Van a tudatos átverés ami a hiba TUDATÁBAN JÓKÉNT eladott autó.
Hidd el van akik szinte vadásszák az ilyet, mert olcsón meg lehet venni, majd parafadugóval megbőrözve a kapun kívülig használhatóra javítva. Nagy haszon.
És van akinek ezt nem bírja el az arca és a hibás autót nem veszi be és nem adja tovább JÓKÉNT.
Biztosítás ez, beletesz valamit az árba a kereskedő, ilyen párszáézezreket, és azt befizeti a biztosítónak. Ha nincs baj, adott időn belül, akkor a biztosíó lenyelte, dehát ez a biztosítások lényege.
Annál az egy autónál meg, ahol beüt valami, elvben a biztosító térít ..valamit.
Magyarosan, lassan, nehezen, kötekedve, általa kijelölt partner szervizben, bürokratikusan, de végül enyhítheti a károd.
Lesz önrész, lesznek kizárások, ez nem, mert kopó, az nem, mert km-en túl van, amaz eleve kizárt..10 oldalas körmönfont jogi hablatyokkal teli szerződés van ezekhez.
A kereskedő szereti, mert mutogathat, hogy szart vett...hát intézze a garral, én mosom kezem.
Elitebb helyen, (nem kavicsos, csempés, műköves telepek) picit jobb fiatalabb autóra szokás ez, ami eleve drágább, ennyiben ér valamit.
Becsali roncstelepes dobócéges neppernorbik nemhogy gart nem adnak, még ki is röhögnek, hogy használt kocsira nincs garancia, hol él ön uram.
Holott persze papiron él a szavatosság, csak győzd érvényesíteni.
A biztosító sem könnyű menet, de jelentősen reménykeltőbb pénzt kicsikarni belőle, mint a telepi hiénákból..
Csak képben kell lenni, a kuplung, a fék, a gumi, néha a komplett kerék és kerékcsapágy, féltengely, csomó minden kerek perec ki lesz zárva... mert """"kopófogyó"""", tehát a menyasszony nem olyan szép, mint hirdetik, dehát ez is egy üzlet, van a reklám meg a valóság.
Csakhát X oldal jogi rizsát ezer emberből egy olvas el, és 10ezerből egy érti meg, lehet ő is félre.
Kopasz már sok-sok éve inkább ügynök, rendelésre hoz be pár éves, elit kategóriás használt kocsit.
A munkájáért, nyelvtudásáért, tapasztalatáért fizetnek, az a réteg, aki nem akar azzal szopni, (vagy nem is tudná megugrani), hogy maga nézze ki, szervezze le, menjen ki, hozza haza, papirozza le valahogy..stb.
Meg foglalkozik ezekkel a "gtk" német páréves "roncsokkal" is, hogy 4-5 műanyag is eltört,húúha..de a német biztosító szó szerint "benullázza" a kocsit, mert majdnem több a javítás, mint amit ér(!). Németországban, német árakon, munkadíjakon.
Idehaza tizedéből megjavítják, szépen, minőségben, és van egy lényegtelen koccos pár éves autó, baba előélettel.
Csak nem hagy nyugodni.. Tehát, mit is takar egy használt autó vásárlásnál a garancia? Jól gondolom-e, hogy nem ám az esetlegesen később előforduló hibákra, hanem max. azokra, amelyek esetleg kiderülnek később és bizonyítható, hogy akkor is fennálltak, mielőtt megvettem a járgányt? - Vagy még azokra sem?
ezt egy nepper honnan ismeri, es vajon miert utasitana vissza egy - altala nem tudott - hibas autot ?
..az alaptezis nem ismert.. van a kereskedonek garancialis kotelezetsege az eladott autora ?
ha van, hany nap ? ha van, milyen a jogi hatter mogotte ? ha van, kijatszhato ?
no ennek tukreben vizsgald meg, hogy ha felelosege nulla a kereskedonek.. akkor mi tartja vissza az atbaszastol..(eppen lehet becsuleteses is.. de miert adna garanciat ismeretlen autora ? )
azert mert prince ?
ne vicceljunk mar.
ha olcson megkapja, es nyeresege van rajta.. beveszi.
Haha! És vajon lesz-e új kompresszor.. Na mindegy, megnézetem azzal, akinél volt és onnan lépdelünk tovább. Azt mondta, ez egy nagyon egyszerű szerkezet. Vagy esetleg meg tudja-e javítani a kompresszort? Ha egyáltalán az romlott el...
