Faxmodemként is? Vagy mindenképp kell hozzá faxmodem.
Ha igen, akkor a köv. kérdés:
Itt figyel egy Fritz!X ISDN -tényleg ez a neve- kütyü. Kaptam lomiból. Letöltve hozzá a letölthetö driver, de keresi a telepitö CD-t. Az meg nem volt a kukában...
DuDoR! Én is megkereshetlek?! (Illetve ha nem pofátlanság, jöhet egyből is a maus.robert@gmail.com-ra is ;-.D) ?! (Azért ha nem felejtem el, írok e-mail-tot is!) Üdv! Robi
Hát én nem vagyok magamnál! Illetve nem voltam! Nem Elcon, hanem Intracom van előttem - hogy ennyire félre tudok kapcsolni (perifériális kapilláris agyérszűkület lesz ez, immár lassan 15 éve!) igen ritkán, de előfordul. Ellenben megnyugtatok mindenkit, bár van jogsim, nem vezetek autót ;-D
Kollégák, ki tudna segíeni valaki egy RVS Com Lite-tal? Amit öt éve az Eicon DIVA PCI kártyához kaptam, az nemigen akar feltelepülni az XP alá. Azaz működik, de félig. Egyszer elfogadta az eredeti kulcsát, mort már arra sem hajlandó.
Nem tűntem el, és továbbra sem műxik a fax, csak nem volt időm foglalkozni vele. Bocsi! Hamarosan... Köszi mindenkinek az eddigi válaszokat! (bár egy kicsit kínainak tűnik, de hát nem értek hozzá :-(( ) Üdv!
Bocsi, de melyik nem külön TA-s NT nem ismeri a pulzus módot??? Mert az mehet is a kukába - hazánkban szolgáltatói (!) analóg terminálon kötelező a pulzus módi tárcsázást is elfogadni! Azokban az "újkori" esetekben, amikor a szolgáltato eleve nem analóg porttal szállítja az NT-t, és az efinek kell külön TA adaptert venni, már más a tészta, igaz én azt is el tudom képzelni, hogy az NHH az ilyen fals (!) TA-kat ki is tiltja, ha egyedi vizsgálatot kezdeményeznek ez ügyben...
Nem kötekedni akartam, de már - és épp a szeretett Ericsson-éktól - akkor is felment a pumpám anmikor a 90-es évek közepe táján 100-ezrekért árult analóg vonali GSM adaptere nem ismerte fel az impulzus-tárcászást és eljátszotta z ailletékes mérnök kolléga, hogy hááát tudja ám az, csak nem szabványosan (30/70 helyett tán 50/50-et akart volna venni és nem 0,1 secundumos időalapon..) ;-D
Nézd meg, hogy a faxodon van-e TONE-PULSE (T-P) kapcsoló. Ez a tárcsázási módot állítja be. Ha van, akkor az legyen TONE (T) állásban.
Ha ilyen kapcsoló nincs, akkor a programozható beállítások között keresd.
ha hallható, amikor a fax tárcsáz, akkor a "zenélős" tárcsázás a jó, a "kattogós" nem jó.
Az analóg cuccokat néhány gyártó alap beállításként PULSE módban szállítja, mondván, hogy azt minden rendszer ismeri. Ez az analóg vonalakra általában igaz is, de az ISDN NT-k vagy egyáltalán nem "eszik meg" ezt, vagy külön be kell kapcsolni rajtuk a PULSE felismerést.
A másik:
A készüléken lehet, hogy több olyan csatlakozó is van, amibe belemegy a telefonzsinór dugója.
Ebben az esetben a telefonvonalnak kell a LINE vagy L nevű csatiban lennie, a másik csatit "TEL", vagy "EXT" felirattal szokták jelölni, ide bedughatsz egy másik telefont.
Vonalam van, legalábbis olyan hangot ad, amikor lenyomom a telefonos gombot. a szám tárcsázása után viszont nem tum mi történik pontosan, és sajna hétvége van, a kütyü pedig az irodámban, de hétfőn részletesen és pontosan leírok mindent. Addig is köszi a segíteni akarást.
