Keresés

Részletes keresés

O/O Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201658

Te rendben vagy, nem izgulok (nagyon) miattad. Jól felhoztad magad, minden értelemben most már. csak türelem és figyelj oda az alvásra ;)

Előzmény: gurtnis (201656)
O/O Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201657

Ez van, tarts ki! Asszonynak adj pénzt, mond neki vegyen pár új ruhát. Lesz időd futni, de akkor frissítést vigyél, meg fejlámpát :) 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (201655)
gurtnis Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201656

Nagyon szépen készül mindenki a közelgő versenyekre. Röpködnek a számmisztikus adatok, görbék, chartok. Én egyszerűen készülök, még 3 hét a rajtig. 

 

 

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201655

Akkor "futás" beszámoló:

 

Elég durván nem teljesítettem a csütörtöktől-csütörtökig futástervemet, amihez azért kellett az is, hogy (feltehetően gerincproblémából, testtartásból fakadó) szédüléssel szenvedtem végig a hét nagy részét. Ezt a családtag által elvégzett taposás mellett kétszer 1 órás kondizással próbáltam kezelni, azaz volt valamennyi sport. Illetve tegnap egy 42 km-es 600-650 m-es szintemelkedésű késő déélutáni pilisi bringázással. Szóval fullra off sportoló voltam én is.

 

Ma azért készülök egy futásra, az autóba bedobtam a cuccot. A terv az, hogy annyit/addig futok, amíg a feleségem intézi a dolgait Abonyban. Szóval abonyi síkfutás lesz.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (201478)
O/O Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201654

Naaaaa! A hegyre biztosan én lennék a lassabb, de utána utolérnélek :) én meg így gondolom :) Na, ha más nem jön közbe, ott tali! Valahol hátul rajtolok és nyugisan mászok, majd ahol lehet nyomom neki. Nem bukhatok, nem kockáztathatok, jövő hétvégére ígértem Spenótnak egy orbitális szenvedést a Balatonon, ezért nem sérülhetek :)

Előzmény: Ati_66 (201653)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201653

A rajt nem is lesz korán. Simán odaérsz.

Gyere, várunk! (A verseny kitalálói között voltam 1992-ben, bár nem vagyok aktív tagja a klubnak, de  azóta is az egyesület színeiben sportolok) 

 

Azt nem mondom, hogy szoros versenyt futunk, mert gyorsabb lennél a hegyre és esélyem sem lenne utolérni  :-)

 

Előzmény: O/O (201652)
O/O Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201652

Egyszer elmennék én is egy ilyenre. Holnap pont ráérek .........

Előzmény: Ati_66 (201651)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201651

Mivel én csak OFF sportágban edzek, így OFF versenyre megyek:-)

 

http://www.matrakor.hu/index.php/versenykiiras/item/2-m%C3%A1trak%C3%B6r

 

 

Előzmény: O/O (201650)
O/O Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201650

Akinek még nincs hétvégére futós programja  https://verkor.hu/24/   én ott leszek valamikor egy félmarcsira, majd irigykedhetek az érmemre. Paripa mutatta, hogy mit kap aki legalább 21 km-t fut :)

Spenót Creative Commons License 2019.09.06 0 0 201649
"Ja, en pofazok ket orasnal"
Ki is csúsztál a két órából. ;-)
Előzmény: Mr Long (201647)
amatőr Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201648

Jaj már, Long, hát még félreértik! :)

Hátulról felismertem az egyik kedves tanítványomat, közelebb futottunk hozzá, megkocogtattam a vállát, majd picit elbeszélgettünk, és mivel a mi utazósebességünk valamennyivel gyorsabb volt, elköszöntem tőle.

Te nem így emlékszel?! :) 

Előzmény: Mr Long (201647)
Mr Long Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201647

Mindent leirt, amire gondoltam :)

Ja, en pofazok ket orasnal, legalabbis elszorakoztunk amatorrel, meg egy diakjat is szivattuk. 

