gyújtáselosztót kompletten, amin a vákuummembrán nincs kiszakadva. Jelenleg ilyen szakadásom van, de sehol sem találok alkatrészt hozzá. Ha van valakinek, ismerősnek, esetleg bármilyen tanácsot tudna adni ezzel kapcsolatban, hogy hol keressem pl., nagyon hálás lennék! Üdv!
Tudna valaki küldeni vmi doksit 1.1-es Super5 benzinszivattyújáról?
Sosem volt még vele gondom, de most, kb 3/4 év állás után csak úgy hajlandó elindulni, ha a karbinál adok neki benzint.
Arra is gondoltam, h csak nagyon kilevegőzhetett a rendszer, és ha járna 20-30 másodpercig, már lenne benzinszállítás, de sajna ezt nem sikerült kipróbálni. A tankban elvileg ennél is csak a szint-jeladó van, ugye?
köszönöm.most ott tartok hogy inkább felgyújtom:)reggel ota megy a szerviz de a váltót meg se bírtam koccintani.ráadásul szerintem kuplung baja van csak.persze mikor pusztulna el ha nem akkor amikor a másik kocsim szervizben.