Az történt, hogy meglévő, és működő ISDN telefonvonalam van, viszont figyelmetlenség miatt vettem egy Xerox fax-nyomtató-másoló combót, ami nem digitális. Ha próbálok faxolni, akkor kimegy a csengetés, de nem fütyül össze a hívott számmal, kis idő után szaggatott jelre vált át. A Xerox-nál azt mondják, az ő készülékük nem biztos, hogy használható az ISDN-nel ??!!
Ha mar "kimegy a csengetes", akkor kevesse valoszinu, hogy valami isdn gond van. Viszont kerdes, hogy csak a csengetes hangjat hallod, vagy azt is hogy a masik, hivott fax elkezd 'futyulni'?
Egyebkent, ha a regota hasznalt isdn vonaladon eddig is hasznaltal 'hagyomanyos' telefonkeszuleket, akkor ha a faxot bekotod a telefon helyett, mukodnie kell a faxnak.
A legjoban akkor jártál, szerintem, ha INTRACOM Netmod típusú NT dobozod van! Ott ha analóg vonali csatlakozásra tetted (POTS1, illetve POTS2) a FAX-ot, akkor az ún. nMSetup (Netmod setup) programmal esetleg külön BE KELL állítani, hogy a vonal (POTS1 ÉS POTS2) ún. "Telefon" típusú legyen.
(Ha ugyanis a Te POTS-ed (azaz az ISDN analóg "végződése", gyakorlatban a Te analóg vonalad) ún. "FAX" típusúként van beállítva és sikeresen egy másik ISDN vonalon csücsülő analóg (!) FAX-ot hívsz ugyanis, amelynek analóg végződése (POTS) ott "telefonnak" van az ottani NT-ben beállítva, akkor az el sem fiogadja a hívást, mert a Te esetedben ekkor csak FAX-FAX kapcsolatban jutna el a hívás oda!
Azonban az általad leírtak nem ezt támasztják alá, ám nem árt ezt a vetületét is ismerni a dolognak!)
NEM EGYÉRTELMŰ, hogy most hogyan működhet a FAX-od, ha (szerinted?!) nincs is analóg végződésed?! Ha vonalat (tárcsahangot) kapsz a FAX-szal, akkor VAN analóg végződésed! A gyártóék nem mondtak hülyeséget, mert ez egy analóg vonali fa - de ez nem jelenti azt, hogy az ISDN analóg vonalán ne lenne működőképes (sőt!)!!!
Ellenben Te mintha azt írnád, hogy kimegy a csengetés (azaz KAPSZ csengetési visszhangot, azaz a FAX kap), de nem fütyül össze, hanem foglaltsági hangba (szaggatott) megy át.
Nos ezt is jó lenne tisztázni egzaktabbul: mikor és hol hallod a csengetési visszhangot (kicsöngés)?
A FAX-ok (többsége), ha automata módban hív (!) vagy amikor kézzel átállítod faxolásra (!), függetlenül attól, hogy mi van a vonalon, füttyögi ki az ún. "originate" jelet úgy 1,5 másodpercenként.
A másik (hívott) oldalon (kb.) 90 másodpercig megy a csengetés, majd átmegy foglaltsági hangba - ez korrket, ilyenjor ezt azt jelenti, hogy a másik oldalon NINCS fax vagy nem jelentkezik a hívásra a fax (pl. kifiogyott belőle a papír ;-D).
Gyakori gyakolrtai probléma, hogy az ún. fax-felismerős ketyerék (a hívott oldalon!) csak az egyik módban, azaz
vagy csak az ún. automata fax módban (amikor nem beszélgetsz előtte a hívottnál senkivel és nem kézzel kapcsolja be/át/fel Neked a faxoát!) indított faxhívást ismerik fel,
illetve
vagy csak az ún. manuális módban (amikor először rácsörgetnek a hívot fax számra, majd átkapcsolnak fax módra a hívoónál, ez esetben Nálad!) indított hívásokat ismeri fel.
