A szerelő nem boldogul a abs hibajelzéssel, mindig más hibát ír. Feszültséghiba, jeladók és egyéb finomságok. 3-4 éve lett cserélve az abs kocka, ecu, generátor felújítva.
Kábel, csatlakozó, vagy az abs elektornikája rossz?
1.6 benzines B6000-s mocihoz milyen injektort ajánlotok?
Ma mentem a feketével egy kb. 100 km-t, kellemes kis gép. Aztán átültem a kékbe és ahogy kifordultam az utcára, az első gázadásra azonnal éreztem, hogy a 2.0 az a 20V soft verzió. :D Mondjuk ez a fekete nyugisabb, halkabb, egyenletes haladásnál is soft. Hát gondolkodom mi legyen. Majd ha átépítésre kerül, úgy gondolom marad az Euro3-as kipufogórendszer, de mindenképpen Euro2-es motorvezérlővel hajtva. Hogy ne legyen zajosabb és nyersebb ettől, mint a kék, de azért legyen kraft is. Most ami ebben az évben rámzúdult autók terén, kicsit sok volt. De kipihenem és végülis nagyon boldog vagyok. Van két szedánom, egy hétköznapi, amit idővel elnyű a használat és egy idejét javarészt garázsban töltő, kímélhető darab. Meg egy kis változatosság. Amúgy persze, összességében vége a sztorinak, ami ezt a típust illeti.
A Multiaer-en is megtörténtek a vétel utáni beavatkozások. Hátsó rész sötétítve (32e HUF). Összes olaj, szűrő, gyertya, vezérlés vizpumpával, hosszbordás szíj feszítővel lecserélve, vákumpumpa alatti tömítés is cserélve (mókadíj 54e HUF). A kopott első és hátsó embléma cserélve. A hátsó zárral együtt van. Ki lett cserélve a tankajtó zsanérja is, már nem lötyög. Megmondom nem rossz kis gép. Csak ne lenne olyan alacsony. :)
A generátorcsere szükségessége (13 Volt töltés) miatt ki kellett vennem a klímakompresszort a szereléskor, üres a rendszer. Lehúzott ablaknál meg jön be a benzinszag, reménykedtem hogy a tanksapka ereszt csak, de a betöltő csonk repedt. Még az is. Nem keveset dolgoztam ezzel is, de csak nincs vége. Fáradok.
Van egy ismerős, aki a régi Fiat szalonnak volt a szervízvezetője. Az üzemeltet egy szervízt, a Multiplát is ők javították amit én nem tudtam megoldani. Látott már ilyen motort.
Már meg van véve minden hozzá. Olaj, szűrők, gyertyák, vízpumpa, vezérlés. Az is benne van a készletben. Nem értem miért nem cserélik, 3000 Ft körül mozog. Vettem még vákumszivattyú tömitést is. Azt sem szokták cserélni. Na meg új leeresztő csavart is. 7.-én viszem majd a szerelőhöz.
Diag, de erős a gyanúm, hogy valamelyik állító motornál eltört a műanyag közdarab. Kapható hozzá felújító készlet, ami tartalmazza az összes műanyag bizbaszt, de jó eséllyel a motor is cserés lesz, valószínűleg elkopott benne az ellenállás pálya, és ezért nem érzékeli a végállásokat illetve hogy mikor merre jár az állítómotor.
Sziasztok! Fiat idea 1.4 16v 95Le. Reggel nehezen indúl. Dadog remeg leáll. Utána beindúl és semmi gond nincs vele. Egész nap szépen indúl, jár. Új gyertyák. Szép őzbarnák. Folytószelepet kitakarítva. Valakinek valami ötlet? Köszönöm
Ez egy nagyon jó ellensúly napi irodai jellegű munka ellenében. Én is úgy vagyok. Azt nagyon szeretem, ahogy megmozgat egy többórás (napos) szerelés mindenhol. És ha elég rendszeres, akkor még az általános edzettség is megvan. Napokban más nem lévén, az asszonyt kértem meg, hogy pumpálja a féket légtelenítéshez. Alig bírt lábra állni (nyilván túlzok), na mondom ezaz! :D
Általában egész nap egy nyamvadt gép előtt ülök és csak a fejemet használom, azt se viszem túlzásba, mert megy rutinból. Ha ezek után szerszámot veszek a kezembe, kifejezetten jólesik. És ezzel most az sincs hogy hajt a tatár és mennie kell az autónak, mindegy hogy ezen a héten lesz kész a tetőablak vagy két hét múlva. Időm nekem sincs túl sok, ezért is húzódott ez az egész ilyen régóta, de mostanában úgy néz ki, lesz pár szabad délutánom, amit ezekre a dolgokra tudok fordítani. Vár rám még pár klíma szabályzó motor javítás és műanyag közdarab cseréje is, erre is jó lenne már pontot rakni, az alkatrész ehhez is már vagy egy éve ott figyel a polcon.
Egy szó mint száz, ha valamit úgy kell szerelni, hogy időre mert kell és kész, na akkor azért én is nyűgös szoktam lenni.
Hát ha ilyen jó mókának éled meg, akkor persze inkább sk. :)
Én is így voltam mindig, bár már egyre jobban kezdek belefáradni, hogy jóideje többminden van terítéken egyszerre és nehezen akarnak elfogyni a csinálnivalók.
Hogy összetört a kombi, az plusz két autó, mert a másikat fel kellett hajtani, meg kellett csinálni, a töröttet meg szét kell szedni. Hogy betört a szélvédőm és 17 napig nem volt autóm emiatt, arra sarkallt, hogy helyezzem forgalomba a feketét is, legyen egy autó pluszban itthon. És most csinálom még csendben azt is.
Igen, nekem is rémlik, hogy valaki Facebookon szokott irogatni, hogy tetőablakokat javít cserélős módszerben. De egyrészt azért ez egy szemmel látható összeg, másrészt kifejezetten élveztem tegnap, hogy a szokásos napi munka helyett otthon a ház elött játszatok ezzel a csodás szerkezettel. (tényleg csodás, érdekes hogy hogyan működik) Csak a ház elött dologgal van baj, nem tudom több napra tetőablak nélkül hagyni az utcán, emiatt azért nyűgösebb a javítás. Tegnap kitakarítottam és bezsíroztam száraz teflon spray-el a sineket, illetve amik konkrétan az üvegtáblákat mozgatja. Iszonyat sok megkövesedett zsírt kapargattam ki, két flakon féktisztító fogyott el. Sajnos ugyanez a helyzet a bovdenekkel, ezeket is jól bezsírozták sajna, erre még ki kell találnom valamit, hogy a tető kibontása nélkül hogy tudom kitakarítani. Illetve sajnos ezeket valószínűleg cserélnem is kell, mert végállásban már hajlamos átugrani a motor fogaskereke, valószínűleg meg van már kopva. A motor fogaskereke is kopott volt, lecseréltem a motort egy jóra, de ugyanúgy hajlamos raccsolni.
Ki kell cserélni az összes izzót, én úgy szoktam. Egyszer, aztán jóideig le van tudva. Hiába világít, az izzószál ellenállása ha megváltoztott, azt érzékeli a body és azért jelez.