Ahhogy javasoltam,a Suzuki,sx4 ha elsönek magyarorszàgon forgalomba helyezett,és leinformàlható életrajzal rendelkezik,az jó vàlasztàs,most màr csak az a feladata csapj magad mellé,egy nevét felvàllaló autószerelöt,és ha kivàlasztottad ami neked tetszik,nézesd àt az emberrel.Egyébként ,àprilisban kuplungoztam egy sx4 et,és 1kis kûszöbfoltozást.Minden autó elromlik,javîtani kell.A treviszeden a klima javîtható,klimamosó át kell mosni és felrakni az új kompresszort.A klimamosó az egy csomag,amiben van 5 liter folyadék ami szagtalan vîzszerü,egyszerû gyorscsatlakozó a klimàhoz és a levegös kompresszorhoz,szûrös vég a folyadékkal teli kannában,és ha ràcsatlokozik a klimàra ràenged a levegönyomàs,az felszîvja a klimarendszerbe a tisztitószert,és a màsik nyitott oldalon jön ki a trutyis szer.ezt szakaszolva is lehet ,addig ameddig tiszta folyadék tàvozik a rendszerböl.1 évbe 1x,beesik ilyen feladata is nàlam.
Akkor azt hiszem, legjobb, ha mindenképp pl. egy újszerű állapotú SX4 lesz a nyerő választás. Kicsivel 3 felett kapható is, ami lekérdezhető, szervizkönyves. Ha nem pénztemető és könnyen szervizelhető, ha nincs alkatrész-beszerzés probléma, gyakori típus, ismrerik a szerelők etc..
Amiért most már ilyen mérhetetlenül bizalmatlan vagyok, alább leírom.
Féléve beadta a kulcsot a kis 20 éves, 324000-et futott 1.2 HTP Skoda Fabiám, a motorvezérlő tönkrement és tönkrevágta a motort is. Szerencsére el tudtam adni kemény 50ezerért egy autószerelőnek (se klíma, se gombos ablak és 2018-ban nekimentek oldalról, de javítva lett, csak nem szépen), aki egy másik motorral életre keltette saját célra. Utána hirtelen kellett egy kocsi, mani nem volt és ajánlott valaki egy kis Daihatsu Trevist 850-ért, amit maga rendbe tett, új fékek, új futómű és más egyebek. Még én is megcsináltattam rajta ezt-azt (féltengely, lambda-szonda és egyéb kisebb dolgok), de a klímával nagyon megakadtam. Az előző tulajoknak nem volt annyi intelligenciájuk, hogy foglalkozzanak a klímával, én feltölttettem, 9 fokos levegőt csinált, csak egy kicsit csöpögött belőle az olaj. Elvittem szerelőhöz, kicserélte a tömszelencét és úgy kaptam vissza, hogy egyáltalán nem csinál hideget, a kompresszor is azonnal leáll, amint megindul. Vittem a Hüllőhöz, akik megállapították, hogy szénfekete az olaj, ezt ők nem vállalják, nincs alkatrész, ki kell cserélni mindent, ami többszázezer lenne, ez úgy sz@r, ahogy van, stb, stb... - Most viszem vissza ahhoz, akinél először volt, hátha tud kezdeni vele valamit, de bevallom, nem hiszem, hogy ez valaha működni fog és nem vagyok hajlandó többszázezret rákölteni. - Mérhetetlenül csalódott és dühos vagyok... Ezért szeretnék most már egy olyan járgányt, amelyikkel nem szerviztől szervizig kell mászkálni.
A kopaszneppernek a javára írnám, hogy kiáll az arcával, sok éve. A többin nem kell agyalni sokat, vizsgáltasd át saját emberrel, amit venni készülsz, még fizetés előtt. Illetve próbálni kellene alkudni valami olcsóbb új kísautóra, legalább kíváncsiságból.
Még egy-két kérdés és a kereskedőkkel kapcsolatban.
Mit jelent a minősített kereskedő?
Mitől jó a joauto oldalon található autó? - Ugyanezt kérdezem pl. a becsuletesnepper gödöllői kereskedővel és mindenki mással kapcsolatban is, aki jobbnak hirdeti magát.
- Pontosabban: a náluk és a hasonló helyeken kapható autókban miért bízzak jobban, mint másutt? Ha valaki náluk árulja az autóját, jobban átvizsgálják? Meggyőződnek a vezetett szervizkönyv valódiságáról? Jobban ismerik a típushibákat?