Előzmény: Spenót (201625)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201646
Drukkolok!
A szódabikarbóna miért jó?
Előzmény: arra79bona (201645)
arra79bona Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201645

Arra csinálom a talptornát ezerrel... Úgy vettem észre ami sokat segít a strassburg zokni amit egy kompressziós zokniból csináltattam varrónővel meg a hideg már szinte jeges  szódabikarbónás vízben való lábáztatás.Újra kezdésnek napi 3-4 kiliket gondoltam  Okt.6-ra amikor a maratonom lett volna a cél egy 10 km verseny... :)

Előzmény: Spenót (201643)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201644

Ügyesen megkerülted az edző kérdést. ;)

 

Logikusan hangzik, hogy nem zavar a futásban, hogy nem tökéletes a légzésfunkciód. Képzel, ha rendesen működne... :)

 

Előzmény: bandita (201641)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201643

Örülök, hogy jobban van a talpad! Nekem az achilles, talpi bőnye dologra pont nem a bekötést mondta a gyógytornász, hanem a mozgatást, erősítést és nyújtást. Instabil labdán kellett mindenféle kunsztokat végeznem. Pont tegnap vettem egy balance boardot a Decathlonban, mert úgy érzem, hogy a Hoka elkényelmesíti a lábamat.  Elhatároztam, hogy adok neki esténként ezzel a szerkezettel.

Amit linkeltél, nem ismerem, de úgy tűnik az inkább megóvja a lábat a mozgatástól.

Előzmény: arra79bona (201640)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201642

Kettonk becslesei atlagolva eppen kiadjak a tenyleges versenytempot. :) 

 

Előzmény: goyko14 (201639)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201641

A laboreredmenyben mindenesetre ez all ;), a legzesfunkcional kaptam 3 alacsony es 2 normalis minositest. Szoval siman lehet valos az alacsony ertek. 

Szerencsere ez futas kozben nem zavar. :)

Előzmény: Spenót (201638)
arra79bona Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201640

Sziasztok!

9 hét után javulást mutat a talpi bőnyém (remélem nem kiabál el...),lassan újra megpróbálkoznék lightosan a futással.Kérdésem az lenne  hogy mi a véleményetek az ilyen segédeszközökről? Kinek milyen tapasztalata van vele ha használ ilyet valaki innét.https://ironclad.hu/webshop/achilles-in-vedo/mcdavid-4101-runners-therapy-talpi-fascia-sleeve-bal/

Kösz a válaszokat!

goyko14 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201639

Lehet a zónák jobb hangolása és még több edzésadatból kalkulált info segíteni fog, de ha hasonlókat futsz (terep) akkor valószínűsíthetően nem.

 

Azok alapján amit írsz, összehasonlítva a saját értékeimmel, lehet, hogy a szintnek lehet benne talán szerepe. Pontosabban annak, hogy azt nemigen veszi figyelembe. Én főleg síkon futok (csak kb minden tizedik edzés egy hosszabb hegy), ezért nagyobb az átlagtempóm (és persze a szintemelkedés meg sokkal kevesebb).

Hasonlóan 48 körül lehet az igazi VO2Maxom (majd egy következő terheléses esetleg pontosítja), ehhez képest 58-62 rangeben szór a Garmin érték. A valós versenytempóm pedig valahol az 52-es szinten van.

 

GAP-re vetített tempóból kéne számolnia.

Előzmény: bandita (201635)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201638

Ha neked tényleg ilyen alacsony a VO2maxod (egyébként az Ensport labor sem méri, hanem saccolja, mint az óra, ha jól tudom), akkor add meg az edződ elérhetőségét.

Ha nincs edződ, akkor pedig megkérlek, hogy legyél az edzőm. Komolyan.

Előzmény: bandita (201636)
Ati_66 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201637

Ezekkel a kalkulált mutatószámokkal lehet követni az egyéni fejlődés mértékét, de szerintem értelmetlen másokéval összehasonlítani.