Ugyanis mindkét módnak más ez az ún. originate füttyögése (ugyan csak a frekvenciában, de ez sajna épp elég)!
Egy fax-nak viszont a másik oldalon illene felismernie egymást!!!
(Kivéve ha a másik oldal nem egy valóban ISDN fax, amire azért elég kicsi az esély --- illetve elvileg akkior sem lehetne gond, mert régebben a szolgáltató ilyenkor mintha konverziót is végezne a két típusú fax adatforgalma között, de ebben most pillanatnyilag nem vagyok biztos...)
Ha nagyon nem jönne a fentiek alapján a dolog, keress meg mail-ben!
Kicsit leült ez a topic, de talán idenéz valaki, aki tud segíteni :-) ISDN-hez szeretnék nem digitális készüléket csatlakoztatni, miként lehetséges ez? Az történt, hogy meglévő, és működő ISDN telefonvonalam van, viszont figyelmetlenség miatt vettem egy Xerox fax-nyomtató-másoló combót, ami nem digitális. Ha próbálok faxolni, akkor kimegy a csengetés, de nem fütyül össze a hívott számmal, kis idő után szaggatott jelre vált át. A Xerox-nál azt mondják, az ő készülékük nem biztos, hogy használható az ISDN-nel ??!! (Más kéréds, hogy ezt miért nem mondták előre :-(( ) Úgy tudják, van valami jelátalakító, amivel talán összehozható a két készülék. Lehet itt valamit tenni? Létezik ilyen átalakító? ÉS hol lehet beszerezni, mert a T-com-nál még csak nem is hallottak ilyen problémáról... Ha tudtok, segítsetek! Köszi előre is!
Minden különösebb gond nélkül. A magyar isdn hálózatban akár 10 szám is tartozhat egy PMP vonalhoz.
( Én eddig 2 ill 3-mal találkoztam...)
Igen, az ISDN indulása idején 3 szám adtak egy ISDN PMP vonalra az előfizetési díjért, aztán később ezt kettőre levették. De a kezdetektől lehetett további számokat kérni, max tíz számig, persze ez plusz pénzes, havidíjas dolog volt és van is.
rögzítéssel kapcsolatban: asszem ez a diva tipikusan asztali kivitel, olyan PC külső modem jellegű, korrekt falraszerelési módja tán nincs is (de majd megnézem) Szerintem az a tény, hogy egy kábelkötegelővel megpróbálták rögyíteni, (márha tényleg nincs rajta falrarögzítési lehetőség) az a szerelők jószándékát tükrözi...
Na és jótanács: ha a készülékek némák, miközben az a led, ami a képen éppen világít de a hiba fennálta közben sötét, akkor egy áramtalanítással érdemes először próbálkozni (diva újraindítás)
Ezekhez a diva85x-ekhez járt egy CD is, azon voltak driverek a soros porti ill USB-s használathoz, sőt volt konfiguráló program is. És egyébként analóg DTMF-es készülékről is programozhatók némely verziói.
Más: egy ISDN vonalhoz szerintem akár tíz szám is tartozhat, akár P-MP üzemmód esetében is. Mert az S0 buszra ugye nyolc eszköz köthető, és azok lehetnek akár ilyen termináladapterek is. Na most ha csak öt ilyen eszközt teszünk az S0 buszra, az már tíz analóg port, és akár mindegyik külön hívószámmal rendelkezhetne. (Persze egyidőben csak két végpont tud beszélni)
Diva CD-t előkotrok, és ha kell, a lényeget megpróbálom eljuttatni az érdeklődőknek.
A többi úrak mit szólnak hozzá? 4 telcsiszám egy P-MP -os nt-hez? Adnak ilyet? ( Én eddig 2 ill 3-mal találkoztam...) És valaki felprogramozta, hogy az egyik POTS-hoz két szám tartozik, a másikhoz is kettő?
"dizájnosan rögzített " :)) ez tetszik, Matáv style
SZóval ha a telephelyen csak ez a két doboz van, akkor a fekete kütyü jobb szélén jelenik meg a 2 vonal, és az egyikre 4 készülék, a másikra 3 készülék van rátéve. ( ami eléggé inkorrekt műszaki megoldás...)
