"Az Anime-náció blokkban mutatják be a Ghost In the Shell második részét, amelynek tavaly Cannes-ban volt a premiere, az anime-klasszikus Akira rendezőjének, Otomo Kacuhirónak az új filmjét, a Steamboy-t, amely 17 évnyi szünet után készült el, valamint az egyetlen Magyarországon is vetített anime, a Chihiro Szellemországban alkotójának Howl mozgó kastélya című filmjét. A keleti felhozatalt erősíti az A Tale of Two Sisters című koreai horror, amelyben két lelkibeteg nővér felgyógyulását kegyetlen mostohaanya és egy szellem hátráltatja."
van egy új indexes cikk (indexes cikk) a fesztiválról, amiből kiderül, hogy március 31 és április 10 között lesz a fesztivál (nekem már az i söröm, hogy nem marad el). Konkrét program csak 24-étől.
Szomorú, szomorú, reméljük tényleg színvonaljavulást fog eredményezni. Én azért kételkedem egy kicsit. Igaz, hogy a nagy fesztiválok után volt a pesti, de nem hinném, hogy egy tavaszi időponttal sikerülne új, bemutatásra váró filmeket pont Budapestre csábítani.
Én jobban szerettem, ha már az elmúlt fesztiválok másod-harmad vonalát láthattam, de még "frissiben".
A 12. Titanic Budapest Nemzetközi Filmfesztivál szervezői ezúton közlik, hogy a fesztivál nem az előre bejelentett időpontban, 2004. októberében, hanem a tervek szerint 2005. március 31.–április 10. között kerül megrendezésre.
Az elmúlt években sokat változott a nemzetközi fesztiválmenetrend, és októberre csúszott több nagy rendezvény, köztük a világ egyik legnagyobb filmvására, a milánói MIFED. A magyarországi kulturális finanszírozás átalakulása, az utófinanszírozás bevezetése szintén komoly problémát jelent egy őszi rendezvény számára. E két tényező miatt újra kellett gondolnunk a fesztivál időpontját és logisztikáját, és ennek eredményeképpen a Titanic tavaszi megrendezése mellett döntöttünk.
A 12. Titanic Budapest Nemzetközi Filmfesztivál a hagyományokhoz hűen, a kortárs filmvilág legizgalmasabb, útkereső műveit és legfontosabb alkotóit fogja elhozni Magyarországra. Mindenkit szeretettel várunk tavaszzal a fedélzeten!
Semmit. Ami kicsit érdekelt, az meg úgyis bejön megnézem majd akkor. De 10 napig olyan rossz érzésem volt mintha elfelejtettem volna vmit megcsinálni, pedig nem... :)
Bár én nem szavaztam, de nekem tetszett a Dogville, mondjuk az is igaz, hogy ez az első Lars von Trier film, amit láttam.
A Titanic régen jobb volt, valóban, mintha jobbak lettek volna a filmek. A '96-osra emlékszem, bár már közel sem annyira, mint szeretnék, de mintha akkor lett volna a Reflecting Skin meg a Darkly Noon Passiója, ezek rémlenek. Megnézném őket megint.
A közönség is rosszabb lett. Nem hiszem el, hogy a Dogville dobogós helyre került a szavazáson. Az egy dolog, hogy én vagyok annyira sznob, hogy csak Lars von Trier nevére bemegyek egy filmet megnézni - de hogy ne merjem kimondani, hogy mekkora darab szar volt, az már túlzás.
A Dívány, a Sci-fi meg a Ripley's Game viszont egész jó filmek voltak.
Én pont ugyanígy jártam. Illetve két filmet kiválasztottam, de az egyiket későbbre tették (Nap mint nap) a másik meg a Ripley volt, amit csak a legvégén mutattak be... Viszont a Nap mint napról mindenki, aki látta csak rosszat mondott, úgyhogy nem is bánom. Csalódtam, de talán jövőre... Amúgy nem tudom, mekkora tömegek voltak, de a Kossuth előtt többször is eljöttem, és sosem volt sor!
látom bár eltüntél a fórumokról, de azért a titanicon résztvettél. pedig készültem, hogy a terem közepén idén is találkozunk véletlenszerűen egy-két filmen :))
Htá sajnálom a Titanic fesztivált. Évek óta ahogy közeledett az október úgy lettem egyre izgatottam, kíváncsibb milyen is lesz (ez nem igaz. tudtam, hogy jó lesz, a kérdés inkább az VOLT miket fogok látni, mi jó lesz..) az idei fesztivál. Hát idén elöször teljesen kimaradt a dolog. Pedig én készültem :) Kár érte...
"...Horváth György fesztiválkapitány ismertette a szakmai és a közönség szavazás végeredményét.
A játékfilmek közül a közönségszavazatok első helyezettje: a norvég Bent Hamer filmje, a Dalok a konyhából, második helyezett: Rolf de Heer Alexandra filmje című alkotása, a harmadik helyen pedig holtversenyben végzett az idei Cannnes-i filmfesztivál Kritikus Hetének díjnyertese Julie Bertuccelli Mióta Otar elment című filmje és Lars von Trier új alkotása a Dogville. A dokumentumfilm szekció legsikeresebb alkotása a közönség szerint Nicolas Philibert a Franciaországban több mint két milliós nézőszámot elért Segédigék-, második Richard Shickel Charlie: Charles Chaplin élete és művészete-, harmadik a fesztivál vendégének, Pearl Gluck-nek a Dívány című alkotása.