 

A tavalyi évemben egy elég jó futó formát építettem az októberi cél versenyre, amit az RI értékek is jeleztek. év elejéhez képest a szintes/magas intenzitású edzések alacsonyabb értéke  és szint nélküli könnyű futások magas értéke közötti különbség is jelentősen lecsökkent.

Közben az Ownindex alig ingadozott 48-52 között és én nem látok összefüggést az OwnIndex és az RI között.

 

Szerintem a Polar OwnIndex (Vo2max) egyáltalán nem utal arra, hogy az ember milyen futó teljesítményre képes. Azt csak az RI index tükrözi.  Ezért is gondolom azt, hogy a Polar OwnIndex tesztje esetében reálisabb lehet a VO2max értéknek megfeleltetés, mint az RI érték esetében.

 

Fekete az RI görbe és a skála mindkét görbéhez azonos osztású 30-90-ig. A kiugró 90 közeli RI-t egy bringás edzésre adta az óra. 

 

 

  

Előzmény: Spenót (201633)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201636

Az "igazi" Vo2Max-om pedig tenyleg ilyen alacsony es piszkosul megorultem neki, hogy az ora ilyan pontosan eltalalta. Ha ez nem veletlen, akkor nagyobb bizalommal fogadom az egyeb elemzeseit is az edzesek hatasarol es a javasolt valtoztatokat. 

Bar amilyen keveset edzek nincs ok tere a valtotoztatasnak es igazabol jol is erzem magam igy. :)

Előzmény: Spenót (201633)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201635

Meg csak 3 futas van az oraban (raadasul mind hegyen, bar ez a jovoben is igy marad majd), lehet hogy tobb adattal jobban becsul majd. 

Erdekes hogy a goyko14 altal belinkelt tablazatbol nem egyszeruen a 48-hoz tartozo erteket vette, hanem egy fura mixet:

 

5k 23:48 megfelel 44-es Vo2Max-nak

10k 51:50 megfelel 41-es Vo2Max-nak

21k 2:00 megfelel 40-es Vo2Max-nak

42k 4:34 megfelel ~35-36-os Vo2Max-nak

 

Az eddigi eredmenyeim pedig 54-56-os Vo2Max erteknek. Kivancsi leszek hogy a kovetkezo edzesek soran hogyan korrigal majd. 

Mar probaltam keresni hogyan lehetne legjobban megfeleltetni a mert zonakat a garmin altal hasznalt zonaknak, de egyelore nem talaltam meg a tuti tippet.

 

Előzmény: Spenót (201632)
bandita Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201634

Tul nagy jelentoseget eddig sem tulajdonitottam neki, annal is inkabb mert siman tudtam 60-70 kozott barmilyen erteket produkalni attol fuggoen milyen tempot futottam. Valoszinuleg az atlagosnal alacsonyabb pulzussal futottam az atlagosnal valamivel gyorsabb tempot es ezt forditotta at egy magas Running Index ertekke. Persze ahogy nott a pulzus - es kisebb mertekben a tempo - szepen korrigalt es alacsonyabb erteket szamolt.

Egyebkent ez utobbi felelt meg a tenyleges versenyeredmenyeknek, mivel azokat azert magasabb pulzustartomanyban futja az ember.

 

 

Előzmény: goyko14 (201631)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201633

Nálam a kalkulált VO2Max nagyon jól mutatja a formámat. 43 és 50 között mozog az óra szerint. Amikor köhögős korszakom volt és alig kaptam levegőt, akkor nagyon leesett. Most is esett, amikor ez a hasmenéses vírus elkapott. A valóságban lehet, hogy nem változik ilyen gyorsan, de valamennyire azért változik.

Alapvetően viszont a genetika határozza meg a lehetőségeinket. Ezért is mondom, hogy szerintem nálad a 48 rohadt alacsony.

Előzmény: bandita (201628)
Spenót Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201632

Valami nagyon el van keffentve. Nekem is 48 most az óra szerint a VO2maxom. Valamelyikünknél nagyon mellényúlt. 