Pontosan így van, és az egyiknél még közbe van iktatva egy tarifaszámláló (annál, amelyikre 4 készülék van ráültetve)
Összesen 4 db különböző telcsi szám van, mondhatnók 2x2. Ha az egyik számpár valamelyikét csörgetem, akkor az csörög mind a 4 készüléken, ha a másik számpár valamelyikét, akkor az csörög a másik hármon.
Ühüm...... Itt még tisztázni kellene néhány dolgot.
A legjobb tudásom szerint a fekete kütyünek a jobb szélén jön ki a 2 analóg telefonvonal ( POTS)
A fehér kütyübűl analog telefonvonal nem jöhet ki, abba belemegy a t-comtól jövő 1 érpár, és kijön belőle 2 ISDN ( digitális) vonal, amire vagy ISDN rendszerkészüléket lehet tenni, vagy ezt a dizájnosan rögzített fekete eicon kütyüt, ami durván nem más mint egy átalakító, az ISDN ( digitális) vonalból csinál hagyományos telefonvonalat.
SZóval ha a telephelyen csak ez a két doboz van, akkor a fekete kütyü jobb szélén jelenik meg a 2 vonal, és az egyikre 4 készülék, a másikra 3 készülék van rátéve. ( ami eléggé inkorrekt műszaki megoldás...)
Hány telcsiszám van? 2 ?
Hogyan csörögnek a telefonok? Bármelyik számot hívják, mind a 7 telefon cseng egyszerre? Vagy 4 ha az egyiket, és 3 ha a másikat?
Az a gond , hogy pontos képet csak ilyen kérdések tisztázása után lehet alkotni a jelenlegi helyzetről, ami a helyszínen 10 perc, itt meg jóval több.....
Ma végre sikerült kijutnom a telephelyre, és lefényképeztem a dobozokat előlről és felülről is. A fekete dobozosra van 4 telcsi kötve, míg a fehérre 3 (tudom, eddig 2-t mondtam, de ma derült ki, hogy 3 :). Mind a két "rendszer" párhuzamosan van kötve.
Valóban, elsiklottam felette (igaz a kimenet szó használata most is megzavart, úgyhogy csak harnadszorra nem ugrotta át a szemem ;-D), ám ott csak egyetlen MSN-t "hagytál" programozni egy portra, miközben az alapprobléma miatt ez nem feltétlenül követelmény.
Milyen megosztásban van a 2 illetve a 4 telefonkészülék kötve:
Amelyik NT-re csak 2 telefon van kötve, ott párhuzamosan van kötve, azaz ha felemeled az egyiket is meg a másikat is , akkor a két telefonon lehet egymást hallani?
Amelyik NT-re 4 van kötve, ott mind a négy hallja egymást, vagy csak 3, vagy 2-2 ?
A 2 NT-hez járó 4 hívószám mindegyike ismert, és mindegyiket használják amikor hívjátok a telephelyet, vagy 2 hívószám van csak meghirdetve, egyik az egyik NT-hez tartozik a másik a másikhoz?
A 20-50 ezer Ft-os telefonközpontos megoldás sem fér bele a költségvetésbe?
Ja az NT tipusa tényleg kellene, mint tanult kollégám javasolta :)
A 2 illetve 4 készülékre hány emberke van? Mert ha 1, akkor érthető, hogy ha ő beszél, akkor ne zavarják. De ha több, akkor miért nem vehetnék esetleg ők föl a következő hívást? Így a céget hívk boldogabbak lennének, hogy végre nem olyan sűrűn foglalt a vonal, hanem valaki tud velük foglalkozni.
Mikimaus-> a bekopogás kikapcsolása mellé még írtuk az egy portra egy szám , a másik portra zagyvaság dolgokat is, mert tényleg csak így műxik a dolog.
nah holnap majd folytatom, most hulla fáradt vagyok
megnézed és leírod ide, hogy hogyan néz ki, milyen feliratok olvashatók rajta, hány, milyen színű és feliratú lámpa van rajta.