Naturalista dráma az első helyen
A szakmai szavazatok első helyezettje A pókasszony csókja rendezőjének, Hector Babenconak naturalista drámája, a Carandiru, második a Dalok a konyhából és harmadik a Mióta Otar elment. A dokumentumfilmek közül első helyezett lett Charlie: Charles Chaplin élete és művészete második a Segédigék, és harmadik Error Morris, Robert McNamaráról készített portréfilmje A háború ködében."
" A Titanic számokban
Több mint 18 000-en nézték meg az elmúlt 11 napban a 23 ország 41 filmjét a fesztivál 5 helyszínén az Uránia, a Toldi és a Kossuth mozikban, az Örökmozgó Filmszínházban valamint a Palace MOM Parkban. Összesen 8 rendező és filmszakmabeli érkezett külföldről a Fesztivál meghívására. A különböző helyszíneken 10 közönségtalálkozó, gála és szakmai megbeszélés folyt. Mindezt a 61 fős stáb munkája biztosította."
elöljáróban: bosszantó, hogy igen sok olyan film került be a választékba, amit a jövő héttől már láthatunk a mozikban!
Alexanrda filmje - feszültség OK, sőt, néha túl sok a hatásvadászat, viszont vhogy nem értem a feleség alapmotivációját - ha olyan marhára elégedetlen volt a férjjel, miért várt a végsőkig, és olvasott be egyszerre, ahelyett, hogy hamarabb fellázadt volna?
Dalok a konyhából - amolyan skandináv aranyoska sztori, de ebből a típusból mennyivel jobb volt az 1-2 évvel ezelőtti Titanicon látott északi balhé (mi is volt a címe?)
Hedwig - a fesztivál egyik legkellemesebb filmje, semmi nagyon komoly mondanivaló, de szórakoztató
Ki ölte meg Bambit? - szép díszletek, viszont az ígért Twin Peaks-borzongás helyett totál kiszámítható sztori
Mióta Otar elment - szép, emberi történet, ez kellemes film volt
Ripley és a maffiózók - Malkovich (kissé túlzottan) blazírt pofával egyesével kinyír egy kisebb tömeget, azért ez sem durrant túl nagyot...
Sci-fi - jól kezdődik, vicces a 2 eltérő jellemű, de egy külön világban egymásra maradt krapekről szóló alapszituáció, meg jók a pszichológiai trükkök, amiket a személyiségfejlesztő tréner használ, de a végére egy kicsit kifáradt, kiszámítható lett a film
Szigorúan piszkos - igen fordulatos, jó sztori, ebből már tényleg csak a technikai extrák hiányoztak
Cécile Cassard - alig vártam a végét (a szenvedésemben saját bevallásuk szerint többen is osztoztak, ez volt az a film, amit napokkal később is fájdalommal emlegettek többen, mint a "jaj, a Cécile Cassard..."), a homo-szál miatt beugrott a pár évvel ezelőtti, szemétdmbon éldegélő homokos a szakadt fürdőgatyájával - na, az érdekesebb volt
Tollak a fejbe - nagyon erős érzelmek, és tényleg szép képek, kicsit elnyújtották az anya becsavarodott állapotát, a nyúlszájú amatőr ornitológus is idegesített kicsit, de még ezzel együtt is a fesztivál jobbjai közé sorolnám (mondjuk a viszonyítási alap miatt ez nem azt jelenti, hogy felejthetetlen volt)
Messze - van benne valami, ahogy a házigazda lesajnálja a vidéki krapekot (zseniális a cipő szagtalanítása), de azért nem volt átütő ereje
Terra incognita - egy idő után azon gondolkodtam, hogy rosszabb-e a film a Cécile Cassard-nál, aztán arra jutottam, hogy nekem annyiban érdekesebb volt ez, hogy Libanonról nem sokat tudtam eddig (mondjuk sokkal többet most sem)
Dirty pretty things - egész rendben volt, Tautou éppen török lány, a fekete főszereplő meg csellel veséz...
Kiskirály - az orosz oligarchák története, egy kis betekintés a közlemúltba, érdekes volt
Pajzán pózok - a fesztivál egyik valódi csemegéje volt, érdekes és egyben roppant mulatságos jelenetek, némelyik kissé merész (kutyás jelenet), de hát ilyen volt az őspornó...
A pornófilmes - az előző filmen fellelkesedve az ember azt várná, hogy ismét vmi pikáns érdekességet lát, de ez inkább "igazi" francia melodráma volt, a kövérkés, roppant rosszul öltözött (és szinte minden, a npokkal később jétszódó jelenetekben is azonos, kestrapált pulóvert hordó) főszereplő egyszerűen röhejes, ahogy kb. homokozókészlettel nekiáll 15 m2-es házat építeni, amivel persze semmire nem halad..., a fia meg a barátaival "némulj meg" típusú politikai tiltakozásba kezd
Titkok - izgalmas, pikáns, fordulatos film nagyon jó főszereplőkkel, ez nálam nagyon bejött (bár a gazdag fiú környezetét bemutató jelenetek kissé túlzottan teátrálisak voltak, viszont kezdő csajócák okulhattak, hogy kell megőrjíteni a férfinépet, meg hogy azért ez néha vissza is üthet) - a tolmácsgép miatt a kezdő meztelen jelenetet meg kellett ismételni, és bár amúgy is késett a film, ezt nem nagyon bánta senki...
A háború ködében - érdekes dokumentumfilm McNamarráról és a hidegháborúról, nagyon újat nem tudunk meg, de kicsit a dolgok mögé láthatunk (Mc Namarra nem igazán nyilatkozik olyat, miszerint bármit is másképp tenne utólag, ennyire tévedhetetlen lenne?)
lehet kommentálni, meg szavazni, hogy kinek mi és mennyire jött be