Szerintem leginkább nálad. Vagy a beállított adataidnál (max pulzus, LTHR, nyugalmi pulzus, testsúly, nemtommi...) van gond vagy még nem tért észhez az óra a teljesítményed miatt. :)

Eleinte a laborban kalkulált max pulzushoz állítottam a zónákat úgy, hogy a 2-es zóna teteje az alsó laktátküszöb (LT) volt. A 4-es teteje (asszem) meg a felső laktátküszöb (IAT, de itt is vannak eltérő vélemények). 

Sajnos már nem emléxem, hogy pontosan hol, de asszem egy garminos oldalról vettem, hogy hogy állítsam be.

 

Egyébként a zónák beállítása szerintem úgy jó, ahogy neked hasznos. Én arra használom, hogy az edzés végén tudjam, hogy hol mennyit töltöttem. Közben nem a zónákat nézem, hanem a pulzusszámot.

 

Előzmény: bandita (201627)
goyko14 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201631

A Polar Running Indexet egesz jol kiismertem az elmult evekben. Minel lassabb volt a tempo es igy alacsonyabb a pulzus annal nagyvonalubban osztogatta a magas szamokat. Aztan ahogy kozeledett a pulzus a felso hatarhoz egyre kisebb erteket becsult. 

Nekem érzésre a Garmin mintha pont fordítva csinálná. Minél többet edzel a felső zónákban (és ezzel jó esetben párhuzamosan nő a tempó is), úgy adja a magasabb értékeket. Mindenesetre ne lepődj meg, ha a Polaros rutint el kell engedned ha mindenáron az motivál, hogy magas értéket láss :)

Mondjuk ez inkább csak megérzés. Sem a Polaros, sem a Garminos időkben nem annyira érdekelt ez a feature hogy mélyebben foglalkozzak vele. Örültem ha magas, kb ennyi :)

Előzmény: bandita (201628)
goyko14 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201630

Az 'igazi" VO2Max valóban olyan érték ami nehezen fejleszthető. A Garminnál viszont ez egy elég félrevezetőre sikerült elnevezés, kb egy olyan indikátor inkább ami alapvetően jól követi a kondícióváltozást (testsúlyarány, tempó, pulzuszónák). Ezért szerintem általános trendkövetésre, kondíció megállapítására alkalmas - látok korrelációt, erre mindenképp lehet használni, a training status-szal együtt.

 

De akárcsak a pulzust (majdnem mást írtam :)), másokéval ezt sem hasonlítgatnám össze.

 

A tempó / pulzus(zóna?) kombó minden bizonnyal a számítás alapja, a szintet az én tapasztalatom szerint nemigen számolja bele - bár ez csak megérzés, ennyire mélyen nem foglalkoztam vele. Ami feltűnő, hogy a futás kb 5-10 percében beadott állapotjelzés sokkal feltünőbben nem számol a megtett szinttel - síkon valid értéket kapok, hegyifutás elején (ahol általában sok a felfelé) teljesen fals. Ez elég bosszantó hiba, bár nem életbevágó, mert azért érzed, hogy milyen állapotban vagy.

 

A versenyidő számítás szerintem sima excelből cellabemásolás, azzal én nem frusztrálnám magam a helyedben.

Előzmény: bandita (201628)
amatőr Creative Commons License 2019.09.05 0 0 201629

Long, tavaszi félmaraton? Azt meg is kell még élni! :)

Az én koromban már ne nagyon tervezzen az ember, pláne, ha előtte áll még egy fél- és egy egész maraton.

Nagyon leeresztettem így késő nyáron, kora ősszel, heti két futás, nulla hosszú, utoljára 20 km-t nagyjából másfél hónapja futottam.

Kapar a torkom, izzadok-lihegek pár lépcsőtől.

 

Long, hogy is volt az idei Vivi nyulazás?! :)

Végigbeszéltem volna, 2 órás tempónál? Áh... :) 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!