Aztán megszagércsük, és megmondjuk jól....
Ha szürke álló téglalap alakú, felül ívelt, és NT1+2ab felirat és power, reset és line feliratú ledek, akkor elcon NT1+2ab
Ha sápadtsárga, fekvő téglalap, és NT1+2ab+v24 felirat és négy (5?) lámpa van rajta jobbra vizszintesen sorban, egy zöld, egy sárga és két piros, akkor elcon NT1+2ab+v24 típusú.
Ha olyan okkersárga, majdnem négyzetes, de inkább álló téglalap, és egyetlen zöld lámpa van bal felül, akkor intracom egyik verziója, ha hasonló, de jobboldalt felül is van még négy lámpa rp., link és b1, b2 feirattal, akkor intracom másik verzió.
Ha szürke fekvő téglalap quante iNTegral feirattal, és csak két ledje van egy power és egy line, akkor quante integrál a cuccos....
Az egyes nt-knek eltérő a programozásuk, a képességük.
Elcon V24 és intrakom mindkét verzió rendelkezik soros porttal, képesek tarifajelet (12 khz) szolgáltatni.
Az intracom képes meghajtani az analóg hívószámkijelzős készülékeket is hívószámkijelzés ügyében. (Elcon V24-ről nem tudom ezt biztosan állítani, lehet, hogy az is tuggya.)
Az egyszerű 2ab-s NT-k ezen extrákat nem tudják.
No és képbejöhetnek a szimpla NTBA-k (analóg port nélküli NT-k) mögé tett termináladapterek dolgai.
Kapásból egy pár termináladapter: DeTeWe BeeTel Home 100, Eicon 852, és mostanság a Fritz adaptere....
Sajnos vitába kell némileg szállnom Latyával és Rainman barátommal is.. (hacsak nem félreértésről van szó!)
Ugyanis mindketten "buzgón" javasolják a hívásvárakoztatás kiszedését - mint ami megoldja a nem-foglalt-soha problémát - ám szvsz elfelejtik a képletből, hogy egy-egy darab POTS-re nem (feltétlenül) csupán egy-egy MSN van programozva és vica versa: egy darab MSN nem (feltétlenül) csak egy POTS-hez van hozzárendelve. Amígy ugyanis bárki más végberendezés (NT/POTS) "felel" a híváskezdeményezésre, "lefoglalásra", addig nem kap foglaltat a hívó, akár aktív a várakoztatás, akár nem!
Ugyan Kawe utána pontosított ... de ha valóban egy-egy POTS-t használnak (csak) ki egy-egy NT-ből, akkor valóban: nem hogy értelmetlen és felesleges, de bűnös szándékú is volt szvsz az ISDN-ek kiépítése.
Túl az ámulásomon, azért élek a gyanúperrel ám, hogy mind a két-két POTS ki van használva (1-1, illetve 2-2 készülék POTS-enként), mert a "több készüléket egyszerre beemelve hallják egymást" azért - bántó szándék nélkül - még jelenthet 2-2 készüléket és ettől a maradék 2 lehet egyedi...
Függetlenül azonban ettől, erősen él bennem a gyanú, hogy nincs (!) programozva egyik POTS-hez sem MSN, azaz mindegyik POTS minden MSN-re érkező igényt ki akar elégíteni, így akkor még rosszabb a helyzet, mivel így a nem használt POTS-ek is belejátszanak a képbe!
Meggyőződésem az olvasottak alapján, hogy azért a 20-50 ezer forintos beruházás, amibe egy 4/6..12-es analóg kisközpont kerül (használtan), nem lehetne gond - ha már csak a 2 ISDN2 havi előfizetési díjainak összegével vetem is össze.. - és anélkül egy ilyen helyzetre sem értelmes, se megbízható, se műszakilag-szakmailag minimálisan korrekt megoldás nem alakítható ki.
De ha már mégis ez marad, akkor legelőször is a 6 készüléket egyenletesen kellene elosztani a 2 NT POTS-ei között (hitem szerint a számpároshoz való hozzáférés egy "melléket" érintő ilyen változtatása nem okozhat emésztő gondot!). Ezután a nem használt POTS-ekre FEL KELL PROGRAMOZNI egy nem létező 6 vagy 7 jegyű MSN-t, és (szerintem) a hívásvárakoztatás be sincs kapcsolva alapból, így elvileg kapásból meg kellene oldódnia a dolognak.
Intracom MSN programozás (tehát a nem használt POTS porton minden NT-nél, analóg készülékkel) pl. a nem létező 9999999 7 jegyű számmal: MSN1 helye **91*9999999#, és biztos ami biztos MSN2 helye **92*9999999#, MSN3 helye **93*9999999#
És a hívásvárakoztatás kikapcsolása: #34# de az aktív (használt) POTS végződéseken.
(Az NT1+2ab programozása nincs meg afejemben...)
JA: és milyen NT lehet ott? Szerintem Intracom Netmod, mert minha a az NT1+2ab-nek valami hiánya lenne: tarifaimpulzust és/vagy CLIP-et nem tudott szolgáltatni (és amúgy is sok volt vele a gond, tán a 3 készüléket el sem bírná...).
Most akkor pontosítok. Előre bocsájtom, hogy nem értek telefonokhoz, pláne telefonvonalakhoz, de itt a cégnél ezt (is) a nyakamba sózták, úgyhogy értetlenkedésem ebből fakad...
A telefonvonalak kiépítése még akkor történt amikor én nem voltam a cégnél, sőt! ma már senki nincs a cégnél, aki akkor itt volt, beleértve a nagyfőnököt is. Ez a hagyaték, ezzel kell kezdenünk valamit. :(
- Latya, eltaláltad a telefont anno egy számítógépes csapat intézte. Hogy miért ISDN2? fogalmam sincs, talán a kedvező ár? nem tudom, nem látok bele az előfizetéses konstrukciókba, soha nem foglalkoztam vele, több mint 10 éve "kerülöm" a Matávot.
- Az kiderült, hogy valóban párhuzamos a bekötés mivel több készüléket egyszerre beemelve hallják egymást.
- Fontos, hogy a számok ezek maradjanak, hosszú évek óta ezek a számok vannak...
-Tehát, azon a telephelyen két db ilyen ISDN2 vonal van! + az egyikre egy tarifaszámláló is kötve van. :) Az egyik számpár két készüléken csörög, a másik négyen. A készülékek analógok. A jövőben mindenképpen telefonközpontos verzióra váltunk, de erre az idén nincs lóvé :(. Itt a központban eleve telefonközpontos verzió van és itt is ISDN2 van. Fax a telephelyen nincs.
Az, hogy miért így kell működnie a vonalaknak? (minden készülék egyszerre csörögjön, és ha vki beszél, akkor más nem tud), nem tudom, ezt kaptam ukászba, hogy így legyen. A kivitelező cég átvariálta, erre kijött ez a "hiba", és most ezzel kezdjek vmit, mer' így nem jó. "Poén", hogy ez évek óta így volt (csak a készülékek száma nőtt és a helyzetük keverődött most át), és csak most tűnt fel az egyik nagyfőnöknek, hogy hívja a telephelyet és nem veszi fel senki! Há' mi van ott? nem dolgozik senki?? Aztán kiderült, hogy szerencsétlen ott dolgozó, éppen beszélt a telefonon...
Latya, a b. verziód tetszetős, csak nem tudom, hogy kéne kivitelezni? Pl. hogy kapcsolom ki a bekopogás funkciót és hogy nyírom ki a hangpostát (értelmezésem szerint ez lenne a jó megoldás)? Egyáltalán én mint ügyfél ezt meg tudom tenni??
- Nem tudom fontos-e, ezért inkább leírom, hogy T-Systems ügyfelek vagyunk.
- még 1 kérdés, most nézem itt a telcsiszámlánkat, és minden ISDN2 előfizetésnél van egy "szöveges tájékoztató számváltozás" tétel 1150-ért, ez mi a gránát tudja vki?